Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2004, 20:36
evanescence
evanescence is offline
Ik moet volgende week vrijdag een moedervlek onder mijn borst laten weghalen...hij is niet slecht zalk maar zeggen maar zit precies op mijn bh-randje dus het is een vervelende plek, ik heb er ook pijn aan gehad en de dokter haalt m voor de zekerheid weg omdat ie misschien een keer kan openscheuren ofzo...maar dit wordt mijn eerste keer en ik vind het doodeng...de dokter zei dat ze het ging branden ofzo?!?! en ze is er ook nog eens een in opleiding (maar de echte dokter is er wel bij) maja ik vind het wel eng...

iemand wellus een moedervlek laten weghalen en wat zijn jullie ervaringen ermee?
Oud 15-10-2004, 21:41
Verwijderd
3x laten doen.. de eerste keer was ik 12, 2 grote moedervlekken in mn nek. Die zijn wegbrand. Dit is jammer genoeg lelijk geworden. Maar dat komt omdat 3 jaar later bleek dat het geen moedervlekken waren maar een soort wratten. Die mochten helemaal niet worden gebrand zijn nu dus littekens.
Branden opzich was niet pijnlijk, het stonk alleen een beetje. Genezing ging erg snel.
2e keer was in mn haarrand een moedervlek, weggesneden erg mooi geworden.
3e keer, was op mn buik. Dacht moedervlek, was wrat. Werd 'uitgehold' is erg mooi geworden.
Vaak is de prik het vervelenst, maar je hoeft je echt nergens zorgen om te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 22:56
stouver
stouver is offline
Zelf niet gehad, een vriendin wel..

Ze vertelde me dat het weghalen zelf niet pijnlijk was, maar bij haar zat ie (net als bij jou dus) op het randje van haar BH wat dus steeds schuurde en waardoor het maar bleef bloeden.

Dit is natuurlijk uiteindelijk over gegaan en nu zie je er niks meer van..
Oud 15-10-2004, 22:57
boer
boer is offline
ik heb 2 keer een moedervlek weg laten halen, het doet geen pijn, alleen de prikjes een heel klein beetje. Maar mooier wordt het er niet op, zeker bij de tweede wat grotere op m'n rug niet, dat is een behoorlijk litteken geworden. het is bij mij trouwens weggesneden
Oud 16-10-2004, 09:39
Verwijderd
Ik heb in mijn nek een moedervlek laten weghalen. Het is niet pijnlijk ofzo, ik werd plaatselijk verdoofd en ze branden het inderdaad weg en dat stinkt. Ik heb er een paar dagen een pleister op gehad omdat mijn haar er anders precies in prikte maar dat hoefde eigenlijk niet. Het is niets om bang voor te zijn ofzo, het is zo gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 11:25
Mara
Mara is offline
Ja. Zelfde reden, zat op m'n rug, net onder m'n bh. Érg vervelend.
Tegen mij werd gezegd dat de verdovingsprik 't ergst was. Ik ben gelukkig niet bang voor prikken/naalden, dus dat scheelde
Prik vond ik best meevallen, je voelt wel een naald in je gaan, zoals gewoonlijk, maar als je dat niet eng vind is er niks aan de hand.
Als ze 'm wegsnijden voel je 't wel, maar doet 't geen pijn. Best een apart gevoel.

Bij mij op m'n rug trouwens litteken overgebleven wat ik zelf niet erg mooi vind, volgens mij had het beter gekund zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 11:41
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-10-2004 @ 12:25 :
Ja. Zelfde reden, zat op m'n rug, net onder m'n bh. Érg vervelend.
Tegen mij werd gezegd dat de verdovingsprik 't ergst was. Ik ben gelukkig niet bang voor prikken/naalden, dus dat scheelde
Prik vond ik best meevallen, je voelt wel een naald in je gaan, zoals gewoonlijk, maar als je dat niet eng vind is er niks aan de hand.
Als ze 'm wegsnijden voel je 't wel, maar doet 't geen pijn. Best een apart gevoel.

