Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2004, 16:52
hola
hola is offline
ik gebruik al een aantal jaar tampons, maar ik kan nergens vinden of je ze eigelijk kan doorspoelen

kan iemand me helpen?
Oud 18-10-2004, 16:53
Vaj
Vaj is offline
Niet verstandig, gewoon in de prullenbak ermee.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:53
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Niet doen, daar kan het toilet van verstopt raken.
Oud 18-10-2004, 16:56
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik doe het al een jaar of 6. Nog nooit problemen mee gehad .
Oud 18-10-2004, 17:02
Verwijderd
Ik spoel ze altijd door, ik ga zo'n ding echt niet in de prullenbak stoppen...dat vind ik nou echt ranzig. En wat Thee Muts zegt, nog nooit problemen mee gehad. Alle mensen die ik ken die het ook doen ook niet overigens.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:07
Verwijderd
Ik doe het niet, ik gooi ze in de prullebak, in een wc papiertje gedraaid. Ik vind daar eigenlijk niet echt veel vies aan hoor.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:13
flutterby
flutterby is offline
Ik spoel het ook door de wc

Op de verpakking staat dat je het in de prullenbak moet gooien ivm het milieu. Maar toiletpapier gooi je er ook gewoon in.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
flutterby schreef op 18-10-2004 @ 18:13 :
Maar toiletpapier gooi je er ook gewoon in.
Toiletpapier is toch niet te vergelijken met een tampon...?
Toiletpapier verteerd denk ik wel ietsje makkelijker/sneller.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:39
Mara
Mara is offline
Kan alles verstopt van raken.
Bij de drogist kan je van die maandverbandzakjes halen. Doe 'm daarin, knoop erin, en in de prullebak. Gooi de zak bijv. aan 't eind van de dag weg, heeft niemand er last van
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-10-2004 @ 18:39 :
Gooi de zak bijv. aan 't eind van de dag weg, heeft niemand er last van
Na één dag zit er amper een bodempje in een vuilniszak...hem na één dag weggooien, dat is pas milieuvervuiling.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-10-2004 @ 18:40 :
Na één dag zit er amper een bodempje in een vuilniszak...hem na één dag weggooien, dat is pas milieuvervuiling.
Ik heb 't niet over milieuvervuiling gehad, en ik ben gewoon lief voor de arme loodgieter die al die tampons eruit moet pompen als dat ding verstopt raakt Doorspoelen is een big nono

En ach, dan gooi je 'm meteen buiten in de grijze bak. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:47
hola
hola is offline
ok..bedankt!

in geval van nood spoel ik hem dan wel door

( op school hebben ze niet overal prullebakken en bij mijn vriend ook niet...studentenhuis met alleen jongens )
Oud 18-10-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-10-2004 @ 18:44 :
Ik heb 't niet over milieuvervuiling gehad, en ik ben gewoon lief voor de arme loodgieter die al die tampons eruit moet pompen als dat ding verstopt raakt Doorspoelen is een big nono

En ach, dan gooi je 'm meteen buiten in de grijze bak. Klaar.
Dat ding is in al die jaren nog nooit verstopt geweest, bij mij niet en bij iedereen die ik ken die het doet niet.

Grijze bak...? Die kennen we hier niet, hoor, bij ons gaan de vuilniszakken nog gewoon op de stoep op de dag dat het vuilnis opgehaald wordt.
Met citaat reageren
Mara
Mara is offline
Citaat:
hola schreef op 18-10-2004 @ 18:47 :
ok..bedankt!

in geval van nood spoel ik hem dan wel door

( op school hebben ze niet overal prullebakken en bij mijn vriend ook niet...studentenhuis met alleen jongens )
Mja dan kan je er ook weinig aandoen.. dan is 't de fout van de school, wel raar trouwens. Laatste is te begrijpen, ik zie al zo'n klein prullebakje staan in een studentenhuis vol jongens
Met citaat reageren
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-10-2004 @ 18:50 :
Dat ding is in al die jaren nog nooit verstopt geweest, bij mij niet en bij iedereen die ik ken die het doet niet.

Grijze bak...? Die kennen we hier niet, hoor, bij ons gaan de vuilniszakken nog gewoon op de stoep op de dag dat het vuilnis opgehaald wordt.
In wat voor achterstallige buurt leef jij
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:54
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-10-2004 @ 18:50 :
In wat voor achterstallige buurt leef jij
In één of andere achterstandsbuurt in Rotterdam.

Maar ik ken zat buurten waar ze niet met van die dingen werken, oa omdat het vaak flats zijn (al hebben ze daar dan vaak gezamelijke containers) of boven- en onderwoningen ed, er is dan geen ruimte voor al die losse containers. Een grote container voor de hele straat is in aantocht btw (al weet ik niet hoe lang dat nog duurt ).

Laatst gewijzigd op 18-10-2004 om 17:57.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-10-2004 @ 18:54 :
Eén of andere achterstandswijk in Rotterdam.

Maar ik ken zat buurten waar ze niet met van die dingen werken, oa omdat het vaak flats zijn (al hebben ze daar dan vaak gezamelijke containers) of boven- en onderwoningen ed, er is dan geen ruimte voor al die losse containers. Een grote container voor de hele straat is in aantocht btw (al weet ik niet hoe lang dat nog duurt ).
Daar had ik niet aan gedacht. Krijg je als je op 't 'platteland' woont zonder flats

Trouwens, Leonoor, foei toch, offtopic gaan
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 18-10-2004 @ 18:07 :
Ik doe het niet, ik gooi ze in de prullebak, in een wc papiertje gedraaid. Ik vind daar eigenlijk niet echt veel vies aan hoor.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 18:27
marrel
marrel is offline
ik wikkel ze altijd in wc papier en dan de prullebak in, officieel horen ze niet in het tiolet thuis, en mijn papie heeft op een rwzi gewerkt en opzich worden ze er daar ook niet altijd even vrolijk van
Oud 18-10-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-10-2004 @ 18:15 :
Toiletpapier is toch niet te vergelijken met een tampon...?
Toiletpapier verteerd denk ik wel ietsje makkelijker/sneller.
Ook toiletpapier kan een verstopping veroorzaken. Dat weet ik uit ervaring. En nee, ik ga de details niet vertellen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 18-10-2004 @ 20:37 :
Ook toiletpapier kan een verstopping veroorzaken. Dat weet ik uit ervaring. En nee, ik ga de details niet vertellen.
Dat weet ik, maar toch is het er volgens mij niet echt mee te vergelijken.

Ik bedoel, een blok steen kan ook een verstopping veroorzaken en toch is het daardoor niet meteen vergelijkbaar met een tampon of wc-papier.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 11:05
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
ik doe het niet... dalijk zit de plee door je tampon verstopt..das ook zoiets ;-)
en kleine moeite om ze in een prullenbak te gooien. Je hebt ook van die speciale wegwerpzakjes waar je ze in kunt doen en dan in de prullenbak.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 11:36
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Jadie schreef op 18-10-2004 @ 20:37 :
Als je naar bijv. Kreta op vakantie gaat, wordt je vriendelijk verzocht om je wc-papier niet in de wc te gooien. Dit omdat de afvoerpijpen te smal zijn om proppen wcpapier te verwerken. Dus ja wcpapier kan zeker verstopping veroorzaken.

Hier in Nederland zal dat niet zo snel gebeuren, maar een tampon in de wc is smerig (soms heeft iemand dat wel gedaan en istie niet goed doorgespoeld, zie je dat ding drijven), wc-papiertje erom en in de prullebak (en nu maar hopen dat er een prullebakje op de wc staat).
Oud 19-10-2004, 11:40
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 19-10-2004 @ 12:20 :
Ik ben es op excursie geweest bij een waterzuiveringsinstallatie. Nou, dat is dus geen lol wat je daar allemaal ziet aan maandverband, condooms en tampons Wat een zooi.
idd. je ziet daar echt de allerraarste dingen waarvan je zoiets hebt: gooien ze dat in de wc ?!
van rotte bananen tot badeendjes en van condooms tot pantykousjes .
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 11:48
Balance
Balance is offline
Wij hebben gewoon van die maandverbandzakjes. Kosten 1euro nog wat en heb je d'r 40. Om nou te zeggen dat dat zoveel kosten zijn en het is heel hygiënisch.
Ik vind het maar raar als je je tampon doorspoelt, terwijl op heel veel plaatsen wordt aangegeven dat niet te doen ivm verstoppingen. Het is maar een kleine moeite om hem weg te gooien.
Oud 19-10-2004, 12:11
Verwijderd
Ik wikkel zo'n ding in wc-papier, gooi hem daarna in een tonnetje, en die gooi ik dan weer regelmatig leeg in een vuilniszak. Niet vies ofzo, 't ruikt niet, je ziet ze niet eens meer, alleen maar wc-papier-wikkels.
Mijn moeder heeft speciale plastic zakjes om tampons en maandverband in te toen, en die gooit ze dan in een tonnetje. Je ziet niets meer en je ruikt ook niets..

Op maandverband staat wel vaak dat je het niet door mag spoelen, en op sommige tampon-merken ook. Mja, ik gooi ze liever voor de zekerheid in een tonnetje dan dat ik straks met een verstopte wc zit op een zondag en er geen loodgieter te bekennen is.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 19-10-2004 @ 12:40 :
idd. je ziet daar echt de allerraarste dingen waarvan je zoiets hebt: gooien ze dat in de wc ?!
van rotte bananen tot badeendjes en van condooms tot pantykousjes .
Ik zag het ook eens op tv, er lagen ook flessen schoonmaakmiddel in. Vraag me dan echt af hóe iemand die door heeft getrokken
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 12:49
Cootje
Cootje is offline
zoals eerder al werd gezegt , niet doen want dat raakt je wc verstopt, je wilt niet weten hoe groot dat ding word

pleur em maar is in een bak water en dompel em onder ...

wc papier breekt idd veel sneller af, scheurt etc, en wordt niet groter in vorm, een tampon echter wel
Oud 20-10-2004, 16:13
crazy*monkey
crazy*monkey is offline
ik spoel ze altijd door de w.c. in de prullebak die dingen bah bah
Oud 20-10-2004, 16:16
Verwijderd
Oude en nieuwe wc's gebruiken allebei hetzelfde formaat afvoerbuis, dus ik denk niet dat dat iets uit kan maken. In sommige landen zijn die buizen en de rioolbuizen veel breder, in NL zijn ze vrij smal zelfs.
Op Tampax tampons (of het pakje dan) staat trouwens dat je ze wel door kan spoelen, omdat die niet in de breedte uitzetten maar in de lengte. OB-tampons kunnen echt gigantisch groot worden

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 20:13
Flip!
Flip! is offline
kzou ze als ik jou was niet door de wc spoelen. die buizen zijn weliswaar best breed, want schijt kan er ook doorheen, dus tampons zouden het ook moeten kunnen. maar die zuigen zich nog vol met water..

ik doe meestal de tampon gewoon in veel wc papier draaien en dan het touwtje eromheen draaien en in de prullenbak ermee.
niemand weet wie dat doet, niemand zal er iets om geven.
Oud 20-10-2004, 20:28
crazy*monkey
crazy*monkey is offline
sorry maar ik blijf er bij ik zou ze doorspoelen ik had de eerste keer niet gedaan ik dacht toen dat ik het gewoon in wc papier moest wikkelen en in de prullebak moest gooien maar mijn moeder houd er dus niet van als er bebloedde papiertjes in de prullebak liggen en het was dus een beetje doorgedruk dus zij pakt het papiertje uit de prullebak rolt die tampon er uit en sindsdien spoel ik se altijd door
Oud 20-10-2004, 21:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Cootje schreef op 19-10-2004 @ 13:49 :
zoals eerder al werd gezegt , niet doen want dat raakt je wc verstopt, je wilt niet weten hoe groot dat ding word

pleur em maar is in een bak water en dompel em onder ...

wc papier breekt idd veel sneller af, scheurt etc, en wordt niet groter in vorm, een tampon echter wel
je kan ook overdrijven. een tampon wordt echt niet zo groot als een wc buis hoor. En ik denk dat de meeste meiden hier de werking van een tampon wel kennen
Oud 20-10-2004, 21:12
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
rock_verslaafde schreef op 20-10-2004 @ 21:28 :
sorry maar ik blijf er bij ik zou ze doorspoelen ik had de eerste keer niet gedaan ik dacht toen dat ik het gewoon in wc papier moest wikkelen en in de prullebak moest gooien maar mijn moeder houd er dus niet van als er bebloedde papiertjes in de prullebak liggen en het was dus een beetje doorgedruk dus zij pakt het papiertje uit de prullebak rolt die tampon er uit en sindsdien spoel ik se altijd door
Tjiezus kijkt jouw moeder wat er allemaal in de prullebak ligt? En dan er ook nog uithalen? Lekker fris allemaal en volgens mij ben jij beter bezig dan je moeder.
Oud 21-10-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
rock_verslaafde schreef op 20-10-2004 @ 21:28 :
Mijn papier wordt nooit bloederig hoor, gewoon fatsoenlijk stevig inwikkelen. Van die bloederige dingen in m'n tonnetje lijkt me ook vies
Maar goed, ik pak die dingen er ook niet een voor een uit, ik gooi het emmertje gewoon leeg in de grote ton, en dan zie ik alleen witte pakketjes...

Overigens, er zat een boekje bij onze wc-pot (over hoe te installeren enzo) en daar stond bij, met een uitroeptekentje, dat er géén tampons en maandverband doorgespoeld mag worden, omdat afvoerbuizen in Nederland smal zijn. In Frankrijk zijn ze breder, maar wordt afval water soms in de natuur geloosd en mag het dus ook niet.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:45
Verwijderd
Ik heb trouwens van die blauwe zakjes waar ik ze indoe voor ik ze weggooi. Die schijnen wel een beetje door, maar ze zijn geurdicht en dat is wel heel handig mocht ik eens een tampon weg willen gooien als ik op mn kamer ben
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten