Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 18:50
hap
hap is offline
Literaire onzin

Waarom zou je het willen? Het is niet “het leven naar jouw hand zetten”, het is “een verhaaltje naar jouw hand zetten”. Wat houdt de schrijfkunst in? Het is geluk, of juist niet die iets geletterds leesbaar maakt, het is de herkenbaarheid of juist de fantasie die boekdelen spreekt.

Verwoorden wat je wil zeggen geeft eenvoud, maar uiteindelijk zeggen wat je wilt verwoorden vereist inzicht in iets tweedimensionaals. Vreemd is dat.

Ik droom weg, maar val uit mijn slaap op een tafel die hier toevallig staat. “Dankjewel, tafel” denk ik bij mezelf, maar blij met de blauwe plek op mijn slaap ben ik niet. Dus schrijf ik mijn bult kwijt. Weggespoeld, bij al mijn andere woorden.
Helaas is de auteur van het leven blancorollerloos...

(en nog tientallen lettertjes gapen mij aan en zijn niet tevreden over zichzelf... )
Oud 10-10-2004, 19:11
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Citaat:
blancorollerloos
daar moest ik even over nadenken

Ik vind je wat helderdere stukjes toch wat leuker. Het begin hiervan vind ik ook wel leuk. Het einde volg ik niet en vind ik minder.

Waarom staat die laatste zin tussen haakjes?
Oud 10-10-2004, 19:23
hap
hap is offline
ja, daar kan ik inkomen, het is een probeersel, niet zo beschrijvend als altijd... maar ik hoop dat mensen het een paar keer overlezen ofzo en er zelf gedachten bij krijgen, ik hou niet van die kant en klaar verhalen, alles is al zo kant en klaar de laatste tijd...
de laatste zin hoort eigenlijk maar deels bij het verhaal, omdat dat erover gaat dat je alles wat niet oké gewoon weg kan deleten, en als aanvulling daarop wilde ik even kwijt dat ikzelf er niet volledig tevreden over was, maar toch niet alles weghaal om reacties van lezers uit te lokken
Oud 10-10-2004, 19:32
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Dat andere verhaaltje met die rode stip enzo had ook die bedoeling toch? Maar die vind ik uiteindelijk wel leuk, omdat ik hem inderdaad nog eens over heb gelezen. Hier heb ik dat niet zo.
Reageren

Regels voor berichten