Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 19:00
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Kom ik vanmorgen op school staat er een paar van die gasten om de order te handhaven in grote steden vaak erg normaal maar hier bij ons nee nog nooit echt tegen gekomen! er is namelijk erg veel geweld bij ons op school waar je vaak zelf niks van mee krijgt dus je voelt je veilig maar nu er een paar van die kleren kasten staan dan denk je toch wel ff van woh en ja wat denk je wat hier de reden van is? de leeraren durven er zelf niet tussen te springen aangezien ze bang zijn voor een mes tussen hun ribben waar gaat dit naar toe? was er gister ook weer ruzie een paar meisjes tegen eeb ander meisje.. dat meisje der broer komt er bij om haar te helpen en terrecht maar dan wat er dan gebeurt er komen een paar dikke bmws aan en die lui die stappen uit niet van onze school om daar ff te komen helpen.. en tja... of het nederlanders of buitenlanders waren dat mag ik hier niet zeggen want dan discrimineer ik al heb ik verder niks tegen buitenlanders neem aan dat jullie nu genoeg weten

Groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2004, 19:10
Verwijderd
Zit op universiteit en voel me daar wel veilig. Verder denk ik eigenlijk nooit aan m'n veiligheid op school. Wel is er beneden in de hal een kamertje waar een paar beveiligers zitten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 19:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik zit ook op de uni. Vrij veel buitenlanders, maar wel een ander type
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-09-2004 @ 20:13 :
Ik zit ook op de uni. Vrij veel buitenlanders, maar wel een ander type
Idd. Bij mij zitten ook veel buitenlanders, maar daar kan ik goed mee opschieten. Ze zijn erg aardig en behulpzaam.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 19:19
Balance
Balance is offline
Ik voel me veilig op school ja.
De 6 jaar hiervoor op de middelbare school overigens ook.
D'r waren wel eens wat vechtpartijtjes (ook al toen ik in de 1e zat, dus het is niet iets van de laatste tijd), maar dat werd onmiddelijk afgekapt door de concierge.
Verder waren het bij mij vaak Nederlandse jongeren die rotzooi trapten.
Oud 30-09-2004, 19:20
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
hmm nja bij mij is dus echt beetje ja gekke lui! vorig jaar ook vechtparty ook autos en toen kwamen ze met ijseren kettingen en messen uit die auto zetten tot de politie werd gebeld!.. dat zeggen alle leerlingen die in hogere klassen zitten dan he..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 19:21
I love stars
I love stars is offline
Voel me veilig maar als ik langgs de vmbo scholen en pratijk scholen en dergelijke fiets , langs al die hang jongeren daar die je na roepen al wat minder. Ik ken namelijk mensen die door vmbo'ers zijn ondergespuugt of de fiets gegooit enz.
Oud 30-09-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 30-09-2004 @ 20:19 :
De 6 jaar hiervoor op de middelbare school overigens ook.
De eerste vier jaar voelde ik me wel veilig. In het vijfde en zesde jaar kwam het vmbo erbij. Er werd gelijk veel meer gestolen en er waren veel meer vechtpartijen. Dan voel je je toch iets minder veilig.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 19:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
bootz schreef op 30-09-2004 @ 20:24 :
De eerste vier jaar voelde ik me wel veilig. In het vijfde en zesde jaar kwam het vmbo erbij. Er werd gelijk veel meer gestolen en er waren veel meer vechtpartijen. Dan voel je je toch iets minder veilig.
hoe bedoel je dat? zijn jullie naar een ander gebouw gegaan (of de vmbo) of bedoel je dat toen het vmbo werd ingevoerd?

Bij ons werd btw tijdens een galadiner van 5havo en 6vwo ook nog gejat. Het was dus ook niet alleen het vmbo, hoewel dat voor de vechtpartijen niet op gaat.
Oud 30-09-2004, 19:50
Nona
Nona is offline
M'n buurman zit in de beveiliging op de universiteit waar ik studeer. Ik vrees dat hij geen spannend beroep uitoefent. Beveilinging is meer bezig met het zorgen dat mensen niet telefoneren in de bieb, want ergere dingen gebeuren niet zover ik weet.
Oud 30-09-2004, 20:32
Vice
Vice is offline
Ik voel me wel veilig op school. Er lopen dan wel 2 van de bewaking rond, maar volgens mij is dat meer vanwege al de computers en andere apparatuur wat bij ons in school staat.
Oud 30-09-2004, 20:46
Verwijderd
Ja, onder de natuurkundestudenten zitten best veel gangsta thugs. Ze nemen ook altijd messen en pistolen mee naar de uni.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-09-2004 @ 20:50 :
Beveilinging is meer bezig met het zorgen dat mensen niet telefoneren in de bieb, want ergere dingen gebeuren niet zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 00:33
Verwijderd
ja, ik spuug altijd op mensen zonder dat ze wat ervan zeggen, doen ze dat wel krijgen ze klappen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 06:05
Verwijderd
Ik voel me veilig bij mij op school. Er heerst bij ons op school een veilige sfeer en zelfs als er een bommelding is voel ik me nog veilig

Er wordt wel eens gevochten bij ons op school (tussen onze en andere scholen) maar dat gaat dan door de wandelgangen naar de docenten en dan staat er gewoon politie voor de deur op de tijd dat ze gaan vechten
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 10:17
lyntjuh
lyntjuh is offline
nee
Oud 01-10-2004, 11:37
IvdSangen
IvdSangen is offline
Ik heb me nooit onveilig gevoeld op mijn vorige middelbare school. In de brugklas zat ik nog in een ander gebouw en daar ben ik wel eens betrokken geweest bij wat vechtpartijtjes met MAVO en HAVO gespuis (ik generaliseer nu niet de MAVO en de HAVO maar ik isoleer het gespuis uit beide groepen ), maar dat ik me nu onveilig voelde? Nee, dat kan ik niet zeggen. Als je nooit een peer in je muil hebt gehad heb je nooit geleefd.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:02
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zoals sommige eerdere posters zit ik ook op een universiteit en ook ik voel me gewoon veilig. Allemaal nette, fatsoenlijke mensen tot nu toe.
Oud 01-10-2004, 19:28
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ja zeker. ik voel me bijzonder veilig zelfs .

ik maak nooit enge dingen mee, wordt nooit aangevallen etc.. tsja .

houd je erbuiten, ik zou zeggen neem de mooie, nuttige regels van de antigeweldreclames ter harte .
heel rot voor je dat je je op je eigen school niet veilig kunt voelen. er moet iets aan gedaan worden, lijkt mij, maar dat kan ik niet bewerkstelligen, denk ik zo. harder aanpakken, maar als die leraren dat zelf ook niet durven dan krijg je dat.

de enige manier is denk ik toch je er buiten houden, alhoewel je veiligheidsgevoel daarmee neit sterk zal steigen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 19:36
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik voel mij bijzonder veilig op de VU. Uiteraard zit ik er op te wachten dat er nog een keer een vliegtuig doorheen vliegt, maar ach....
Oud 01-10-2004, 19:47
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Ik zit wel veilig op mn school, nie te veel problemen...
(alleen wast wel gek int eerste jaar hier, 2 zelfmoorden (leerlinge en een vader) en het overlijden van onze dramadocente).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 20:12
Miracle
Miracle is offline
Ik voel me hartstikke veilig op school. Ik woon dan ook niet in de randstad en bij ons op school is geen bewaking of pasjessysteem of wat dan ook. Iedereen die wil kan de school binnenkomen en dat vind ik eigenlijk alleen maar goed. Ik hoop niet dat het ooit zover komt dat je overal alleen maar binnenkomt met een pasje.

We hebben voor mijn gevoel vrij veel concierges, die houden de boel ook wel in de gaten.
Als er wat zou gebeuren zijn er altijd nog genoeg jongens om je te beschermen.
Oud 02-10-2004, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 30-09-2004 @ 20:48 :
hoe bedoel je dat? zijn jullie naar een ander gebouw gegaan (of de vmbo) of bedoel je dat toen het vmbo werd ingevoerd?
Ik zat op het VWO. Toen ik in de vierde zat gingen ze de school uitbreiden, zodat het jaar daarna het VMBO ook in dat gebouw kon, omdat zij eerst in een oud gebouw zaten, dat afgebroken moest worden. Toen het VMBO erbij zat werd er meer gestolen en liepen er wat van die rotjong die bijna iedere dag wel vochten.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 09:27
11568
11568 is offline
Ja, altijd. Ik zit op een school met niet meer dan 1000? leerlingen: vwo, havo en vmbo. Nooit vechtpartijen oid. Het 'schokkendste' van de afgelopen tijd was dat een jongen een pakje peuken had gejat van iemand
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 10:51
Verwijderd
Ja, absoluut
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2004, 11:05
jet
jet is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 02-10-2004 @ 11:51 :
Ja, absoluut
ik ook.
ik zit trouwens op een 99% witte school. en nee dit is niet expres
Oud 02-10-2004, 12:57
Breg
Breg is offline
ja. Ik zit zo'n 2 km buiten Rotterdam op school, en een redelijk deel (ik denk een kwart van de 1500 leerlingen) komt uit Rotterdam, en dan niet echt de rijkste wijken. Maar ondanks dat het zo'n grote school is (van lwoo to vwo), gebeurt er eigenlijk maar weinig. De enige pasjes die er zijn, zijn om te kopieren en het eten in de kantine te bepalen, er wordt niet gecontroleerd bij de ingang en er loopt geen beveleiging op school rond. Het enige wat er gebeurd is af en toe een ruzietje.
Oud 02-10-2004, 14:04
Qamra
Qamra is offline
Lichamelijk voel ik me zeer veilig ja.
Oud 03-10-2004, 16:25
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
dreen schreef op 01-10-2004 @ 21:12 :
Ik voel me hartstikke veilig op school. Ik woon dan ook niet in de randstad en bij ons op school is geen bewaking of pasjessysteem of wat dan ook. Iedereen die wil kan de school binnenkomen en dat vind ik eigenlijk alleen maar goed. Ik hoop niet dat het ooit zover komt dat je overal alleen maar binnenkomt met een pasje.

We hebben voor mijn gevoel vrij veel concierges, die houden de boel ook wel in de gaten.
Als er wat zou gebeuren zijn er altijd nog genoeg jongens om je te beschermen.
Bij ons op school is meer het probleem dat die jongens er allemaal boven op vliegen en het van kwaad tot erger wordt... mensen van andere scholen komen er bij... en de congerge bij ons zijn dat er ook genoeg durven het zelf niet aan er nog tussen te springen te bang voor een mes tussen de ribben! en dit is echt zo! want wij zaten in groepje van 4 te werken en toen vroegen ze ons wat ze er aan konden doen.. en toen zeiden ze ons dit...

Groeteb
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 17:57
Verwijderd
Bij mij op school zit echt van alles . Meeste zijn wel de types waarvan je een onveilig gevoel kan krijgen als je als meisje alleen over et schoolplein loopt, kan denk ik genoeg gebeuren op die school, maar is mij of bekende nog niets ernistigs gebeurd. Loopt ook geen beveiliging en we hebben ook geen systeem met pasjes ofzo.

En al die verschillende types en zo vind ik juist wel leuk , de pauzes zijn namelijk nooit etzelfde.

Wat ik hier zo lees zitten jullie nog best op een brave school volgens mij.

@tikmaarwat: beetje loze opmerking dat je niet zegt dat et buitenlanders zijn maar we nu wel genoeg weten Ik ken namelijk ook genoeg nederlands tuig.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 19:29
Chesterfield
Chesterfield is offline
Hmm, tsja ik als noorderling heb gewoon geluk kennelijk

Zit op het chr. gymnasium, zelfstandige school met ongeveer 500 leerlingen. In totaal zitten er 2 marrokaanse meisjes, 1 neger en 1 negerin bij mij op school (broer en zus) en dan zijn dat ook nog allebei kakkers

Zie eigelijk nooit vechtpartijen, zelfs niet tussen eersteklassers, ergste wat er gebeurdt is dat er af en toe een 1eklasser in een prullenbak ofzo wordt gestopt wegens gebrek aan respect jegens ouderejaars (it wasnt me! ) maar voor de rest zit ik hier best goed.

Natuurlijk heb je hier in lwd nog een paar andere scholen waar het minder leuk vertoeven is, zoals bijvoorbeeld Piter Jelles Nij Lân, waar onder andere ook de beruchte Awa. Dus Leeuwarden heeft ook zijn "minder veilige" scholen.

Misschien is dit generaliserend, maar het blijft een feit dat er op vmbo-scholen meer wordt gevochten dan @ hogere opleidingen zoals gymnasia. ze kunnen het gewoon niet met woorden af
Oud 04-10-2004, 13:33
Nobucta
Nobucta is offline
Geweld niet, maar er wordt wel veel gejat. Als ik naar de wc moet, neem ik mijn camera en telefoon altijd mee, op een tablet laat ik iemand passen.
Buiten voel ik me 's avonds wat minder veilig, mijn school staat in een voormalige hoerenbuurt en 2 straten verderop komen de meeste schietartijen van Nederland voor.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:09
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ja, ik zit op een heel rustig schooltje. Wel van die wannabe-gangstah's maar die doen toch niks.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:50
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik zit op een rustige kleine dorpsschool, maar 1200 leerlingen ofzo. Gebreurt nooit wat. Ik voel me dus veilig.
Oud 05-10-2004, 08:47
Verwijderd
ik zit op een gemenge school. Volgens mij is t 50/50.

maar ik voel me veilig. uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 18:49
rare
rare is offline
nou, beetje. er is een leraar en die is een beetje, uhm hoe moet ik het zeggen? Bij meisjes (mij dus) gaat hij dicht bij ze staan enzo.
verder wel ja
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:22
Mara
Mara is offline
Ja hoor. School is opgedeeld in twee gebouwen, elk aan andere kant stad. Kant waar ik zit is VWO, HAVO en deel (theoretisch dacht ik) VMBO. Andere kant is rest VMBO en lager.
Op m'n eigen deel voel ik me wel veilig, andere deel niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 09:28
Eend
Eend is offline
Ik voel me er wel veilig. Er lopen allemaal beveiligingsmensen rond en zo. Overal hangen camera's. Het is net een gesloten inrichting
Oud 08-10-2004, 10:11
Samaris
Samaris is offline
Ik voel me veilig, want ik ben zelf eng genoeg dat ze niks durven.
Oud 08-10-2004, 15:32
Lotte
Lotte is offline
Ik word af en toe aangevallen door vmbo-ers maar kan daar wel mee leven. Zij kunnen er ook niets aan doen denk ik maar
Ik maak me er maar niet te druk om.

Ik probeer vmbo-ers trouwens niet te generaliseren want het grootste deel van onze maatschappij heeft vmbo niveau gevolgd dus de kans is groter dat er onaardige mensen vmbo-er zijn.
Maar dat weerhoud mij niet om hun domheid de schuld te geven want dat is gewoon te leuk en simpel om te doen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 16:02
Vice
Vice is offline
Citaat:
Lotte schreef op 08-10-2004 @ 16:32 :

Maar dat weerhoud mij niet om hun domheid de schuld te geven want dat is gewoon te leuk en simpel om te doen
Jij doet zeker ook vmbo.
Oud 08-10-2004, 17:22
Bravo
Bravo is offline
Ik zit op een hogeschool (Hes Rotterdam) en ik heb me daar nog nooit onveilig gevoeld. Zover ik weet/merk, is er beperkte beveiliging maar zolang het niet echt nodig is, hoeft dat voor mij ook niet.
Oud 08-10-2004, 17:57
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Vice schreef op 08-10-2004 @ 17:02 :
Jij doet zeker ook vmbo.
Nee dat zou logisch zijn
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 08-10-2004 @ 16:32 :
Ik word af en toe aangevallen door vmbo-ers maar kan daar wel mee leven. Zij kunnen er ook niets aan doen denk ik maar
Ik maak me er maar niet te druk om.

Ik probeer vmbo-ers trouwens niet te generaliseren want het grootste deel van onze maatschappij heeft vmbo niveau gevolgd dus de kans is groter dat er onaardige mensen vmbo-er zijn.

gelukkig heeft de maatschappij slimme mensen zoals jij
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:00
mrsjones
mrsjones is offline
Wij hebben een beveiliger op school.
Is wel lachen, want als die puberjongetjes niet de klas uit willen als ze er uit worden gestuurd komt hij ze er uit halen
Oud 12-10-2004, 14:31
Liss
Liss is offline
Op school voel ik me wel veilig ja, ik zit dan ook op een erg kleine school.
De zes jaar hiervoor dat ik op een gewone middelbare school en ook daar heb ik me nooit onveilig gevoeld.
Oud 13-10-2004, 12:32
annetjuh
annetjuh is offline
ik voel me veilig hoor.
Oud 17-10-2004, 23:50
MB
MB is offline
ik voel me wel veilig, we hebben wel een groepje wannabee's bij ons op school. DIe hebben tegen iedereen een grote mond en die schelden je uit als je toevallig met (in hun ogen) 'homo's' omgaat... Kan ik me niet druk over maken, als puntje bij paaltje komt durven ze toch niks

Blaffende honden bijten niet
Oud 19-10-2004, 17:49
U*NiQ
U*NiQ is offline
Op de middelbare school heb ik wel eens momenten gehad dat ik me onveilig voelde. Er liep veel tuig rond daar.
Maar op het ROC voel ik juist het tegenovergestelde. Voel me daar volledig op mijn gemak.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:28
Verwijderd
hmm, blijkbaar zijn er 3 gastjes van mijn school opgepakt (het mavo gebouw..), toen de politie met 6 wagens uitrukte en met wapenstokken de leerlingen te lijf ging hier

niks van gemerkt overigens, ik zit op een ander gebouw, blijkbaar wilden een stel marrokanen met mensen van mijn school gaan vechten en toen stonden 200 leerlingen van mn school buiten en toen zijn ze weggevlucht...

maar ik voel me altijd compleet veilig, ik zie ook nooit rare mensen bij ons op het gebouw lopen of weet ik het...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten