Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2004, 17:40
Anathema
Anathema is offline
Er is veel speculatie over het al dan niet bestaan van deze 10de planeet in ons zonnestelsel, die een wat vreemde koers rond onze zon maakt. Deze planeet zou ons om de 3600/2148 jaar (er is discussie rond de duur van cyclus) in de buurt van de aarde komen. De volgende keer dat hij ons zou passeren zou in het val dat een cyclus 2148 jaar is, ons in 2012 passeren. Ik ga niet alles uitleggen, typ Planet X of Niburu in op google, en je zal een schat aan informatie vinden. Heb je er al eerder van gehoord? Wat is jullie mening hierover?

Ikzelf geloof niet zozeer in het bestaan van deze planeet, maar ik moet wel zeggen dat bepaalde dingen die ik gelezen heb wel tot het denken zetten. Maar er is zoveel onzin over dit onderwerp dat het moeilijk is goede, correcte informatie te vinden.
Oud 15-09-2004, 17:42
AngelLena
AngelLena is offline
Eerst eens naar PW, denk dat je topic daar meer oplevert dan hier.
Oud 15-09-2004, 17:48
Anathema
Anathema is offline
Ik twijfelde. Bedankt!
Oud 15-09-2004, 19:52
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ik heb gehoord van het bestaan van Niburu, de SOPN (Soeverein Onafhankelijk Persbureau Nederland) wordt er nogal blij van.
De SOPN is opgericht door een stelletje mensen die overal complotten achter zoeken en al het New Age gebeuren grondig misbruiken. Meer weten? Kijk op www.niburu.nl.

Ikzelf denk niet dat die planeet er is, simpelweg omdat ik niet denk dat het bestaan van een planeet stil te houden is in de huidige maatschappij, ook al wil je het nog zo graag.

Guinevere
Oud 15-09-2004, 20:08
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 15-09-2004 @ 20:52 :
Ikzelf denk niet dat die planeet er is, simpelweg omdat ik niet denk dat het bestaan van een planeet stil te houden is in de huidige maatschappij, ook al wil je het nog zo graag.

Guinevere
Het probleem is dat de planeet nog niet ontdekt is. Visueel bewijs is er nog niet (alhoewel er foto's zouden zijn van de planeet die zichtbaar is langs de zon, omdat het niet meer zolang duurt eerdat ze hier voorbij komt. Maar dat is volgens mij bullshit). Ondanks dat is er toch hevige discussie over, dus van stilhouden is geen spraken. Maar men moet ook niets stilhouden aangezien ze dus nog niet ontdekt is. NASA is ook op zoek geweest naar de planeet. Hier iets op hun site:
http://starchild.gsfc.nasa.gov/docs/...question4.html

Klinkt misschien stom, maar ik denk niet dat ze de mogelijkheid van het bestaan van de planeet compleet uitsluiten (There is no known Planet X or 10th planet in our solar system).
Oud 15-09-2004, 21:30
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
Anathema schreef op 15-09-2004 @ 21:08 :
Klinkt misschien stom, maar ik denk niet dat ze de mogelijkheid van het bestaan van de planeet compleet uitsluiten (There is no known Planet X or 10th planet in our solar system).
Daar gaat het me juist om, ik wil eerst graag bewijs zien van een bekend instituut (zoals NASA), voordat ik het geloof, of ik moet zelf meemaken dat hij bestaat, dat telt voor mij ook.
Kijk, als ze mij foto's geven van die planeet, dan ben ik best bereid te zeggen dat de planeet wel bestaat. Zolang het blijft bij speculaties, ben ik geneigd het te houden bij de planeetjes die we nu hebben.

Verder vraag ik me af in hoeverre je het planeet kan noemen, mocht hij er zijn. Over Sedna werd ook gezegd dat het een veredelde asteroïde was. Als er nu nog een planeet zou zijn, nog verder van ons verwijderd, zou hij ook kleiner moeten zijn (in verband met de krachten die anders op het ding zouden werken, die er of voor zouden zorgen dat hij naar binnen (dus naar de zon toe) werd gezogen, of uit ons zonnestelsel zou gaan, omdat de krachten dan niet groot genoeg zouden zijn hem vast te houden). Als er een planeet nog kleiner is dan Sedna, mag je dan niet gewoon spreken van een asteroïde? Of zie ik iets nu grandioos verkeerd?

Guinevere
Oud 15-09-2004, 22:54
GinnyPig
GinnyPig is offline
Als er nog een extra planeet zou zijn, moet deze een zwaartekracht uitoefenen op de andere planeten. Oftewel, je moet kleine verstoringen kunnen meten in hun omloopbaan. Punt is dat alle verstoringen die gemeten worden perfect verklaard kunnen worden door de reeds bekende planeten/hemellichamen. Zelfs verstoringen veroorzaakt door Pluto op andere planeten kunnen worden gemeten. En Pluto is eigenlijk geen eens een planeet.

Dus nee, Planet X is een fabeltje.
Oud 15-09-2004, 23:05
EggeD
EggeD is offline
Laatst was die tiende planeet op het nieuws zelfs toch ?

Citaat:
De tiende planeet

Ver buiten de baan van Pluto, op een afstand van zo'n vijftien miljard kilometer van de zon, houdt zich misschien een tiende planeet schuil. Dat blijkt uit waarnemingen van een ijzig object in de buitendelen van het zonnestelsel. Deze superkomeet beschrijft een merkwaardige baan, die alleen te verklaren is door zwaartekrachtsstoringen van een veel groter hemellichaam.
De superkomeet, 2000 CR105 geheten, werd ruim een jaar geleden ontdekt. Hij is ongeveer vierhonderd kilometer groot, en bestaat voornamelijk uit ijs. De ontdekking was op zich niet bijzonder: er zijn inmiddels al een paar honderd van deze 'ijsdwergen' bekend, die zich allemaal buiten de baan van de verre planeet Neptunus ophouden. Samen bevolken ze de zogeheten Kuipergordel, genoemd naar de Nederlands-Amerikaanse planeetonderzoeker Gerard Kuiper, die het bestaan van deze gordel halverwege de vorige eeuw voorspelde.

Zelfs het feit dat 2000 CR105 een zeer langgerekte baan beschrijft, was niet echt opmerkelijk. Door een toevallige ontmoeting met Neptunus kan het relatief kleine hemellichaam in een excentrische baan worden geslingerd. Er zijn al tientallen ijsdwergen ontdekt die op deze manier uit de Kuipergordel zijn geslingerd. Het deel van de ellipsbaan dat het dichtst bij de zon ligt, bevindt zich dan altijd in de buurt van de Neptunusbaan, op ca. 4,5 miljard kilometer afstand.

Dat er met 2000 CR105 iets geks aan de hand is, bleek pas eind vorig jaar, toen een internationaal team van astronomen onder leiding van Brett Gladman van de sterrenwacht van Nice de baan van het hemellichaam veel nauwkeuriger bepaalde. Het blijkt dat de baan van de superkomeet veel groter en wijder is dan aanvankelijk werd aangenomen. De afstand tot de zon is nooit kleiner dan 6,6 miljard kilometer (ver buiten de baan van Neptunus), en in het verste punt van zijn baan bevindt de ijsdwerg zich zelfs op 58,2 miljard kilometer afstand van de zon - dertien keer zo ver als Neptunus.

In een artikel dat voor publicatie is aangeboden aan het vakblad Icarus beschrijven Gladman en zijn collega's verschillende mogelijke verklaringen voor de ongewone baan van de superkomeet. De meest opzienbarende mogelijkheid is dat er in de verre buitendelen van het zonnestelsel een planeet ronddoolt die minstens zo zwaar is als de planeet Mars.

Volgens Gladman zou het bestaan van zo'n verre tiende planeet ook een ander mysterie kunnen oplossen. 'De Kuipergordel lijkt een vrij plotselinge 'rand' te vertonen op een afstand van ongeveer 7,5 miljard kilometer van de zon,' zegt hij. 'Als zich op grotere afstand een Mars-achtig hemellichaam bevindt, zou die scherpe begrenzing daardoor verklaard kunnen worden.'

In principe is het denkbaar dat de verre, wijde baan van 2000 CR105 geleidelijk ontstaan is door kleine, periodieke zwaartekrachtsstoringen van Neptunus via een mechanisme dat 'chaotische diffusie' wordt genoemd. Maar, aldus Gladman, uit computersimulaties blijkt dat dit een uiterst onwaarschijnlijk proces is. Het lijkt veel waarschijnlijker dat de baan ontstaan is door een plotselinge, eenmalige baanverstoring in het verleden. Maar dan moet er wel ooit een zwaar hemellichaam in de buitenste regionen van het zonnestelsel rondgezwalkt hebben.

Eén mogelijkheid is dat Neptunus zelf dat zware hemellichaam is geweest. Volgens sommige theorieën over de ontstaansperiode van het zonnestelsel heeft deze reuzenplaneet in het verre verleden ooit een veel langgerektere baan beschreven. Pas later zou hij in zijn huidige, min of meer cirkelvormige baan terecht zijn gekomen.

Het is ook denkbaar dat de verre buitendelen van het zonnestelsel miljarden jaren geleden bevolkt werden door een aantal 'planeet-embryo's': samenballingen van ijs en steen die de banen van de kleinere ijsdwergen verstoord kunnen hebben voordat ze zelf het zonnestelsel uitgeslingerd werden door zwaartekrachtsstoringen van een van de reuzenplaneten.

De spannendste mogelijkheid blijft echter dat de boosdoener nog steeds aanwezig is. Gladman hoopt dat er binnenkort meer objecten worden gevonden die net zoals 2000 CR105 een extreem grote, wijde baan om de zon beschrijven. 'Hoe meer we er vinden, hoe zekerder we kunnen zijn over hun oorsprong.'
http://www.govertschilling.nl/artike.../010412_im.htm

Laatst gewijzigd op 15-09-2004 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 23:53
Verwijderd
Ik heb iets meer vertrouwen in Govert Schilling dan in zo'n domme vereniging die teveel X-Files heeft gekeken.,
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 08:28
Verwijderd
Als dat van 2012 echt klopt (ik weet niet waar je dat vandaan hebt) dan komen we er snel genoeg achter of Nibiru bestaat lijkt me, toch?

Ik heb er iig een boek over gelezen van Zecharia Sitchin en sommige dingen die hij schrijft vind ik erg interessant, andere dingen vind ik wat vergezocht (aliens die goud komen halen van de aarde om hun eigen atmosfeer ermee te bedekken).

In het bovengenoemde artikel spreken ze ook over een planeet of iig superkomeet die ze zoeken, alleen begrijp ik eruit dat die planeet een stuk kleiner is dan Nibiru zou zijn.

In ieder geval sluiten ze het bestaan van een extra planeet met elliptische baan niet uit, dat is wel belangrijke info natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 14:24
Energie
Energie is offline
Planet X lijkt me een onzin theorie
Oud 16-09-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Guinevere03 schreef op 15-09-2004 @ 20:52 :
Meer weten? Kijk op www.niburu.nl.
Er staan echt bizarre dingen op die site..
Citaat:

Over de hele wereld maken we groeiende verstoringen in de weerpatronen mee, waardoor oogsten mislukken. De activiteit van de vulkanen heeft sterk toegenomen. Aardbevingen komen vaker voor en zijn zwaarder, 7.0 op de schaal van richter.De rotatie van de aarde is langzaam aan het vertragen, de zeespiegel stijgt, bossen sterven af. Veel diersoorten worden inmiddels met uitsterven bedreigt. Ziektes en bacteriën heersen over onze planeet.

Kortom aanwijzingen voor mogelijke terugkeer van Niburu zijn er in overvloed te vinden in ons dagelijks leven. Wordt het niet eens tijd bewust te worden van de tijd waarin we leven??????
Omdat er ziektes en bacteriën zijn en diersoorten uitsterven zou er een planeet dichterbij moeten komen?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 14:46
Verwijderd
Sorry, even tussendoor iets heel anders wat ik op die site zag staan:
Citaat:
PR: Hoe verandert ons DNA?
BF: Iedereen heeft een dubbele DNA-helix. Wat we nu ontdekken is DAT ANDERE HELIXEN ZICH VORMEN. In de dubbele helix zijn er twee DNA-strengen tot een spiraal zijn gekronkeld. Ik begrijp dat we ons zullen ontwikkelen naar 12 helices. Gedurende deze tijd, die naar het schijnt misschien 5-10 jaar terug gestart is, veranderen we. Dit is de wetenschappelijke verklaring. Het is een MUTATIE VAN ONS SOORT tot iets waarvan HET EINDRESULTAAT NOG NIET BEKEND IS.
De veranderingen zijn NIET PUBLIEK BEKEND omdat de wetenschappelijke gemeenschap voelt dat het de BEVOLKING ZOU BEANGSTIGEN. Echter, mensen veranderen op celniveau. Ik werk met drie kinderen die nu drie DNA-helices hebben. De meeste mensen weten en voelen dit. Vele religies hebben gepraat over de verandering en weten dat het op verschillende manieren zal komen. We kennen het als een positieve verandering, hoewel het fysiek, mentaal en emotioneel verkeerd begrepen kan worden en angstig kan zijn.

PR: Hebben deze kinderen andere kenmerken dan de rest van de kinderen?
BF: Dit zijn kinderen die voorwerpen door een kamer kunnen bewegen door zich er slechts op te concentreren of ze kunnen een glas water vullen door er alleen maar naar te kijken. ZE ZIJN TELEPATHISCH. Als je deze kinderen kent, zou je bijna denken dat ze halve engelen of supermensen zijn, maar dat zijn ze niet. Ik denk dat zij zijn waar wij in de komende decennia naar toe groeien.
Ik sta best open voor allerlei paranormale dingen.. maar echt.. wtf?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:39
I love stars
I love stars is offline
in 2012 eindigt de maya kalender ook en dan gaan we over in een nieuwe dimensie zou iets was het toch en bij een andere volk ook zoiets met een 10de planeet dat gedoe heeft allemaal met elkaar te maken.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:59
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 16-09-2004 @ 15:39 :
Er staan echt bizarre dingen op die site..
Daar was ik ook al achter en ik vind het ook zeer, zeer vergezocht allemaal (Pyramiden die door middel van telekinetische krachten zijn gebouwd door aliëns en de overheid weet het, maar wil het niet zeggen, bijvoorbeeld).
Zoals je misschien al had gemerkt ben ik het er zelf ook niet mee eens, maar er stond laatst een stukje over in het AD en zo ben ik er bij gekomen.

Over die 12 helices. Denk je dat het leuk is om 12 keer meer DNA in je cellen te hebben dan nu? Je krijgt een absurde stoot aan allerlei eiwitten, aangezien die nu verschrikkelijk veel gesynthetiseerd kunnen worden, met 12 helices. Je celinhoud zal dus toenemen, maar je celmembranen zullen die plotselinge groei niet bij kunnen houden en openbarsten. Oftewel: de mens gaat dood, doordat hun DNA spontaan ge-upgrade wordt.

Verder vraag ik me af waarom we nog nooit eerder wat over die verschrikkelijk telepathische kindjes hebben gehoord, aangezien er genoeg mensen zijn die maar al te graag bewijs willen zien voor hun spirituele aangelegenheden.

Guinevere
(die dit even kwijt moest over die site)
Oud 16-09-2004, 18:24
dragonstorm
dragonstorm is offline
Allemaal onzin
Zoals GinnyPig al zei, zo'n planeet hadden we al lang moeten opmerken aan de bewegingen van de planeten.

Het hele idee van een tiende planeet is afkomstig van een sumerische (!) afbeelding waarop toevallig 11 'hemellichamen' (wat op zich ook al een vrijelijke interpretatie is) ipv de normale 10. Blijft de vraag hoe de sumeriers uberhaupt sterren na jupiter konden zien terwijl de huidge mens dat toch niet lukt zonder telescoop (die de sumeriers naar alle waarschijnlijkheid niet hadden).
Verder nog een hoop gezeik over een maya-kalender die zou eindigen op 2012 en de link is makkelijk gelegd.

Pseudowetenschap.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:04
T_ID
T_ID is offline
er was toch al een nieuwe planeet ontdekt?
die is vervolgens Sedna genoemt, hoewel de vraag of die klomp ijs als planeet te kwalificeren is nog steeds niet uitgezocht is.

alle andere 'eind van de wereld' rotzooi hoort thuis in een slechte SF film, niet hier.
Oud 17-09-2004, 11:19
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-09-2004 @ 23:04 :
er was toch al een nieuwe planeet ontdekt?
die is vervolgens Sedna genoemt, hoewel de vraag of die klomp ijs als planeet te kwalificeren is nog steeds niet uitgezocht is.

alle andere 'eind van de wereld' rotzooi hoort thuis in een slechte SF film, niet hier.
Je vergeet helemaal Quaoar!!!! Dus er zijn er sowieso 11.

Sedna mag inderdaad, net als Pluto en Quaoar, geen planeet heten. En er is genoeg troep in ons zonnestelsel dat ons kan raken.
Oud 17-09-2004, 19:58
Skilly
Skilly is offline
offtopic is niburu.nl echt gebeurde dingen of verdraaien ze de feiten.

ontopic: ik las ook over niburu zag zelf iets op discovery dat daar andere mensen wonen. En dat deze planeet in 2012 zal laten stil staan ofzo
Oud 18-09-2004, 04:52
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
Skilly schreef op 17-09-2004 @ 20:58 :
offtopic is niburu.nl echt gebeurde dingen of verdraaien ze de feiten.
Niburu.nl is zelf van mening dat zij het echte nieuws brengen (en dus echt gebeurde dingen). Ikzelf denk echter dat ze dingen nogal verdraaien...
Oud 18-09-2004, 10:14
Verwijderd
oja...laatst was hier ook een topic over het ontstaan van de mens met een verhaal over adam en eva..en op planeet niburu kwamen de goden naar de aarde...

eerst zien dan geloven
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:22
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Achter Pluto was n planeet ontdekt, hoewel planeet, (twee keer kleiner dan Pluto). Overignes, Pluto is wel degelijk een planeet, het kent alle tekenen van een palneet : omloopbaan van maan Charon, rotatie om eigen as(122 graden), omloopbaan om de Zon in 249 jaar, 'seizoenen' (voor zover er seizoenen zijn op een planeet waar een temp.van ver beneden het nulpunt heerst), kortom alle definties van een planeet.

De 'planeet' achter Pluto, is niet de werkelijke planet X. De invloed die deze planeet op Pluto en uranus zou hebben , wijst erop dat dit hemellichaam gorter moet zijn dan die van deze planeet achter Pluto.
Oud 21-09-2004, 15:32
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 16-09-2004 @ 15:46 :
Sorry, even tussendoor iets heel anders wat ik op die site zag staan:

Ik sta best open voor allerlei paranormale dingen.. maar echt.. wtf?
Haha.

Citaat:
Quaoar is een opmerkelijk groot hemellichaam, dat buiten de baan van Pluto om de zon draait. Maar het nieuw ontdekte object is niet de lang gezochte tiende planeet. Integendeel: het zonnestelsel is een planeet armer geworden.
Aan de buitenrand van het planetenstelsel, op ruim zesenhalf miljard kilometer afstand van de zon, draait een ijzig hemellichaam rond met een middellijn van 1250 kilometer: Quaoar. Sinds de ontdekking van de verre planeet Pluto, in 1930, is er niet zo’n groot object in het zonnestelsel gevonden. De discussie over de ware aard van Pluto is dan ook opnieuw opgelaaid. Volgens de meeste astronomen is Pluto helemaal geen planeet.
:/
Oud 23-09-2004, 19:39
Skilly
Skilly is offline
Nou ik las net wat op niburu punt nl. Dat er van de leider ofzo dingen zijn geinplanteerd in de irak. ofzo Vaag man. Het is allemaal daar weird nieuws vraag me of dat het bestaat

Ontopic wie is eigenlijk gekomen met Niburu?
Oud 24-09-2004, 09:24
Verwijderd
Nah die site is dus gewoon raar, daar moet je echt niet op letten.

Ik weet niet wie oorspronkelijk gekomen is met Nibiru (althans, de naam komt van de Soemeriërs), er zijn vastwel meerdere mensen die iets soortgelijks hebben geschreven (denk ik), maar ik ken iig boeken van Zecharia Sitchin waarin hij oude teksten van de Soemeriërs probeert te vertalen en hij maakt eruit op dat ze het over een extra planeet in ons zonnestels hebben en over aliens enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2004, 21:01
Skilly
Skilly is offline
Zoo dus die someriers kwamen hiermee en moeten we oude beschavingen geloven Vroeger zeiden ze dat de aarde plat was maar het is rond. Dus over extra planeet.....
Oud 27-09-2004, 15:23
Hydrogen
Hydrogen is offline
Tiende planeet bestaat al:

Tiende planeet (nu.nl)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 15:25
Hydrogen
Hydrogen is offline
Maar het is niet "de" tiende planeet.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 14:06
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
nee het is de twaalfde planeet..
Oud 01-10-2004, 21:58
Skilly
Skilly is offline
de 12de? Wie is dat 10 en 11?
Oud 04-10-2004, 11:47
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
degene die eigenlijk nr. 13 en nr. 18 zijn...........
Reageren

Regels voor berichten