Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb gehoord van het bestaan van Niburu, de SOPN (Soeverein Onafhankelijk Persbureau Nederland) wordt er nogal blij van.
De SOPN is opgericht door een stelletje mensen die overal complotten achter zoeken en al het New Age gebeuren grondig misbruiken. Meer weten? Kijk op www.niburu.nl. Ikzelf denk niet dat die planeet er is, simpelweg omdat ik niet denk dat het bestaan van een planeet stil te houden is in de huidige maatschappij, ook al wil je het nog zo graag. Guinevere
||
Citaat:
http://starchild.gsfc.nasa.gov/docs/...question4.html Klinkt misschien stom, maar ik denk niet dat ze de mogelijkheid van het bestaan van de planeet compleet uitsluiten (There is no known Planet X or 10th planet in our solar system).
||
Citaat:
Kijk, als ze mij foto's geven van die planeet, dan ben ik best bereid te zeggen dat de planeet wel bestaat. Zolang het blijft bij speculaties, ben ik geneigd het te houden bij de planeetjes die we nu hebben. Verder vraag ik me af in hoeverre je het planeet kan noemen, mocht hij er zijn. Over Sedna werd ook gezegd dat het een veredelde asteroïde was. Als er nu nog een planeet zou zijn, nog verder van ons verwijderd, zou hij ook kleiner moeten zijn (in verband met de krachten die anders op het ding zouden werken, die er of voor zouden zorgen dat hij naar binnen (dus naar de zon toe) werd gezogen, of uit ons zonnestelsel zou gaan, omdat de krachten dan niet groot genoeg zouden zijn hem vast te houden). Als er een planeet nog kleiner is dan Sedna, mag je dan niet gewoon spreken van een asteroïde? Of zie ik iets nu grandioos verkeerd? Guinevere
||
Laatst was die tiende planeet op het nieuws zelfs toch ?
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-09-2004 om 23:07. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zoals je misschien al had gemerkt ben ik het er zelf ook niet mee eens, maar er stond laatst een stukje over in het AD en zo ben ik er bij gekomen. Over die 12 helices. Denk je dat het leuk is om 12 keer meer DNA in je cellen te hebben dan nu? Je krijgt een absurde stoot aan allerlei eiwitten, aangezien die nu verschrikkelijk veel gesynthetiseerd kunnen worden, met 12 helices. Je celinhoud zal dus toenemen, maar je celmembranen zullen die plotselinge groei niet bij kunnen houden en openbarsten. Oftewel: de mens gaat dood, doordat hun DNA spontaan ge-upgrade wordt. Verder vraag ik me af waarom we nog nooit eerder wat over die verschrikkelijk telepathische kindjes hebben gehoord, aangezien er genoeg mensen zijn die maar al te graag bewijs willen zien voor hun spirituele aangelegenheden. Guinevere (die dit even kwijt moest over die site)
|
Allemaal onzin
![]() Zoals GinnyPig al zei, zo'n planeet hadden we al lang moeten opmerken aan de bewegingen van de planeten. Het hele idee van een tiende planeet is afkomstig van een sumerische (!) afbeelding waarop toevallig 11 'hemellichamen' (wat op zich ook al een vrijelijke interpretatie is) ipv de normale 10. Blijft de vraag hoe de sumeriers uberhaupt sterren na jupiter konden zien terwijl de huidge mens dat toch niet lukt zonder telescoop (die de sumeriers naar alle waarschijnlijkheid niet hadden). Verder nog een hoop gezeik over een maya-kalender die zou eindigen op 2012 en de link is makkelijk gelegd. Pseudowetenschap. |
![]() |
|
er was toch al een nieuwe planeet ontdekt?
die is vervolgens Sedna genoemt, hoewel de vraag of die klomp ijs als planeet te kwalificeren is nog steeds niet uitgezocht is. alle andere 'eind van de wereld' rotzooi hoort thuis in een slechte SF film, niet hier.
||
Citaat:
Sedna mag inderdaad, net als Pluto en Quaoar, geen planeet heten. En er is genoeg troep in ons zonnestelsel dat ons kan raken.
|
offtopic is niburu.nl echt gebeurde dingen of verdraaien ze de feiten.
![]() ontopic: ik las ook ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Achter Pluto was n planeet ontdekt, hoewel planeet, (twee keer kleiner dan Pluto). Overignes, Pluto is wel degelijk een planeet, het kent alle tekenen van een palneet : omloopbaan van maan Charon, rotatie om eigen as(122 graden), omloopbaan om de Zon in 249 jaar, 'seizoenen' (voor zover er seizoenen zijn op een planeet waar een temp.van ver beneden het nulpunt heerst), kortom alle definties van een planeet.
De 'planeet' achter Pluto, is niet de werkelijke planet X. De invloed die deze planeet op Pluto en uranus zou hebben , wijst erop dat dit hemellichaam gorter moet zijn dan die van deze planeet achter Pluto.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
Nou ik las net wat op niburu punt nl. Dat er van de leider ofzo dingen zijn geinplanteerd in de irak. ofzo
![]() Ontopic wie is eigenlijk gekomen met Niburu? ![]()
|
Verwijderd
|
Nah die site is dus gewoon raar, daar moet je echt niet op letten.
Ik weet niet wie oorspronkelijk gekomen is met Nibiru (althans, de naam komt van de Soemeriërs), er zijn vastwel meerdere mensen die iets soortgelijks hebben geschreven (denk ik), maar ik ken iig boeken van Zecharia Sitchin waarin hij oude teksten van de Soemeriërs probeert te vertalen en hij maakt eruit op dat ze het over een extra planeet in ons zonnestels hebben en over aliens enzo. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Zoo dus die someriers kwamen hiermee en moeten we oude beschavingen geloven
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |