Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2004, 12:26
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik ben me de laatste tijd wat meer bezig gaan houden met spirituele seks (denk hierbij vooral aan tantra en taoïstische seks). Mijn interesse is hierdoor wel aangewakkerd, omdat het een hele andere manier is om met seks bezig te zijn, om seks te beleven en om dichter bij je partner te komen.

Ik was wel benieuwd of er meer mensen zijn die zich hier mee bezig hebben gehouden. Hoe kijk je hier tegenaan en wat zijn jouw ervaringen hiermee?
En als je er geen ervaring mee hebt, zou je er wel voor open staan?
Oud 05-11-2004, 12:29
Verwijderd
Ik was wel benieuwd of er meer mensen zijn die zich hier mee bezig hebben gehouden?
Ja, ik heb een klein tijdje met een ex kleine dingetjes gedaan.
Was wel geinig.

Hoe kijk je hier tegenaan en wat zijn jouw ervaringen hiermee?
Prima dus.
Al moet je er wel veel tijd voor open trekken, en dat heb je niet altijd.
Plus een gewillig partner
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 12:31
bracelance
bracelance is offline
ik hou me er totaal niet mee bezig maar ach, waarom niet een keertje proberen. Kan geen kwaad lijkt mij!
Oud 05-11-2004, 13:02
Guinevere
Guinevere is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 05-11-2004 @ 13:26 :
Ik ben me de laatste tijd wat meer bezig gaan houden met spirituele seks (denk hierbij vooral aan tantra en taoïstische seks). Mijn interesse is hierdoor wel aangewakkerd, omdat het een hele andere manier is om met seks bezig te zijn, om seks te beleven en om dichter bij je partner te komen.

Ik was wel benieuwd of er meer mensen zijn die zich hier mee bezig hebben gehouden. Hoe kijk je hier tegenaan en wat zijn jouw ervaringen hiermee?
Geen ervaring mee.

Zou ik er voor open staan? Ik heb geen idee wat het inhoudt! Leg eens wat nader uit wat tantra en taoïstische seks is! Tantra komt me vaag bekend voor uit een van de American Pie films...
Oud 05-11-2004, 13:05
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Guinevere schreef op 05-11-2004 @ 14:02 :
Geen ervaring mee.

Zou ik er voor open staan? Ik heb geen idee wat het inhoudt! Leg eens wat nader uit wat tantra en taoïstische seks is! Tantra komt me vaag bekend voor uit een van de American Pie films...
Het is vrij moeilijk om zo 1,2,3 uit te leggen wat het inhoudt, omdat het nogal breed is, maar er is erg veel informatie over te vinden
Ben zelf aan een goed boek erover begonnen, maar ook via internet is er veel informatie. Ik zal eens kijken of ik in het kort iets kan vinden (kun je ook zelf alvast doen natuurlijk).

[edit]Handige link: http://www.loesje.info/relaties/tantrische_seks.htm[edit]

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 13:43
Lorelei
Lorelei is offline
Hm.. geen ervaring mee. Ik zou ook niet snel zoiets voorstellen .. toch zou ik er in principe geen problemen mee hebben als m'n partner het zou willen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 14:07
EggeD
EggeD is offline
Te zweverig. Als ik jou was zou ik wel naar iemand gaan die hier meer ervaring mee heeft, zodat-ie enigzins kan uitleggen wat bedoelt wordt met ademen door het vrouwelijk geslachtsdeel ed. Laatst was er ook iets over op TV, maar dat hing toch wel tegen het belachelijke aan, mannen die aan hun piemel trokken en daarbij hun tong uitstaken om zo hun geslacht langer te laten worden enz. Het hele sensuele idee staat me wel aan, maar verder vind ik het wat ver gezocht.
Oud 05-11-2004, 14:13
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
EggeD schreef op 05-11-2004 @ 15:07 :
Te zweverig. Als ik jou was zou ik wel naar iemand gaan die hier meer ervaring mee heeft, zodat-ie enigzins kan uitleggen wat bedoelt wordt met ademen door het vrouwelijk geslachtsdeel ed. Laatst was er ook iets over op TV, maar dat hing toch wel tegen het belachelijke aan, mannen die aan hun piemel trokken en daarbij hun tong uitstaken om zo hun geslacht langer te laten worden enz. Het hele sensuele idee staat me wel aan, maar verder vind ik het wat ver gezocht.
Oke, maar je kunt er natuurlijk zo ver in gaan als je zelf wil. Door er sowieso al eens bij stil te staan of je meer bewust te worden van je eigen lichaam dat verder gaat dan alleen maar een lichaam, kun je ook al veel doen. Het gaat vooral om je op een andere manier open te stellen voor seks en je partner. En hoe ver je daarin wil gaan, is voor iedereen verschillend natuurlijk
Oud 05-11-2004, 16:24
Verwijderd
Há, ik heb net een boek over onder andere tantra gekregen, dus ik ben benieuwd..
[nog geen ervaring mee]
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 19:22
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Lekker raggen he Bassie?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 19:56
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 05-11-2004 @ 20:22 :
Lekker raggen he Bassie?
Nou en of, Adriaan, gaan met die banaan..
Oud 05-11-2004, 23:14
Warsocket
Warsocket is offline
Niet echt
kheb niet zon spirituele band met mijn rechterhand
Oud 05-11-2004, 23:22
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Mijn vriend en ik hebben een tijdje geleden tantrische sex geprobeerd, en het beviel ons heel goed Dit is zeker voor herhaling vatbaar !! Maar je moet het wel vaker doen wil je het echt optimaal volgens "de regels" voor elkaar krijgen, bijvoorbeeld die regel van 1 uur geen geslachtsgemeenschap en geen masturbatie .. das wel ff lastig soms

Oefening baart kunst, tis zeker het proberen waard!

Goeie site trouwens ... die link van thee muts
Oud 06-11-2004, 00:18
Verwijderd
Ik ontdek eerst het fysieke vlak wel helemaal
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 00:49
ilse
ilse is offline
lijkt me wel heel kewl maar nou eerst nog een partner om het mee te proberen...

mwoah, laten we t vooropig maar ff niet doen.
Oud 06-11-2004, 12:42
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 05-11-2004 @ 13:26 :

Wat mij betreft niet, aangezien ik niet inzie waarom sex per definitie spiritueel zou moeten zijn.
*"Vroegàh" werd er tenminste nog normaal geneukt...
met excuses voor het voor mij tamelijk ongebruikelijke taalgebruik*
Oud 06-11-2004, 13:00
Qimm
Qimm is offline
Ik heb er denk ik gewoon geen geduld voor
Oud 06-11-2004, 16:07
Verwijderd
Ik heb er een boek over. Heb er veel in gebladerd, maar nog niet echt de tijd genomen om het samen door te lezen of er iets van toe te passen.
Eigenlijk geloof ik er ook niet echt heel hard in (op zich wel in een algemene heilzame werking van seks ), het leek me vooral leuk ter afwisseling
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 17:44
juno
juno is offline
Ik ben er zelf al iets te nuchter voor, en mijn vriend al helemaal. Maar soms hebben we een spontane vrijpartij waar de vonken dusdanig vanaf vliegen en de emoties zo hoog oplaaien, en we zo in elkaar opgaan dat het de essentie van tantra wel erg dicht benadert.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 17:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 06-11-2004 @ 13:42 :

Wheheh

Eens met morgan en egged... Genoeg zo te ontdekken en te zweverig. Dan kun je wel zeggen "je kunt zelf kiezen hoe ver je gaat", maar als ik wet dat het zo 'te ver' kan gaan, dan is het mystieke bij het "niet zo ver" gaan er ook vanaf....als je begrijpt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:18
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 06-11-2004 @ 13:42 :
Wat mij betreft niet, aangezien ik niet inzie waarom sex per definitie spiritueel zou moeten zijn.
Dit topic heeft ook niet de intentie om te insinueren dat sex 'per definitie' spiritueel moet zijn. Maar ik ben op de hoogte van jou afwijkingen op linguistisch gebied dus nevermind

Ontopic: nee, geen ervaring mee, ik zou het best willen proberen hoewel ik niet het idee heb dat ik het heel leuk ga vinden. Ik heb er het geduld niet voor denk ik.
Oud 07-11-2004, 21:54
Aine
Aine is offline
Het lijkt me wel heel bijzonder en ik zou het best eens willen proberen. Wel moeten we er dan echt de tijd en de rust voor hebben en ik denk ook niet dat ik het echt zo ga doen, maar gewoon wat kleine dingetjes om mee te beginnen.
Oud 08-11-2004, 19:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 07-11-2004 @ 19:18 :
Dit topic heeft ook niet de intentie om te insinueren dat sex 'per definitie' spiritueel moet zijn. Maar ik ben op de hoogte van jouw afwijkingen op linguïstisch gebied dus nevermind
Ik heb geen afwijkingen op linguïstisch gebied, maar als je een willekeurige boekhandel binnenloopt zie je dat er altijd wel boeken over spirituele sex (om het zo maar even te noemen) te vinden zijn, maar nauwelijks boeken over de "normale" sex. Je kunt dus stellen dat het er in ieder geval op lijkt dat sex per definitie spiritueel zou moeten zijn.
*zo, nou tevreden? *
Oud 09-11-2004, 16:44
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
dat heb ik ook gezien, was wel grappig, maar ik verdenk jou ervan dat je t niet leuk vond omdat het VROUWELIJK orgasme centraal stond en bij de mannen het enige kunstje het uitstellen was.....

ik heb zelf geen ervaring maar ben al lange tijd noieuwsgierig.
ik heb ook geen vriend en ik denk dat het wel beter is als je dat met iemand doet met wie je al enige ervaring hebt, zodat je elkaar seksueel gezien ook al goed kent en op elkaar in kan spelen en zo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:20
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 09-11-2004 @ 17:44 :
ik heb ook geen vriend en ik denk dat het wel beter is als je dat met iemand doet met wie je al enige ervaring hebt, zodat je elkaar seksueel gezien ook al goed kent en op elkaar in kan spelen en zo.
Ja, dat is inderdaad wel een vereiste, omdat je elkaar heel goed aan moet voelen, op elkaar in moet kunnen spelen en met de ander mee moet kunnen gaan. En je moet jezelf helemaal kunnen geven en openstellen voor de ander, dus daar moet je wel al een hele goede basis met je partner voor hebben, zeker op het gebied van vertrouwen. Het is/kan daarom ook echt een verdieping van je relatie en seksleven zijn.

Ben zelf met een heel goed boek erover bezig, maar jammergenoeg heb ik het momenteel even iets te druk met mijn studie om er helemaal mee bezig te kunnen zijn. Daar moet ik echt gewoon een keer flink de tijd voor hebben en de tijd voor maken .
Oud 09-11-2004, 19:28
juno
juno is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 09-11-2004 @ 20:20 :
Ja, dat is inderdaad wel een vereiste, omdat je elkaar heel goed aan moet voelen, op elkaar in moet kunnen spelen en met de ander mee moet kunnen gaan. En je moet jezelf helemaal kunnen geven en openstellen voor de ander, dus daar moet je wel al een hele goede basis met je partner voor hebben, zeker op het gebied van vertrouwen. Het is/kan daarom ook echt een verdieping van je relatie en seksleven zijn.

Ben zelf met een heel goed boek erover bezig, maar jammergenoeg heb ik het momenteel even iets te druk met mijn studie om er helemaal mee bezig te kunnen zijn. Daar moet ik echt gewoon een keer flink de tijd voor hebben en de tijd voor maken .

Nou...met sommige mensen is de geestelijke link zo sterk, dat het vanaf de eerste keer cyberen al verdomd dicht in de buurt komt. Laat staan als je het dan ook echt gaat doen. Daar heb je dan geen boek of leer voor nodig.

En volgens mij heb jij er allang zo eentje getroffen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:31
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
juno schreef op 09-11-2004 @ 20:28 :
Nou...met sommige mensen is de geestelijke link zo sterk, dat het vanaf de eerste keer cyberen al verdomd dicht in de buurt komt. Laat staan als je het dan ook echt gaat doen. Daar heb je dan geen boek of leer voor nodig.

En volgens mij heb jij er allang zo eentje getroffen.
Nee, een boek heb je daar inderdaad niet perse voor nodig, maar het is wel interessant om er dingen over te lezen.

En wat betreft dat laatste heb je inderdaad gelijk
Oud 09-11-2004, 19:39
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 09-11-2004 @ 17:44 :
dat heb ik ook gezien, was wel grappig, maar ik verdenk jou ervan dat je t niet leuk vond omdat het VROUWELIJK orgasme centraal stond en bij de mannen het enige kunstje het uitstellen was.....

ik heb zelf geen ervaring maar ben al lange tijd noieuwsgierig.
Men stelt de grens tussen lompweg raggen en taoistische seks vaak ook zo zwart-wit, waar ik die juist erg grijs vind. Ik denk verder ook dat het vrouwelijk orgasme sowieso wat interessanter is dan het mannelijke (niet dat ik het mannelijk orgasme onderschat, want dat kan volgens mij veelzijdiger zijn dan wordt gedacht en kan ook wel het onderwerp van zo'n suf programma zijn, ik ben de rest van dat programma ook vergeten, want een uitstelheld ben ik er niet door geworden)..

En tenslotte, het is idd een sprookje dat je de eerste keer perfecte "prinsen en prinsessen"seks hebt, als je wat wilt proberen met dat ademen zul je inderdaad wel in elkaar op moeten kunnen gaan..
Oud 10-11-2004, 00:18
Al Murphy
Al Murphy is offline
Annie Sprinkle is hier vrij fel mee bezig (als dat tenminste taoistische seks is).

www.anniesprinkle.org
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten