Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2004, 13:59
Haro
Haro is offline
oke ik wil een spacecake bakken met een (betty crocker) brownie mix.
volgens mij moet ik dit dan met wietboter doen, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik dit precies moet maken.

en ik vroeg me ook af of het uberhaupt met zo'n brownie mix ding wel zou lukken...

ik was van plan er zo'n 5 a 6 gram white widow in te gooien, we zijn namelijk met ze zessen, 1 gram pp leek me wel genoeg...
Oud 06-10-2004, 14:03
Verwijderd
je zou een makkelijk middel, genaamd de zoekfunctie, es kunnen raadplegen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 14:16
Haro
Haro is offline
ok ik heb nu wel gevonden hoe je wietboter moet maken, maar ik vraag me nog steeds af of ik dit gewoon door de brownie mix kan gooien? lijkt me wel trouwens aangezien daar ook boter bij hoort, maar ik wil toch graag een bevestiging...
Oud 06-10-2004, 14:23
Outlaw
Outlaw is offline
ja, je kan het gewoon door alles heengooien, ook bijvoorbeeld zandkoekjes of pannekoeken.

edit: maar dat kan je volgens mij bij de zoekfunctie ook gewoon vinden.
Oud 06-10-2004, 14:31
Machiavelli
Machiavelli is offline
Je kunt beter stroopwafelmix gebruiken. Word je cake veel lekkerder van.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 14:44
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 06-10-2004 @ 15:31 :
Je kunt beter stroopwafelmix gebruiken. Word je cake veel lekkerder van.
Oud 06-10-2004, 15:06
Haro
Haro is offline
ja kijk 't probleem is een beetje dat er op 't pak staat dat je 27 gram boter moet gebruiken,

en wietboter van 6 gram wiet en 27 gram boter lijkt me een beetje uit verhouding...
Oud 06-10-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Haro schreef op 06-10-2004 @ 16:06 :
ja kijk 't probleem is een beetje dat er op 't pak staat dat je 27 gram boter moet gebruiken,

en wietboter van 6 gram wiet en 27 gram boter lijkt me een beetje uit verhouding...
gozer bak een cake, rook die wiet, eet de cake.
spacecake tis wel leuk, maar geef mij maar gwoon een echte joint.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:20
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Haro schreef op 06-10-2004 @ 16:06 :

wat maakt dat nou uit? de hoeveelheid wiet die je over het hele gewicht aan cake doet blijft toch hetzelfde.

maar als je nou echt zo'n blok voor je kop hebt, dan halveer je gewoon alle hoeveelheden.

en niet hier komen uithuilen als je bad gaat van een te sterke cake de eerste keer.
Oud 06-10-2004, 15:41
Haro
Haro is offline
wat doet iedereen nou wijs hier...?

tis een hele gewone vraag: stel je even voor hoe 6 gram wiet er qua volume uit ziet (das best een flink bergje) en 27 gram boter (een klein blokje dus).

't gaat mij er gewoon om dat ik niet 6 gram wiet voor niks verneuk, omdat het teveel is om door 27 gram boter goed geabsorbeerd te worden...

dat ik nog nooit een spacecake heb gebakken, wil niet zeggen dat ik nog nooit een pitje heb gerookt, dus laat iedereen die zich als lollig, cool of onwijs ervaren stoner wil voordoen maar ff z'n focking bek houden...

als je iets nuttigs te melden hebt verder, graag!
Oud 06-10-2004, 15:49
Verwijderd
Geabsorbeerd wordt het nooit. Gewoon heeel goed mengen. Of hash gebruiken. Je kunt de boter het best eerst 'versnijden' en dan steeds kleine beetjes wiet erbij gooien, goed mengen, is het redelijk homogeen, weer versnijden, beetje erbij, mengen enz. Als het er dan niet meer bij kan, is de rest niet verpest.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:50
pac
pac is offline
Óf je bakt gewoon een echte cake. (Moet meer boter in )
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:59
Verwijderd
200 gram
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 17:15
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fishy schreef op 06-10-2004 @ 16:20 :
gozer bak een cake, rook die wiet, eet de cake.
spacecake tis wel leuk, maar geef mij maar gwoon een echte joint.
Oud 06-10-2004, 17:32
Wammus
Wammus is offline
Wij hebben Zaterdag een spacecake gebakken . Ik wist ook niet precies hoe het moest enzo dus ik heb het gewoon in de shop gevraagd. Daar zeiden ze dat je er het beste stuff (Hash dus) in kan doen. Want dat smelt en dan word de thc beter opgenomen in de cake als je hem in de oven doet. Gewoon heeeeeel klein verbrokkelen. Of met een aardappelschilmesje heel klein snijden. Het moet bijna gruis zijn. Dat gewoon door het beslag gooien. Ik zou het in twee delen doen eerst de helft van de gewone ingrediënten dan de helft Hash goed roeren de rest van de ingrediënten erin doen en aan het eind de overgebleven Hash en dan weer goed roeren zodat het goed verspreid is
Je kan er ook een beetje cacaopoeder doorheen doen dan krijg je chocoladecake en dat vind ik persoonlijk lekkerder. De hoeveelheid die je erdoor doet hangt af van hoe groot de cake word (qua gewicht dus). Ik zou van te voren even kijken hoe groot de cakevorm is die je gebruikt. Neem voor 500 gram cake ongeveer 4 a 5 gram Hash.

Wij hadden 4 gram Honing gehaald en dat er door gegooid. Dat dacht ik ten minste ze hadden het beslag al gemaakt toen ik nog in de kroeg stond te zuipen maar toen ik daar aankwam hadden ze er ook 1.5 gram Ice hash doorheen gegooid . Verder gewoon bakken zoals een normale cake.

Wat betreft het gebruik: Neem niet te veel in een keer. Neem eerst een plakje en als het na drie kwartier a een uurtje nog niet werkt dan nog een plakje. Zeker als het de eerste keer is dat je het doet zou ik rustig aan doen anders kan het wel eens gruwelijk verkeerd vallen. Regel wel dat je de volgende dag vrij bent want je kan het effect behoorlijk lang blijven merken. Ik had er Zaterdagnacht 2 plakken van genomen en was de hele Zondag knetterstoned, en werd Maandag nog behoorlijk brak wakker.

Mocht je verder nog vragen hebben of dingen niet snappen wat betreft die boter ofzo dan kan je het natuurlijk ook altijd in de shop vragen. Daar helpen ze je vast wel verder.
Oud 14-10-2004, 13:45
Mo6
Mo6 is offline
spacecake is veel te duur, koop gewoon een beetje wiet en ga blowen! das veeeeel goedkoper, spacecake merk je bijna niets van!
Oud 14-10-2004, 13:46
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 14-10-2004 @ 14:45 :
spacecake is veel te duur, koop gewoon een beetje wiet en ga blowen! das veeeeel goedkoper, spacecake merk je bijna niets van!
dat spacecake duur is ben ik nog wel met je eens maar als je er bijna niets van merkt doe je echt iets fout
Oud 14-10-2004, 13:55
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
dude, 6 a 7 gram is tog best wel heel weinig
neem gewoon een ons knipafval..
en ja je kan gewoon brownies bakken.. maar je moet wel iets meer boter nemen want het word altijd wat minder..
als wij er 500 gram boter ingooien met een ons knipafval(kleine blaadjes+topjes) hielden wij er 350 gram van over.......
nja suc6
Oud 14-10-2004, 15:25
Verwijderd
ja zorg voor knipafval, dat is iets mindere kwaliteit maar is vele malen goedkoper en kun je er lekker veel ingooien
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 17:53
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 14-10-2004 @ 14:45 :
Dan heb je iets niet goed gedaan.
Van de cake volgens bovenstaand recept zijn wij een dag helemaal van de wereld geweest. En dan ook echt goed . Dat het duur is daar kan ik me nog wel in vinden.
Oud 16-10-2004, 01:17
rock gek
rock gek is offline
je moet toch ook een bepaald soort boter gebruiken plantaardige boter of dierlijke boter

Kweet alleen niet meer welke boter het was maar 1 van de 2 was nie goed iig
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 07:57
Mo6
Mo6 is offline
gewoon margarine van de aldi is prima hoor!
Oud 16-10-2004, 10:38
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
roomboter gebruik ik altijd
Oud 17-10-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Mo6 schreef op 16-10-2004 @ 08:57 :
gewoon margarine van de aldi is prima hoor!
roomboter,want dat is het puurst en dan neemt de thc beter op
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 12:11
Mo6
Mo6 is offline
hmmm, ok dan is dat misschien een goed idee om de volgende keer te gebruiken maar ik blijf erbij dat een joint wel zo gemakkelijk en goedkoop is!
Oud 17-10-2004, 12:37
Verwijderd
ja maar het gevoel van spacecake is veel anders en veel heftiger
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten