Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 15:14
little-diabo
little-diabo is offline
Ik heb een computer, maar heb er absoluut geen verstand van. Weet alleen dat het een oude Dell dimension xps t550 is met een nieuw Benq scherm en windows 98 is.

Maar sinds een tijdje loopt ie steeds vast, maar heel even en dan gaat ie verder waar ik mee bezig was. Dus ook als k muziek luister dan gaat ie ineens haperen of tijdens een spel, maar ook als ik gewoon een site bezoek ofzo. Maar het is dus niet zo dat ie finaal vastloopt zodat ik m moet restarten.

Ik heb wel van alles geprobeert: ben begonnen met de scandisk en heb toen de maintenance wizzard aangezet en de disc clean up gedaan...ook geprobeert te defragmenteren maar dat wil ook niet echt lukken. Heb ook spybot en ad-aware aangezet en de norman virus control. Maar niks helpt, volg wel gewoon mn windows updates etc. Kheb msn plus en kazaa lite k++ erop zitten, maar dat zat er al voordat ie zo ging "haperen" kan het daar dan aan liggen?

K hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik moet doen!!
Alvast bedankt
Oud 13-10-2004, 18:50
freyk
freyk is offline
Citaat:
little-diabo schreef op 13-10-2004 @ 16:14 :
Ik heb wel van alles geprobeert: ben begonnen met de scandisk en heb toen de maintenance wizzard aangezet en de disc clean up gedaan...ook geprobeert te defragmenteren maar dat wil ook niet echt lukken. Heb ook spybot en ad-aware aangezet en de norman virus control. Maar niks helpt, volg wel gewoon mn windows updates etc. Kheb msn plus en kazaa lite k++ erop zitten, maar dat zat er al voordat ie zo ging "haperen" kan het daar dan aan liggen?
Ook de nieuwste drivers en firmware voor je hardware gedownload?
Oud 13-10-2004, 21:09
little-diabo
little-diabo is offline
uhmm...hoe doe ik dat??
Oud 13-10-2004, 21:43
flamez
flamez is offline
start --> configuratiescherm --> systeem --> tab hardware --> apparaat beheer

even kijken of er ergens een uitroep tekentje bij staat. als het bijvoorbeeld een videokaart is, kijk je op de rekening van je pc welke erin hoort te zitten. en dan googlen op de naam van je videokaart plus maker en driver.

nieuwste driver zoeken en downloaden. als er een setup bestandje bijzit even uitvoeren.
Als er geen setup bestandje bij zit weer hetzelfde doen, op het apparaat klikken [rechter muisknop] met het uitroeptekentie, stuurprogramma bijwerken en dan de nieuwe drivers selecteren.

greetz

flamez
Oud 14-10-2004, 07:10
freyk
freyk is offline
Citaat:
flamez schreef op 13-10-2004 @ 22:43 :
even kijken of er ergens een uitroep tekentje bij staat. als het bijvoorbeeld een videokaart is, kijk je op de rekening van je pc welke erin hoort te zitten. en dan googlen op de naam van je videokaart plus maker en driver.
Volgends mij staan er dan geen uitroeptekentjes.

Maar goed, je kan ook Everest Home edition gaan gebruiken om te kunnen zien wat er allemaal in haar pc zit.
Je zult dan meteen een link erbij zien voor de nieuweste drivers/updates.
Oud 14-10-2004, 11:25
flamez
flamez is offline
Citaat:
freyk schreef op 14-10-2004 @ 08:10 :
Volgends mij staan er dan geen uitroeptekentjes.

Maar goed, je kan ook Everest Home edition gaan gebruiken om te kunnen zien wat er allemaal in haar pc zit.
Je zult dan meteen een link erbij zien voor de nieuweste drivers/updates.
jammer dat je link het alleen niet doet, verder; dat ik daar zelf niet aan gedacht heb

http://www.snapfiles.com/php/download.php?id=107893

Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 11:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten