Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 18:02
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Tussen 1761 en 1766 AD was er in de Gevaudan geen hoop meer voor de gelovige bevolking, voor hun was Satan of God op aarde geland om de mensen te pijnigen of te vervloeken. Meer dan honderd mensen, voornamelijk herders en boeren, warenhet slachtoffer van een monsterachtige gebeurtenis in de Gevaudan. De mensen beschreven het als ware het een wolf. Maar de pootafdrukken die gevonden werden waren groter dan die van een wolf. Daarnaast kon het niet een verschijnsel zijn, daar er soms op plekken die 40 km van elkaar lagen, binnen 5 a 10 minuten een slachtoffer viel. Dat dat zover uit elkaar binnen korte tijd kon gebeuren, kan duidelijk maken dat het hier igng om een groep.

Dit waargebeurde verhaal is in 2001 verfilmd onder de tiel Pacte des loups (naarmijn mening een zeer goede film). Hierin speculeren ze ook met diverse ideeen.
Ikzelf heb zo mijn theorien hierover, maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de theorien van anderen: wat t waren, waarom t opeens voorbij was, en waarom t later wel terugkeerde, en waarom het gebeurde, en waarom tl ater terugkeerde (kortstondig weliswaar: 3 maand +/-) in Oost-Europa.
Oud 10-10-2004, 18:18
I love stars
I love stars is offline
Ik heb (volgens mij) de film een aantal jaren geleden gezien. Helaas kan ik me er nog weinig van herinderen. Ik ben benieuwd naar de theoriën die, hier in dit topic komen te staan. Ook ga ik op google informatie zoeken, mischien dat ik nog met een theorie aan kom zetten.

Groetjes, I love stars.

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:34
T_ID
T_ID is offline
er zijn wel meer 'waargebeurde' verhalen uit die tijd, meestal gewoon BS, maar ja, maakt wel voor leuke films.
Oud 11-10-2004, 11:02
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
jammer voor degenen die wereklijk alles zelf ondervonden moeten hebben, maar tja dit is nou eenmaal een historisch feit....
Oud 11-10-2004, 11:11
Verwijderd
Sinds wanneer is het hier een Mystiekforum geworden?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 12:20
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 10-10-2004 @ 19:18 :
Helaas kan ik me er nog weinig van herinderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten