Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 17:30
Blackeyed
Blackeyed is offline
Mijn vriend is sinds kort weer begonnen met voetballen en nu heeft ie elke dinsdag en donderdag training. Dat vind ik totaal niet erg, maar zaterdagmiddag heeft hij altijd match. Doordat we een heel eind van elkaar wonen,zien we elkaar altijd vrijdag-zaterdag ( blijf daar slapen ) en dus moet k elke zaterdagmiddag van 2u tot 5u met mn vriend naar voetbal. Kvind dat best wel irritant omdat we dan bijna nergens naar toe kunnen gaan en we zien elkaar zo al weinig.
Ik durf het hem niet echt te zeggen, ik gun hem die voetbal wel...maar ik vind het best wel vervelend...of overdrijf ik nu?
Oud 10-10-2004, 17:35
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
hij kiest duidelijk voor zichzelf en om zijn eigen leven op te bouwen, mijns inziens terecht, zou jij misschien dan ook moeten doen en dan bijvoorbeeld niet elke keer meegaan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 17:38
droomkoningin
droomkoningin is offline
Tja... voetballende vriendjes... Wat doe je eraan?
En als ze dan op zaterdag of zondag 's morgens wedstrijd hebben, zitten ze de rest van de dag in de kroeg
Je kunt er vrij weinig aan doen denk ik. Het is nou eenmaal zijn hobby..
Verzin zelf iets dat je die zaterdagmiddag kunt gaan doen. De stad in, afspreken met vriendinnen, enz.
Oud 10-10-2004, 17:46
Blackeyed
Blackeyed is offline
Zaterdag is zowat de enige dag dat we samen kunnen zijn...ik wil dan gewoon bij hem zijn. Met mn vriedinnen weggaan enzo kan ik nog altijd een andere dag...
Zou ik hem moeten zeggen dat ik et om het zacht uit te drukken ' een beetje jammer' vind?
Oud 10-10-2004, 17:57
Verwijderd
Kan je niet winkelen in zijn woonplaats?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:00
Blackeyed
Blackeyed is offline
Dat doen we zo al regelmatig ( hij woont in Sint-Truiden ( belgie) als da wat helpt ) Ik heb geen problemen om hem los te laten enzo maar ik heb het gevoel dat hij de 'korte' tijd da we maar samen zijn,mij afneemt. Zondags gaan kan ook ni,want dan gaat ie ook voetballen bij een andere ploeg.
Oud 10-10-2004, 18:09
Verwijderd
je kan het hem mild vragen of hij wat minder met voetbal en wat meer met jou bezig wil zijn

als je resoluut wil handelen dan vermink je hem zodanig dat hij nooit meer een voetbalveld zal betreden

maar even serieus, moeilijk. gewoon het er over hebben met hem, maar niet al te boos worden als hij dat voetballen niet wil stoppen voor jou. zo zijn veel jongens namelijk. en kijk naar jezelf, jij zal ook niet die ene hobby voor hem willen opgeven waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:22
fractuur
fractuur is offline
Tsja, das lastig. Maar ik denk toch dat je het gewoon moet respecteren. Ieder heeft buiten elkaar ook nog een leven, en bij een leven horen hobby's. Kunnen jullie vrijdag niet wat eerder naar elkaar toe gaan ofzo? Of dat je de ene week niet blijft slapen, en de andere week twee dagen? Beetje afwisselen enzo, dan kan je ook nog leuke dingen gaan doen in het weekend met andere vrienden, en hij heeft om de week gewoon een zaterdag waar hij voor de volle 100% voor het voetbal kan gaan. Want ik denk dat hij het ook wel weet dat je het niet leuk vind om elke zaterdag bij het voetballen te zijn. Snij het onderwerp een keer aan! Succes!
Oud 10-10-2004, 18:27
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
STUFF schreef op 10-10-2004 @ 19:09 :
je kan het hem mild vragen of hij wat minder met voetbal en wat meer met jou bezig wil zijn

Ehm, nee... Dat is voor geen enkele jongen een optie...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:33
Dark Angel
Dark Angel is offline
Maar als jij naar hem toe reist om 'm te zien is het ook wat raar als 'ie het hele weekend alleen maar voetbalt. Misschien moet je wat minder vaak gaan? Of alleen in die weekends dat 'ie bijvoorbeeld op Zondag wel tijd heeft voor je?

Als ik een vriend had die een stuk naar mij toe moest reizen en ik zou zaterdag en zondag wedstrijdrijden zou ik het ook niet gek vinden als hij dat zat raakte. Nu klinkt het alsof je er alleen voor 'snachts bent...
Oud 10-10-2004, 18:54
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
Het is idd lastig als je vriend(in) een sport heeft die midden op de zaterdag heeft, maar toch moet je er geen groot punt van maken.
Bekijk het eens van de positieve kant.
Jullie kunnen dus de hele vrijdagmiddag, -avond en zaterdag bij elkaar zijn. Tussendoor gaat hij sporten, waar jij mee kan. Het is dus eigenlijk maar een paar uurtjes in dik anderhalve dag.
Je moet het accepteren dat hij voetbalt en niet verwachten dat hij daarmee stopt.
Hobbies kunnen nu eenmaal op een lastig tijdstip zijn als je ver van elkaar woont, maar zolang je er geen grot punt van maakt en er anders tegenaankijkt, moet het goedkomen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:55
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik kan vrijdags pas s'avonds naar hem toe...school hè. En dan blijf ik daar slapen en zaterdags avond brengt hij mij naar huis. Ik ga hem vragen of we niet om de 3 weken zaterdag voor ons zelf kunnen houden dan ofzo...dat is toch een mooie toegeving toch?
Oud 10-10-2004, 19:00
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 10-10-2004 @ 19:55 :
Ik kan vrijdags pas s'avonds naar hem toe...school hè. En dan blijf ik daar slapen en zaterdags avond brengt hij mij naar huis. Ik ga hem vragen of we niet om de 3 weken zaterdag voor ons zelf kunnen houden dan ofzo...dat is toch een mooie toegeving toch?
hij heeft zijn voetbal en ik denk dat hij graag wil spelen. Soms is het ook lastig wedstrijden te missen, maar weet niet hoe dat bij hem zit.
Je zou het er over kunnen hebben, maar je moet niet vreemd op gaan kijken als hij wil blijven spelen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:05
Dark Angel
Dark Angel is offline
mn. omdat jij ook al degene bent die naar hem toe komt (komt hij ooit naar jou toe?) vind ik dat hij best wat toe zou mogen geven hoor. Voetbal mag dan heilig zijn... ik vind het nogal wat om je vriendin moeite te laten doen om te komen en dan de halve tijd dat ze er is wat anders te gaan doen.

Doet hij dat niet, tja dan moet je je eens af gaan vragen of het wel een situatie is waar je in wilt blijven. Ikzelf zou minder vaak komen. Vind hij dat vervelend? Nou dan komt 'ie toch af en toe jou kant op? Tenzij voetbal voor z'n vriendin gaat. En dan weet je dat ook...
Oud 10-10-2004, 19:23
Blackeyed
Blackeyed is offline
Hij komt swoensdag namiddag naar mij,na school. Ik weet niet echt hoe ik er over moet beginnen. Ik vind het wel wat dom van mij, we zijn al meer dan een jaar samen...

Mja, ik heb het hem juist gevraagd en hij zegt dat als ge competitie voetbal doet, ge "verplicht" zijt altijd te gaan...Dus niet echt veel toegevingen van zijn kant

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:28
Dark Angel
Dark Angel is offline
Tja, dat maakt het al anders. Je zou gewoon zaterdag als hij naar voetbal gaat zelf naar huis kunnen gaan. Heb je toch een leuke dag samen (nou ja, avond, nacht en ochtend) en hoef jij niet langs de lijn te staan...
Oud 10-10-2004, 20:08
synclinorium
synclinorium is offline
Je overdrijft. Hij mag toch wel een hobby hebben. Zo'n straf is het ook weer niet om langs een veld te staan waar 22 jongens in hun korte broek rondlopen.
Oud 10-10-2004, 20:44
Verwijderd
kom ipv van vrijdagavond op zaterdagavond... en ga dan zondag of maandagochtend weer naar huis
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:51
Blackeyed
Blackeyed is offline
Hij voetbalt op zondag ook...en maandag is school
Oud 10-10-2004, 20:54
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 10-10-2004 @ 19:33 :
Maar als jij naar hem toe reist om 'm te zien is het ook wat raar als 'ie het hele weekend alleen maar voetbalt. Misschien moet je wat minder vaak gaan? Of alleen in die weekends dat 'ie bijvoorbeeld op Zondag wel tijd heeft voor je?

Als ik een vriend had die een stuk naar mij toe moest reizen en ik zou zaterdag en zondag wedstrijdrijden zou ik het ook niet gek vinden als hij dat zat raakte. Nu klinkt het alsof je er alleen voor 'snachts bent...
Ik vind op zich dat je gelijk hebt. Als je alleen zaterdag een hele dag bij elkaar hebt kun je best verw88 dat hij er dan voor je is. Als hij echt niet minder met voetbal bezig wilt zijn zou ik gewoon wat voor mezelf gaan doen, stadten, huiswerk meenemen. Maar ik snap wel wat je bedoelt met 'tijd die we hebben, afnemen'. Ik heb zelf mijn bijbaantje opgegeven omdat ik mijn vriend ook alleen maar in het weekend zie. Dan wil je ook wel 'echt' bij elkaar zijn.

Het is miss wel leuk om af en toe te kijken, voor je vriend.. Hij is daar toch bezig, mayb vindt hij dat ook wel leuk!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:58
Verwijderd
Citaat:
synclinorium schreef op 10-10-2004 @ 21:08 :
Je overdrijft.
inderdaad t is maar 3 uur
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:11
Verwijderd
heeft hij geen leuke zus of iemand anders waar je je dan mee kan vermaken? neem desnoods huiswerk mee. Ga iets doen en accepteer het.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Blackeyed schreef op 10-10-2004 @ 21:51 :
Hij voetbalt op zondag ook...en maandag is school
tjeeeee, kun je het dan niet beter uitmaken? onder het mom van het-is-onmogelijk-om-elkaar-te-zien-maar-als-de-situatie-anders is-dan-zijn-we-weer-een-stelletje?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:26
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja, mijn vriend is ook weer begonnen met voetbal en zie hem daardoor 1 dag minder, vind ik vreselijk balen. maar ach, als hij het leuk vind, moet hij het gewoon doen vind ik. en nu ga ik binnenkort op die dag ook samen met een goede vriend op een sport, dus zit er (niet) meer zo erg mee.
Oud 10-10-2004, 22:02
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik vind dat sommige mensen er wel heel makkelijk over doen. Misschien omdat voetbal blijkbaar heilig is? Als hier een jongen post dat 'e elk weekend naar z'n vriendin gaan en dat zijn dan zaterdagmiddag en de hele zondag bv. aan het paardrijden is, moet je eens horen hoe iedereen vind dat dat echt niet kan.

Maar voetbal is blijkbaar zo heilig dat je niet van een jongen kan verwachten dat 'ie ook wat tijd aan z'n vriendin besteed?
Oud 10-10-2004, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef op 10-10-2004 @ 23:02 :
Ik vind dat sommige mensen er wel heel makkelijk over doen. Misschien omdat voetbal blijkbaar heilig is? Als hier een jongen post dat 'e elk weekend naar z'n vriendin gaan en dat zijn dan zaterdagmiddag en de hele zondag bv. aan het paardrijden is, moet je eens horen hoe iedereen vind dat dat echt niet kan.

Maar voetbal is blijkbaar zo heilig dat je niet van een jongen kan verwachten dat 'ie ook wat tijd aan z'n vriendin besteed?
Oh, ik ben het met je eens hoor. Voetbal ook altijd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:20
Phie.
Phie. is offline
Als je voor een relatie met iemand kiest kies je toch ook voor zijn hobbies en zijn leven naast jou. Je kan toch neit verwachten dat hij stopt met voetballen of veel minder gaat spelen. Bedoel wees eens creatief en stap 's avonds eens op de trein ofzo. En geniet ervan als je wel bij hem bent.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:24
Verwijderd
Citaat:

Ja want voetbal is stiekem the root of all evil. Riiiight. Het gaat niet om voetbal maar het gaat om het feit dat haar vriend voor een deel voor zn eigen hobbies e.d. kiest.

Hij had ook kunnen zeggen van "blijf maar op de zaterdagen weg want ik wil dan voetballen en de derde helft meemaken". Probeer het dan ook een beetje leuk voor hem te vinden.. je hebt hem de vrijdag, je hebt de zaterdag tot 2 uur en dan om 5 uur heb je hem weer. En als je een keer niet mee wil zeg je dat gewoon en ga je bij hem thuis iets doen, toch best te doen als je (ruim) een jaar hebt?

Besides, én op zaterdag én op zondag een wedstrijd? vage poep, zit hij op 2 clubs oid? Je levert hem echt niet zolang in. Als hij echter om de wedstrijd om voor je gevoel te weinig aandacht aan je schenkt moet je dat gewoon zeggen.

Als ik mn vriendin enkel op vrijdag/zaterdag zou kunnen zien zou ik na voetbal zo snel mogelijk omkleden die derde helft laten voor wat het is en thuis weer wat extra aandacht aan dr besteden.

En stel nou even dat hij doet wat je wil dat hij doet. Hij heeft zn hobby voor je op en heeft enkel school/studie wat dan ook erbuiten. Dat is ook niet echt gezond wel?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 07:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:

Dat ie voetbalt, weet je als je eraan begint... ze heeft er zelf voor gekozen.
Oud 11-10-2004, 07:56
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 11-10-2004 @ 00:24 :
Ja want voetbal is stiekem the root of all evil. Riiiight. Het gaat niet om voetbal maar het gaat om het feit dat haar vriend voor een deel voor zn eigen hobbies e.d. kiest.

Hij had ook kunnen zeggen van "blijf maar op de zaterdagen weg want ik wil dan voetballen en de derde helft meemaken". Probeer het dan ook een beetje leuk voor hem te vinden.. je hebt hem de vrijdag, je hebt de zaterdag tot 2 uur en dan om 5 uur heb je hem weer. En als je een keer niet mee wil zeg je dat gewoon en ga je bij hem thuis iets doen, toch best te doen als je (ruim) een jaar hebt?

Besides, én op zaterdag én op zondag een wedstrijd? vage poep, zit hij op 2 clubs oid? Je levert hem echt niet zolang in. Als hij echter om de wedstrijd om voor je gevoel te weinig aandacht aan je schenkt moet je dat gewoon zeggen.

Als ik mn vriendin enkel op vrijdag/zaterdag zou kunnen zien zou ik na voetbal zo snel mogelijk omkleden die derde helft laten voor wat het is en thuis weer wat extra aandacht aan dr besteden.

En stel nou even dat hij doet wat je wil dat hij doet. Hij heeft zn hobby voor je op en heeft enkel school/studie wat dan ook erbuiten. Dat is ook niet echt gezond wel?
op zich waar maar ik snap haar ook heel goed. zaterdag is de enige hele dag dat ze samen zijn. dus leuke dingen kunnen doen. En dat gaat nu niet..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:52
Verwijderd
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 11-10-2004 @ 08:56 :
op zich waar maar ik snap haar ook heel goed. zaterdag is de enige hele dag dat ze samen zijn. dus leuke dingen kunnen doen. En dat gaat nu niet..
Ik weet niet hoe laat ze is van plan om naar huis te gaan maar ik bedoel dan heb je hem 's middags wat korter. 'sMorgens kan je doen wat je wil en 's avonds heb je hem ook (ook op vrijdag btw). Ik weet niet hoe het zondag zit maar dan kan je dat ook doen. Je kan 's avonds wel een viedeotjes kijken oid en als je echte grote dinge wil doen zoals naar een pretpark gaan oid dan kan je dat bijv plannen voor vakanties of wanneer hij geen wedstrijd heeft oid.

Ik claim hier ook niet dat het niet vervelend voor haar zou zijn maar ik vind ook niet dat ze al te veel moet verwachten van hem zo gezien dat hij zijn hobby voor haar opgeeft. Laat die jongen gewoon zijn hobbies doen en hou in je achterhoofd dat hij er blij van wordt en als je dat respecteert is het allemaal ook stukken beter te doen.

Als het echter te veel wordt meld het herm dan en bespreek het, hij zal vast wel een keer tijd voor hem maken. Je hebt nu ipv 24 uur op de zaterdag een paar uutjes minder, echte grote dinge zoals een hele dag samen doorbrengen nu enkel in vakanties of wanneer hij geen wedstrijd oid.

Hou gewoon in je achterhoofd dat hij voetbal leuk vindt, gun hem ook wat fun.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:

je leeft voor jezelf, je doet de dingen waar jezelf zin in hebt...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:38
Verwijderd
Je kan je vriend natuurlijk ook niet al zijn hobby's ontnemen, al snap ik wel dat het erg vervelend voor jou kan zijn.
Ga jij dan elk weekend naar jou toen, en hij komt nooit bij jou thuis ofzo??

Ik zie mijn vriendje wel wat langer in het weekend, maar wel alleen in het weekend. Mijn vriendje zit op wedstrijd zwemmen, en daar gaat toch ook wel wat tijd in zitten, vooral in het weekend want dat heeft hij wedstrijden, en traint hij ook nog! Maar ik maakt er nooit zo'n punt van, ik doe in de tijd dat hij zwemt mijn eigen dingentje, school bijvoorbeeld, of gewoon lekker computeren etc. Vind ik dan ook wel prima hoor, soms ga ik mee, maar lang niet elke wedstrijd.

De tijd dat je je vriend wel ziet, gewoon leuke dingen met hem doen... en als het voetbal echt een probleem voor hem is, dan moet je daar gewoon met hem over praten... en tsjaa dan komen jullie mss samen wel tot een goede oplossing!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 12:53
ilse
ilse is offline
waarom kan de zondag dan niet? jij zegt da thij dan ook moet voetballen, maar dat is toch niet de hele dag? kan je niet 2 nachten blijven slapen? vrijdag-zaterdag-zondag? en je hoeft toch idd niet altijd mee? misschien dat jij in die tijd iets voor jezelf kan doen. ik snap je punt wel, en weet dat het niet leuk is als je vriend dat boven jou kiest. (mijn ex zat zelf op voetbal, had een seizoenkaart bij nec, woonde 200km ver weg en als er voetbal was ging dat voor...) tsha, moest het maar accepteren.

succes ermee in ieder geval!
Oud 11-10-2004, 14:27
Sade
Sade is offline
Ik voetbal ook drie keer per week, maar als ik een vriendje zou hebben hoeft hij van mij echt niet altijd te komen kijken hoor.

Edit: dat heeft verder weinig met je verhaal te maken, maar ik denk niet dat je hem zijn hobby moet ontnemen, ik zeg voetbal ook niet zo snel af voor iemand omdat je toch met je team rekening moet houden. Probeer andere dagen te vinden waarop jullie samen kunnen zijn, en maak allebei tijd vrij voor elkaar, desnoods door iets af te zeggen.

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 14:35
lso
lso is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 10-10-2004 @ 18:30 :
Mijn vriend is sinds kort weer begonnen met voetballen en nu heeft ie elke dinsdag en donderdag training. Dat vind ik totaal niet erg, maar zaterdagmiddag heeft hij altijd match. Doordat we een heel eind van elkaar wonen,zien we elkaar altijd vrijdag-zaterdag ( blijf daar slapen ) en dus moet k elke zaterdagmiddag van 2u tot 5u met mn vriend naar voetbal. Kvind dat best wel irritant omdat we dan bijna nergens naar toe kunnen gaan en we zien elkaar zo al weinig.
Ik durf het hem niet echt te zeggen, ik gun hem die voetbal wel...maar ik vind het best wel vervelend...of overdrijf ik nu?
Ik weet geen goeie raad.. maar ik zou zeggen troost je.. mijn vriend voetbalt zes op zeven..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:07
Verwijderd
Boeiend, het is maar drie uur. Als je huiswerk mee neemt heb je dat mooi alvast af. En het wedstrijdseizoen is ook wel een keer afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:19
illogical
illogical is offline
kan die niet es naar jou toe komen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:20
Angeles
Angeles is offline
Kan je niet op zondagochtend naar huis gaan dan, dan heb je in ieder geval nog de zaterdagavond samen.

Kan me wel voorstellen dat het balen is, maar blijkbaar is hij niet van plan om te stoppen met voetbal op zaterdag, dus dan moet je creatief zijn met de mogelijkheden die je dan wel hebt. Als je daar op zaterdagavond gewoon kan blijven lijkt het mij al veel minder balen dan als je bijna meteen wegmoet als hij klaar is met voetballen.
Oud 11-10-2004, 15:25
Verwijderd
Tis maar drie uur, ga een middagdutje doen, of eh... ga boodschappen doen met z'n ma je hoeft natuurlijk niet altid mee om te kijken...
Mijn vriend gaat elke zondag naar dodgeball, en speelt af en toe in een baseball tournament (een heel weekend dus)
Wij zijn dan meestal ook samen en ik vindt het ook vervelend dat hij altijd beslist heen moet, ook als er iets is wat ik graag wil doen en had gevraagd of hij mij wil. (Daarnaast heb ik een gloeiende hekel aan baseball... nee als het nou voetbal was!)
Maar goed, zo erg is't niet, t'is zijn hobby, en als je al een jaar hebt dan wist je toch al dat het er weer van zou komen dat hij zo vaak weg is?
En trouwens: waarom zou hij niet eens naar JOU toekomen...?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:38
Blackeyed
Blackeyed is offline
mn ouders komen niet echt zo goed overeen met hem en zondag's moet ik thuis zijn om naar mn grootouders te gaan achja, ik zal er wel mee moeten leven want hij wilt het niet echt opgeven ( dat vraag ik ook niet echt van hem,alleen da we 1x in maand dan wel een zaterdag vrij zouden hebben,maar dat wilt ie dan ook niet)
Bedankt voor de reacties
Oud 11-10-2004, 16:50
Verwijderd
mijn vriends voetbalseizoen is ook weer begonnen, en dat vind ik ook wel jammer. hij moet zondag altijd matchen. en meestal blijft hij dan nog even in de kantine. maar ja. ik heb er een hele tijd moeite mee gehad dat hij niet meer zoveel aan mij hing (hij kwam bij mij in het dorp wonen, en kende hij dus alleen mij. en dat vond ik maar mooi makkelijk) maar nu ben ik gewoon zover dat ik hem z'n gang laat gaan. en wat jouw probleem betreft: je overdrijft niet, ik zou het in jouw geval ook lastig vinden. het is natuurlijk bijna niet mogelijk om van hem te verwachten dat hij een keer niet naar een wedstrijd gaat. wat je wel bij jezelf kan denken is dat de winterstop ook weer onderweg is en dat de herfst-en de kerstvakantie ook weer voor de deur staan. en dan kan je tegen hem zeggen dat je wat met hem wil doen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 16:52
Verwijderd
Mss moet je eens goed nadenken over jullie relatie... Als hij er helemaal niks aan wil veranderen, en het zo allemaal prima vindt, dan hebben jullie dus een probleem...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 17:48
_mar
_mar is offline
Hij heeft toch niet het hele jaar door wedstrijden, en in vakanties? Dan kan ie toch de weekenden met jou doorbrengen? Tsja, bij mij is m'n sport ook belangrijk, ik geef een wedstrijd ook niet zomaar op... En 3 uur vind ik ook nog wel meevallen. Het is niet altijd leuk, maar je vind het niet zo erg dat je het er voor uitmaakt, dus ik zou het maar gewoon proberen te accepteren.

Mar
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:12
fractuur
fractuur is offline
Citaat:

Mijn (toekomstige) vriend moet ook niet eisen dat ik de hele zaterdagmiddag moet vrijhouden van hockey voor hem. Het is een hobby van mij, en bij hockey hoort nou eenmaal competitie spelen op zaterdag, net als bij voetbal. Maar twee dagen in en weekend is veel, valt hij in op zondag ofzo? Dan moet hij wat toegeven, vind ik. Want twee dagen is wel erg veel, het wordt zo proppen om er een vriendin bij te hebben. Lijkt me voor geen van beiden echt leuk.
Oud 11-10-2004, 18:18
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
* heeft alleen beginpost gezien *

Een voetbalwedstrijd duurt maar 90 minuten. Oke, met reizen, rust, warming-up, omkleden en douchen erbij misschien het dubbele. Dan blijft er toch voldoende tijd over om iets te doen met zijn tweëen? En je hebt de vrijdag nog...
En je kunt hem gaan supporteren. Vindt-ie misschien wel leuk
Oud 11-10-2004, 20:10
Punkygirl
Punkygirl is offline
het is inderdaad wel erg veel.

Maarja ik moet eigelijk niks zeggen want ik rij iedere dag paard en wil het liefste ook dat mn vriend meegaat op buitenritten ofzow.

Maar dat hij helemaal niks op wil geven vind ik een beetje raar.
En iedere zondag naar je grootouders? Je bent 17, dan hoeft dat toch niet meer.. Come on je bent geen kleuter meer.
Oud 11-10-2004, 20:32
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
VAP schreef op 10-10-2004 @ 18:35 :
hij kiest duidelijk voor zichzelf en om zijn eigen leven op te bouwen, mijns inziens terecht, zou jij misschien dan ook moeten doen en dan bijvoorbeeld niet elke keer meegaan.
inderdaad (heb niet meer posts gelezen, geen zin aan)

Ik zou zeggen wees niet bang om zelf ook een sport te beoefenen of met andere vrienden af te spreken in het weekend buiten hem om.. een weekendje elkaar niet zien gaat je relatie niet kapot aan ofzo hoor
Oud 11-10-2004, 20:50
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
bertbart schreef op 10-10-2004 @ 21:23 :
tjeeeee, kun je het dan niet beter uitmaken? onder het mom van het-is-onmogelijk-om-elkaar-te-zien-maar-als-de-situatie-anders is-dan-zijn-we-weer-een-stelletje?
dat gevoel krijg ik er ook een beetje bij. Je moet elkaar vrijlaten in die dingen die die ander wil doen. Als je wat hebt hoef je elkaar niet te claimen. Vervelend voor je dat je hem daardoor minder ziet, maar als hij nou zo graag gaat voetballen...

er zijn meer dagen in de week

(en anders wel meer vissen in de zee)
Oud 11-10-2004, 21:47
Gammaray
Gammaray is offline
Stel je niet zo aan.
Zulke dingen gebeuren vast wel vaker in je leven wen er maar aan.
Reageren

Regels voor berichten