Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 21:11
Anathema
Anathema is offline
Ok, mijn beste vriendin verkeert al 4 maanden met een meisje. Dat is niet het probleem btw. Nu, om het kort te zeggen: ELK moment van haar vrije tijd spendeert ze aan haar vriendin. Ze zit met haar op school en ziet ze elke dag, en ook buiten de school ziet ze haar bijna dagelijks. Ze blijft in het week-end vaak daar slapen etc... Maar nu heeft ze dus NOOIT tijd voor mij. Ik heb haar al 2 maanden niet meer gezien. Ik zit niet met haar op school, ze ziet mij dus praktisch nooit. Altijd als ik haar vraag om iets te dan kan ze niet omdat ze met haar lief weg is, en als ze niet met die weg is, is dat omdat ze iets moet doen met haar familie.

Ik heb er met haar over gepraat. Ze zegt dat andere mensen er ook zo over denken, maar ze wil haar vriendin niet opgeven. Ik zei dat dat niet moest, dat ze ook gewoon haar tijd wat kon "dosseren". Dat ging volgens haar niet meer. Ze waren "gewend" zoveel tijd met elkaar door te brengen. Ja, ik zei dat er dan duidelijk ergens iets verkeerd is. Zij zei: "Ja, als ik het zo leuk vind?". Ja, je kunt mij nu misschien egoïstisch vinden, maar een mens moet dat soms wel een beetje zijn.

Wat in godsnaam moet ik doen? Mijn verstand zegt dat ik haar gewoon moet laten "rotten". Dan ziet ze zelf wel de gevolgen van haar acties. Maar ik wil gewoon mijn hechte vriendschap met haar niet zomaar opgeven. Ik ben echt ten einde raad...
Oud 14-10-2004, 21:12
Gothic
Gothic is offline
Je kunt weinig. Je kunt wel wachten tot het uitgaat en zij inziet dat ze jou verwaarloosd heeft en spijt krijgt. Of je 'dumpt' haar en zoekt nieuwe vrienden...
Oud 14-10-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-10-2004 @ 22:12 :
Je kunt weinig. Je kunt wel wachten tot het uitgaat en zij inziet dat ze jou verwaarloosd heeft en spijt krijgt. Of je 'dumpt' haar en zoekt nieuwe vrienden...
je hebt al je best gedaan toch?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:16
Shitonya
Shitonya is offline
ze heeft/wil geen tijd voor je maken.
Laat haar barsten.
Zoek een andere vriend(in)?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:22
Verwijderd
Blijkbaar stelt ze jou niet op prijs als vriend. Da's jammer, maar hé - het leven is een vrouwelijke hond.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:23
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-10-2004 @ 22:12 :
Ja, die twee oplossingen zijn dus mijn probleem: ik weet niet welke.

1) Ik weet niet hoelang het nog zou duren en of deze methode het verwachte resultaat wel degelijk zou bekomen.
2) Ik ben niet goed in "hechte" vriendschappen te maken, en vind het moeilijk om zo een vriendschap weg te gooien.

Toch bedankt
Oud 14-10-2004, 21:29
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-10-2004 @ 22:22 :
Blijkbaar stelt ze jou niet op prijs als vriend. Da's jammer, maar hé - het leven is een vrouwelijke hond.
Daar heb je een punt, en ik zal haar er misschien wel eens op die manier mee confronteren. Het enige dat wat raar is, is dat ze dan in principe maar één vriendin heeft die ze op prijs stelt (wat niet volledig klopt voor zover ik weet).
Oud 14-10-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Anathema schreef op 14-10-2004 @ 22:29 :
Daar heb je een punt, en ik zal haar er misschien wel eens op die manier mee confronteren. Het enige dat wat raar is, is dat ze dan in principe maar één vriendin heeft die ze op prijs stelt (wat niet volledig klopt voor zover ik weet).
Dat, of ze kan geen prioriteiten stellen. Dat kan natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:53
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-10-2004 @ 22:42 :
Dat, of ze kan geen prioriteiten stellen. Dat kan natuurlijk ook.
Akkoord.

Nu, met het eerste lijkt het ergens logisch dat ik haar dan laat vallen.
Met hetgene van prioriteiten: dat heb ik haar al proberen uit te leggen aan de hand van mijn gitaar- en piano spelen. Gitaar is mijn prioriteit, aldus, mijn hoofdinstrument waar ik vaak op oefen. Piano is voor mij iets minder belangrijk en fijn, maar toch oefen ik erop om beter te worden en mijn vaardigheden niet te verliezen. Misschien nutteloos dat ik dit uitleg, maar het is maar om te vragen of dit een goede manier is om haar dit duidelijk te maken? (haar reactie was trouwens: "Ze is een mens". Beetje flauw).

Maar ik denk dat ik al weet wat ik moet doen. Ik geef haar nog 1 of 2 weken. Verbetert de situatie niet, dan zeg ik dat ik geen moeite meer doe voor onze relatie. Verbetert de situatie wel: dan heb ik geen probleem meer.

Dank aan ieder die geantwoord heeft.
Oud 15-10-2004, 08:13
Verwijderd
Aangezien je het moeilijk vind om nieuwe vrienden te maken. Kan je misschien tegen haar zeggen "Hoe onze vriendschap nu is vind ik het niet leuk meer." Dan geef je haar nog twee weken en dan "dumpen". Want mijn beste vriend en ik(kennen elkaar al 13 jaar) gaan ook gewoon om met elkaar ook al hebben we een vriendin. Ik heb pas sindskort een vriendin, maar ik ga regelmatig ook gewoon met zijn vriendin en hem mee ergens heen. Of zij gaan mee uit enz. Kunnen ze toc bij elkaar zijn, maar dan besteed hij ook nog aandacht aan zijn vrienden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 08:16
ilse
ilse is offline
ik vind da die vriendin ook tijd voor jou moet maken,. dat moet je haar duidelijk maken, zo werkt het dus ook niet. als ze er niet naar wil luisteren en ze verwaarloost jou, waarom zou je dan de hele tijd erachteraan gaan? als het uit is met haar vriendin komt ze waarschijnlijk met hangende pootjes terug...
Oud 15-10-2004, 08:24
barkrukkie
barkrukkie is offline
idd, net zoals in een relatie moet een vriendschap ook van twee kanten komen..

Als zij niet de moeite wilt nemen om tijd vrij te maken voor jou, is ze imo niet waard om 'vriendin' genoemd te worden
Oud 15-10-2004, 09:02
Iveauh
Iveauh is offline
ik zou zowieso eerst ff praten ofzo
bellen..
mailen..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:21
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
Reel-bigfish schreef op 15-10-2004 @ 10:02 :
ik zou zowieso eerst ff praten ofzo
bellen..
mailen..
Heb op MSN al met haar gepraat, en haar nu ook een brief geschreven.
Oud 15-10-2004, 17:24
ilse
ilse is offline
nou, dan is het haar schuld als het fout loopt, jij hebt er genoeg aan gedaan!!
Oud 16-10-2004, 14:23
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
probeer het haar nog een keer te vertellen, dat als ze zo doorgaat alleen nog die vriendin heeft en voorderest niemand.
en zeg haar duidelijk dat als ze op deze manier doorgaat de vriendschap voor jou gevoel van een kant afkomt en je daar geen zin in hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:26
Verwijderd
Duidelijk maken hoe jij de situatie ziet, wat jij ervan vindt en wat je precies anders zou willen zien. En dan maar afwachten...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:37
Verwijderd
je verdiend beter en vertel dat haar ook
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 15:35
In_stilte
In_stilte is offline
Mensen die voor het eerst een echt geweldige relatie hebben spenderen nu vrijwel altijd al hun tijd bij elkaar. Liefde komt dan toch op de eerste plaats hoe zuur ook. Pas wanneer de onzekerheid weg is op liefdes gebied zal ze weer meer tijd vrij hebben en dat duurt vaak vrij lang. Deal with it...

Mjah klinkt hard maar ik heb vrijwel hetzelfde meegemaakt met een vriendin en je doet er nix aan.... uiteindelijk draaid ze wel bij tot die tijd zal je iets anders moeten...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten