Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2004, 16:53
Verwijderd
Ik ben bezig aan 'n olieverfschilderij op 'n stuk hardboard, voor een schoolopdracht. Het wordt de eerste keer dat ik met olieverf werk. Nou heb ik van den leraar allemaal tr00p meegekregen in de vakantie, omdat ik er zo enthousiast over was. Ik heb dus olieverf en een stuk hardboard en allemaal prut, ennnn ik heb 'n een of ander potje met een vloeistof er in, waar "Painting medium" of iets dergelijks op staat.

Voor zo ver ik 't begrijp is het om de olieverf dunner te maken. Het is volgens mij ook zo dat het langer duurt voor je verf droog is, als je dat paintingdinges gebruikt.

Maarrrrr, er staat achterop dat potje dat het "zelfontbrandbaar" is, en ook iets in de richting van "gebruikte doekjes bevochtigen met water en wegwerpen in een goed afsluitbare vuilnisbak".

Dus, wtf? Ik vind het vrij gevaarlijk om iets dat zelfontbrandbaar is door m'n verf te gooien. Dus, what's the deal met dat spul? Heb ik het echt nodig? Kan het daadwerkelijk in de fik vliegen? Wat bedoelen ze met die doekjes die je moet bevochtigen en wegwerpen - dat water droogt uiteindelijk toch op en dan lijkt 't me dat de boel alsnog in de fik kan vliegen? Mag het uberhaupt in de prullenbak? Achterop staat een vrij naargeestig plaatje van een dooie vis, dus het lijkt me dat 't schadelijk is voor het milieu enzo.

Help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2004, 18:12
Verwijderd
je kan er verf goed mee verdunnen
het droogt er sneller door
het is meer om een opzet mee te maken
medium is ongeveer zoals terpetine
je mag het niet door de gootsteen spoelen
of het in de fik vliegt weetikniet
Met citaat reageren