Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2004, 16:18
hansolo
hansolo is offline
Al sinds Oktober 2000 ben ik de trotse gebruiker van een Planet Adsl comfort abonement zonder enige problemen gehad te hebben.
Nu stond er gister een Casema dude op de stoep met een hele mooie aanbieding, meer snelheid voor een mindere prijs met een gratis monteur e.d. Ik zou dus overstappen van

planet
2248 kbit down 416 kbit up - € 54,95/ maand

casema
3072 kbit down 512 kbit up - € 49,95/ maand

voor de zekerheid heb ik even gekeken naar de speedtest.nl resultaten en die zijn voor casema enorm goed hier in Leiderdorp . Ik dus vrolijk een contract getekend met die casema gast zodat ik binnen 2 weken kabel heb met wel een mondelinge overeenkomst dat hij het contract zou verscheuren als ik ADSL niet zou kunnen opzeggen ivm de planet voorwaarden die ik van internet heb gehaald.

ik dus vandaag vrolijk naar planet bellen en leg mijn verhaal uit om mijn abbo op te zeggen, nou dus mooi dat ik aan die lui vast zit tot volgend jaar september! omdat het per jaar periode gaat en mijn adsl abbo gestart is in Oktober.

Mag ik even zeggen dat ik dit echt een #$@# actie vind van planet, en ik heb 4 jaar geleden deze leuke voorwaarden dus niet gelezen.

Nu dus net naar de casema verkoper gebeld en heeft mijn nieuwe contract verscheurd

Ok... dit wou ik even kwijt, mischien meer mensen met dit probleem? En suggesties voor creatieve oplossingen om onder planet uit te komen zijn meer dan welkom.

Citaat:
De minimale contractduur voor inbelabonnementen en ADSL-abonnementen bedraagt 12 maanden. Na afloop van de contractperiode wordt de contractperiode stilzwijgend telkens weer met 12 maanden verlengd. U kunt uiterlijk een maand voor afloop van de lopende contractperiode opzeggen.
Oud 27-10-2004, 16:21
grensgeval
grensgeval is offline
onder planet uitkomen zal niet gaan, er is wel een andere optie, maar helaas wel duurder, zeg je planet contract op (dus tot einde contract moet je door betalen) en begin alvast aan je casema contract, zo betaal je wel even wat meer, maar dat haal je er wel uit..... en trouwens, tot hoelang duurt je huidige contract? tot 31 dec. of niet? zolang is dat toch niet?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:22
hansolo
hansolo is offline
mooi dus dat mijn contract loopt tot september 2005, omdat mijn abbo gestart is op oktober 2000
Oud 27-10-2004, 16:28
Darko
Darko is offline
tja.. had je de voorwaarden door moeten lezen.. dit staat niet eens alleen in de algemene voorwaarden, het staat tegenwoordig naar mijn weten ook vlak voor aanmelding vermeld.
Oud 27-10-2004, 22:32
depridepepi
depridepepi is offline
Ik begrijp dat dit zwaar kut is maar inderdaad gaan die abbo's per jaar contracten. Ik heb zelf ook mijn abo opgezegd omdat ik ook een veel betere aanbieding ben tegengekomen. Inderdaad is het dan klote dat die planet dude zegt dat je nog tot februari 2005 moet w8ten maar goed tenminste niet zo lang als dat van jou.

ps. fuck casema! http://www.quicknet.nl/abonnementen/xxl
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 00:37
bamiPoep
bamiPoep is offline
dit stond ook in de metro paar dagen geleden!
bij dat stukje waar je brieven kan inzenden enzo
Oud 28-10-2004, 01:38
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
depridepepi schreef op 27-10-2004 @ 23:32 :
ps. fuck casema! http://www.quicknet.nl/abonnementen/xxl
Ik hoeverre is deze betrouwbaar (service, storingen enzo)?
En wat moet ik me voorstellen bij 2048-8192 kbps aan downstream?
Oud 28-10-2004, 01:42
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 28-10-2004 @ 02:38 :
Ik hoeverre is deze betrouwbaar (service, storingen enzo)?
En wat moet ik me voorstellen bij 2048-8192 kbps aan downstream?
Wisselt per persoon, hangt af van de kwaliteit van de lijn en de afstand tot de centrale. Je hebt dus minimaal 2048 en dan nog wat extra, afhankelijk van de 2 genoemde factoren.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 08:32
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
zeg je planet contract op (dus tot einde contract moet je door betalen) en begin alvast aan je casema contract, zo betaal je wel even wat meer, maar dat haal je er wel uit
Dat vind ik wel heel dom, je hebt een adsl verbinding en pak je er een tweede bij, dat kost ongelofelijk veel en dat haal je niet eruit.
Wachten is het beste wat je kan doen, optijd opzeggen en dan een nieuwe provider pakken.
Oud 28-10-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
grensgeval schreef op 27-10-2004 @ 17:21 :
onder planet uitkomen zal niet gaan, er is wel een andere optie, maar helaas wel duurder, zeg je planet contract op (dus tot einde contract moet je door betalen) en begin alvast aan je casema contract, zo betaal je wel even wat meer, maar dat haal je er wel uit..... en trouwens, tot hoelang duurt je huidige contract? tot 31 dec. of niet? zolang is dat toch niet?
Natuurlijk niet. De snelheid is niet extreem veel hoger. Dit betekend dat je dus iets van 650euro weg zal gooien, omdat je een iets snellere verbinding hebt. Dat is gewoon geld verspilling.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 14:48
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Dat is dus niet een "#$@# actie" van Planet, maar een "#$@# actie" van jezelf. Had jij de voorwaarden maar moeten lezen.

Zo ongeveer iedere provider heeft wel een minimale contractduur van een jaar, want ze moeten de modems en de aansluitkosten die ze gratis weggeven als een klant een abbo afsluit wel terugverdienen. Niet meer dan logisch dus, volgende keer beter opletten.
Oud 28-10-2004, 15:16
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 28-10-2004 @ 15:48 :
Dat is dus niet een "#$@# actie" van Planet, maar een "#$@# actie" van jezelf. Had jij de voorwaarden maar moeten lezen.

Zo ongeveer iedere provider heeft wel een minimale contractduur van een jaar, want ze moeten de modems en de aansluitkosten die ze gratis weggeven als een klant een abbo afsluit wel terugverdienen. Niet meer dan logisch dus, volgende keer beter opletten.
Het gaat wel een beetje tegen de gewoonte in van normale abbonementen: telefoon, kabel enzo.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen hier een hekel aan hebben omdat eerlijke concurrentie bijna onmogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:03
grensgeval
grensgeval is offline
vage gasten zijn jullie, k ging er van uit dat zijn contract tot 31-12-2004 zou lopen; dan vallen de overlappende kosten best mee
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:04
Verwijderd
Ben niet voor niks overgestapt naar Xs4all, welgeteld 3 dagen dubbel abonnement betaald en geen downtime gehad (of het moet overdag zijn geweest toen ik naar me werk was). Kost me nu wel €. 5,- per maand meer maar naar een jaar hoef ik maar rekening te houden met een termijn 1 maand in plaats van 1 jaar. Hoop wel dat over een jaar overstappen naar een ander netwerk wat beter gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten