Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2004, 14:06
Cootje
Cootje is offline
Ok even serieuze antwoorden aub zodat ik er ook wat mee kan doen...

Ik fitness nu al bijna 2 jaar, en ga ongeveer 4x per week (tijdens school dagen). Daarbij train ik alleen bi-triceps, buik, borst, vleugels en rug.

Qua kracht loop ik netjes op, op mijn schema (eigen schema). Maar mijn massa wil niet echt 'doorzetten'. Dit is denk ik een kwestie van langer trainen en misschien mijn trainingswijze aanpassen? Ik train nml. setjes van 10,8,6,6 herhalingen op het zwaarste wat ik met de desbetreffende herhaling kan. (dit is mij vertelt dat dit voor massa trainen het beste is)

Ik weeg nml. 63, en kan eten wat ik wil, maar kom niet aan. Dit vind ik opzich helemaal geen probleem natuurlijk, maar het probleem zelf ligt erbij dat ik degelijk wel aan moet komen om massa te krijgen.
Dus mijn fitnesscentrum raadde mij een pakket aan met een weithgainer, creatine (al eens eerder gebruikt) en eiwitshakes.

Leek me opzich wel eens de moeite waard om dat pakket uit te proberen.

Nou mijn vraag, ik train natuurlijk ook buik. Maar daar zit een klein 'buikje' op. Klein mini laagje vet. Als ik bijvoorbeeld zit, (als ik sta zie je niet dat er vet zit beetje moeilijk uit te leggen) zie je de bovenste 4 buikspieren, en de 2 onderste zijn er wel, maar zijn bedekt met een laagje 'vet'. Zoals ik al zei, het scheelt niet veel. (ik denk dat dit door het vele bier drinken komt, waar ik nu al aan het minderen mee ben)

Nu moet ik daarvoor cardio doen, logisch. Alleen ik heb gehoord dat dat conflicteerd met massa training. Een maat van mij doet altijd 30minuten 'skieen' na zijn training. Is dit verstandig en helpt dit ook bij mij?

Het heeft geen nut om van te voren te gaan hardrennen, fietsen etc. omdat ik dat daarna veel te veel kracht ben verloren om nog echt massa te gaan trainen.

Waar ik dus op doel, is hoe ik de 2 onderste buikspieren tevoorschijn haal d.m.v cardio o.i.d waar massa trainen niet onder lijdt.
Daarnaast, met mijn massa dat niet aan komt, ik dat pakket eens moet proberen?

Ik ga niet aan de middeltjes etc die negatief werken op het lichaam om iets bij te houden. Iets maanden lang voor de training eten of slikken vind ik niet erg.

PS: Opmerkingen zoals ga naar je fitnessinstructeur ofzo, heeft geen zin, daar ben ik al geweest en het enige wat hun zeggen kan ik hier ook opschrijven, dus even jullie 'ervaring' of kennis bedankt alvast.

Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:39
MightyDuck
MightyDuck is offline
Je massa zet niet door omdat je niet vreet, simpel. Daar hoef ik weinig over te zeggen verder.

http://www.dutchbodybuilding.com

Post je voedingsschema, voor zover je die al hebt. Reken maar dat het daar aan ligt. Massa bouw je niet met een hapje lucht.

Zonder chemische ondersteuning kun je geen massa bouwen en vet afbouwen tegelijk, of het een, of het ander dus.

ps. kippenpoten zijn niet sexy, train je benen.

Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 14:41.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:46
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Waar ik dus op doel, is hoe ik de 2 onderste buikspieren tevoorschijn haal d.m.v cardio o.i.d waar massa trainen niet onder lijdt.
die spieren zijn het lastigste te trainen. Het is dat ik mijn fysioboeken niet meer heb, maar anders had ik het voor je opgezocht. Volgens mij moet een soort variatie doen op de sit-ups. Welke weet ik niet, ff googlen.

En het 'vet' waar jij het over hebt is alleen maar huid, als ik zo hoor hoeveel je traint en hoe intensief. Als je staat heb je het namelijk niet en als je zit wel Logisch dan toch dat het huid is?

Massa: qua gewicht of spiermassa? Aan de spiermassa kan je inderdaad wat doen. Het zijn die shakes inderdaad die je een aantal uur na het trainen(niet er gelijk na!!!De stoffen worden dan gelijk verbrand namelijk) moet innemen.

Aan je gewicht kan je niet echt veel doen. Aangezien je sport. Sport je niet dan zal het wel wat sneller gaan, of waarschijnlijk zelfs helemaal niet. Sommige mensen komen gewoon simpelweg niet aan, hoeveel je ook eet. Jij bent er 1 van
Oud 30-10-2004, 14:48
squat
squat is offline
Die onderste 2 blokjes ga je voorlopig niet zien als je massa aan wilt komen. Het is jammer maar om vet te verliezen heb je over het algemeen een caloriedeficiet nodig en om spiermassa aan te komen een calorieovermaat.

Ik zou niet je geld steken in het kopen van supplementen. Het heeft zeker zijn waarde maar een goed dieet is de basis. Zonder die basis heb je weinig aan supplementen. Bovendien is een dieet goedkoper en efficienter. Om aan te komen zal je echter meer moeten eten, hoeveel je ook denkt te eten. Waneer je op vaste tijden en vaste hoeveelheden gaat eten merk je pas hoe weinig je nu eigenlijk eet.

Nog even over je training. Vleugels horen gewoon bij de spiergroep "rug". Het niet trainen van schouders vind ik vragen om blessures en andere spiergroepen zoals de borst zullen op een gegeven moment niet meer vooruit gaan omdat ondersteunende spiergroepen (zoals de schouders) een beperkende factor worden.
Het trainen van benen zorgt voor een vergrote afgifte van GH en testosteron. Hierdoor groeien indirect alle spiergroepen. Bovendien zit de echte kracht in je benen en rug, door die te trainen wordt je pas echt sterk. En als laatste ziet het ook niet uit als iemand een goed ontwikkeld bovenlichaam heeft met kippenpootjes.

Ik zou trouwens niet je training langer gaan maken, dat heeft waarschijnlijk geen positieve invloed op je spiergroei; en cardio al helemaal niet.

En sorry Firefly, ik heb niets tegen jou of zo hoor maar alles wat je net vertelde is onzin.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:51
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
squat schreef op 30-10-2004 @ 15:48 :
Die onderste 2 blokjes ga je voorlopig niet zien als je massa aan wilt komen. Het is jammer maar om vet te verliezen heb je over het algemeen een caloriedeficiet nodig en om spiermassa aan te komen een calorieovermaat.

Ik zou niet je geld steken in het kopen van supplementen. Het heeft zeker zijn waarde maar een goed dieet is de basis. Zonder die basis heb je weinig aan supplementen. Bovendien is een dieet goedkoper en efficienter. Om aan te komen zal je echter meer moeten eten, hoeveel je ook denkt te eten. Waneer je op vaste tijden en vaste hoeveelheden gaat eten merk je pas hoe weinig je nu eigenlijk eet.

Nog even over je training. Vleugels horen gewoon bij de spiergroep "rug". Het niet trainen van schouders vind ik vragen om blessures en andere spiergroepen zoals de borst zullen op een gegeven moment niet meer vooruit gaan omdat ondersteunende spiergroepen (zoals de schouders) een beperkende factor worden.
Het trainen van benen zorgt voor een vergrote afgifte van GH en testosteron. Hierdoor groeien indirect alle spiergroepen. Bovendien zit de echte kracht in je benen en rug, door die te trainen wordt je pas echt sterk. En als laatste ziet het ook niet uit als iemand een goed ontwikkeld bovenlichaam heeft met kippenpootjes.

Ik zou trouwens niet je training langer gaan maken, dat heeft waarschijnlijk geen positieve invloed op je spiergroei; en cardio al helemaal niet.

En sorry Firefly, ik heb niets tegen jou of zo hoor maar alles wat je net vertelde is onzin.
ik vind dat je pas recht van spreken hebt over of het onzin is of niet als je ook fysio of een gelijksoortige studie hebt gedaan.
Oud 30-10-2004, 14:56
MightyDuck
MightyDuck is offline
Nee dat vind ik niet eh fire dinges, jij mag dan wel een petit peu weten van fysiologie omdat je dat toevallig studeert.. maar je weet geen kut van bodybuilding. Je weet misschien iets over trainen omdat je de spieren kent maar je weet niets van dieeten, vocht afdrijven, chem. ondersteuning etc. Geef dus maar geen adviezen over massa opbouwen of cutten.
Oud 30-10-2004, 15:00
squat
squat is offline
Nou vooruit, ik zal het even uitbreiden. Ik vind het trouwens niet eerlijk dat je zegt dat ik jou niet mag verbeteren waneer ik er geen studie over heb gedaan. Mag ik dan alleen over mijn studie dingen weten? Ik ben recreatief bodybuilder geweest en ik weet er wel een beetje van.

Citaat:
die spieren zijn het lastigste te trainen. Het is dat ik mijn fysioboeken niet meer heb, maar anders had ik het voor je opgezocht. Volgens mij moet een soort variatie doen op de sit-ups. Welke weet ik niet, ff googlen.
De buikspier is een spier. De blokjes worden veroorzaakt door pezen die over de spier lopen. Er is geen oefening voor de "onderkant".

Citaat:
En het 'vet' waar jij het over hebt is alleen maar huid, als ik zo hoor hoeveel je traint en hoe intensief. Als je staat heb je het namelijk niet en als je zit wel Logisch dan toch dat het huid is?
Dat is wel vet. Ik weet niet of jij ooit een bodybuilder in wedstrijdvorm hebt gezien maar dan kan je zien dat de huid vrijwel niet te "pakken" is. Zo dun is die. De reden dat je het vet duidelijker ziet als je zit is omdat het dan verdeeld is over een kleiner oppervlak.

Citaat:
Massa: qua gewicht of spiermassa? Aan de spiermassa kan je inderdaad wat doen. Het zijn die shakes inderdaad die je een aantal uur na het trainen(niet er gelijk na!!!De stoffen worden dan gelijk verbrand namelijk) moet innemen.
Aan spiermassa kan je niets doen als je niets aan je gewicht doet.
Als je spiermassa vergroot wordt dan gaat je gewicht uiteraard ook omhoog. Die shakes kan je prima na de training nemen en die worden niet verbrand maar gebruikt voor herstel.

Citaat:
Aan je gewicht kan je niet echt veel doen. Aangezien je sport. Sport je niet dan zal het wel wat sneller gaan, of waarschijnlijk zelfs helemaal niet. Sommige mensen komen gewoon simpelweg niet aan, hoeveel je ook eet. Jij bent er 1 van
Ik heb geen idee wat jij denkt dat gewicht is maar dat gaat gewoon omhoog als je veel eet. Een stuk sneller dan je spiermassa. Van sporten kom je geen massa aan, van sporten verlies je massa. Er is niemand die niet aan komt waneer die voldoende eet.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 15:04
MightyDuck
MightyDuck is offline
Squat... laat ze.. je verdoet je tijd. Waarom denk je dat ik er niet op in ga

Wie echt wat wil bereiken meld zich wel op dbb.
Oud 30-10-2004, 15:05
squat
squat is offline
Aight je hebt gelijk. Maar ik moet toch iets doen tussen het eten door.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 15:44
Cootje
Cootje is offline
eej bedankt ... mighty duck .. laat ze, je verdoet je tijd? leuke instelling

k wist niet dat dbb bestond dus ik ben daar verder, iig bedankt jullie.

Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 15:48.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:26
MightyDuck
MightyDuck is offline
Zo was het ook niet bedoeld Cootje

Punt is dat dit anders een thread word waarin squat zich het leplazarus typt en die fire gozer gaat lopen afkraken en daar schiet je ook niets mee op, ik spreek intussen uit ervaring dat buitenstaanders niets weten van bodybuilding en ook niet open staan voor iets anders dan hun eigen vooroordelen. ( tis lelijk, tis slecht, ik weet het beter, blabla )

Bovendien gaf ik je al een link waar je als je echt interesse had moeite te doen voor je lichaam ( zoals je dus hebt ) veel meer aan hebt dan een thread vol contrasterende adviezen en ergernis.

9 van de 10x is het zo dat mensen toch niet willen horen hoe het moet. En ik heb geen zin om hier lappen adviezen neer te typen die nog altijd slechts kleine stukken zijn in het geheel, die vervolgens telkens bekritiseerd worden door therapeutjes zodat ik het compleet kan gaan uitleggen.

Dat helpt jou ook niets verder.

Succes op dbb kerel, kom je vanzelf wel weer tegen
Oud 30-10-2004, 18:26
thatssarah
thatssarah is offline
ik doe veel sit-ups, omdat mijn buik snel de neiging heeft om te gaan 'blubberen' en ik wil het een beetje strak houden.

mijn bovenste buikspieren net onder mijn borsten zijn echt heel erg getraind, maar onderin is het nog een beetje minder allemaal.
maar hoe langer ik bezig ben, hoe meer ik mijn onderste deel van mijn buik in bedwang kan houden.

er zijn jongens die van zichzelf al bijna een half wasbordje hebben en er zijn jongens die dat bijna met geen mogelijkheid voor elkaar krijgen.

ligt het misschien aan je lichaamsbouw?
of aan je eetpatroon?
misschien kan iemand die er veel verstand van heeft je helpen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:59
Verwijderd
onderste buikspieren train je door het heffen van je benen.

of ga hardlopen en hou je hartslag tegen de 140 slagen per minuut en loop dan 2x in de week langer dan 20 minuten.
zo verbrand je vet..is je hartslag hoger, verbrand je minder vet, dan verbrand je meer glucose en werk je meer aan je conditie.
En wat mightyduck zegt: eten wat ik wil is waardeloos. Zoek eens op zijn naam want er zijn wat meerdere topics over het aankomen van spiermassa qua voeding en rust. Ikzelf heb er ook veel van opgestoken om naar anderen te luisteren (trainers of mensen die progressie boekten zonder enige verkeerde middelen)

suc6!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
squat schreef op 30-10-2004 @ 15:48 :
Het trainen van benen zorgt voor een vergrote afgifte van GH en testosteron. Hierdoor groeien indirect alle spiergroepen. Bovendien zit de echte kracht in je benen en rug, door die te trainen wordt je pas echt sterk. .
Dit las ik in het laatste deel van Men's Health over het trainen van de benen dat de rest van je spieren ook harder gaan met groeien.
Hoe kan dat dan? En wat is GH?

Dat kan misschien zo zijn dat het bij mij langzaam gaat. Ik train mijn benen dus bijna nooit. Maar ik ben vanaf maandag van plan met een nieuw schema om mn benen erbij te pakken en ik zie het resulaat wel weer over een jaar. Met het afwisselen van schema om de 5 weken
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 19:34
MightyDuck
MightyDuck is offline
Gh = sth, groeihormoon ofwel somatrope hormone.

Gh en insuline kunnen niet zonder elkaar bij het verzorgen van de IGF afgifte, insuline-like-growth factor 1 de variant die naast en samen met de anabole gevoeligheid in de spieren ( de ontvangst voor testosteron ) voor de opbouw van (spier)weefsel zorgt.

Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 19:37.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 20:00
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-10-2004 @ 20:34 :
Gh = sth, groeihormoon ofwel somatrope hormone.

Gh en insuline kunnen niet zonder elkaar bij het verzorgen van de IGF afgifte, insuline-like-growth factor 1 de variant die naast en samen met de anabole gevoeligheid in de spieren ( de ontvangst voor testosteron ) voor de opbouw van (spier)weefsel zorgt.
testosteron verschilt ook erg per persoon..dus dmv benen trainen kan ik dat optimaliseren?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:07
Cootje
Cootje is offline
ja
Oud 31-10-2004, 15:22
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 30-10-2004 @ 21:00 :
testosteron verschilt ook erg per persoon..dus dmv benen trainen kan ik dat optimaliseren?
O.a. ja. Er word echter voornamelijk gedoeld op sth productie door een grote melkzuur ophoping. Axiale belasting bij bijv squat draagt ook bij aan afgifte van anabole hormonen dus dat komt er ook nog bij als je benen traint.

Echter, voedings does the trick, maar dat wist je al

Regels voor berichten