Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2004, 11:55
Krook
Krook is offline
In mijn studentenhuis (4 pers.) is op dit moment geen internetverbinding aanwezig en mijn voorstel is om een breedbandabonnement te nemen, alleen welk?

De eerste optie is om via de kabel (Nijmegen -> Chello) verbinding te maken, alleen volgens de voorwaarden ( ) mag je daar maar één computer aan hangen.
Mijzelf lijkt dit het beste omdat je hier alleen maar een kabelmodem voor nodig hebt (toch?) en er al een tv-kabel naar mijn kamer ligt (althans, bijna ).

De tweede is om ADSL te nemen, maar ik weet niet precies wat daarvoor benodigd is en aangelegd moet worden.

Er is een ISDN-aansluiting, maar geen ISDN-abonnement (te hoge vaste kosten) en het internetabonnement mag maximaal €30,- per maand kosten, liefst zonder aansluitkosten en met gratis modem o.i.d. .

Aangezien ik er zelf niet veel van weet, graag een beetje onafhankelijk advies wil (telecomwinkels gaven dat niet zo) en breedbandwinkel.nl e.d. niet echt praktisch vind, hier mijn vraag om advies .
Oud 02-10-2004, 13:45
Chaucus
Chaucus is offline
Zelf heb ik Chello met een routertje. Zo delen we m met zn drieën. Geen enkel probleem. Hou wel rekening met een evt datalimiet, omdat je met meer mensen bent (wij hebben Chello Classic, de goedkoopste zonder limiet (49.94 gedeeld door 3 personen))
Oud 03-10-2004, 15:40
@Moon
@Moon is offline
Ik ben net zelf bezig met op zoek naar een nieuwe abonnement/provider Ik ben erachter gekomen dat Tiscali en Compuserve de goedkoopste zijn mbt adsl-verbinding.
Bij beide kan je een multi-pc modem nemen waarmee je 4 pc's mee kunt aansluiten. Bij Tiscali kost het 70euro en Compuserve 30euro. Als je deze multi-pc modem niet neemt en voor de gratis modem gaat heb je alleen alsnog een hub of router nodig om al die pc's aan te sluiten.
Je zou dan een van deze twee abonn. kunnen nemen:

Tiscali
1248/320 Kbits/sec (is op zich niet een te trage verbinding maar alleen.... jullie moeten de snelheid met zn vieren delen.... zal wel een stuk langzamer zijn dan.... )

Geen aansluitkosten
Gratis 10 smsjes per dag vanaf de pc
Tarief bij 2jarig abonn = 24.95
Tarief bij 1jarig abonn = 29.95
Helaas is er een datalimiet van 4000MB maar als je 1.99euro extra betaalt per maand heb je geen datalimiet.

Compuserve
1024/512 Kbits/sec
Geen datalmiet
Geen aansluitkosten
Eerste 2 maanden gratis, daarna 24.95E
Gratis 1 DVD

*Beide acties gelden trouwens tot 1 november.
*De prijzen gelden alleen als ze het ook bij jou kunnen leveren anders moet het op het netwerk van kpn en dat is weer wat duurder. Dan zou je even de postcode-check moeten doen op die sites.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 16:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als je een vaste telefoonverbinding hebt, raad ik ADSL aan. Zeker in Nijmegen. Chello is een langzame verbinding voor veel teveel geld. Ik weet alleen niet precies hoe het zit met ISDN en ADSL. Dat durf ik echt niet te zeggen.

ADSL van Demon is erg goed, ik heb het nu al lange tijd en nog nooit problemen mee gehad. Je zit altijd op de maximumsnelheid, dus da's top. De 1024/512 verbinding van Demon (kost zo'n 35 euro p/m) is fantastisch voor 4 of meer PC's. Maar de goedkoopste verbinding kan ook wel, hoor.

En dan een netwerkje aanleggen, dat is sowieso met chello al niet te doen, als je meer dan 2 computers aansluit wordt het gewoon storend.

@Moon: Ik heb zeer slechte ervaringen met Tiscali. Vooral op het gebied van verborgen datalimieten (FUP) en klantenservice. Compuserve is opzich wel een aardige provider, ik zweer ook echt bij BBNed (verkrijgbaar in Nijmegen).

Een router is goedkoper dan een 4-poorts modem, dus ik raad je aan daarvoor te gaan. De modems van Demon zijn ook erg goed en makkelijk in te stellen als router, dus dan heb je alleen maar een hubje van ongeveer 12 euro nodig.

Overigens is de kans groot dat we binnen nu en een jaar allemaal directe glasvezeltoegang hebben hier in Nijmegen, als eerste stad ter wereld. Even kijken hoe dat uitpakt
Oud 03-10-2004, 19:52
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2004 @ 17:51 :
@Moon: Ik heb zeer slechte ervaringen met Tiscali. Vooral op het gebied van verborgen datalimieten (FUP) en klantenservice. Compuserve is opzich wel een aardige provider, ik zweer ook echt bij BBNed (verkrijgbaar in Nijmegen).
Wat zijn verborgen datalimieten? Is Tiscali werkelijk zo slecht?? Ik heb een aantal vrienden die ook Tiscali hebben, maar nooit erover horen klagen oid. Volgens mij zijn ze er wel tevreden mee. Maar ja... ik moet zeggen ik heb eigenlijk ook liever Compuserve... waarom weet ik niet, ik denk meer intuitief. Ik heb nu zelf wanadoo cable 1536kbits/sec maar aangezien ik niet al te veel achteruit wil gaan in snelheid dacht ik toch aan Tiscali... maar nu zit ik helemaal te twijfelen..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 20:02
Gimme more beer
Citaat:
@Moon schreef op 03-10-2004 @ 20:52 :
Wat zijn verborgen datalimieten? Is Tiscali werkelijk zo slecht?? Ik heb een aantal vrienden die ook Tiscali hebben, maar nooit erover horen klagen oid. Volgens mij zijn ze er wel tevreden mee. Maar ja... ik moet zeggen ik heb eigenlijk ook liever Compuserve... waarom weet ik niet, ik denk meer intuitief. Ik heb nu zelf wanadoo cable 1536kbits/sec maar aangezien ik niet al te veel achteruit wil gaan in snelheid dacht ik toch aan Tiscali... maar nu zit ik helemaal te twijfelen..
Ik heb veel te maken gehad met tiscali (een klant van me had wat zaken die ik bij ze moest regelen) en ik vind het verstand van zaken echt zwaar onder de maat. Daarnaast heb ik gemerkt dat je (hoewel ze zeggen van niet) weldegelijk belachelijke datalimieten hebt. Ze hebben het verbeterd, zeggen ze, maar ik zou niet snel meer met een bedrijf als Tiscali in zee gaan.

Maar van alle slechte providers spant Planet nog wel de kroon. Zonder twijfel! Wat een kutbedrijf.
Oud 03-10-2004, 23:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2004 @ 21:02 :
Maar van alle slechte providers spant Planet nog wel de kroon. Zonder twijfel! Wat een kutbedrijf.
als je het mij vraagt krijgt Casema ook een erg hoge notering.
Bij dat soort goedkope bedrijven betaal je niet erg veel, maar dat zie je ook overduidelijk terug in dingen als klantenservice en het daadwerkelijke 'product' dat je krijgt.
Wat dat betreft ben ik toch voor net een stapje duurder gaan maar dan ook een beetje kwaliteit hebben en weten dat je geholpen wordt als het internet het een keer niet doet.
Oud 04-10-2004, 12:57
Gimme more beer
Citaat:
Balance schreef op 04-10-2004 @ 00:45 :
als je het mij vraagt krijgt Casema ook een erg hoge notering.
Bij dat soort goedkope bedrijven betaal je niet erg veel, maar dat zie je ook overduidelijk terug in dingen als klantenservice en het daadwerkelijke 'product' dat je krijgt.
Casema is toch kabel? De enige redelijke kabelprovider die ik ken, is @home... De rest is allemaal bagger.

Maar je hebt gelijk, ik zit bij Demon ook iets boven de echt goedkoopste prijzen, maar de snelheid is altijd maximaal, wat je bij andere providers nooit hebt en daarnaast is de service, hardware en uptime van uitstekende kwaliteit.

En de nieuwsservers zijn helemaal klasse...
Oud 04-10-2004, 16:11
Jules
Jules is offline
Ik heb kabel, Chello light, 32,95 ofzo, geen datalimiet en ik deel het met mijn huisgenootje dmv een router. Best te doen
Oud 04-10-2004, 16:39
Verwijderd
Demon is inderdaad perfect, goedkoop maar wel kwaliteit
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:37
Gimme more beer
Citaat:
Jules schreef op 04-10-2004 @ 17:11 :
Ik heb kabel, Chello light, 32,95 ofzo, geen datalimiet en ik deel het met mijn huisgenootje dmv een router. Best te doen
Geen datalimiet? Hahaha! Ik had zelfs bij de duurste versie van chello nog een belachelijke datalimiet.

Oh en delen mag van mr. chello niet. Toen ze het bij mij zagen, wilden ze een boete geven...
Oud 04-10-2004, 22:27
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Jules schreef op 04-10-2004 @ 17:11 :
8. kan ik meerdere computers op chello aansluiten?
Ja dat kan bij chello plus. Met chello plus bestaat de mogelijkheid om maximaal drie computers via een thuisnetwerk aant te sluiten. chello classic en chello light zijn bedoeld voor één PC per consument. Het aansluiten van meerdere PC's op chello classic en light is in strijd met de Acceptable Use Policy (AUP).

Tjah...toen ik hulp nodig had op de helpdesk heb ik nog laten vallen dat ik een router had normaal gesproken (op dat mment er even tussenuit om t probleem te fixen)...nog niets van gehoord tot nu toe...

Edit: Overigens meen ik afgelopen jaar ns n mailtje gehad te hebben van Chello waarin stond dat ook op Classic een router mocht....maar dat mailtje heb ik niet meer....

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 08:32
Krook
Krook is offline
Bedankt voor de reacties! Weet het eigenlijk nog steeds niet; Chello leek me handig omdat er binnenkort een tv-kabel naar mijn kabel ligt en dat dan mooi over dezelfde lijn zou kunnen, maar de reacties hier zijn niet onverdeeld positief .
De datalimiet kun je trouwens bij goedkopere abonnementen toch afkopen (1,99 euro)?

Mijn ouders hebben @Home en dat bevalt over het algemeen uitstekend, jammer dat dat hier niet kan.

Wat ADSL betreft, qua snelheid is dat dus wel aan te raden? Wat heb je ervoor nodig, alleen een multi-pc-modem en telefoonlijn of nog meer? In mijn laptop zit een ethernetkaart + draadloos LAN.

Dacht zelf verder nog aan Planet omdat je daar een installateur 'erbij krijgt' voor dertig euro en dat is misschien wel praktisch .
Oud 05-10-2004, 10:41
Verwijderd
Als je adsl neemt, moet je ook 20 euro per maand neertellen voor de telefoonaansluiting. ADSL gaat namelijk over de telefoonlijn.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-10-2004 @ 11:41 :
Als je adsl neemt, moet je ook 20 euro per maand neertellen voor de telefoonaansluiting. ADSL gaat namelijk over de telefoonlijn.

Volgens mij kan het al met het goedkoopste abo van de kpn, dan zou het 9 euro nog wat kosten
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 05-10-2004 @ 14:55 :
Volgens mij kan het al met het goedkoopste abo van de kpn, dan zou het 9 euro nog wat kosten
Alleen voor het ADSL ja. Maar je moet een vaste telefoonaansluiting hebben. Met kabel hoeft dat niet - daar heb je kabel voor nodig en dát heeft iedereen wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:27
Gimme more beer
Citaat:
Krook schreef op 05-10-2004 @ 09:32 :
Wat ADSL betreft, qua snelheid is dat dus wel aan te raden? Wat heb je ervoor nodig, alleen een multi-pc-modem en telefoonlijn of nog meer? In mijn laptop zit een ethernetkaart + draadloos LAN.

Dacht zelf verder nog aan Planet omdat je daar een installateur 'erbij krijgt' voor dertig euro en dat is misschien wel praktisch .
Installateur heb je nergens voor nodig, het is echt te makkelijk.

Zoals ik al zei, mocht je voor demon gaan, dan dus geen multi-pc-modem, maar even op internet opzoeken hoe je hem instelt als router en dan een hubje (12 euro) kopen. Dan ben je veel goedkoper uit en die multi-pc-modems vind ik zelf zeer onpraktisch.

Als je geen telefoonlijn hebt (maar die heb je toch?), kun je natuurlijk beter voor kabel gaan, maar als dat chello is, zou ik toch hard op zoek gaan naar een telefoonlijn

Voor de plek hoef je het ook niet te laten, een UTP kabel kun je gemakkelijk vanaf het ISRA-punt (probably staat je modem daar) direct doorleggen naar een centrale kamer en daar het hubje neerzetten.
Oud 05-10-2004, 21:27
Fjall
Fjall is offline
ik heb ADSL (2mbit lijn) van Freeler, samen met een multi user modem (tot 4 pc's), waarop 2 pc's aangesloten zijn. Internet was binnen een half uur gebruikklaar en draait reeds enige maanden zonder dat de verbinding down of traag was.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:22
Rutger
Rutger is offline
neem gewoon chello

chello classic (49,95 per maand) 4mbit download, 1mbit upload

is ruim voldoende voor 4 gemiddelde internetgebruikers
Oud 07-10-2004, 13:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Rutger schreef op 06-10-2004 @ 23:22 :
neem gewoon chello

chello classic (49,95 per maand) 4mbit download, 1mbit upload

is ruim voldoende voor 4 gemiddelde internetgebruikers
Ik vind dat vrij weinig hoor voor vier gebruikers. Wij hadden thuis 3750 mb (download en upload) en daar gingen we met zijn tween al bijna iedere maand overheen als we niet oppasten. Nu heb ik in mijn eentje 4000 mb en dat vind ik echt veel fijner.
Oud 07-10-2004, 14:26
Gimme more beer
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-10-2004 @ 14:31 :
Ik vind dat vrij weinig hoor voor vier gebruikers. Wij hadden thuis 3750 mb (download en upload) en daar gingen we met zijn tween al bijna iedere maand overheen als we niet oppasten. Nu heb ik in mijn eentje 4000 mb en dat vind ik echt veel fijner.
Die 4 Mbit is geen datalimiet, dat is de bandbreedte. Een datalimiet van 3750 MB is wel erg triest...
Oud 07-10-2004, 15:41
Jules
Jules is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-10-2004 @ 22:37 :
Geen datalimiet? Hahaha! Ik had zelfs bij de duurste versie van chello nog een belachelijke datalimiet.

Oh en delen mag van mr. chello niet. Toen ze het bij mij zagen, wilden ze een boete geven...
Oh nouja dan hebben ze op mijn formuliertje gelogen delen mag idd niet, maarja er mag wel meer niet, en dan moeten ze maar met andere oplossingen komen en routers verbieden ofzo pff.

Mijn specificaties voor de ts:

€ 32,95 per maand, en dan krijg je:
• een breedband internet aansluiting
• een eigen homepage
• 3 e-mailadressen en 5 aliassen per adres
• toegang tot de chello portal met o.a. een zoekmachine, leuke games, actueel nieuws en sport
• gratis gebruik van chello quickfix - het handige hulpprogramma van chello, waarmee je snel de meeste problemen kunt oplossen

Technische specificaties:
eigen homepage maximaal 10 MB
aantal e-mailadressen 3
aantal aliassen 5 per adres
grootte mailbox maximaal 10 MB
max. grootte per e-mail 5 MB
upload snelheid 256 Kbps
download snelheid 1024 Kbps

copypaste chello site natuurlijk

Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 16:20
Gimme more beer
Jah, voor mij was het niet-full-duplex verhaaltje ook nog een reden om bij chello weg te gaan. Ik upload veel en als je upload, houd je geen download meer over. Da's bij ADSL dus niet zo.
Oud 08-10-2004, 15:44
Krook
Krook is offline
Hm, een beetje half om half wat betreft ADSL of kabel .

www.surfsneladsl.nl ziet er ook wel goed uit (nog een overweging erbij), ga het dit weekend echt uitzoeken, afronden en bestellen, hoop dat het dan snel komt .
Oud 08-10-2004, 15:49
Energie
Energie is offline
> speedtest.nl kijk hier eens, en kijk wat beschikbaar is voor je buurt etc.
Oud 08-10-2004, 19:00
Gimme more beer
Maar géén kabel, neem dat nou maar van mij aan! Als je ADSL kunt nemen, gewoon doen!

ADSL is sneller, betrouwbaarder en heeft meer toekomst. Daarnaast is kabel een ramp als je gaat delen...
Oud 08-10-2004, 20:21
Energie
Energie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-10-2004 @ 20:00 :
Maar géén kabel, neem dat nou maar van mij aan! Als je ADSL kunt nemen, gewoon doen!

ADSL is sneller, betrouwbaarder en heeft meer toekomst. Daarnaast is kabel een ramp als je gaat delen...
8Mb is idd een ramp uh om te delen
Oud 08-10-2004, 22:12
Verwijderd
Thuis hebben wij hier Chello Classis het dat werkt gewoon goed. Het wordt met 4/5 pc's gedeeld en ik haal snelheden van tot 500Kb maar normaal is het 300KB. Ik heb nog nooit van een datalimiet gehoord dus dat zit ook wel goed. Het is nu nooit down gegaan.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:34
Gimme more beer
Citaat:
Energie schreef op 08-10-2004 @ 21:21 :
8Mb is idd een ramp uh om te delen
Als het om kabel gaat is 8 Mbit geen 8 Mbit. Punt uit...

Ik heb ADSL 8/1 en dat is echt super, zeker om te delen. Maar ik heb ook chello supersonichyperspeed gehad en dan kon ik het nog beter op diskette laten zetten en laten opsturen.
Oud 10-10-2004, 21:24
GoTMoRe
GoTMoRe is offline
Hier kabel van @home ( Assen ) Basis packet voor inhuis.

routertje hangt eraan, hangen 4pc's aan.

En als we met z'n 3en allemaal gaan internetten houden we niet veel fatsoenlijks meer over

Zoals eerder gezegt:

ADSL, routertje ertussen en je kan zolang uitbriede als je wil.

Ik heb er igg wel spijt van ( zoals zovelen hier in Assen, heb ook vrienden hebben ook @home stappen na jaar contract over op ADSL )

Had liever ADSL gehad, het is nu eenmaal sneller betrouwebaarder dus beter.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:46
Kijoki
Kijoki is offline
Je kunt ook gewoon 12move nemen. Is volgens mij gewoon de beste die er nu is..
Geen datalimiet... Snelle verbinding... (ik heb 512kbit is wel megatraag maar met nieuwsgroepen in mijn bereik ben ik al happy genoeg...)
Je kan ook van 1024 nemen en dat is rond de 26 euro. Kom je heel goed uit.. Snelle service (kreeg binnen 6 dagen mijn verbindin en alles toegestuurd). En zoals ik al zei GEEN datalimiet wat echt handig is..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten