![]() |
|
Als je er echt ontevreden over bent, kun je er idd zo wel weer overheen verven.
![]() Ik heb pas nog ergens gelezen dat je haar verven niet meer schadelijk is voor je haar (omdat bijna nergens meer peroxide of ammoniak in zit), maar dat je in sommige gevallen wel last kunt krijgen van dof en droog haar. Maargoed, dat is een kwestie van de goede shampoo's kopen. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Het is wel zo, dat wanneer je zeer geregeld je haar verft, je haar op een gegeven moment moeilijker verf kan opnemen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het mislukt is omdat de kleur niet zo goed gepakt heeft op je haar kan je't nog eens proberen, maar dan van te voren wat advies inwinnen.. Als je hiervoor je haar al eens geverfd had kan't elkaar beinvloeden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
@ Jadie, vreemde kat hebben jullie dan. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() [edit] Mocht je me niet geloven: Haarkleuringen Slecht voor het haar? Veel mensen denken dat het kleuren en verven slecht is voor je haar. Maar tegenwoordig is dit niet meer zo. De producten bevatten allerlei verzorgende bestanddelen die het haar beschermen tegen de werking van bijvoorbeeld waterstofperoxide, zoals bijenwas, tarweproteïne of jojoba –olie. Veel kleuringen bevatten tegenwoordig ook geen ammonia meer. De kwaliteit van je haar speelt een belangrijke rol. Bij haar dat gepermanent is of bijvoorbeeld al geblondeerd, kan de kleur nèt iets anders uitpakken dan bedoeld. Het is daarom van belang je goed aan de gebruiksaanwijzing te houden. Hierin staat hoelang je het bijvoorbeeld mag laten intrekken wanneer je haar gepermanent of reeds gekleurd is. In augustus 2001 meldde de Consumentenbond dat er mogelijk een verband was tussen permanente haarkleuring en blaaskanker, naar aanleiding van een publicatie van een studie in het ‘International Journal of Cancer’. Volgens het NCV, de Nederlandse Cosmetica Vereniging, is er echter geen direct verband gelegd tussen oorzaak en gevolg. Bovendien worden haarkleurproducten volgens de Nederlandse en Europese wetgeving uitvoerig beoordeeld voordat ze op de markt komen. Haarkleuringen behoren tot de best onderzochte cosmeticaproducten en kunnen zonder zorgen worden gebruikt. Extra verzorging Haar dat geverfd is, verliest sneller vocht dan niet-gekleurd haar. Net na het kleuren is je haar glanzend, maar al na een paar keer wassen is dit effect verdwenen. Dit komt doordat de verzorgende stoffen uit de kleuring zijn weggewassen. Je haar voelt droger aan en kan er doffer uitzien. Vooral als je van nature al droog haar hebt is dit lastig. Daarom is het belangrijk je haar goed te verzorgen. Ook als je je haar niet kleurt geldt dit natuurlijk! Bron: www.gezondheidsnet.nl[/edit]
Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 16:43. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Haar verven Thebestofgirl96 | 6 | 20-02-2015 18:07 | |
Lifestyle |
jongens haar verven? Rysair | 22 | 24-02-2011 19:16 | |
Lifestyle |