Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2004, 09:15
MonaLoes
MonaLoes is offline
Ik moet maandag een praktische opdracht in leveren over een advertiorial die voor weetikveelhoeveel procent meetelt voor m'n eindexamen. Nou is het zo dat ik zo onderhand grijze haren krijg van deze opdracht, want ik krijg er gewoon bijna niks over gevonden. Dat zou kunnen liggen aan mijn baggere surfkunsten, of er valt gewoon echt geen informatie te vinden..

Ik moet aantonen of Juniperus virginia de haargroei stimuleert, en waarom. (werking van de stoffen)

eventueel mag ik ook aantonen of Cananga Odorata de haargroei stimuleert. Het hoofd bestanddeel van deze etherische olie is germacreen, maar over germacreen valt helemaal niets te vinden.

Kan iemand mij helpen ajb?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2004, 10:52
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
MonaLoes schreef op 16-10-2004 @ 10:15 :
Ik moet maandag een praktische opdracht in leveren over een advertiorial die voor weetikveelhoeveel procent meetelt voor m'n eindexamen. Nou is het zo dat ik zo onderhand grijze haren krijg van deze opdracht, want ik krijg er gewoon bijna niks over gevonden. Dat zou kunnen liggen aan mijn baggere surfkunsten, of er valt gewoon echt geen informatie te vinden..

Ik moet aantonen of Juniperus virginia de haargroei stimuleert, en waarom. (werking van de stoffen)

eventueel mag ik ook aantonen of Cananga Odorata de haargroei stimuleert. Het hoofd bestanddeel van deze etherische olie is germacreen, maar over germacreen valt helemaal niets te vinden.

Kan iemand mij helpen ajb?
Juniperus virginiana is de Latijnse naam voor de cederhoutboom. In mijn Encarta/Winkler Prins 2001 vond ik verder het volgende:
kenanga (Maleis), naam voor bomen en struiken van het geslacht Cananga uit de familie Annonaceae. Dit geslacht telt vier soorten, die voorkomen in Zuidoost-Azië en in Noord-Australië. C. odorata is een veel bij de dorpen aangeplante grote boom met gele, zeer geurige bloemen, waaruit de etherische kananga-olie wordt gewonnen. De bloemen, vóór zonsopgang geplukt en dan het geurigst, worden door de vrouwen in de haarwrong gedragen, en ook bij offeranden gebruikt.
Hopelijk kom je hier verder mee.
Reageren

Regels voor berichten