Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2004, 14:01
Verwijderd
Hoi. Ik heb al een tijd een telefoon, inmiddels natuurlijk een bejaard ding (Ericsson T28s met Dutchtone/Orange SIM) waarvan de batterij natuurlijk in de loop der jaren wat verminderd is. De laatste maanden zit ik met een vervelend probleem waar de helpdesk van Orange me ook geen uitsluitsel over kan geven.

Ik heb enorm vaak (meerdere malen per dag soms) dat er geen 'Orange' te zien is, maar dat 'Alleen noodopr.' op het scherm staat. Ik kan dan dus niet bellen. Ook word ik soms gebeld, maar gaat mijn telefoon niet over, ik krijg dan slechts een 'U heeft 1 nieuw Voicemailbericht'-SMSje. De ander hoort dan ineens de voicemail, alsof ik mijn telefoon uit heb staan - nota bene terwijl hij gewoon aan met goed bereik is! Let wel, ik woon niet in een boerengat oid, heb in de regel gewoon volle 100% signaalsterkte.

Verder ook nog gezeik als SMSjes die niet aankomen en vervolgens ineens een hele berg 'achterstallige' SMSjes tegelijk, enz. Nou is mijn vraag voor ik overstap op een andere provider (ben sowieso niet zo tevreden over Orange):

Kunnen deze problemen liggen aan de telefoon zelf, dwz. aan de verminderde batterij? Heeft de standby-tijd van een batterij directe invloed op de sterkte of kwaliteit van het netwerk/telefoon-verkeer? Als dat zo is, moet ik namelijk ook een nieuwe GSM kopen en bij de helpdesk kunnen ze me het niet vertellen?

Iemand gedachten hierover? BVD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2004, 15:00
M@rco
M@rco is offline
Ik denk dat het eerder ligt aan het feit dat je telefoon een bejaard ding is, dan aan de batterij. De standby-tijd heeft iig geen invloed op de kwaliteit van het signaal, het is juist compleet andersom. Bij een zwak signaal zal de telefoon steeds proberen om een beter signaal te zoeken, wat je een verminderde standby-tijd oplevert.
Oud 21-10-2004, 15:08
Verwijderd
Hm, maar toen ik nog Dutchtone had, had ik hier nooit last van. Orange suckt gewoon big time.

Overigens heb ik nu even een Telfort-simkaart in mijn gsm gedaan en die heeft echt maximaal bereik, veel beter dan met Orange, verbinden/smsen/gebeld worden enz. gaat ook allemaal veel sneller (bij Orange moet je soms echt megalang wachten voor hij aan de andere kant overgaat)...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:37
M@rco
M@rco is offline
Ik moest ineens denken aan een vriend van mij, die heeft ook Orange en heeft ook wel eens dat ie ineens een hele bult oude SMSjes krijgt die nooit zijn aangekomen. Misschien heeft Orange iets tegen oude telefoons (hij had een antieke Panasonic GD90)
Oud 21-10-2004, 16:19
Verwijderd
Dat met die SMSjes heb ik dus ook. Nouja, ik ben toch van plan een nieuwe te kopen en over te stappen op Telfort omdat die wel een relaxte aanbieding hebben voor prepaid (ja, ik bel vrijwel nooit).
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:25
Energie
Energie is offline
Misschien ligt het aan je simkaart, maar ja misschien eens tijd voor een nieuwe telefoontje?
Oud 21-10-2004, 16:29
Verwijderd
Ligt 'm aan de provider, heb nu tijdelijk een andere sim en die werkt perfect. Maar ik was toch al van plan een nieuwe aan te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:56
Energie
Energie is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 17:29 :
Ligt 'm aan de provider, heb nu tijdelijk een andere sim en die werkt perfect. Maar ik was toch al van plan een nieuwe aan te schaffen.
check dan telecomvergelijker.nl .
Oud 21-10-2004, 17:07
Verwijderd
Met nieuwe bedoelde ik eigenlijk tweedehands.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 17:46
Koen
Koen is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 17:29 :
Klopt. Ik heb Orange, en dezelfde problemen. Mensen die mijn voicemail krijgen als ik wel bereik heb, SMS-jes die een dag te laat aankomen, ga zo maar door. Gek word ik er van. Voor mij geen Orange meer.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 17:57
Energie
Energie is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 18:07 :
hoeveel denk je ervoor te willen betalen dan
Oud 21-10-2004, 18:01
Verwijderd
Vijf tientjes ofzo, meer niet.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:26
Energie
Energie is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 19:01 :
Vijf tientjes ofzo, meer niet.
bij kruitvat kan je de siemens sl55 voor 74 euro halen, hele kleine telefoontje
Oud 21-10-2004, 18:31
Verwijderd
Met abonnement neem ik aan. Ik zie 'm hier alleen staan in combinatie met tweejarige abo's en daar heb ik ff geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:33
rubenrtv
rubenrtv is offline
nee prepaid
en op www.telefoonkopen.nl een goedkoop mobieltje voor 12 euro

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:35
Verwijderd
Dat ziet er ook lichtelijk vaag uit. Ik heb genoeg mensen gezien die een of ander dubieus abonnement afsloten en ermee het schip zijn ingegaan. Dus thanks, but no thanks.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:37
rubenrtv
rubenrtv is offline
ik heb hem zelf ook, niks mis mee, zie ook deze site
Oud 21-10-2004, 18:39
Verwijderd
Ding is wel zwaar ugly.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:51
Energie
Energie is offline
Sl55 is prepaid wat ik zei voor 74 euro
Oud 21-10-2004, 18:53
Verwijderd
Prepaid van welke provider? En het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik zie bij de Kruidvat-site alleen telefoons met abonnementen staan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:04
rubenrtv
rubenrtv is offline
Het is Trekpleister, met T-Mobile
Oud 21-10-2004, 20:09
Verwijderd
Trekpleister is Siemens A65 man! Bovendien is die al uitverkocht.

En bij Kruidvat hebben ze die SL55 echt niet, wel de Sagem MYC4 (en dat is gewoon een schaamteloze ripoff van de SL55).

Maar goed, niets dus
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:31
3rd Rock
3rd Rock is offline
zag laatst bij kruidvat ofzo een aanbieding met ik meen een siemens A(nogwat) toestel. voor 10euro, met 10euro beltegoed.

en t-mobile had/heeft een actie dat je je oude werkende telefoon kon inleveren en dan voor 10 euro een nokia 3410 kreeg met 10euro btg...

maar of dat nog steeds is weet ik niet...
Oud 21-10-2004, 20:42
Verwijderd
Hehe, die aanbiedingen bij Kruidvat en Trekpleister maar ook bij bijv. de Aldi zijn vaak dezelfde dag nog helemaal weg. Laatst was daar een programma over op televisie, zag je mensen echt om half zeven 'sochtends met hun eigen winkelwagentje staan wachten tot de deuren opengingen om meteen de aanbieding te scoren

Het had ook niet gekund met een SL55. Dat ding is gewoon nog te duur, je ziet 'm overal tweedehands voor meer dan honderd euro, lijkt me sterk dat je 'm dan ineens prepaid met vijftien euro tegoed voor vijfenzeventig zou kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:44
Energie
Energie is offline
bedoelde trekpleister, Sl55 74 euro. de 65 versie kon niet gelevert worden dus ze kregen de 55
Oud 21-10-2004, 20:59
Verwijderd
De A55 neem ik dan aan, want de SL55 is uit een hele andere serie. De A-serie van Siemens is immers de goedkope versie, dus het lijkt me sterk dat de een aanbieding met A65 ineens vervangen door een SL55. Dat ding is echt vier keer zoveel geld waard. Maar goed, ik zal morgen eens kijken
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 13:06
rubenrtv
rubenrtv is offline
het is zo, de aanbieding was met de A65, kon niet geleverd worden --> sl55. Maar is ondertussen wel uitverkocht.
Oud 22-10-2004, 13:13
Verwijderd
Ik heb al een andere telefoon gevonden dus verder maakt het me niet zoveel uit. Maar thanks anyway.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 13:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 18:07 :
Dan kun je beter gewoon een nieuw abo met een nieuwe foon nemen. Als je een 2e hands foonn koopt heb je meestal ook een nieuwe accu nodig. Ik heb nog een M35 liggen, maar die accu is niks meer waard.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 13:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 15:01 :

Kunnen deze problemen liggen aan de telefoon zelf, dwz. aan de verminderde batterij?
Ja. Als de batterij het wattage benodigd om te zenden niet meer kan leveren, kan de telefoon in de problemen komen. Maar als je normaal gewoon goed bereik hebt zou dit geen issue moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 14:04
M@rco
M@rco is offline
Is het dan niet zo dat dan gewoon je telefoon uitvalt omdat ie de batterij eerder leegtrekt? De manier waarop ik het zie heeft de telefoon gewoon een bepaalde hoeveelheid energie nodig om goed te functioneren, en de batterij levert die. Heb je een slechte batterij, dan levert die wel die energie, maar zal je hem dus vaker op moeten laten. Of zit ik er erg naast?
Oud 22-10-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 22-10-2004 @ 14:28 :
Dan kun je beter gewoon een nieuw abo met een nieuwe foon nemen. Als je een 2e hands foonn koopt heb je meestal ook een nieuwe accu nodig. Ik heb nog een M35 liggen, maar die accu is niks meer waard.
1. Ik ben niet met een abonnement en 2. ik koop natuurlijk alleen een telefoon die nog vrijwel in nieuwstaat is. Ik geef vrijwel geen geld uit aan mobiele telefonie.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 17:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M@rco schreef op 22-10-2004 @ 15:04 :
Of zit ik er erg naast?
Ja. Naast de capaciteit is ook belangrijk welke belasting een accu aankan. Als je meer stroom vraagt dan de accu kan leveren zakt het voltage in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten