Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 12-10-2004 om 23:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg: wat gebeurt kent geen alternatief. In feite zeg ik hier mee: wat gebeurt, dat staat vast. Iets anders kan niet. Dat vestig ik op de oorzaak/gevolg theorie, die voor mij ook geen alternatieven heeft.
||
Citaat:
Het is zeker vast te stellen wanneer iets gebeurt. We beschikken alleen niet over de mogelijkheid. Voorbeeld: als we genoeg gegevens weten van een meteoriet kunnen we voorspellen waar en wanneer hij in slaat of niet. Met keuzes zou je zeggen dat dit anders ligt, maar ook keuzes komen voort uit een berekenbare hoek. Deze is echter zo complex dat er geen touw aan het gevolg ervan vast te knopen is, maar zo heeft elk fenomeen in dit bestaan eigenschappen die meetbaar zijn. Aan de hand daarvan kan een gevolg berekend worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...a&pagenumber=2 |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar als je geloofd in een vaststaand Lot , dan is er geen gevolg. Dwz er is alleen maar die ene eerste oorzaak. Alle beweging wat op die eerste oorzaak verloopt (als het vaststaand is zoals je denkt) , is dan geen oorzaak=>gevolg verhaal meer. Omdat de eerste oorzaak altijd de oorzaak blijft van ieder gevolg.(dwz het verloop gaat anders , als de eerste oorzaak het Lot niet ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar nu even serieus... Het is idd zo dat je naarmate je ouder wordt voor meer keuze komt te staan en dus ook meer verschillende levenspaden hebt, die je natuurlijk niet bewust kan kiezen. De ene keuze heeft weer invloed op de andere en dus voegt levenspad A1 zich samen met B3 om dan weer uiteindelijk ZX173 te worden zoals Maroon hier stelt. Alles wat doet of kiest in je leven heeft invloed op je zogenaamde levenspad de ene keuze heeft misschien minder invloed dan een andere(zo zal de keuze of je een chocolade ijsje of een aarbijen ijsje neemt niet echt veel invloed hebben) maar bijna alles heeft wel effect op je verdere leven. Het zou ook heel fijn zijn als je kon voorzien wat je keuzes voor gevolgen hadden, en als je terug kon gaan naar het begin van de weg om het nog allemaal over te doen.. maar helaas kan dat niet en dat zal ook nooit kunnen. it's sad but true..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk laat ik liefde in alles wat ik doe doorwerken. Als ik mensen mensen omga, mensen help, mijzelf op een bepaalde manier gedraag, dan is het altijd een afweging en in die afweging speelt altijd mee dat ik moet proberen zo aardig (liefdevol) mogelijk te zijn in die bepaalde situatie. Vereist is m.i. wél dát je altijd in het oog houdt dat je liefde in je gedrag moet betrekken en altijd in je achterhoofd moet houden dat liefdevol gedrag eigenlijk het uitgangspunt is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|