Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2004, 14:18
Nona Star
Nona Star is offline
Ik schrijf dit bericht voor iemand anders met een behoorlijk vervelend probleem.
Het gaat om een klasgenootje, zij is verloofd met haar vriend, met wie ze al een behoorlijke geschiedenis heeft. Ze zijn al vrij lang bij elkaar. Nu heeft ze een andere jongen leren kennen op wie ze verliefd is geworden. Ze weet nu niet meer wat ze moet doen, omdat ze zelf vind dat zij en die andere jongen helemaal niet bij elkaar passen.
Haar gevoel voor die jongen is wederzijds, ze heben er al samen over gepraat en hij is ook van mening dat het toch niet gaat werken. Toch heeft ze nog steeds die jongen in haar hoofd en ze voelt zich erg schuldig tegenover haar vriend, omdat ze het idee heeft niet eerlijk tegen hem te zijn. Ze wil haar vriend ook helemaal niet kwijt, maar wordt tussen twee verschillende gevoelens heen geslingerd en weet dus niet wat voor beslissing ze moet maken en of ze überhaupt een beslissing kan maken.
Ze wil graag weten of er mensen in dezelfde situatie hebben gezeten en of iemand advies voor haar heeft.
Oud 12-10-2004, 14:22
ilse
ilse is offline
inderdaad behoorlijk vervelend! is het gewoon een verliefdheidje (kan ook weer over gaan..!) of zit het echt erg diep??
Oud 12-10-2004, 14:32
barkrukkie
barkrukkie is offline
ik denk dat je vriendin het beste wat minder contact kan hebben met die andere jongen.. gewoon vrienden, maar niet (te)veel met elkaar omgaan. Ik denk dat na een tijdje haar gevoel voor hem wel weer minder wordt..
lijkt mij gewoon een soort verliefdgevoel dat wel weer over gaat
Oud 12-10-2004, 14:36
Roxjuh
Roxjuh is offline
Heb ik oowk, alleen ietsje andus
Maar is inderdaad heel irri gevoel, en ik zou zeggen: of het een, of het ander
Oud 12-10-2004, 15:13
Sade
Sade is offline
Zo, dat is wel een vervelende situatie. Het lijkt me wel dat dit vaker gebeurd bij mensen die verloofd zijn, of net getrouwd. Ik neem aan dat ze niet voor niets voor haar verloofde heeft gekozen, dus ik zou als ik haar was die andere jongen (proberen te) vergeten, en verder gaan met m'n huidige relatie.
Oud 12-10-2004, 15:43
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 12-10-2004 @ 15:22 :
inderdaad behoorlijk vervelend! is het gewoon een verliefdheidje (kan ook weer over gaan..!) of zit het echt erg diep??
ze heeft t al minstens 4 maand

@ Sade: dat wil ze ook heel graag, maar ze kan hem niet vergeten
Oud 12-10-2004, 15:57
luchtballon
luchtballon is offline
Minder ( of een tijdje helemaal niet) met die jongen omgaan dan, als het niet over gaat.
En als ze echt meer voelt voor die jongen dan voor d'r verloofde zal ze het toch uit moeten maken denk ik.
Oud 12-10-2004, 16:15
ilse
ilse is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 12-10-2004 @ 16:43 :
ze heeft t al minstens 4 maand
ziet ze hem heel vaak? kan ze hem niet ontwijken - ontlopen? en weet haar verloofde ervan? (ervan uitgaand dat dat niet zo is), misschien moet ze dat eens doen. zit er dan iets mis bij hun? want je moet toch iets missen bij je vriend-verloofde om verliefd te worden op een ander...?
Oud 12-10-2004, 16:19
Punkygirl
Punkygirl is offline
ze zal toch moeten beslissen en eerlijk zijn tegen over dr vriend.
ze kan hem zeggen dat ze verliefd is maar dat ze eigelijk wel weet dat ze niet bij elkaar passen.
Oud 12-10-2004, 16:49
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 12-10-2004 @ 17:15 :
ziet ze hem heel vaak? kan ze hem niet ontwijken - ontlopen? en weet haar verloofde ervan? (ervan uitgaand dat dat niet zo is), misschien moet ze dat eens doen. zit er dan iets mis bij hun? want je moet toch iets missen bij je vriend-verloofde om verliefd te worden op een ander...?
tja, ze wonen naast elkaar (in een studentenhuis) en iedereen komt bij elkaar over de vloer, filmavonden etc.
ze heeft wat problemen gehad met haar vriend, ik kan er verder niet veel over vertellen want ik denk niet dat dat de bedoeling is, en ik denk dat ze idd iets mist bij haar vriend wat ze naar haar idee wel in die andere jongen kan vinden.

@ Punkygirl: waarom zou 'eerlijk zeggen' een goede oplossing zijn? naar mijn mening krijg je daar alleen maar meer gezeik mee, maar misschien heb jij een goede theorie?
Oud 12-10-2004, 17:45
ilse
ilse is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 12-10-2004 @ 17:49 :
tja, ze wonen naast elkaar (in een studentenhuis) en iedereen komt bij elkaar over de vloer, filmavonden etc.
ze heeft wat problemen gehad met haar vriend, ik kan er verder niet veel over vertellen want ik denk niet dat dat de bedoeling is, en ik denk dat ze idd iets mist bij haar vriend wat ze naar haar idee wel in die andere jongen kan vinden.

@ Punkygirl: waarom zou 'eerlijk zeggen' een goede oplossing zijn? naar mijn mening krijg je daar alleen maar meer gezeik mee, maar misschien heb jij een goede theorie?
woh.. dat is wel ingewikkeld... ik ddenk dat ze dan toch echt moet gaan kiezen. hoe oud is ze, en is dat niet een beetje vroeg om verloofd te zijn? (zag dat jij 20 was). maar alshet echt niet werkt tussen haar en haar vriend, als ze daar iets mist wat ze bij die andere jongen wel vindt.. dan is het tegenover die vriend ook niet eerlijk. want die denkt dat ze voor hem gaat en zij twijfelt.. weet hij helmaal niets van haar en die jongen? en is er al iets gebeurd tussen hun?
Oud 12-10-2004, 17:48
Landslide
Landslide is offline
Ik ken het.
Je kůnt de radicalerd uithangen en het uitmaken.
Schept nieuwe perspectieven enzo.
Oud 12-10-2004, 18:41
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 12-10-2004 @ 18:45 :
woh.. dat is wel ingewikkeld... ik ddenk dat ze dan toch echt moet gaan kiezen. hoe oud is ze, en is dat niet een beetje vroeg om verloofd te zijn? (zag dat jij 20 was). maar alshet echt niet werkt tussen haar en haar vriend, als ze daar iets mist wat ze bij die andere jongen wel vindt.. dan is het tegenover die vriend ook niet eerlijk. want die denkt dat ze voor hem gaat en zij twijfelt.. weet hij helmaal niets van haar en die jongen? en is er al iets gebeurd tussen hun?
ze is 19, en hij weet helemaal niets van haar en die jongen en er is ook nog niks gebeurd.
Oud 12-10-2004, 20:51
Iveauh
Iveauh is offline
, omdat ze het als een probleem ziet dat ze op die ene jongen verliefd is, word ze er alleen maar aan herrinert, en gaat het nooit over.
zeg haar dat ze er gewoon aan moet denken dat het een korte verliefdheid is!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 20:51
Iveauh
Iveauh is offline
theoretisch gezien dan
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 11:36
Nona Star
Nona Star is offline
Dat kun je wel zeggen, maar vier maand is geen korte tijd
Ze heeft gisteravond al jullie reacties gelezen en is toch tot de conclusie gekomen om hem te ontlopen, om zo de verliefdheid af te laten sterven. Confrontatie laat alleen maar gevoelens oplaaien. Bedankt iedereen
Oud 13-10-2004, 13:12
annetjuh
annetjuh is offline
neeeeeeeej
Oud 13-10-2004, 13:47
kevertje84
kevertje84 is offline
ik heb dus hetzeflde probleem. Ik hoop maar dat de verliefheid over gaat. Dat doet ie sowieso wel maar ik hoop dat ik daarna niet nog steeds veel voor hem voel, want dan moet ik toch maar eens goed na gaan denken wat ik nou wil. Ik wil mn huidige vriend niet kwijt, maar ik ben nog zo jong. Ik hoef nu toch niet al te beslissen of ik mn hele leven bij hem blijf
Oud 16-10-2004, 17:37
droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
Hagezussa schreef op 12-10-2004 @ 18:48 :
Ik ken het.
Je kůnt de radicalerd uithangen en het uitmaken.
Schept nieuwe perspectieven enzo.
Oud 16-10-2004, 21:38
miekmuis
miekmuis is offline
Ik vind zelf dat als je verliefd wordt op een ander, je het gewoon aan je partner zou moeten vertellen. Ik vind eerlijkheid en openheid zelf vreselijk belangrijk.
Mijn ex werd ook verliefd op een ander. Hij besprak dat vrolijk met haar en zelfs met haar vriend en heeft ook twee keer met haar afgesproken om te kijken hoe serieus die gevoelens waren. Na anderhalve maand, toen hij het zelf allemaal alweer een beetje vergeten was vond ie het nog een keer tijd om het mij maar eens te vertellen. Was ik niet zo blij mee.
Ik vind ook dat degene, die verliefd wordt op een ander niet fout zit. Gevoelens kun je niet sturen. Acties daar en tegen. Als je gaan zoenen, of knuffelen met diegene, of nog erger, met diegene naar bed gaat zit je pas fout.
Reageren

Regels voor berichten