Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2004, 12:48
-bambi-
-bambi- is offline
Als je door je vriend werd geslagen?
Bij de eerste keer gelijk dumpen?
Of ligt het er aan om wat voor een reden hij het deed?
Of iets anders...

Tell me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 12:54
Missy_X
Missy_X is offline
Dumpen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:59
Drez
Drez is offline
Dumpen natuurlijk.
Oud 11-11-2004, 13:03
Chimera
Chimera is offline
Nah, trap in't kruis en dan dumpen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:08
WolterB
WolterB is offline
ik ben dan wel geen meisje, maar het is zo dat vrouwen mannen ook kunnen slaan. Dit gebeurt dan wel veel minder (of komt minder vak naar buiten), maar toch bestaat dit ook.

iig gelijk dumpen
Oud 11-11-2004, 13:09
Thee Muts
Thee Muts is offline
Dat zou voor mij echt een grens zijn waar hij (niemand trouwens) over heen mag gaan. Op het moment dat hij mij zou slaan, zou het snel afgelopen zijn, ongeachte zijn reden. Slaan is een teken van zwakte, het niet kunnen omgaan met onmacht. En als iemand daar 1 keer de fout mee in gaat, dan is er een grote kans dat zich dat gaat herhalen. En dus heeft hij een groot probleem, waar hij dan eerst maar eens aan moet gaan werken.
Oud 11-11-2004, 13:13
-bambi-
-bambi- is offline
Jullie praten er wel erg makkelijk over (gelijk dumpen)
Stel dat je echt een lange tijd een seirueze relatie met iemand hebt en tot voor die tijd gaat alles prima en is er nog nooit zoiets voorgekomen..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:17
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
-bambi- schreef op 11-11-2004 @ 14:13 :
Stel dat je echt een lange tijd een seirueze relatie met iemand hebt en tot voor die tijd gaat alles prima en is er nog nooit zoiets voorgekomen..
Dan nog blijf ik bij wat ik net gezegd heb. Hij zal hoe dan ook iets aan zijn gedrag moeten gaan doen, anders is het gelijk afgelopen wat mij betreft.
Oud 11-11-2004, 13:19
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Het zegt wel wat over je relatie op dat moment dat hij het zover laat komen en het niet met woorden af kan. En bovendien; als je dat gedrag accepteerd (dus als je bij hem blijft) kan het heel makkelijk een gewoonte worden. Dan kun je wel dit soort uitvluchten gaan bedenken maar daar heb je natuurlijk niks aan als hij je weer mept. ('je' in het algemeen)
Hij moet weten wat wel en niet kan en als hij zich niet kan inhouden is dat zijn fout, jammer dan.
Oud 11-11-2004, 13:20
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
WolterB schreef op 11-11-2004 @ 14:08 :
ik ben dan wel geen meisje, maar het is zo dat vrouwen mannen ook kunnen slaan. Dit gebeurt dan wel veel minder (of komt minder vak naar buiten), maar toch bestaat dit ook.
ja dat is echt vet grappig wat voor kneusje ben je dan

Citaat:
dan heeft ie het goed onderdrukt maar dit is iets wat je niet hoort te hoeven onderdrukken maar wat gewoon niet in je hoofd op moet komen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:23
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-11-2004 @ 14:20 :
ja dat is echt vet grappig wat voor kneusje ben je dan
Zijn vrouwen ook kneusjes als ze geslagen worden?
Oud 11-11-2004, 13:24
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-11-2004 @ 14:23 :
Zijn vrouwen ook kneusjes als ze geslagen worden?
nee, ook in dat geval is de man het kneusje
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:26
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-11-2004 @ 14:24 :
De man is dus altijd het kneusje?
Leuke theorie is dat. We spreken je nog wel als je door je dominante vrouw wordt gemept en je uit schaamte niet bij hulpverleningsinstanties durft aan te kloppen.
Komt vaker voor dan je zou denken, kneusje
Oud 11-11-2004, 13:26
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-11-2004 @ 14:24 :
Waar slaat die reactie dan op?

Een man die door een vrouw wordt geslagen, blijft even fout als andersom. Je moest eens weten hoe moeilijk dat soort situaties zijn...

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 13:28.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:32
justhanna
justhanna is offline
ik weet niet wat ik zou doen....
Oud 11-11-2004, 13:32
Verwijderd
Ik heb mijn vriend wel eens een mep gegeven in een woede-aanval maar dat deed hem niet echt pijn ofzo. Maargoed, daardoor zou ik in een geheel vergelijkbare situatie (hij geheel buiten zinnen, 1 klap die niet pijnlijk is) het hem dus wel vergeven.

Als hij er een gewoonte van zou maken of als hij me in elkaar zou rammen, dan zou ik het natuurlijk wel uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:33
zeep007
zeep007 is offline
dumpen, nee w8, eerst wat zwaar fysiek geweld en dan dumpen.
ow w8, misschien ook nog aangifte van mishandeling.

en het gezeik van; dat zeg je wel heel makkelijk, boeit mij niet.
ik heb het van dichtbij gezien. Slaan is ook heel gemakkelijk en na de 1e keer een makkelijkere 2e keer.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:35
elledc
elledc is offline
Is te zien om welke reden. Als hij me slaat omdat ik vreemdga, heeft hij tenvolle gelijk, maar als hij me slaat omdat ik de afwas niet doe, dan eis ik eerst verontschuldiging. Als het na die ene keer nog gebeurt dan verlang ik hem toch een tijdje niet meer te zien.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:36
elledc
elledc is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 11-11-2004 @ 14:33 :
dumpen, nee w8, eerst wat zwaar fysiek geweld en dan dumpen.
ow w8, misschien ook nog aangifte van mishandeling.

en het gezeik van; dat zeg je wel heel makkelijk, boeit mij niet.
ik heb het van dichtbij gezien. Slaan is ook heel gemakkelijk en na de 1e keer een makkelijkere 2e keer.
Als je van je vriendje houdt en jullie zijn al lang samen en hij slaat je omwille van een dwaze fout van je, dan zou ik toch niet meteen gaan 'dumpen'.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:40
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-11-2004 @ 14:26 :
Een man die door een vrouw wordt geslagen, blijft even fout als andersom. Je moest eens weten hoe moeilijk dat soort situaties zijn...
klopt. Ik heb het wel eens meegemaakt. Ik heb het niet uitgemaakt, maar we hebben er wel even goed over gepraat.

Ik werd er eigenlijk nieteens boos van, eerder bang. Bang dat ze weer zou slaan. Ik stond vanaf dat punt ook een stuk schuchtiger in de relatie. Beetje naïve, maar als je nooit eerder een relatie heb gehad en je ben thuis ook geslagen, dan vraag je je in het begin niet af of dat niet hoort zegmaar.

Nu weet ik eigenlijk ook niet hoe ik zou reageren. Er zou een verdomd goede reden moeten zijn waarom zij mij met fysiek geweld zou moeten confronteren, ipv met mij er over te praten, of desnoods over te gaan op verbaal geweld.
Oud 11-11-2004, 13:41
Verwijderd
Van slaan zie ik het nut totaal niet in.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:46
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-11-2004 @ 14:26 :
Waar slaat die reactie dan op?

Ik zeg niet dat het niet fout is als de vrouw slaat. Wat ik alleen zeg is dat ik het wel zielig voor de vrouw vind als zij door haar man/vriend wordt geslagen maar als een man door zijn vrouw/vriendin wordt geslagen vind ik dat gewoon belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:48
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
justhanna schreef op 11-11-2004 @ 14:32 :
ik weet niet wat ik zou doen....
Als het er eenmaal op aan komt, weet ik ook niet zeker of ik wel zo stellig kan blijven als ik nu ben. Nu beredeneer ik het puur vanuit het verstand, en vanuit de instelling dat het niet klopt. Maar als het je dan écht overkomt, komt er wel veel meer bij kijken dan dat. En dat is het gevaarlijke eraan, omdat je heel zwak kunt zijn tegenover iemand waar je van houdt.
Oud 11-11-2004, 13:49
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-11-2004 @ 14:46 :
Ik zeg niet dat het niet fout is als de vrouw slaat. Wat ik alleen zeg is dat ik het wel zielig voor de vrouw vind als zij door haar man/vriend wordt geslagen maar als een man door zijn vrouw/vriendin wordt geslagen vind ik dat gewoon belachelijk.
Maar waarom is dat belachelijk? Omdat een man lichamelijk als het sterke geslacht wordt gezien en op dat punt dus zou falen als hij geslagen wordt door een vrouw??

En als nu twee mannen een relatie zouden hebben, en daar slaat de een de ander. Vind je dat dan ook zo belachelijk?
Oud 11-11-2004, 13:50
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-11-2004 @ 14:46 :
Dat kun je wel vinden, maar het komt best wel voor. Vaak komen mannen daar dan niet voor uit omdat ze bang zijn dat mensen reageren zoals jij.
Oud 11-11-2004, 13:51
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 11-11-2004 @ 14:50 :
Dat kun je wel vinden, maar het komt best wel voor. Vaak komen mannen daar dan niet voor uit omdat ze bang zijn dat mensen reageren zoals jij.
Inderdaad. Sowieso komen mensen (mannen en vrouwen) niet snel uit voor huiselijk geweld. Het komt veel méér voor dan wij denken.
Oud 11-11-2004, 13:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-11-2004 @ 14:32 :

Als hij er een gewoonte van zou maken of als hij me in elkaar zou rammen, dan zou ik het natuurlijk wel uitmaken.
Ja, inderdaad. Het hangt heel erg van de situatie af. In sommige gevallen zou ik doen wat Chimera voorstelde maar in andere gevallen zou ik bij 1 klap nog kunnen denken: goed, dit wil ik dus echt nooit meer hebben maar voor deze keer vergeef ik je.
Ik zou zo niet kunnen zeggen wat ik zou doen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:55
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-11-2004 @ 14:49 :
Maar waarom is dat belachelijk? Omdat een man lichamelijk als het sterke geslacht wordt gezien en op dat punt dus zou falen als hij geslagen wordt door een vrouw??
Dat ja, je laat je toch niet zomaar slaan door iemand die fysiek minder sterk is dan jij.

Citaat:
Thee Muts schreef op 11-11-2004 @ 14:49 :
En als nu twee mannen een relatie zouden hebben, en daar slaat de een de ander. Vind je dat dan ook zo belachelijk?
Het slaan vind ik zowiezo belachelijk en dat je het pikt ook, maar als een vrouw het pikt doordat de man gewoon fysiek overwicht heeft kan ik daar nog wel begrip voor opbrengen. Bij twee mannen hangt het een beetje van de situatie af.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:57
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 11-11-2004 @ 14:50 :
Je hoeft er ook niet voor uit te komen, je moet het gewoon uitmaken na de eerste keer dat het gebeurt, net als de meeste vrouwen in dit topic zouden doen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:58
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-11-2004 @ 14:48 :
Als het er eenmaal op aan komt, weet ik ook niet zeker of ik wel zo stellig kan blijven als ik nu ben. Nu beredeneer ik het puur vanuit het verstand, en vanuit de instelling dat het niet klopt. Maar als het je dan écht overkomt, komt er wel veel meer bij kijken dan dat. En dat is het gevaarlijke eraan, omdat je heel zwak kunt zijn tegenover iemand waar je van houdt.
Inderdaad zo dacht ik dus ook,
toch nog een paar mensen die mij begrijpen
Met citaat reageren
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-11-2004 @ 14:55 :
Dat ja, je laat je toch niet zomaar slaan door iemand die fysiek minder sterk is dan jij.
Ja? En wat was je van plan dan als een fysiek minder sterk iemand je slaat?
Met citaat reageren
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik kan nu wel heel hard roepen ja ik ga hem dumpen mar volgens mij kan je pas echt een reactie geven als je het meegemaakt heb. Tuurlijk denk ik nu dumpen die gast maar ik denk als je al lang een serieuse relatie hebt en het gebeurt echt 1 keer dat je iemand niet dumpt.
Met citaat reageren
Fade of Light
Fade of Light is offline
Dumpen. Afhankelijk van het fysieke geweld iets terug doen. Iets wat ik overigens ook zou doen als een vrouw mij iets aan zou doen.

IE: Ik zou me niet zomaar een knie in mijn kruis laten geven, geheid een knal dat ze terug krijgt. Of ik nou sterker ben of niet.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:59
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-11-2004 @ 14:58 :
Ja? En wat was je van plan dan als een fysiek minder sterk iemand je slaat?
dat zei ik net, dumpen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-11-2004 @ 14:59 :
dat zei ik net, dumpen
Oh zo, verkeerd begrepen, nevermind

Dat weet ik niet zo eigenlijk hoor, als m'n vriendin zou gaan slaan zal ik wel echt iets verkeer gedaan hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:02
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-11-2004 @ 14:55 :
Meestal gaat het daar niet eens om, maar komt een klap van je eigen partner heel onverwachts. En dan heeft het er dus niks mee te maken wie van de twee nou sterker zou zijn.
Oud 11-11-2004, 14:03
Verwijderd
heel hard terug slaan, en dan heel lang uitvoerig met hem praten over wat ie flikte, waarom, wat zijn probleem is, en waarom ik dan juist voor boksbal moet spelen. vervolgens eisen dat ie over zn problemen praat, en duidelijk vertellen dat mocht hij het nog een keer doen dat hij kan wieberen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:04
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 11-11-2004 @ 15:03 :
heel hard terug slaan
Welk nut heeft het om hem terug te slaan? En als jij hem terug slaat, ben je toch net zo fout bezig als hem?
Oud 11-11-2004, 14:22
zeep007
zeep007 is offline
nee, als een zielige puppy terugkruipen , das goed werk
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:24
Verwijderd
Vroeger zou ik gezegd hebben "gelijk dumpen", maar als je van iemand houdt, dan lijkt me dat toch wel ernstig moeilijk. Ik weet niet wat ik zou doen.

(Dat ik hem niet meteen zou dumpen heeft er btw niks mee te maken dat ik het gedrag zou accepteren of ook maar iets in die richting.)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-11-2004 @ 15:04 :
Welk nut heeft het om hem terug te slaan? En als jij hem terug slaat, ben je toch net zo fout bezig als hem?
ja, maar mijn vriend weet dat ik me niet laat slaan, en dat hij dus een mep terug kan verwachten.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:54
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 11-11-2004 @ 15:52 :
ja, maar mijn vriend weet dat ik me niet laat slaan, en dat hij dus een mep terug kan verwachten.
Dan nog zie ik het nut niet. Net alsof jou dat het recht geeft om hem ook te slaan. Dacht het niet!
Oud 11-11-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-11-2004 @ 15:54 :
Dan nog zie ik het nut niet. Net alsof jou dat het recht geeft om hem ook te slaan. Dacht het niet!
alsof hij het recht heeft om mij uberhaupt maar te slaan! oog om oog, tand om tand gaat bij mij hier zo ongeveer wel op.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:00
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik dacht altijd dumpen tot mn ex t n keer deed en toen probeerde ik door te praten dat ie ermee ophield mar elke keer als ie te bezopen was oid gebeurde het weer.. mara goed ik ben er toch bijgebleven tot hij t uitmaakte.. ik denkd at je dat pas echt kunt zeggen als je t zelf meemaakt..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:02
Qamra
Qamra is offline
Terug meppen en vervolgens dumpen. Ga je moeder maar slaan, maar niet mij! Ja, ook in een serieuze (die blijkbaar niet zó serieus is) relatie.
Oud 11-11-2004, 15:02
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 11-11-2004 @ 15:57 :
alsof hij het recht heeft om mij uberhaupt maar te slaan! oog om oog, tand om tand gaat bij mij hier zo ongeveer wel op.
Nee, dat recht heeft hij niet, net zo min als jij dat hebt. Maar goed, iedereen gaat daar weer anders mee om.
Oud 11-11-2004, 15:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-11-2004 @ 15:04 :
Tuurlijk niet. Volgens mij valt dat gewoon onder 'zelfverdediging'.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:03
cornershop
cornershop is offline
dumpen.
zeker.
Oud 11-11-2004, 15:06
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-11-2004 @ 16:03 :
Tuurlijk niet. Volgens mij valt dat gewoon onder 'zelfverdediging'.
Juist. Hij valt mij lichamelijk aan, dan mag ik ook mezelf lichamelijk verdedigen!
Oud 11-11-2004, 15:11
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Qamra schreef op 11-11-2004 @ 16:06 :
Juist. Hij valt mij lichamelijk aan, dan mag ik ook mezelf lichamelijk verdedigen!
Ja, door (kalm) weg te lopen bijvoorbeeld... Kijk, als iemand nu op je in staat te beuken en je helemaal bont en blauw slaat... Ja, dan heb je het recht om je te verdedigen. Maar als je onverwachts een klap krijgt, hoef je je echt niet verder te verdedigen, want vaak schrikt de persoon die de klap geeft er zelf ook genoeg van, en is hij niet eens meer in staat om flink door te slaan.
Reageren

Regels voor berichten