Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2002, 17:28
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
Je eerste liefde begin je nog vol goede hoop aan. je bent onbedorven van ervaringen, je weet wel hoe het 'behoort' te zijn, door de media en je eigen romantische visie.

Eerste liefdes zijn puur, omdat past experiences je niet in de weg staan.

daarentegen ben je nog onervaren, en weet met sommige situaties geen raad

Veel ervaring geeft je de mogelijkheid problemen snel te doorzien en op te lossen op liefdesgebied.

Maar veel ervaring laat je wel met een hoop vooroordelen, of ach\terdocht een relatie ingaan. Je WEET namelijk wat er fout kan gaan, en dat je niet te snel dingen moet gaan hopen.

wat is beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2002, 18:58
Q
Q is offline
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:
Je eerste liefde begin je nog vol goede hoop aan. je bent onbedorven van ervaringen, je weet wel hoe het 'behoort' te zijn, door de media en je eigen romantische visie.

daarentegen ben je nog onervaren, en weet met sommige situaties geen raad

Veel ervaring geeft je de mogelijkheid problemen snel te doorzien en op te lossen op liefdesgebied.

Maar veel ervaring laat je wel met een hoop vooroordelen, of ach\terdocht een relatie ingaan. Je WEET namelijk wat er fout kan gaan, en dat je niet te snel dingen moet gaan hopen.

wat is beter?
Geen ervaring was een stuk beter (beviel ook beter). Waarom? Omdat je dingen deed zonder dat je het antwoordt wist en daardoor iets moois kon krijgen. Nu weet je al dat het gedoomt is te mislukken en daardoor niet eens eraan begint waardoor je die ene kans niet grijpt die er misschien wel eens had kunnen zijn.

[Dit bericht is aangepast door Q (08-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 19:23
moenbase
moenbase is offline
wel, ik ben er van overtuigd door naar veel mensen te luisteren, en veel te lezen over het onderwerp. dat men niet persé veel ervaring nodig hoeft te hebben om een relatie werkende te houden.
Oud 08-03-2002, 20:38
Meidje
Meidje is offline
Ik vin t fijner als wa ervaring hebt... je weet beter hoe je met situaties om kunt gaan en daarop te reageren, aan andere kant kun je onzeker zijn over wat vorige x fout ging...
Oud 09-03-2002, 10:26
Chiara Luna
Chiara Luna is offline
laat je niet leiden door angst en wantrouwen in een relatie... Dan zal hij bij voorbaat niet slagen. Geniet er gewoon zo veel mogelijk van! Denk niet aan het einde... Als je al in je relatie over het liefdesverdriet gaat denken dat je aan het einde ervan zal voelen, heeft het niet veel zin.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 22:28
Verwijderd
m'n eerste verliefdheid jah...

Maar 'n eerste vriendje dat ging al uit omdat ik constant liep te zeiken of hij me wel leuk genoeg vond.

Toen was ik namelijk al verpest door vervelende ervaringen op de basisschool&middelbare school en verderz ben ik "iets" te vaak lelijk genoemd, uitgelachen, buitengesloten, gepest, noem maar op.

Die dingen hebben invloed op je zelfvertrouwen dus ook op hoe je op je eerste liefde reageert: onzeker (hij kán me gewoon niet leuk vinden..)

Meer ervaring is beter: ik herken veel beter of iemand het meent of niet. Natuurlijk kan hij je hart altijd nog breken, maar de kans om op een verschrikkelijk groffe manier bedrogen/gebruikt te worden is dan wel flink gedaald...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 22:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:
"Eerste liefdes" zijn geen echte liefdes. Anders wat het bij je eerste liefde gebleven.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 23:20
soulless
soulless is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
"Eerste liefdes" zijn geen echte liefdes. Anders wat het bij je eerste liefde gebleven.
Jongen, ik ken zoveel voorbeelden.. Kun je nou eindelijk je smoel eens even houden? Ik erger me werkelijk dood aan je onzin...

Oud 10-03-2002, 11:26
moenbase
moenbase is offline
maakt niet uit...hij heeft wel gelijk.
Oud 10-03-2002, 13:10
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
ow, kan wel, heb nu ook me eerste liefde, en hoop altijd bij mekaar te blijven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten