Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2004, 10:28
Eend
Eend is offline
Ik heb voor Engels echt zo'n vage lerares. Soms stuurt ze er spontaan 3 uit. De andere keer blert ze om niks. Wij zitten dan echt van: "Euhm...mevrouw? Gaat het?"
Nu liep ik net samen met iemand anders als laatste de klas uit begint ze te zeggen: "Ik haat jullie! Echt waar, ik haat jullie!"

En wij keken elkaar nogal aan.

Hebben meer mensen van dit soort leraren en hoe kun je hier in godsnaam mee omgaan? De ene keer doe je iets helemaal goed en de andere keer is het helemaal fout, terwijl je precies hetzelfde doet. Ik snap ze niet?
Oud 07-10-2004, 10:46
Verwijderd
Overspannen misschien...? Tja, je kunt moeilijk je lerares eens naar de schoolarts sturen.

Ik heb niet zulke leraren, trouwens, ook nooit gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 10:49
Eend
Eend is offline
Ja, daar dacht ik ook al aan. Ze is in ieder geval niet zoals de andere leraren.
Oud 07-10-2004, 11:06
Verwijderd
Overspannen idd, dat denk ik wel.

Ik heb voor wiskunde ooit een invaller gehad, die moest op een gegeven moment huilen achter het klapbord, echt sneu. Een paar jongens waren telkens aan het klieren, en hij kon er niets aan doen. Na twee weken was hij weer weg
En voor Duits ook een lerares, die had altijd heel veel last van spanning. Op momenten dat ze normaal moest reageren, reageerde ze heel paniekerig of kwaad. En op momenten dat ze boos zou moeten zijn, deed ze ineens heel aardig. Mja, ik heb dan ook in m'n examenjaar geen Duits meer gehad, omdat ze toen thuiszat. (En we hadden geen invaller.)

Misschien kan je eens naar je mentor gaan, ik denk dat ze eerder iets van een collega aanneemt. Mja, dat zou ik doen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 11:06
Verwijderd
Negeren en niet serieus nemen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 11:30
Verwijderd
De salarissen zijn in het onderwijs niet om over naar huis te schrijven (behalve in de top dan). Je kunt dus niet van leraren verwachten dat ze hun vak verstaan, op een enkele uitzondering na wellicht.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 14:50
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Ik heb ook weleens een lerares gehad die moest huilen. De hele klas 'vergat' elke keer een schrift mee te nemen of had geen blaadjes bij zich. Toen had ze op een keer allemaal schriften gekocht en we moesten allemaal een gulden aan haar geven als we een schrift wilden. Niemand had geld uiteraard, of had wel een andere smoes en toen is ze huilend naar de directie gegaan.

Meestal is het gewoon een cirkel; de leraar kan geen orde houden, kinderen worden steeds vervelender, leraar krijgt steeds meer stress..

Misschien kun je ermee naar de schoolleiding gaan. Het is niet logisch als ze begint te schreeuwen terwijl er niets aan de hand is. Je kunt ook een brief schrijven naar de directie.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-10-2004 @ 12:30 :
De salarissen zijn in het onderwijs niet om over naar huis te schrijven (behalve in de top dan). Je kunt dus niet van leraren verwachten dat ze hun vak verstaan, op een enkele uitzondering na wellicht.
Ach, er is veel moed voor nodig om de rest van je leven kliertjes op te leiden. De meeste leraren geven wel om hun vak. Bovendien hoef je geen leerstoel op MIT bezet te hebben om les te geven aan 6 VWO.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 07-10-2004 @ 16:05 :
Ach, er is veel moed voor nodig om de rest van je leven kliertjes op te leiden. De meeste leraren geven wel om hun vak. Bovendien hoef je geen leerstoel op MIT bezet te hebben om les te geven aan 6 VWO.
Neemt niet weg dat de mensen met talent het bedrijfsleven ingaan, of hoogleraar worden.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:19
Verwijderd
mijn leraar vorig jaar voor Wiskunde is..eh.. 'lichtelijk' overspannen
hij heeft artrose ofzo en veel pijn en zijn humeur werd er niet beter op

hij schold me wel es uit enzo.. en kinderen met dyslectie 'jaaa en je hebt dyslectie! ja dan zou ik mijn huiswerk ook niet maken, want dan kun je het toch niet lezen!!!'
en ik had mijn ouders naar school laten bellen over die vent, de keer daarna dat hij een reden vond om me uit te schelden begon hij 'ja gaat je moeder dan weer bellennn?'

hij had ook een x een opmerking gemaakt tegen een meisje dat een heupbroek aan had, ze moest de klas uit want haar 'cocosmat' was te zien
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:19
Gadje
Gadje is offline
ik had vorig jaar een lerares die huilend weg liep
de klas was ook verschrikkelijk maar zij maakte het er wel naar.
ze is nu dus weg
gelukkig maar want de lessen waren dus ook niet leuk
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:23
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Wegpesten, ze is op het punt om volledig overspannen te raken. Kans is wel dat ze in plaats van een lerares een slavendrijver in dienst nemen.
Oud 07-10-2004, 17:26
annetjuh
annetjuh is offline
tjah ik heb ze niet ik denk dat ze wat overspannen is en er met haar overpraten kan misschien helpen
Oud 07-10-2004, 17:34
wup
wup is offline
Ik moet er altijd gewoon om lachen.. zolang je je maar gedraagd en er voor haar geen reden is om jou aan te vallen. is het toch prima. gewoon je mond dicht houden tijdens haar lessen..

heb ook wel eens zo'n leraar gehad, begon echt een jongen kei-hard uit te schelden, omdat hij zei dat de plaatjes zwart wit waren. ( wat ook zo was.. die jongen zei het gewoon) daarna moest iedereen de klas uit... om maar een voorbeeld te noemen.
maar die man had echt elke maand wel een sterfgeval in de familie of vriendenkring. denk dat het daar van kwam ofzo. wie weet wat jouw lerares allemaal doormaakt...misschien is het straks wle weer over..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 18:14
Gruppie
Gruppie is offline
Ik had op de middelbareschool een natuurkundelerares die meerdere keren ' ik walg van jullie' (of ik kots op jullie ik weet t niet meer) zei... dat mens was gewoon niet helemaal 100%, zwaar gefrustreerd ze heet dan ook A(nne) Buis...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:16
M@rco
M@rco is offline
Ik had ook ooit zo'n rampgeval voor natuurkunde. Begon ineens uit het niets te schreeuwen ("En nou ruimen jullie GODVERDOMME het lokaal op! Allemaal!", en dan iedereen haastig door de klas rennen op zoek naar propjes ), stuurde mij er steeds uit, bedreigde ons ("Ik krijg jullie nog wel, met de toetsweek!"), er zat altijd schuim bij zijn mondhoeken, kortom, spoorde gewoon niet helemaal. Uiteindelijk kreeg ie de zak en in de laatste les vertelde hij ons nog even dat we een kutklas waren (dat zei ie letterlijk). Nou ja, dat waren we ongetwijfeld ook, maar wat verwacht je als je les geeft aan 15/16-jarigen. Doe dat dan ook niet als je daar niet mee om kan gaan

Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 23:14
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Zotje schreef op 07-10-2004 @ 18:23 :
Wegpesten, ze is op het punt om volledig overspannen te raken. Kans is wel dat ze in plaats van een lerares een slavendrijver in dienst nemen.
Oh joy, dat is natuurlijk wat alle leerlingen willen, die willen niets leren, alleen maar leraren treiteren en wegpesten....zolang ze hun diploma maar krijgen....liever zonder dan met leraren...
Oud 08-10-2004, 09:27
Eend
Eend is offline
Ik ga haar echt niet wegpesten. Zoals anderen hier zeggen; je weet nooit wat er met zo'n docent aan de hand is.

Maar dat betekend nog niet dat ze mag gaan zeggen dat ze ons haat en zo. Als het niet gaat voor de klas, moet je het simpelweg niet doen.
Oud 08-10-2004, 09:36
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Eend schreef op 08-10-2004 @ 10:27 :
Ik ga haar echt niet wegpesten. Zoals anderen hier zeggen; je weet nooit wat er met zo'n docent aan de hand is.

Maar dat betekend nog niet dat ze mag gaan zeggen dat ze ons haat en zo. Als het niet gaat voor de klas, moet je het simpelweg niet doen.
Hmm, je zou ns met een coordinator ofzo kunnen gaan praten of van de schoolleiding of wie er ook voor jou als contactpersoon is. misschien dat die eens met die lerares kan praten enzo...
Oud 08-10-2004, 11:31
Nona
Nona is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-10-2004 @ 12:30 :
Hmpf, als ze hun vak niet echt verstaan horen ze helemaal niet betaald te krijgen voor wat ze doen. Zelfs van vrijwilligers wordt meer verwacht...

Ik heb wel eens een leraar economie gehad die na een zenuwinzinking in een kliniek beland is. Hij hing hele verhalen op over zijn vader die bij de Italiaanse Maffia zat en dat zijn koffertje vol zat met geheime documenten enzo... Nou ja, na een maandje of wat was hij weer zo normaal als hij daarvoor was (en dat was ook wel apart).
Oud 08-10-2004, 13:01
Eend
Eend is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 08-10-2004 @ 10:36 :
Hmm, je zou ns met een coordinator ofzo kunnen gaan praten of van de schoolleiding of wie er ook voor jou als contactpersoon is. misschien dat die eens met die lerares kan praten enzo...
Ja, dat was ze zelf ook al van plan. Tenminste, dat maakte ze ons wijs. Ze zegt en doet wel meer dingen.
Oud 08-10-2004, 16:44
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-10-2004 @ 12:31 :
Ik heb wel eens een leraar economie gehad die na een zenuwinzinking in een kliniek beland is. Hij hing hele verhalen op over zijn vader die bij de Italiaanse Maffia zat en dat zijn koffertje vol zat met geheime documenten enzo... Nou ja, na een maandje of wat was hij weer zo normaal als hij daarvoor was (en dat was ook wel apart).
Koch
Oud 09-10-2004, 22:29
toothfairy
toothfairy is offline
Noem maar op en het is in mijn school aanwezig :
- leerkracht PO die ooit is bijna gesmeekt heeft dat een leerling na de les even wou nablijven (2 jaar later is ze opgenomen met een zenuwinzinking)
- mijn leerkracht Duits is beginnen wenen toen ze studietoezicht moest houden en die is half gek (niet overdreven)
- mijn leerkracht geschiedenis begint Duitse liedjes te zingen tijdens de les
- racisme door leerkrachten, leerkrachten die leerlingen beledigen, mannelijke leerkrachten die constant doordrammen over dat vrouwen enkel goed zijn om eten klaar te maken en af te wassen, en leerkrachten die mensen buizen op basis van hun naam en niet van hun resultaten
Reageren

Regels voor berichten