Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 16:52
FreeZzze
FreeZzze is offline
Wat vinden jullie van het homoblad Expreszo dat men in scholen verspreidt? En waarom?

Ikke: Ik vind het allemaal best... Als maar niet iedereen het moet hebben ofzo... Dat je het kan halen als je wilt...

Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 17:23.
Advertentie
Oud 13-10-2004, 17:00
A*
A* is offline
Oud 13-10-2004, 17:04
ilse
ilse is offline
heb t niet gekregen...
Oud 13-10-2004, 17:21
FreeZzze
FreeZzze is offline
Op sommige scholen krijg je het maar op sommige kan je ze halen en op anderen helemaal niet dusja... Maar wat zouden jullie er dan van vinden als jij zo'n blad kreeg? Zou het direct in de prullenback belanden of zou je er toch even naar kijken of helemaal niet?
Oud 13-10-2004, 17:22
Qimm
Qimm is offline
waarom doen ze alleen van die leuke dingen als ik al van school af ben
Oud 13-10-2004, 17:38
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Er staat hier al een heeeeeeeeel lang topic over op Nieuws & Achtergronden.

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=979689

Interessant om te zien hoeveel mensen het er toch mee eens zijn...ik vind het jammer dat er niet zoiets was toen ik op de middelbare school, dat had mij denk ik een heleboel geholpen!
Oud 13-10-2004, 19:34
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
FreeZzze schreef op 13-10-2004 @ 17:52 :
Wat vinden jullie van het homoblad Expreszo dat men in scholen verspreidt?
Het is geen homoblad, het is een blad met daarin deze maand (of hoe vaak het ook wordt uitgegeven), een reportage over homo's. Da's nogal wat anders, lijkt mij
Oud 13-10-2004, 19:52
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 13-10-2004 @ 20:34 :
Het is geen homoblad, het is een blad met daarin deze maand (of hoe vaak het ook wordt uitgegeven), een reportage over homo's. Da's nogal wat anders, lijkt mij
Het is wel een homoblad.
Oud 13-10-2004, 19:56
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 13-10-2004 @ 20:52 :
Het is wel een homoblad.
Oh, sorry
Oud 13-10-2004, 19:58
Maija
Maija is offline
ik ben dr hard voor, en daar heb ik al heel veel discussies over gehad met van die jongens, die kei hard stink-homo's roepen..

(ja die bestaan jammergenoeg nog steeds )

en ze zouden gewoon moeten verplichten de scholen die kranten te geven, en ook uit te delen,
dan gaan mensen het vanzelf lezen,

ik vind dat er wat voor gedoen moet worden, gewoon , het lijkt me verschikkenlijk om in deze maatschappij homo te moeten zijn en er gewoon niet voor uit durven komen,
Lesbie daar doen ze al minder moeilijk over, want dat vinden de meeste jongens ergens ook wel geil, (zie: triotje..)

hele discussie gehad..

en daarna kon ik me een half uur gaan verdedigen, wnt ze geloofde niet meer dat ik echt hetro was,
Oud 13-10-2004, 20:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
FreeZzze schreef op 13-10-2004 @ 17:52 :
Ikke: Ik vind het allemaal best... Als maar niet iedereen het moet hebben ofzo... Dat je het kan halen als je wilt...
Leg eens uit waarom niet iedereen het verplicht zou moeten krijgen dan?

Juist de personen die al tolerant zijn naar homo's toe pakken zo'n blad en de mensen die er niks van willen weten laten hem liggen. Als je iedereen er verplicht één geeft is er iig nog iets meer kans dat er ook wat mensen van die laatste groep het blad inkijken.
En daarnaast heb je natuurlijk ook mensen die hem niet durven te pakken. Dat is ook niet meer het geval als ie gewoon aan iedereen wordt uitgedeeld.
Oud 13-10-2004, 20:05
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik hoorde dat veel scholen het hadden geweigerd om de manier waarop het onderwerp werd behandeld, om het taalgebruik enz. Aangezien ik het niet heb ontvangen [morgen op school es vragen waarom niet], vroeg ik me af wie het wel gelezen heeft en hoe het onderwerp werd behandeld?
Oud 13-10-2004, 20:15
Bo
Bo is offline
Ik heb het blad zelf niet gelezen, maar ik heb begrepen dat het onaangekondigt is verstuurd en dat werd niet echt gewaardeerd.

Ik vind dat homoblad een goed initiatief, met betrekking tot voorlichting enzo. Alleen is er niet goed nagedacht over de verspreiding van het blad. Ik kan me voorstellen dat sommige scholen het vanuit hun achtergrond niet waarderen en vinden dat het blad hen wordt opgedrongen.

Ik denk dat scholen zelf moeten beslissen of zij het blad willen verspreiden.
Oud 13-10-2004, 20:23
evanescence
evanescence is offline
Ik vind het belachelijk dat scholen het blad weigeren...maarrrrr als ik hoor dat ze rare vragen stellen in de test/quiz....snap ik wel dat de scholen wat arwanend zijn...
Oud 13-10-2004, 20:26
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 13-10-2004 @ 21:05 :
Ik hoorde dat veel scholen het hadden geweigerd om de manier waarop het onderwerp werd behandeld, om het taalgebruik enz. Aangezien ik het niet heb ontvangen [morgen op school es vragen waarom niet], vroeg ik me af wie het wel gelezen heeft en hoe het onderwerp werd behandeld?
Ik heb het gelezen, heb het thuisgestuurd gekregen. Persoonlijk vind ik het een hele normale uitgave. Dit is echt een uitgave gericht op 'hetero's', de twee-maandelijkse versie is echt totaal anders (maja, ook wel logisch). In deze uitgave komen een aantal mensen aan het woord en die vertellen hoe er vroeger/nu bij hen op school tegen homosexualiteit wordt aangekeken. Verder staan er op de laatste 4 bladzijden foto's van zoenende homoparen.

Er staat echt niets schokkends in. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niet helemaal eens zijn met het taalgebruik, maar het is gewoon erg op jongeren gericht. En dan is duidelijkheid belangrijk.

Persoonlijk vind ik dat het hoe dan ook al een groot succes is. Expreszo heeft de maatschappelijke discussie (zie o.a. deelforum Nieuws & Achtergronden) flink doen opleven. En of scholen nu wel of niet het blaadje accepteren, over gepraat wordt er toch wel. Ook ik vind het niet goed dat er scholen zijn die zo'n tijdschrift weigeren, maar ik denk toch wel dat ik Balance gelijk moet geven. Degene die het niet interesseren of willen weten, lezen het toch niet. Er zou juist meer klassikaal aandacht aan besteed moeten worden. Net als dat met andere vormen van discriminatie (tegen buitenlanders bijvoorbeeld) gebeurd.
Oud 13-10-2004, 20:33
fractuur
fractuur is offline
Dit is al het dere deelforum waar ik de discussie tegenkom, het leeft in ieder geval wel.

Persoonlijk heb ik hem niet gehad. Die bladen liggen bij ons meestal in 'pak wat je wil' hoek, waar ook andere bladen liggen die de school gratis krijgt toegestuurd. Nog niet zien liggen iig.

Zelf weet ik niet, ik ben tolerant tegenover homo's, maar zo'n blad hoeft van mij echt niet. Ik zou gaan lezen omdat het zo'n discussie opwekt, niet omdat ik het blad zelf zo interessant vind. Besteed er liever wat aandacht aan op school, verplicht lesuur met de meest geliefde docent van school ervoor en je komt een heel eind.
Oud 13-10-2004, 20:37
Verwijderd
Heel interessant en heb daar ook wel mijn mening over, maar dit gaat niet zozeer over Liefde en Relaties, en op N&A staat er ook al eentje, dus deze gaat op slot
Oud 13-10-2004, 20:38
Verwijderd
En op School en Studie ook
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten