Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 15:22
PatrickT
PatrickT is offline
Beste Heren en Dames,

Mijn stelling:
Prijsvergelijkingsites hebben een grote invloed op het steeds stijgende aantal e-commerce aankopen door consumenten.

Prijsvergelijkingsites en zekere de groteren zoals Kelkoo, Kieskeurig en Vergelijk zijn voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor het stijgende aantal e-commerce aankopen. Sterker nog, zonder deze sites zouden wij pas over 5 jaar op hetzelfde niveau zitten als nu. De top 10 vergelijkingsites hebben samen meer dan 12 miljoen (!!) "unieke" bezoekers per maand. Er is dan geen rekening gehouden met het feit dat sommige consumenten meer dan 1 prijsvergelijkingsite bezoeken.

Doordat deze sites vaak toelatingseisen en soms hoge kosten in rekening brengen aan de verkoopkanalen wordt, het "kaf van de koren" gescheiden. Zo komen de consumenten minder vaak in contact met louche verkoopkanalen en groeit het vertrouwen voor het kopen via internet. Mijn inziens is dit dé reden (samen met betrouwbare verkoopkanalen natuurlijk) dat consumenten een groter vertrouwen hebben gekregen en dus meer via internet kopen. Het is ook zo dat deze groei automatisch toeneemt door bijvoorbeeld goede mond-op-mond reclame, maar dan was de groei niet zo explosief gestegen.

Nu heb ik als stage opdracht de kans gekregen om deze stelling te staven en heb ik ook jullie feedback nodig.
Klik hier om de enquete in te vullen

Ook ben ik natuurlijk erg benieuwd of jullie mijn mening delen en ik hoop dat er een leuke discussie uit voort kan komen.

Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 08:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2004, 21:55
Stephan1234
Stephan1234 is offline
gedaan
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 22:11
PV
PV is offline
ik bezoek die sites nooit, maar heb je enquete toch maar ingevuld, omdat die groep mensen ook vertegenwoordigd moet zijn
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 09:19
Fantôme
Fantôme is offline
gedaan.
Oud 21-10-2004, 11:37
miro
miro is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 21-10-2004 @ 10:19 :
gedaan.
Met citaat reageren