![]() |
|
![]() |
Beste Heren en Dames,
Mijn stelling: Prijsvergelijkingsites hebben een grote invloed op het steeds stijgende aantal e-commerce aankopen door consumenten. Prijsvergelijkingsites en zekere de groteren zoals Kelkoo, Kieskeurig en Vergelijk zijn voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor het stijgende aantal e-commerce aankopen. Sterker nog, zonder deze sites zouden wij pas over 5 jaar op hetzelfde niveau zitten als nu. De top 10 vergelijkingsites hebben samen meer dan 12 miljoen (!!) "unieke" bezoekers per maand. Er is dan geen rekening gehouden met het feit dat sommige consumenten meer dan 1 prijsvergelijkingsite bezoeken. Doordat deze sites vaak toelatingseisen en soms hoge kosten in rekening brengen aan de verkoopkanalen wordt, het "kaf van de koren" gescheiden. Zo komen de consumenten minder vaak in contact met louche verkoopkanalen en groeit het vertrouwen voor het kopen via internet. Mijn inziens is dit dé reden (samen met betrouwbare verkoopkanalen natuurlijk) dat consumenten een groter vertrouwen hebben gekregen en dus meer via internet kopen. Het is ook zo dat deze groei automatisch toeneemt door bijvoorbeeld goede mond-op-mond reclame, maar dan was de groei niet zo explosief gestegen. Nu heb ik als stage opdracht de kans gekregen om deze stelling te staven en heb ik ook jullie feedback nodig. Klik hier om de enquete in te vullen Ook ben ik natuurlijk erg benieuwd of jullie mijn mening delen en ik hoop dat er een leuke discussie uit voort kan komen. Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 08:25. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|