Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2005, 13:23
Verwijderd
ik heb gezocht naar een andere topic hierover, maar kon het niet vinden.

Ik heb een behoorlijke tijd een eetstoornis gehad. Eerst vooral eetbuien wat later is overgegaan in boulimia. Nou gaat het sinds iets meer als een jaar ongeveer goed met eten. Ik heb af en toe nog wel wat moeite, maar ik eet over het algemeen gezond, braak en laxeer niet meer en doe ook niet meer aan extreem sporten e.d. Ik heb er dus eigenlijk geen last meer van.
Toen ik net weer begon met een normaal eetpatroon moest mijn lichaam daar aan wennen en zich weer herstellen(bijv. m'n ontlasting heb ik nog tijden problemen mee gehad).
Maar mijn menstruatie is nog steeds niet goed. Ik ben toentertijd 2 jaar niet ongesteld geweest en toen ik weer normaal ging eten ben ik na ongeveer 2 maanden ongesteld geworden. Ik ben sindsdien nog 3 keer ongesteld geweest en nu sinds eind september/begin oktober(weet het niet precies meer) heb ik weer niet gemenstrueerd.
Nu vroeg ik me af hoe lang het kan duren voordat dit zich weer goed hersteld en wat ik hier eventueel aan kan doen(het is wel makkelijk, maar maak me er toch zorgen over).
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:21
Experiment
Experiment is offline
Heey,
Ik heb ook door een (soort van) eetstoornis een tijd onderwicht gehad. Het begon zo'n beetje in herfst 2001, en ik heb denk ik van december 2001 tot juli 2002 echt ondergewicht gehad, waarvan had dieptepunt in maart 2002 lag, daarna ben ik heel langzaam weer aangekomen. Vanaf die december 2001 was ik niet meer ongesteld.

In de zomer van 2002 kwam ik alweer langzaam aan tot 48 (?) kilo aan het eind van de zomer, bij 1.65 en in de herfst kon het weer voor gezond doorgaan. Toch werd ik pas weer ongesteld in augustus 2003, heel vervelend idd want ik wilde het gewoon achter me laten en voelde me bovendien schuldig t.o.v. mijn lichaam.

Maargoed, ik denk dus dat het niet zo vreemd is bij jou, aangezien de echt heftige periode bij mij maar zo'n vier maanden duurde. Als je je echt zorgen maakt moet je naar de dokter natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 03-03-2005 @ 16:21 :
Heey,
Ik heb ook door een (soort van) eetstoornis een tijd onderwicht gehad. Het begon zo'n beetje in herfst 2001, en ik heb denk ik van december 2001 tot juli 2002 echt ondergewicht gehad, waarvan had dieptepunt in maart 2002 lag, daarna ben ik heel langzaam weer aangekomen. Vanaf die december 2001 was ik niet meer ongesteld.

In de zomer van 2002 kwam ik alweer langzaam aan tot 48 (?) kilo aan het eind van de zomer, bij 1.65 en in de herfst kon het weer voor gezond doorgaan. Toch werd ik pas weer ongesteld in augustus 2003, heel vervelend idd want ik wilde het gewoon achter me laten en voelde me bovendien schuldig t.o.v. mijn lichaam.

Maargoed, ik denk dus dat het niet zo vreemd is bij jou, aangezien de echt heftige periode bij mij maar zo'n vier maanden duurde. Als je je echt zorgen maakt moet je naar de dokter natuurlijk...
ik heb geen ondergewicht gehad, heb zelfs overgewicht. Maar ik weet niet of dat uitmaakt, qua tijd van herstel ofzo. Ik werd niet meer ongesteld door de ontzettend ongezonde manier van eten enzo. Dus ik weet niet of dit verschilt, omdat jij wel ondergewicht had.
maar iig bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 19:48
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik heb ook een eetstoornis (anorexia) en ik zit nu net op het randje van een gezond gewicht en ik ben al weer 2 keer ongesteld geweest. Maar een vriendin van mij zit al hoger in gewicht en zij wordt nog niet ongesteld. Dus ik denk dat het per persoon verschilt. Ze hebben mijn vriendin aangeraden om een tijdje aan de pil te gaan zodat haar menstruatie op gang komt. Misschien is dat ook iets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 23:29
bracelance
bracelance is offline
heb ik geen last van...
Oud 04-03-2005, 08:11
Verwijderd
Nog nooit gehoord dat je als je geen ondergewicht hebt ook kan stoppen met menstrueren. Maar ja je hele lichaam is natuurlijk wel ontregelt.

Ik weet wel dat bij mensen die lang ondergewicht hebben gehad dit als gevolg kan hebben dat ze onvruchtbaar worden, en dus nooit meer ongesteld worden.

Maar ja jij bent natuurlijk wel een paar keer weer ongesteld geweest, dat zal wel schelen. Eet je tegenwoordig wel gezond? In dat geval zal de kans wel groot zijn dat je menstruatie ook weer terug komt.

Je slikt geen pil neem ik aan? Je zal ook wel niet zwanger zijn.

Nou ja als je er echt antwoord op wil hebben, dan is het mss het beste langs de huisarts te gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:14
Firefly182
Firefly182 is offline
Wist je dat de vrouwen in Auswitz dit ook hadden? Ze waren zo onwijs ondervoed dat hun lichaam alles nodig had om in leven te blijven. Ongesteld zijn kost energie van het lichaam en daarom wordt dat dan stopgezet.

Ik denk dat het nog wel eventjes kan duren, aangezien je lichaam zich weer helemaal moet herstellen van je eetstoornis. Als het nog echt lang gaat duren, kan je altijd naar de dokter gaan. Dat moet je sowieso denk ik wel doen, we geven op het forum wel goede raad(sommigen ook niet, maar goed ) maar de dokter weet het toch echt het best.
Oud 04-03-2005, 16:37
beestje
beestje is offline
Je hoeft niet perse ondergewicht te hebben om een verstoorde menstruatiecyclus te hebben.. Doordat jij je lichaam allerlei slechte dingen hebt aangedaan (slecht eten, overgeven, laxeren etc.) is het gewoon in de war.

Heb er een beetje geduld mee en probeer enigzins regelmatig te leven zodat je lijf echt de mogelijkheid krijgt om zich te herstellen. Dan komt het waarschijnlijk vanzelf weer terug. Mocht dit echt niet zo zijn in de loop der maanden, ga dan toch maar even langs een dokter (en het is erg kut om over zoiets te praten, ik kan erover mee praten helaas..)

Regels voor berichten