Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 20:52
miekevis
miekevis is offline
Hoelang moet je wachten om je haar opnieuw te verven?

Ik heb juist mijn haar geverfd maar ik ben niet tevreden met het resultaat. Het is geen uitwasbare.

alvast bedankt
Oud 29-09-2004, 21:00
waves
waves is offline
volgens mij kun je er meteen weer overheen... maar daar ben ik absoluut niet zeker van

(had ik eigenlijk beter niets kunnen zeggen)
Oud 29-09-2004, 21:04
Skatergirl666
Skatergirl666 is offline
Je kunt ut meteen weer verven maar is niet echt goed voor je haar... k heb ut een tijdje knal rood gehad en na twee maand was me haar helemaal geknapt en uit gedroogd!
Oud 30-09-2004, 11:48
coopergirl
coopergirl is offline
^ na twee maand je haar 'geknapt en uitgedroogd'? Ik verf het nu al 4 jaar elke week, zonder haaruitval/ droog/ dor/ what so ever haar... Het is beter om er min twee weken tussen te laten zitten, maar wanneer je haarkleur je nu echt tegenstaat kun je het best eerder herverven Voor optisch glanzend haar bestaan er uiteraard altijd nog de haarmaskers e.d. (Hoewel haar van zichzelf ietwat stug dient aan te voelen lijtk iedereen dat tegenwoordig te zijn vergeten... Dit terzijde )
Oud 30-09-2004, 11:50
PrimRose
PrimRose is offline
als het echt verschrikkelijk is, en je het niet aandurft om het zelf opnieuw te verven, kun je altijd naar de kapper gaan. Kee, kost knaken maar die weet er tenminste misschien nog wel iets van te maken.

Oja, als ik een nieuwe kleur wil, probeer ik vaak eerst een uitwasbare variant uit, als ie mooi is koop ik naarna een echte verf.
Oud 30-09-2004, 11:53
Konijn
Konijn is offline
Eigenlijk moet je met permanente verf minimaal 6 weken wachten.
Maar ja, verven is sowieso slecht voor je haar, en als je kleur je tegenstaat, dan doe je het toch opnieuw?
Moet wel minimaal 24 uur tussen zitten!
Oud 30-09-2004, 11:54
Lynn
Lynn is offline
Als je er echt ontevreden over bent, kun je er idd zo wel weer overheen verven.

Ik heb pas nog ergens gelezen dat je haar verven niet meer schadelijk is voor je haar (omdat bijna nergens meer peroxide of ammoniak in zit), maar dat je in sommige gevallen wel last kunt krijgen van dof en droog haar. Maargoed, dat is een kwestie van de goede shampoo's kopen.
Oud 30-09-2004, 11:54
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Konijn schreef op 30-09-2004 @ 12:53 :
Maar ja, verven is sowieso slecht voor je haar
Niet waar dus.
Oud 30-09-2004, 12:02
Fleur
Fleur is offline
Ik heb eigenlijk nooit ergens last van.

Had laatst mijn haar flink geblondeerd, wat ik eigenlijk toch erg lelijk vond (staan), dus gelijk een iets donkerdere kleur overheen gedaan, nix aan de hand.

Maar als je al poreus haar hebt kan ik me voorstellen dat je haar er niet blij mee is. Met gezond haar kan het in principe wel hoor
De schadelijkheid van verf valt idd erg mee, ookal blijft waterperoxide natuurlijk geen fijn spul (bij blonderen dus)
Oud 30-09-2004, 12:56
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Konijn schreef op 30-09-2004 @ 12:53 :
Maar ja, verven is sowieso slecht voor je haar
Er worden strenge eisen aan haarverf gesteld alvorens het door de europese keuring heenkomt. Ergo, de schadelijkheid zal wel meevallen. Veelal wordt er gezegd dat je haar 'dood' gaat van verven.... Laat haar nu van zichzelf al dood zijn
Het is wel zo, dat wanneer je zeer geregeld je haar verft, je haar op een gegeven moment moeilijker verf kan opnemen.
Oud 30-09-2004, 12:59
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Staat meestal ook wel in de gebruiksaanwijzing van de haarverf, wat het effect is op gekleurd haar. Soms moet je het dan bijv. korter in laten trekken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 17:47
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Lynn schreef op 30-09-2004 @ 12:54 :
Ik heb pas nog ergens gelezen dat je haar verven niet meer schadelijk is voor je haar (omdat bijna nergens meer peroxide of ammoniak in zit), maar dat je in sommige gevallen wel last kunt krijgen van dof en droog haar. Maargoed, dat is een kwestie van de goede shampoo's kopen.
Ze zullen wel de verf zelf bedoelen, want in het spul waar je de verf mee moet mixen om je haren überhaupt kunnen verven zit wel peroxide en/of ammoniak.
Oud 30-09-2004, 18:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
YPrue schreef op 30-09-2004 @ 18:47 :
Ze zullen wel de verf zelf bedoelen, want in het spul waar je de verf mee moet mixen om je haren überhaupt kunnen verven zit wel peroxide en/of ammoniak.
Zonder waterstofperoxide zou naar één keer wassen echt alle kleur uit je haar verdwenen zijn. (Er zijn overigens even geleden wel hogere eisen aan de reguliere verf gesteld... Niet zozeer voor particulier gebruik maar uhm... laat ik nou niet doen alsof ik verstand van schilderen heb
Oud 30-09-2004, 18:05
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-09-2004 @ 19:02 :
Zonder waterstofperoxide zou naar één keer wassen echt alle kleur uit je haar verdwenen zijn.
Precies, want dan openen de haarschubben zich niet en kan de verf er niet intrekken.
Oud 30-09-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Waarom ruikt haarverf dan alsof de kat in het flesje heeft zitten plassen?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 04:30
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
miekevis schreef op 29-09-2004 @ 21:52 :
Ik heb juist mijn haar geverfd maar ik ben niet tevreden met het resultaat. Het is geen uitwasbare.
Is het mislukt of vind je de kleur niet mooi?
Als het mislukt is omdat de kleur niet zo goed gepakt heeft op je haar kan je't nog eens proberen, maar dan van te voren wat advies inwinnen.. Als je hiervoor je haar al eens geverfd had kan't elkaar beinvloeden.
Oud 08-10-2004, 11:00
llosh
llosh is offline
mm...nou ik had drie weken geleden m'n haar geverfd (permanente kleuring) en ook niet echt tevreden...enne...gister weer overnieuw geverfd ...tis nooit echt goed voor je haar maar het kan wel hoor

grt
Oud 08-10-2004, 19:31
Flip!
Flip! is offline
verf is opzich helemaal niet erg.

blonderingszooi is erg. 3 keer achter elkaar en je haar is kapot, dood, en uitgevallen. kheb het 3 weken geleden ervaren, maar nu is het al weer een flink stuk beter.
Oud 08-10-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Niet waar dus.
gewoon niet verven is altijd beter..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:48
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 08-10-2004 @ 20:39 :
gewoon niet verven is altijd beter..
Dat sowieso.

Citaat:
YPrue schreef op 30-09-2004 @ 18:47 :
Nou, ook daar zit het niet meer in (bij de meeste merken), juist omdat het zo'n rotzooi is. Veel kleuringen bevatten andere, minder schadelijke stoffen dan ammoniak en waterstofperiode, die toch enigzins hetzelfde effect bereiken. Is het daarbij alleen wel zo dat de kleur sneller vervaagd en verdwenen is. Maargoed, je kan niet alles hebben.

@ Jadie, vreemde kat hebben jullie dan.
Oud 09-10-2004, 14:48
Experiment
Experiment is offline
Volgens mij hangt het gewoon een beetje van je haar af. Ik verf mijn haar nu al ruim drie jaar, altijd permanente kleuringen en dus vrij agressief (heb bijvoorbeeld ook wel eens geblondeerd en daarover donkerrood gedaan) maar ik heb heel dik haar, en dat kan het allemaal hebben
Maar als je een beetje dun of zwak haar hebt zou toch minstens 2 weken wachten.. Vraag anders advies aan de kapper want die weten het toch beter
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:20
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Lynn schreef op 09-10-2004 @ 15:48 :
Dat sowieso.

Nou, ook daar zit het niet meer in (bij de meeste merken), juist omdat het zo'n rotzooi is. Veel kleuringen bevatten andere, minder schadelijke stoffen dan ammoniak en waterstofperiode, die toch enigzins hetzelfde effect bereiken. Is het daarbij alleen wel zo dat de kleur sneller vervaagd en verdwenen is. Maargoed, je kan niet alles hebben.

@ Jadie, vreemde kat hebben jullie dan.
volgens mij ben je een beetje wereldvreemd. In urine zit ammoniak. En in haarkleuring zit peroxide. Waar denk je waar je je haar mee blondeert? Waterstofperoxide heeft daar een aardig aandeel in.
Oud 10-10-2004, 16:25
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 09-10-2004 @ 19:20 :
volgens mij ben je een beetje wereldvreemd. In urine zit ammoniak. En in haarkleuring zit peroxide. Waar denk je waar je je haar mee blondeert? Waterstofperoxide heeft daar een aardig aandeel in.
Volgens mij kan jij een beetje niet lezen. Wat ik zei over die kat, was gewoon een grapje. Er stond namelijk niet voor niks een achter. En wat ik al zei, peroxide zit alleen in blonderings- of ontkleuringsvloeistof, komt in de meeste haarkleuringen nou niet meer voor, net als ammoniak. Maar dat had je allemaal kunnen weten als je het artikel/onderzoek op die site waar ik naar linkte eerst eens had gelezen.

[edit] Mocht je me niet geloven:

Haarkleuringen
Slecht voor het haar?
Veel mensen denken dat het kleuren en verven slecht is voor je haar. Maar tegenwoordig is dit niet meer zo. De producten bevatten allerlei verzorgende bestanddelen die het haar beschermen tegen de werking van bijvoorbeeld waterstofperoxide, zoals bijenwas, tarweproteïne of jojoba –olie. Veel kleuringen bevatten tegenwoordig ook geen ammonia meer.
De kwaliteit van je haar speelt een belangrijke rol. Bij haar dat gepermanent is of bijvoorbeeld al geblondeerd, kan de kleur nèt iets anders uitpakken dan bedoeld. Het is daarom van belang je goed aan de gebruiksaanwijzing te houden. Hierin staat hoelang je het bijvoorbeeld mag laten intrekken wanneer je haar gepermanent of reeds gekleurd is.

In augustus 2001 meldde de Consumentenbond dat er mogelijk een verband was tussen permanente haarkleuring en blaaskanker, naar aanleiding van een publicatie van een studie in het ‘International Journal of Cancer’. Volgens het NCV, de Nederlandse Cosmetica Vereniging, is er echter geen direct verband gelegd tussen oorzaak en gevolg. Bovendien worden haarkleurproducten volgens de Nederlandse en Europese wetgeving uitvoerig beoordeeld voordat ze op de markt komen. Haarkleuringen behoren tot de best onderzochte cosmeticaproducten en kunnen zonder zorgen worden gebruikt.

Extra verzorging
Haar dat geverfd is, verliest sneller vocht dan niet-gekleurd haar. Net na het kleuren is je haar glanzend, maar al na een paar keer wassen is dit effect verdwenen. Dit komt doordat de verzorgende stoffen uit de kleuring zijn weggewassen. Je haar voelt droger aan en kan er doffer uitzien. Vooral als je van nature al droog haar hebt is dit lastig. Daarom is het belangrijk je haar goed te verzorgen. Ook als je je haar niet kleurt geldt dit natuurlijk!

Bron: www.gezondheidsnet.nl[/edit]

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:35
Firefly182
Firefly182 is offline
Dat van die kat: mijn fout, ik zag de sarcasme of wat dan ook er niet zo duidelijk in.

Maar naar mijn weten heb je het nergens specifiek gehad over blonderingscreme maar meer over haarkleuring in het algemeen. Vandaar de verwarring. Want uiteraard zit peroxide juist wel in blonderingscreme/-vloeistof.

Regels voor berichten