Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 16:20
goossss
goossss is offline
Heey Allemaal
Ik heb heel vaak situaties die ik eigenlijk helemaal niet wil.
Ik ben redelijk vaak alleen, en dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg, want vaak is het als ik naar huis fiets ofzo. Maar dan ga ik een beetje denken. En ik ga gewoon een situatie schetsen die ik graag zou willen. dat ik bijvoorbeeld met de jongen op wie ik verliefd ben, fiets en dat we dan heel erg veel lol hebben ofzo. maar op dat moment zit ik zo diep in die gedachten dat ik echt ga lachen als hij in mijn hoofd een grapje maakt. Dan lach ik echt hardop en dan zien mensen me lachen en dan kijken ze me raar aan. Of ik ga hardop wat terug zeggen. Ik word er ook helemaal vrolijk van.
Je kan zeggen dat het eenzaamheid is ofzo, maar dan word je er toch niet vrolijk van als je iemand in je hoofd hebt die je graag veel wil spreken, maar terwijl dat dus waarschijnlijk niet gebeurt? Want bij eenzaamheid word je toch juist verdrietig? Of ik zit op de bank, beetje met tv aan, en dan zitten er opeens 6 mensen om me heen. Ik ga hier heel ver in, ik ben helemaal van de wereld als dit gebeurt, en als mensen me dan roepen moeten ze eerst bijna om mijn aandacht smeken. Ik ga er echt helemaal in op.

Heeft er -toevallig- iemand dit ook? Of herkent iemand dit van anderen ofzo? Heeft er gewoon iemand wat op te zeggen? dank je voor je reactie

Liefs, Meiske
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2002, 16:26
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ja das nou een rijke fantasie, heb ik ook hoor. Dat ik allerlei dingen verzin en me helemaal inleef, ik heb het ook met herrineringen, dat ik opeens moet lachen en dan denken mijn vrienden "daar heb je hem weer""

Het is ook wel makkelijk hoor, ik heb vaak als dingen gebeuren al een paar scenario's in mijn hoofd die ik kan uitvoeren omdat in mijn fantasie die situatie al eeerder is voorgekomen.

Het dient dus een doel en heeft niets met eenzaamheid te maken.
Oud 19-05-2002, 16:34
goossss
goossss is offline
Jah, dank je voor je reactie, maar mijn probleem is: ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk..Want als ik dat soort dingen me bedenk, dan weet ik dat ik ze niet heb en heb ik toch het gevoel dat ik wat mis..
Er zijn zoals je zegt ook van die momenten dat ik moet lachen enzo, zoals jij beschijft, maar andere momenten doen me herinneren aan het feit dat dat soort situaties niet voorkomen bij mij en dat dat dus heel jammer is, en dan ga ik denken waarom dat niet gebeurt etc.. Dat gaat dus veel verder dan een paar kleine gedachtes waar ik blij van word..
Jah sorry ik snap zelf ook niet erg wat ik nou wil zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 16:51
Linda
Linda is offline
Als je het niet prettig vindt kan je proberen om het tegen te gaan dat je te veel in je fantasiewereld gaat. Misschien dat je dan iets anders moet gaan doen of met mensen praten...
Oud 19-05-2002, 17:12
goossss
goossss is offline
Citaat:
L!M schreef:
Misschien dat je dan iets anders moet gaan doen of met mensen praten...
Als je in je eentje bent en op de fiets zit zeker..
Ik kan niet altijd met anderen blijven, dan word ik te afhankelijk
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 17:44
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
Als je er niet vrolijk van wordt moet je toch meer gaan meemaken. Ergens aan meedoen en overal heen gaan. Het is niet moeilijk hoor. Sluit je ergens bij aan of ga ergens heen. enz.

je moet niet met anderen blijven of jezelf erin verliezen. Je moet met anderen omgaan omdat je het leuk vind en zolang je het leuk vind.

Als je het niet meer leuk vind dan moet je hem snel aftaaien, ik zeg altijd tegen mijn vrienden: "Hee sorry, ik moet nu weg. Ik moet nog dingen doen" Vragen zij: "Wat voor dingen? " Ik: "Ja gewoon. Ik ben met wat dingen bezig"

Lekker vaag dus, dan weten ze dat ik gewoon niks meer ga doen en dus thuis iets ga doen of op de bank ga liggen (dat is dus mijn zaak)
Oud 19-05-2002, 17:59
Linda
Linda is offline
Citaat:
goossss schreef:

Als je in je eentje bent en op de fiets zit zeker..
Ik kan niet altijd met anderen blijven, dan word ik te afhankelijk
Lukt het je dan niet om het tegen te gaan?

En het kan idd helpen door wat meer te gaan doen, als je bevoorbeeld gaat sporten of iets dergelijks, dan zou je daar meer over na kunnen denken?
Oud 19-05-2002, 18:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
goossss schreef:
Heey Allemaal
Ik heb heel vaak situaties die ik eigenlijk helemaal niet wil.
Ik ben redelijk vaak alleen, en dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg, want vaak is het als ik naar huis fiets ofzo. Maar dan ga ik een beetje denken. En ik ga gewoon een situatie schetsen die ik graag zou willen. dat ik bijvoorbeeld met de jongen op wie ik verliefd ben, fiets en dat we dan heel erg veel lol hebben ofzo. maar op dat moment zit ik zo diep in die gedachten dat ik echt ga lachen als hij in mijn hoofd een grapje maakt. Dan lach ik echt hardop en dan zien mensen me lachen en dan kijken ze me raar aan. Of ik ga hardop wat terug zeggen. Ik word er ook helemaal vrolijk van.
Je kan zeggen dat het eenzaamheid is ofzo, maar dan word je er toch niet vrolijk van als je iemand in je hoofd hebt die je graag veel wil spreken, maar terwijl dat dus waarschijnlijk niet gebeurt? Want bij eenzaamheid word je toch juist verdrietig? Of ik zit op de bank, beetje met tv aan, en dan zitten er opeens 6 mensen om me heen. Ik ga hier heel ver in, ik ben helemaal van de wereld als dit gebeurt, en als mensen me dan roepen moeten ze eerst bijna om mijn aandacht smeken. Ik ga er echt helemaal in op.

Heeft er -toevallig- iemand dit ook? Of herkent iemand dit van anderen ofzo? Heeft er gewoon iemand wat op te zeggen? dank je voor je reactie

Liefs, Meiske
100% herkenning.

In de trein enzo ook, zit ik met iemand te praten gewoon.
En ja... al die andere voorbeelden... ik ken het...

(Lin, als je dit leest... eh, nou ja, mja ik ben maar gewoon eerlijk hé. )
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 18:47
damaetas
damaetas is offline
ja dat doe ik ook wel. ik denk dat iedereen dat wel heeft, de een al wat dieper dan de ander
mensen kijken mij sowieso al raar aan dus dat maakt allemaal ni uit
Oud 19-05-2002, 19:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
het is waarschijnlijk wél eenzaamheid, waarom zou jij verdrietig worden als jij in je fantasie leeft?? dat is jouw fantasie, zoals jij het zou willen, en voel je je juist goed!! je leeft in je fantasie omdat het eigenlijk niet goed gaat...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 20:01
A loved one
A loved one is offline
Als het je zo stoort, zou het voor de hand liggen om iets aan die eenzaamheid te doen. Toch? Ik zou proberen om dan genoeg dingen te ondernemen, die zo interessant zijn dat je die gedachten niet meer nodig hebt.
Maar als je het niet zo erg vindt, ga er gewoon mee door (niet dat je echt zo kan kiezen, maar goed). Behalve dat het soms wel veel tijd op kan slokken en rare blikken op straat...
Als jij er toch gelukkig mee bent?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 20:30
goossss
goossss is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Als het je zo stoort, zou het voor de hand liggen om iets aan die eenzaamheid te doen. Toch? Ik zou proberen om dan genoeg dingen te ondernemen, die zo interessant zijn dat je die gedachten niet meer nodig hebt.
Maar als je het niet zo erg vindt, ga er gewoon mee door (niet dat je echt zo kan kiezen, maar goed). Behalve dat het soms wel veel tijd op kan slokken en rare blikken op straat...
Als jij er toch gelukkig mee bent?
weljaa, maar het is vooral als ik verliefd ben enzo.. dan ga ik over die persoon denken hoe leuk dat wel niet kan zijn als ik met hem ben ofzo etc.. Soms is t wel leuk jah maar soms wordt het ook een beetje vervelend..

Dus het is niet eenzaamheid ofzo, het is gewoon gemis van een bepaald persoon, denk ik dan..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 19:33
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
dat heb ik ook. Ik ben helemaal niet eenzaam, maar soms denk ik gewoon ergens aan en dan moet ik lachen of als ik gewoon situaties verzin, ik kan soms helemaal in mijn fantasie opgaan. Ik vind dat niet zo erg, ik besef wel dat het niet waar is.

Ik weet niet of dat nou een bepaald gemis is wat ik heb. Ik heb soms wel het gevoel dat ik het heel jammer vind dat sommige situaties die ik verzin zich niet echt voordoen, maar ik wordt er niet ongelukkig van.

Als je er wat tegen wilt doen zou je misschien (net zoals anderen al hebben gezegd) wat meer moeten ondernemen, zodat je geen tijd of geen behoefte meer hebt aan die gedachten.
Oud 20-05-2002, 19:52
miss x
miss x is offline
ik heb het ook maar weet helaas ook niet wat je er aan kan doen. misschien moet je maar es heel diep over jezelf gaan nadenken hoe je in elkaar zit gewoon echt alles , misschien kom je er dan achter? succes ermee
liefs miss x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten