Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2004, 09:51
Verwijderd
Hallo,

Ik heb 2 videokaarten, een tamelijk oude, een 3dfx Voodoo 3 en een NVidia GeForce4 MX 440... (ook niet een van de modernste natuurlijk, maar toch)

Nou zie ik dat er 4 "Standaardbeeldscherm"-en zijn geïnstalleerd, waarvan er 3 logisch zouden kunnen zijn:

1 voor de 3dfx Voodoo 3
1 als monitor voor de GeForce
1 als TV voor de GeForce (via VIVO/S-Video aangesloten)
Maar dan is er nog een waarvan ik niet weet waarom die geïnstalleerd zou moeten zijn...

Ik zat wat in Apparaatbeheer te neuzen omdat de computer best vaak zomaar overnieuw opstart tijdens spelletjes. Volgens het rapport van Microsoft ligt het aan een apparaatstuurprogramma. Ze kunnen alleen niet specifieker zijn en kunnen me dus niet vertellen welk apparaatstuurprogramma. Maar dat het iets is met het videokaartstuurprogramma ligt voor de hand. Eerder had ik ook nogal wat kuren met het videokaartstuurprogramma, maar toen had Microsoft het in het rapport ook specifiek over het videokaartstuurprogramma (van NVidia). Toen heb ik dus de nieuwere drivers geïnstalleerd. Er was een Engelse versie beschikbaar en een internationale. Eerst wou ik het downloaden via de Microsoft Windows Update site, waar de Engelse versie beschikbaar was, maar dat wou die niet. Een of andere nietszeggende fout kreeg ik toen. Dus heb ik handmatig de internationale versie van het NVidia stuurprogramma gedownload. Dit werkte wel.

Maar nu vraag ik me af, zou het dan misschien ook aan die ene extra monitor (die ik niet heb) kunnen liggen??

Verder zou het kunnen dat ik nog een of ander virus o.i.d. heb binnengehaald... Terwijl ik toch wel Norton Antivirus 2005 heb. Het programma Rundll (of Rundll32) neemt soms nl. 99% van de CPU capaciteit in, wat ik dan natuurlijk weer afsluit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2004, 10:02
Verwijderd
Toevallig DVI poorten op je kaarten?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 10:10
Verwijderd
Verwijder ze eens alle 4 en kijk vervolgens wat er na een reboot weer terug komt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Flikker die voodoo je systeem eens uit. Snap niet wat je daar aan hebt, maar zal zeker oude driver zijn. Nog steeds problemen? Uninstall dan alle opmerkelijke hardware, jij hebt een driverprobleem.
Oud 01-10-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 01-10-2004 @ 11:02 :
Toevallig DVI poorten op je kaarten?
Nee, geen DVI poorten. Heb alleen een VIVO (S-Video) aansluiting.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef op 01-10-2004 @ 11:10 :
Verwijder ze eens alle 4 en kijk vervolgens wat er na een reboot weer terug komt.
Ach ja, 'k zal het maar eens proberen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-10-2004 @ 12:41 :
Flikker die voodoo je systeem eens uit. Snap niet wat je daar aan hebt, maar zal zeker oude driver zijn. Nog steeds problemen? Uninstall dan alle opmerkelijke hardware, jij hebt een driverprobleem.
Het probleem ligt volgens mij niet bij de Voodoo kaart. Ik heb de computer overgenomen van mijn broer, en hij had er ook geen problemen mee.

Ik heb nog even nagedacht. Ja, soms doe je dat wel eens En we spelen de laatste tijd meestal spelletjes online. Het zou dus misschien ook wel kunnen liggen aan de firewall van Norton Antivirus (2005). Mijn broertje speelde vandaag bijv. weer het spel Halo. Het spel laat vaak steeds zo'n pictogrammetje zien (bij on-line spelen) dat er iets mis is met de verbinding. Dus nu had ik Norton Antivirus even uitgeschakeld, en hij had geen problemen meer met de verbinding... We spelen ook wel eens GTA Vice City online (d.m.v. MTA he), en daar krijgen we vaak dat ie d'r zomaar mee kapt. Je hoort dan het standaardgeluidje van Windows en het beeldscherm staat stil. Je kunt dan wel weer gewoon in Windows (XP) terugkeren. Dit zou ook aan de firewall kunnen liggen.

Alleen liep ie vandaag bij Halo wel weer zomaar vast (tijdens on-line spelen)

Ik heb ook in het logboek gekeken, en zie daarin deze meldingen vaker terug:

Citaat:
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.
Citaat:
Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: 805670df, parameter3: f37d3ca8, parameter4: 00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Misschien dat iemand hier enige betekenis kan ontlenen aan een van bovenstaande meldingen?

De netwerkadapter is trouwens van dezelfde fabrikant als de GeForce videokaart: NVidia.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 11:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee Voodoo is van 3dfx, de Detonator/Forceware drivers ondersteunen die kaart niet, dus heeft aparte drivers. Detonator gaat vanaf Riva TNT.

Die beveiligingslimiet is een feature van XP. Even checken hoe je dat uitschakelt want is nogal lastig.
Oud 02-10-2004, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-10-2004 @ 12:07 :
Nee Voodoo is van 3dfx, de Detonator/Forceware drivers ondersteunen die kaart niet, dus heeft aparte drivers. Detonator gaat vanaf Riva TNT.

Die beveiligingslimiet is een feature van XP. Even checken hoe je dat uitschakelt want is nogal lastig.
Ik zeg ook niet dat Voodoo niet van 3dfx is.

Vanwaar die knipoog?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten