Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() als je tijd hebt om te werken kun je toch je eten, collegegeld ed verdienen? en je hebt misschien ook recht op een aanvullende beurs omdat je ouders het niet kunnen betalen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@freakzor1987: Laat je ouders dan zien dat je zo volwassen bent als je zegt te zijn? En als jij vindt dat je het kan, waarom dat dan niet gewoon doorzetten? Het duurt nog even voor je 18 wordt btw... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je dan 2 keer in de week extra werkt (in de horeca kun je nog wel eens 8 uur werken op een avond), kun je uit zoals je nog nooit uit geweest bent!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zoveel studenten zitten op kamers en dan zou jij het niet kunnen? Geef je ouders eens een krant ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je uitwonend bent krijg je die 224 euro in de maand, je ouders hebben daar niets mee te maken. Sterker nog, je hebt de toestemming van je ouders nergens voor nodig, maar ik zou het goed overleggen, als je wilt dat ze je boeken en school betalen. Het is trouwens de bedoeling van de IB groep dat je zelf die 90 euro houdt en niet aan je ouders geeft, zeg ze dat maar ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Tjah, ik snap zijn probleem niet en ik snap z'n ouders niet, maar okee...
||
Citaat:
![]()
|
Lijkt best wel op mijn situatie een paar jaar geleden. Zelfde leeftijd, zelfde reistijd en ouders die moeilijk deden.
Ik denk zelf dat die financien een smoesje zijn. Mijn ouders hadden het er ook erg moeilijk mee; ik was toch erg jong en nog niet erg zelfstandig. Ben ook de oudste en ze vonden het toch vrij eng dat ik zomaar aan de grote boze wereld overgeleverd werd. Ik ben op een gegeven moment gewoon gaan zoeken, maar heb ze er wel redelijk bij betrokken. Ze zijn toen mee wezen kijken naar kamers en hebben toen ook meeverhuisd. Voor geld hoefde ik in het begin niet bij ze aan te kloppen; moest mezelf eerst bewijzen. Dat is me inmiddels wel gelukt. Nu betalen ze mijn collegegeld en rijlessen. Zo nu en dan, als ik wat bereikt heb krijg ik wat geld, zoals 20 euro voor mijn propedeuse. En ik kreeg bijvoorbeeld voor mijn verjaardag een gruwelijk duur kado; een nieuwe wasmachine. Maar dat heeft me wel een jaar gekost. ![]() Maar als er zo weinig geld is; ga dan eens narekenen. www.ib-groep.nl. Ik krijg 465 euro per maand en heb geen lening of werk. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je ouders niet meebetalen, kun je dat aangeven bij de IBG. Je krijgt dan (als het goed is, weet niet of dat tegenwoordig anders is) meer stufi. En wat betreft die lening: dat is ook best een optie. Als je eenmaal een fulltime baan hebt betaal je dat echt wel terug. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Minderjarige studente op kamers. Lotte1996 | 6 | 11-10-2012 09:21 | |
Werk, Geld & Recht |
Op kamers Shadina | 98 | 01-10-2006 16:06 | |
Werk, Geld & Recht |
Ouders maken misbruik! king112 | 6 | 26-05-2003 19:59 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Vinden jullie natuurkunde ook zo interessant? Fatality | 48 | 09-05-2003 22:51 | |
Software & Hardware |
Voor de echte internet/netwerk freaks :) Pompierke | 20 | 04-02-2002 15:46 | |
ARTistiek |
Een poëtisch en vaag verhaal metzondernix | 35 | 12-08-2001 14:07 |