Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 16:10
Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
Hallo mensen

Ik ga 21 januari, na 2 jaar toneelles in mijn eigen woonplaats, op de jeugdtheaterschool in Groningen beginnen. Eerst is er volgens mij een inleidingscursus, waarna ze bekijken of je goed genoeg bent voor de ''bovenbouw''...

Mijn vraag was of iemand hier dit doet of wat preciezer weet wat er gaat gebeuren.. ervaringen etc.?

Alvast bedankt
Advertentie
Oud 14-10-2004, 18:33
Balance
Balance is offline
Ik heb er geen ervaring mee (ik ben gewoon in het 1e jaar begonnen en mensen die aantoonbare ervaring hadden mochten gewoon zonder test in een later jaar beginnen), maar ik kan je wel wat vertellen over wat ik de eerste twee jaren voornamelijk geleerd heb. Ik vermoed dat ze dat soort dingen toch wel zullen testen.

Bij ons vond men improvisatie heel belangrijk. Daar hebben wij best veel mee gewerkt. Wij hadden bijvoorbeeld een denkbeeldige kast en moesten daar wat uitpakken. Op het moment dat je het pakt moet je verzinnen wat je in je handen hebt en er op die manier mee omgaan (een bal draag je anders dan een kettinkje bijv.). Ook hebben we wel eens oefeningen gedaan als: er wordt bij je aangebeld. Je doet open en er ligt een pakketje op de stoep. We moesten zelf die opdracht afmaken, dus verzin maar eens (zonder echt na te denken, want je bent al bezig in het spel) wat er gebeurt, wat je doet, wat er in zit enz.

En verder inlevingsvermogen. Ga allerlei emoties af en bedenk situaties die daarbij horen. Hoe zou je reageren als...

Regels voor berichten