Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 13:35
couveusesmember
couveusesmember is offline
eey mensen,
ik doe mee aan een website wedstrijd ik wil ff weten wat jullie r van vindne dat de overheid geld aan dit soort projecten uitgeeft

http://proto4.thinkquest.nl/~lld193

Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 14:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 13:40
Verwijderd
Hij ziet er wel redelijk professioneel uit maar ik vind het schermpje waar de tekst op staat veel te klein. Op die manier moet je onnodig scrollen. Ook is het babygeluid een beetje stom (doe dan een geluid van een gelukkige babbelende baby, als je een babygeluid wil), en gebruik je veel te veel uitroeptekens op de welkom-pagina.

De navigatie is wel heel fijn, lekker duidelijk . De kleuren zijn ook goed.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 13:55
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Is dit geen reclame?
Oud 14-10-2004, 13:15
Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
couveusesmember schreef op 10-10-2004 @ 14:35 :
eey mensen,
ik doe mee aan een website wedstrijd en dit is het adres http://proto4.thinkquest.nl/~lld193 ik wil ff weten wat jullie van de site vinden en wat jullie r van vindne dat de overheid geld aan dit soort projecten uitgeeft
Ik vind de tekst bij 'baby's' onduidelijk te lezen..
Oud 14-10-2004, 13:29
Verwijderd
Ik doe ook mee aan die wedstrijd, alleen dan aan die voor studenten en docenten (vorig jaar ook gedaan, toen waren we derde).

Op zich vind ik het goed dat de overheid geld uittrekt voor dat soort dingen, aan de andere kant vind ik de bedragen die je kunt winnen wel weer erg groot...maar aan de andere kant zit er vaak ook wel weer heel veel werk in zo'n site.

't is wel reclame, maar toch ook weer niet...maar wat TS doet is meer een site laten checken en dat hoort dan weer niet op S&S, maar in het sitechecktopic op S&M, als dat er nog is. Ik zal even met autodropje overleggen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:30
miro
miro is offline
Sorry maar ik vind de site echt strontlelijk.

En dat de overheid geld voor dit soort dingen uitgeeft vind ik ook niet oke, als het nou om de informatieve waarde ging..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 14-10-2004 @ 14:30 :
als het nou om de informatieve waarde ging..
Ik weet niet hoe het bij de wedstrijd voor leerlingen zit, maar bij de wedstrijd voor student & docent gaat het daar oa wel om, het moet daarbij een educatieve site zijn die bruikbaar is in het onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:36
Balance
Balance is offline
1. Je eigen site de beste noemen vind ik walgelijk. Laat het lekker aan een ander over of ie de jouwe de beste vindt.
2. Ik vind dat de makers helemaal onderop moeten en dat contact dus een stukje omhoog moet.
3. Ik vind het erg vervelend om elke keer weer naar een subgroep te moeten klikken. Dus bij de startpagina eerst op 'techniek' klikken, dan na het inleidende praatje weer op 'geschiedenis'. Kan je niet gewoon onder dat inleidende praatje verder gaan met 'geschiedenis'? Dus dat alles onder elkaar staan? En eventueel de links laten staan voor mensen die geen in hebben in scrollen.
4. Je babygeluidje doet het bij mij niet.

maar de kleuren enzo vind ik erg mooi en er lijkt veel informatie op te staan.
Oud 14-10-2004, 13:39
miro
miro is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-10-2004 @ 14:31 :
Ik weet niet hoe het bij de wedstrijd voor leerlingen zit, maar bij de wedstrijd voor student & docent gaat het daar oa wel om, het moet daarbij een educatieve site zijn die bruikbaar is in het onderwijs.
O ja, sorry dat wist ik niet. Dan vind ik t wel oke dus. Als ze erna dan ook iets met de winnende sites gaan doen. Ik weet niet, ik vind dat er meer achter moet zitten althans. Wat zijn de prijzen eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 14:47
Verwijderd
Ik vind het goed dat de overheid dit project subsidiert.

Ik doe zelf ook mee en ik heb vandaag gehoord dat ik door ben naar de volgende ronde van de jurering.

Mijn site is niet de beste denk ik, maar ik denk dat we wel een goed product hebben geleverd waar in iedergeval mensen wel wat aan hebben.

Ik vind ook dat de prijzen eigenlijk in mijn ogen alleen maar gewonnen worden door de mensen die goed zijn in sql,php en photoshop. Maar dat komt misschien ook wel omdat het dan ook misschien er mooier uit ziet.

Gelukkig kijken ze ook nog naar de educatieve waarde
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 14:50
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 14-10-2004 @ 14:39 :
O ja, sorry dat wist ik niet. Dan vind ik t wel oke dus. Als ze erna dan ook iets met de winnende sites gaan doen. Ik weet niet, ik vind dat er meer achter moet zitten althans. Wat zijn de prijzen eigenlijk?
prijzen thinkquest scholier :

Citaat:
Hoofdprijs: € 5.000,=

Categorie A
1. 1e prijs: € 2.000,=
2. 2e prijs: € 1.500,=
3. 3e prijs: € 1.000,=
4. Peerjury-prijs: € 750,=

Categorie B1 en C
1. 1e prijs: € 2.500,=
2. 2e prijs: € 2.000,=
3. 3e prijs: € 1.500,=
4. Peerjury-prijs: € 750,=

Categorie B2
1. 1e prijs: € 2.500,=
2. 2e prijs: € 2.000,=

Let op: de prijzen voor de categorie beroepsgericht worden toegekend per sector. Deze sectoren zijn:
- Educatie
- Economie
- Techniek
- Zorg & Welzijn
- Agrarisch onderwijs

Extra prijzen
Deze extra prijzen kunnen de vorm hebben van een geldbedrag of een workshop.
1. Internationale prijs: voor de beste meertalige website of de beste website van een internationaal samengesteld team;
2. Speciale prijzen: bijvoorbeeld voor beste journalistiek, beste interactie of beste design.
3. Aanmoedigingsprijzen.
4. Coachprijs.
De coachprijs is bestemd voor de coach(es) die de meest bruikbare verantwoording heeft (hebben) geschreven voor het onderwijs. Per coach is hiervoor een bedrag van € 250,= beschikbaar.
A = klas 1 en 2 alle richtingen
B1 = 3 havo/vwo
B2 = beroepsgericht (3&4 vmbo & 1 mbo)
C = 4 t/m 6 havo/vwo
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-10-2004 @ 15:47 :
Ik doe zelf ook mee en ik heb vandaag gehoord dat ik door ben naar de volgende ronde van de jurering.
Ik (wij ) ook.

In de categorie waarin wij meedoen gingen vorig jaar best veel prijzen naar sites die technisch niet echt wat voorstellen, maar die wel geschikt zijn voor het onderwijs ed.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 15:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
de letters 'couveuse' moest ik wel drie keer lezen voordat ik wist wat er stond.
Oud 14-10-2004, 16:04
Karianne
Karianne is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-10-2004 @ 16:07 :
de letters 'couveuse' moest ik wel drie keer lezen voordat ik wist wat er stond.
mee eens
enne de knop voor het babygeluidje onder baby's is slecht leesbaar
Oud 14-10-2004, 17:12
Verwijderd
hij ziet er zo kinderachtig uit, wat onprofessioneel

volgens mij hebben een stel leraren van mijn school hier ook een x aan meegedaan met een site over DNA

ik zie liever geld naar de gezondheidszorg, maar de overheid betaald hier aan mee aangezien dit een onderdeel is van onderwijs
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 17:24
Verwijderd
Het ziet er wel amateuristisch uit kerel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 14-10-2004 @ 18:24 :
Het ziet er wel amateuristisch uit kerel.
dat maakt niet uit want het gaat om de inhoud!

Leonoor is die site over engels en nederlands van jullie ik vond hem er erg leuk uit zien!

Onze site vind ik prima qua educatieve waarde, maar technisch kan er nog wat verbetert worden denk ik. Er zit bij ons niet veel interactief maar meer een groot blok aan informatie

Vorig jaar won een site over verstandelijk gehandicapten Die was educatief wel goed vond ik maar het menu was echt kut

Maargoed ik denk dat ze opzich wel kijken naar de educatieve waarde
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 22:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-10-2004 @ 22:15 :
Onze site vind ik prima qua educatieve waarde, maar technisch kan er nog wat verbetert worden denk ik.
Iig 1 ding: er is echt niks irritanter dan een site waarbij je zowel van beneden naar boven als van links naar rechts moet scrollen!
Pas dat 'van links naar rechts' alsjeblieft aan.
Oud 17-10-2004, 07:26
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 14-10-2004 @ 23:16 :
Iig 1 ding: er is echt niks irritanter dan een site waarbij je zowel van beneden naar boven als van links naar rechts moet scrollen!
Pas dat 'van links naar rechts' alsjeblieft aan.
links naar rechts?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 17-10-2004 @ 08:26 :
links naar rechts?
Hebben jullie hem gemaakt op een 17 inch monitor? Balance heeft misschien een 15 inch (of andere instellingen), dan zou zo'n scrollbalk goed kunnen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-10-2004 @ 22:15 :
Leonoor is die site over engels en nederlands van jullie ik vond hem er erg leuk uit zien!
Die is van ons, ja. Zelf ben ik er niet zo heel tevreden over.
Maar ik denk dat dat ook komt omdat ik mijn eisen veel hoger had liggen.

Ze kijken zeker naar de educatieve waarde, vorig jaar was onze site ook niet zo heel interactief (wel iets, want daar letten ze toch ook wel erg op, volgens mij - ook omdat je anders net zo goed een gewoon boek kunt schrijven) en toch wonnen we iets. Dit jaar hebben we geprobeerd er iig wat meer interactiefs in te stoppen (en ook veel aandacht besteed aan het didactische deel).

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 07:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten