Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2004, 14:13
roen
roen is offline
Sinds twee weken heb ik een vriendin. Oorspronkelijk kom ik Noord-Brabant, maar sinds een jaar woon ik in Amsterdam omdat ik daar studeer. Zij komt ook uit Noord-Brabant, uit een nabijgelegen dorp. Ik ken haar al een aantal jaren. Maar goed, nu hebben we ons dus gestort in een relatie. En tot nu toe gaat alles perfect. We vinden elkaar erg leuk, hebben veel contact en eigenlijk heb ik dus niks te klagen. Gisteren is ze bij me wezen slapen. Omdat ze nog in Brabant woont en daar haar verplichtingen had, moest ze gisteravond weer naar huis.

Sindsdien mis ik haar enorm. Toen ik vanmorgen opstond voelde ik me heel erg leeg en lusteloos. De hele dag ben ik al down terwijl ik eigenlijk superblij moet zijn omdat het zo goed gaat tussen ons. Ik wil meer bij haar zijn, maar vanwege de afstand en de verplichtingen die we beiden hebben (school, studie) is dat niet mogelijk. Woensdag zie ik haar weer maar dat duurt nog zo lang... . Tevens ben ik tamelijk onzeker. Zoals ik al zei gaat het goed tussen ons, maar toch ben ik bang dat ze me opeens niet meer leuk vindt.

Hebben jullie tips om dit leed allemaal wat draaglijker voor me te maken? Zou erg fijn zijn . Alvast bedankt!
Oud 17-10-2004, 14:15
Verwijderd
maak je niet zo druk
als ze de hele tijd op je neus zou zitten zou het ook snel gaan vervelen.
maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:17
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Hebben jullie tips om dit leed allemaal wat draaglijker voor me te maken? Zou erg fijn zijn . Alvast bedankt!
Nee.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:22
roen
roen is offline
Citaat:
STUFF schreef op 17-10-2004 @ 15:15 :
maak je niet zo druk
als ze de hele tijd op je neus zou zitten zou het ook snel gaan vervelen.
maar dat is mijn mening.
Daar kan je best gelijk in hebben. We zitten echter in de beginfase van onze relatie en door de verliefdheid wil je zoveel mogelijk tijd met elkaar doorbrengen.
Oud 17-10-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
roen schreef op 17-10-2004 @ 15:22 :
Daar kan je best gelijk in hebben. We zitten echter in de beginfase van onze relatie en door de verliefdheid wil je zoveel mogelijk tijd met elkaar doorbrengen.
nouja, dan breng je toch zoveel mogelijk tijd met elkaar door.
maar je weet toch dat de afstand groot is, daar moet je je dan op instellen, hoe moeilijk het ook is..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:41
Lorelei
Lorelei is offline
Hm.. ja. Herkenbaar. Meerdere dingen uit je verhaal. Toch zal je er maar mee om moeten gaan en mee moeten leven. Het is op zich wel vaak zo dat je iemand het meeste mist als jij/zij net weg bent/is en jullie het erg leuk hebben gehad. Morgen zal het al wel weer een stukje minder zijn waarschijnlijk. (hoewel het niet helemaal weggaat) Gewoon je dingen gaan doen en zo.. het moet niet zo zijn dat zij ervoor zorgt dat je niet meer aan je dingen toe komt. Je ziet haar vast binnenkort weer. Zorg dat je gewoon al je dingen geregeld hebt voor je haar ziet.. dan kan je heerlijk ontspannen bij haar zijn en heb je wat te doen in de tijd dat jullie niet samen zijn.

Over die onzekerheid.. hm. Ik weet niet of ik tips kan geven. Het tegen haar zeggen zal wel voordelen hebben. Dan kan ze je proberen gerust te stellen (en ookal denk je nu: dat gaat toch niet werken want ik blijf wel onzeker... het werkt echt want je gaat er steeds meer zelf ook in geloven.. bovendien weet je waarschijnlijk zelf ook wel dat ze niet zomaar bij je weg zal gaan als jullie het leuk hebben.. dus dan wordt het gewoon bevestigd..(ervaring )) en evt. een beetje rekening meehouden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:42
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Wat een gemiep, kom op zeg... Tuurlijk is het leuk om tijd met elkaar door te brengen maar er zijn ook genoeg andere dingen die leuk zijn. Bovendien heb jij voor je studie gekozen, dus verplichting verplichting. Hmjah een beetje relativeren is dus wel gewenst, als jullie elkaar echt zo leuk vinden dan kan je je hele leven nog met elkaar doorbrengen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:49
Jules
Jules is offline
Citaat:
roen schreef op 17-10-2004 @ 15:13 :
Hebben jullie tips om dit leed allemaal wat draaglijker voor me te maken?
Gewoon wachten, gaat vanzelf wel over.
Oud 17-10-2004, 15:41
filia dei
filia dei is offline
eehm, ik ben geneigt te zeggen 'stel je niet aan'.
Maar goed... misschien is 't voor jouw echt een probleem in dat geval kan je elke keer als zij bij je is haar laten poseren voor een levensgroot schilderij (in dat geval moet je dus wel mooi kunnen schilderen) dan heb je na een paar weken een bijna echte vriendin aan de muur hangen om bij weg te dromen.
Of anders kan je in de tijd dat ze weg is een liedje voor haar schrijven of een gedicht ofzo. Of als je iets minder creatief ben stort je je op andere hobbies.
Oud 17-10-2004, 16:16
Shitonya
Shitonya is offline
alleen het topic gelezen, die ene zin, n.a daarvan:

Stel je niet aan. Bel haar anders, geef haar een cam cadeau zodat je haar vaak kan zien, denk aan belangrijkere dingen dan een vriendin
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 17:07
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Mijn vriend zit voor 10 maanden in het buitenland.

mijn tip: denk: het kan veel erger, ik ben met m'n gat in de boter gevallen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten