Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nja tegen de tijd dat longhorn is er is ga ik mooi zon water koel systeem kopen en flink upgraden. Dus nog 1 zomer deze verschrikking en dan is het voorbij! ![]() |
![]() |
|
Download Everest eens en kijk dan naar de sensors, als daar staat diode dan is het de kern van de cpu...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat Athlon XP's warm worden is nog grotere nonsens. De Athlon XP Palomino werd redelijk warm inderdaad, maar de (veel meer geproduceerde) Thoroughbred-A en -B bleven veel koeler. De huidige Barton-core blijft zelfs heel lekker koel, ik heb hier een Athlon XP 2400+ TBred-B core die op 2325 MHz draait en idle rond de 39 graden hangt. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 11:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() M@rco: je hebt gelijk. Ik ben in de war met de gewone K7 Slot-1 die maar 70 graden mag worden. Neemt echter niet weg dat de uitspraak 'pas rond de 75 graden moet je je pc laten nakijken' nergens op slaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
OVer je airflow verhaal: dus echt niet zo hè casefans zorgen er echt wel voor dat de temp met een paar graden kan zakken, zolang je je casefans maar goed opstelt waardoor een goeie airflow onstaat. Dat de voeding de meeste warmte wegneemt klopt alleen als er geen casefans inzitten. De fan in de voeding is al druk met warmte van de voeding zelf weg te blazen en een extra paar casefans laten de temp van je cpu dalen. Een 8cm fan in laten blazen en een 8cm uitlaten blazen kan al wel goed helpen, mits op de goeie manier opgesteld
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je in Windows zit en je load is nul, dan heb je inderdaad een stille CPU-fan omdat hij nauwelijks draait. Maar ga jij load veroorzaken dan draait-ie weer gewoon op volle snelheid. En load is lang niet alleen spellen - als jij de hele middag met 3dsMax zit te werken dan heb je ook echt wel volle load. Het is gewoon zaak een kwalitatief goed systeem van fans te hebben. Daar moet je vanaf het bouwen al rekening houden. Bijv. door een voeding met stille 120 mm-fan te gebruiken (laag toerental), kwalitatief goede CPU-koeler (Arctic Silencer 64 bijv.) en verder veel 80 mm-fans op 5 volt gebruiken., |
![]() |
||
Citaat:
@grensgeval: is je processor nu een Palomino of Thoroughbred, en welk type? Die steppings ken ik niet uit mn hoofd. Daarnaast, 59 graden zal je processor niet beschadigen. Maar fijn is anders. Overclocken is er ook niet bij. Misschien dat je met een betere CPU koeler al veel beter zit. Boxed houd ik nooit zo van. Arctic Copper Silent 2 TC Pro rev. 2 is een goede koeler. Voor 15 euro bij Gistron.
||
Citaat:
Mits het op je moederbord past!
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Dus als ik het goed begrijp adviseer je mij eerst de koeler opnieuw te installeren met Artic Silver III thermal paste, dan de temps te checken, en als die goed zijn de jumpers op mobo goed zetten.... als ze niet goed zijn. welke koeler kan ik dan het beste kopen? Het liefste uit dit rijtje http://zisshop.homeip.net/zis/eshop/...ELGROEP=Cooler Als je geen zin hebt om dat rijtje door te lezen mag het evt. ook wel een andere zijn hoor
|
![]() |
|
Dat eerste heb je goed ja, die volgorde.
Mocht je een andere koeler willen: Arctic Copper Silent 2 Pro Rev 2.0 is een goede, voor 15 euro bij www.gistron.com. Dit is je thermal paste geloof ik: http://zisshop.homeip.net/zis/eshop/...kelnummer=8741 (wel even informeren of dit echte Arctic Silver III koelpasta is) Ze spellen het overigens verkeerd, er staat Artic, terwijl het Arctic is. Dus een hoge dunk van deze shop heb ik niet echt. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[CPU] ADM Athlon 64 3500+ is 62 graden is dat te heet voor deze processor?? Maradinus | 74 | 23-10-2004 15:02 | |
Software & Hardware |
[Koeling] CPU fan stopt er ineens mee plishing | 32 | 31-08-2004 18:00 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] PC valt plotseling uit Boogie | 26 | 08-08-2004 22:42 | |
Software & Hardware |
[Systeem] CPU te warm? Manus J. van Alles | 19 | 23-04-2004 14:59 | |
Muziek |
La-la-luistertopic Rieno | 253 | 11-08-2003 22:50 | |
Software & Hardware |
Processor Problemen apekop123 | 13 | 20-12-2001 20:46 |