Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1) Lid worden van de club van 10 miljoen en gaan lobyen om er club van 5 miljoen van te maken ![]() 2) Stemplicht 3) Partijen wettelijk kunnen verplichten om zich iig hard te maken voor gemaakte beloften, iig meer pressie om niet alleen 'verkooppraatjes' te houden. 4) Minder drempels om zelf een partij op te richten, en daar bijvoorbeeld met een goed plan (getoets door een onafhankelijke commissie) subsidie voor kunnen krijgen. 5) Een politieke omroep in het publieke bestel die het inzicht en de betrokkenheid moet vergroten. 6) Vaker overwegen het volk via referenda te vragen naar hun mening. 7) Aantal zetels verhogen tot ~225, kiesdrempel dus verlagen. 8) Meer aandacht voor politiek op scholen. Ook het leren debateren en het zelf denken/mening vormen. Toetsen middels mondeling examen. 9) Maatschappelijk verplichte curcus tolerantie (doe die maar niet ![]() ![]() 10) proberen een impuls te geven aan lobyende derden zoals Vakbonden en andere belangengroepen. Zoiets ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
"Democracy is the worst form of government, except for all the others that have been tried from time to time." -- Winston Churchill
||
Citaat:
helaas
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ach, zo'n ramp is het ook weer niet, ik heb sterk het idee dat het zichzelf wel een beetje opheft. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2 Tegen. Het bevordert de personendemocratie ten koste van de inhoud. 3 Tegen. Het gevolg is een alles of niets-democratie. 'The winner takes it all.' Kleine partijen zijn de dupe. 4 Tegen. Door NIMBY-gedarg kan het belangrijke besluiten ernstig frustreren. 5 Tegen. Zie 2. Overigens bestaat de stadshouder al een paar eeuwen niet meer. Jij stemt D66 zeker?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als streberig bedrijfsjuristje zul jij toch wel rijk worden en als je rijk bent heb je ook snel veel vrouwen. Maar de vraag was meer gericht op wat je met de maatschappij gaat doen als jij de baas bent.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk, de mensenrechten aldaar zijn niet optimaal, maar dat zou ik niet bestempelen als "volledig de mist in gegaan". |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Het hoort bij het systeem' Love & Peace | 16 | 03-03-2010 23:37 | |
Hamas aan de macht T_ID | 500 | 30-01-2006 18:44 | |
Christenen moeten meebetalen aan abortus. Verwijderd | 135 | 15-12-2004 20:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Boek: Islamitisch meisje doet het met Leraar Silvia19 | 25 | 01-05-2004 16:06 | |
het referendum Boogie | 37 | 24-12-2001 10:23 |