Bij mij op m'n rug trouwens litteken overgebleven wat ik zelf niet erg mooi vind, volgens mij had het beter gekund zeg maar.
die verdovingsprik lijkt mij een beetje het zelfde als een verdovingsprikje bij de tandarts?!?!?! je voelt wel beetje pijn maar niet heel erg...zoiets?
Oud 16-10-2004, 12:20
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb een enorme moedervlek op mn buik weg laten halen, die is weggesneden. Nu weet ik niet of ik er wel zo blij mee ben aangezien ik nu een enorm litteken heb, zo mogelijk nog groter dan de moedervlek was. De ingreep zelf viel wel mee.
Oud 16-10-2004, 14:10
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
ja ik had er een op m'n onderrug, die is eruit gesneden. Vond de verdovingen trouwens best zeer doen. Het is inderdaad zoiets als bij de tandarts, maar dat vind ik ook een k*t gevoel. Het hangt af van de plaats en grootte hoeveel verdovingsspuiten je moet.
Daarna had ik hechtingen in m'n rug zitten en moest opletten met pepaalde bewegingen.
Die plek zie je nog steeds, en in het begin voelde het ook raar als het bijvoorbeeld koud was buiten.
Heb er ook een tussen m'n borsten laten weghalen, maar die zit er eigelijk nu nog, alleen dan in litteken vorm.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 16:55
evanescence
evanescence is offline
en hoe zit het met de genezing? hij zit bij mij namelijk op mijn bh-randje....en ik ga echt niet zonder bh rondlopen ofzo maar het is een kleine dus met een pleister zal dat wel lukken toch?
Oud 16-10-2004, 18:27
Mara
Mara is offline
Nog nooit een verdoving bij de tandarts gehad, dus dat kan ik niet vergelijken
Als je gaat bloedprikken voel je de naald, en nu voel je 'm iets duidelijker. De vloeistof zelf 'prikt' misschien een beetje, maar is niet pijnlijk.

Als het wordt weggesneden wordt 't gehecht, waarna er een pleiser overheen gaat die 't volledig bedekt. Daarover kan gewoon je bh denk ik, alhoewel ik niet precies weet hoe 't bij jou zit
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 19:18
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-10-2004 @ 19:27 :
Als het wordt weggesneden wordt 't gehecht
bij mij had ze het over branden
Oud 16-10-2004, 19:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
evanescene schreef op 16-10-2004 @ 20:18 :
bij mij had ze het over branden
Dan branden ze 'm dus weg.. daar heb ik geen ervaring mee eerlijk gezegd
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 19:44
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
als het niet veilig was zouden ze het niet doen, dus maak je niet druk
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 19:57
mrsjones
mrsjones is offline
Mijn moeder heeft het ook gehad toen.. ze zei toen wel dat het naar verbrand vlees rook? aah maar komt allemaal goed meid, in het midden oosten what ever doen ze sommige dingen zonder verdoving suc 6
Oud 16-10-2004, 21:51
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Ik heb er twee in mijn gezicht laten weghalen.

Kijk maar in fotoboek of je ze kan vinden
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 11:09
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
Citaat:
evanescene schreef op 16-10-2004 @ 17:55 :
en hoe zit het met de genezing? hij zit bij mij namelijk op mijn bh-randje....en ik ga echt niet zonder bh rondlopen ofzo maar het is een kleine dus met een pleister zal dat wel lukken toch?
was bij mij ook op randje.... maar ik had verder geen last als ik m'n bh droeg. Pleister zit er idd zoiezo al overheen (of zo'n zwaluwstaartje (huid bij elkaar houden))
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 15:12
hola
hola is offline
Bij mij raadde ze eens aan het niet weg te halen, ( heb ene vrij grote in mijn gezicht) omdat het niet gesneden kon worden. over branden hebben ze het niet gehad, maar laseren kon niet vanwege de kleur. Als ik eht weg wil hebben moeten ze huid vanuit mijn nek oid halen en dar erop zetten. Dit raadden ze af omdat het litteken wel eens lelijk zou kunnen worden.
Ik wou dat niet, omdat dat me doooodeng leek. Maar ben toch van plan er iets aan te laten doen. Ik heb denk ik liever een litteken dan dit..

Maar weet iemand hoe het zit met de vergoeding? Aangezien ik het niet vanwege mijn gezondheid wil, maar omdat het gewoon lelijk is..
Oud 25-10-2004, 16:00
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
hola schreef op 25-10-2004 @ 16:12 :
Bij mij raadde ze eens aan het niet weg te halen, ( heb ene vrij grote in mijn gezicht) omdat het niet gesneden kon worden. over branden hebben ze het niet gehad, maar laseren kon niet vanwege de kleur. Als ik eht weg wil hebben moeten ze huid vanuit mijn nek oid halen en dar erop zetten. Dit raadden ze af omdat het litteken wel eens lelijk zou kunnen worden.
Ik wou dat niet, omdat dat me doooodeng leek. Maar ben toch van plan er iets aan te laten doen. Ik heb denk ik liever een litteken dan dit..

Maar weet iemand hoe het zit met de vergoeding? Aangezien ik het niet vanwege mijn gezondheid wil, maar omdat het gewoon lelijk is..
Ik heb ongeveer 1,5 jaar een grote moedervlek van 5 bij 4 cm laten verwijderen van m'n rug.....bij mij werd het vergoedt. Het werd bij mij bij de plastisch chirurg gedaan en deze besloot dat het vergoedt moest worden. Je kan dus informatie vragen bij de arts die je behandeld of het vergoedt wordt of niet. Ligt aan de grote en of het kwaadaardig kan worden en of het geestelijk is. (zo kon ik dus geen bikini aan, omdat de moedervlek niet in de zon mocht en hij scheen ook door bij witte kleding, hun noemden dat geestelijk) Informeer eens bij je arts

groetjes!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:06
Adagio
Adagio is offline
Ik heb er 1 op me kin en die ga ik over een maandje laten verwijderen. Duss kijk er wel naar uit want ik vind em behoorlijk lelijk :<
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:19
klaartje101
klaartje101 is offline
Ik wou het ook laten doen, maar de dokter zei dat ik er een groot litteken van over zou houden.
2x zo groot als mijn moeder vlek. Dus ik heb het niet gedaan.
Maar nu lees ik hier dat jullie er (bijna) niks van over hebben gehouden.
Misschien ga ik het ook wel doen en dan maar hopen dat ik geen litteken krijg.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook een aantal moedervlekken weg laten halen. Bij mij zijn ze allemaal weggesneden door de dermatoloog. Een op mijn kin, dat was niet zo'n grote en dat heeft die arts echt heel precies gedaan en het is echt een heel mooi litteken geworden, wel groter dan de moedervlek maar ik vind dit echt mooier. Verder een op mijn buik, die zat precies op het randje van mijn onderbroek en het was ook zo'n dikke die heen en weer bewoog als m'n ondergoed verschoof en dat vond ik eng. Daar heb ik wel een litteken aan overgehouden dat twee keer zo groot is als de moedervlek maar het zit op mijn buik en is niet zo opzichtig. Als laatste een in de plooi van mijn elleboog. Dat was een hele grote moedervlek van zeker 1 x 1 cm en het was een hele lastige plaats, de hechtingen zijn ook gaan ontsteken en het duurde heel lang voor het genezen was. Daar heb ik wel een groot (en lelijk) litteken aan over gehouden van ongeveer 1,5 x 2 cm. Ik vind het niet erg omdat ik die moedervlek eng vond en niet in eerste plaats lelijk. Ik ben blij dat ie weg is omdat ik nu gewoon wel in de zon kan enzo want dat durfde ik eerst niet.

Bij mij is alles volledig vergoed door de verzekering omdat ik ze eng vond en er niet mee in de zon durfde enzo, niet omdat ik ze alleen maar lelijk vond.
Oud 25-10-2004, 18:32
wup
wup is offline
eng!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 21:34
LittleLucille
LittleLucille is offline
ik heb twee jaar geleden een moedervlek laten verwijderen..
het is zo gebeurt.. het is beetje vervelend gevoel.. maar het gaat heel snel.. gelukkig.. succes..
Oud 27-10-2004, 21:16
evanescence
evanescence is offline
HET IS GEBEURT!!!!

mja de prik deed inderdaad pijn, en ze heeft zoals ze al zei gebrand (niet gesneden dus...zo klein was de moedervlek).....verder heb ik er toch wel last van gehad, ik was erg voorzichtig, vooral tijdens douche en bij mijn vriend hehhe....het was meer zo'n pijn als je een schaafwondje hebt....mja is wel logisch, want schaafwondje is geschaafd en heeft dus wrijving gehad, wat warmte veroorzaakt en dus een beetje verbrand is...hehe, dus zo voelt het, maar omdat hij onder mijn borst zat was ik wel extra voorzichtig omdat het zon klote plekje is.....ik heb het overleefd
Oud 28-10-2004, 06:29
Verwijderd
Ik moet aanstaande maandag..

De dokter zei dat hij de regel hanteerde "wanneer er ook maar een verandering optreed halen we hem voor de zekerheid weg"

Hij zei dat het niet eng was ofzo en dat ik met 10 minuten weer buiten was
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten