Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Gewoon geen muts of capuchon meer op mogen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik pleit zeker niet voor het algemeen toepassen van volwassenstrafrecht op jeugdige verdachten, maar wel voor het openhouden van de mogelijkheid daartoe. In negen van de tien gevallen zal de rechter niet tot een ander oordeel komen dan nu, alleen in geval 10 kan hij wel bepalen dat déze vijftienjarige zo rot is dat hij inderdaad maar beter volwassenentbs kan krijgen., |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Welke leeftijd het zou moeten zijn vind ik uit het blote hoofd moeilijk te zeggen. Het gaat om de grens voor strafrechtelijke aansprakelijkheid, op zich kan die op twaalf blijven. Of we leggen er nog een categorie onder, bijv. van 10 tot 12 jaar, waarin dan een soort 'supersofte' maatregelen kunnen worden opgelegd. Ik roep maar wat. Op zich moet je natuurlijk niet alles met het strafrecht willen oplossen, daar ben ik me wel van bewust. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is daarom onmogelijk naar mijn mening, om ouders verantwoordelijk te maken voor de daden van hun kinderen, want een kind heeft nog altijd een persoonlijkheid. En je moet iemand straffen op grond van zijn persoonlijkheid. Iemand die geestelijk goed in elkaar zit en normen en waarden accepteert zal een moord bijv. nooit plegen. Een kind, van welke leeftijd dan ook, is daarom totaal verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Hij heeft echt toch al zijn eigen normen en waarden gecreerd, en dan kan je het niet gaan schuiven naar de ouders, die zijn slechts de basis ervan. Het resultaat is het kind zelf, met zijn veranwoordelijkheden en zijn daden in het verdere leven... Kort samengevat: een kind is totaal verantwoordelijk voor zijn eigen daden, en daarom ontopic: een kind mag voor moord ook worden bestraft als volwassene want moord betekent niets minder, ook al ben je 8, 14, of 33. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ... had der (zin) in! |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus ja, dat speelt mee en moet ook meespelen. Straffen op maat. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vriendin Zwanger, wat te doen. LRS. | 68 | 06-04-2011 21:28 | |
Psychologie |
Podofielen, verkeerd? nachtmens | 112 | 06-04-2011 06:37 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
kan iemand mij helpen ik moet een samenvatting maken Rahima | 10 | 08-10-2007 17:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kind van 8 jaar moet ook voor de rechter Love & Peace | 41 | 13-07-2007 00:19 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[Filosofie] Wie krijgt de nier? CoalChamber | 30 | 29-08-2005 10:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Feyenoord in actie tegen spreekkoren MissCzechMeOut | 26 | 20-11-2002 17:48 |