Hoi. Ik heb al een tijd een telefoon, inmiddels natuurlijk een bejaard ding (Ericsson T28s met Dutchtone/Orange SIM) waarvan de batterij natuurlijk in de loop der jaren wat verminderd is. De laatste maanden zit ik met een vervelend probleem waar de helpdesk van Orange me ook geen uitsluitsel over kan geven.
Ik heb enorm vaak (meerdere malen per dag soms) dat er geen 'Orange' te zien is, maar dat 'Alleen noodopr.' op het scherm staat. Ik kan dan dus niet bellen. Ook word ik soms gebeld, maar gaat mijn telefoon niet over, ik krijg dan slechts een 'U heeft 1 nieuw Voicemailbericht'-SMSje. De ander hoort dan ineens de voicemail, alsof ik mijn telefoon uit heb staan - nota bene terwijl hij gewoon aan met goed bereik is! Let wel, ik woon niet in een boerengat oid, heb in de regel gewoon volle 100% signaalsterkte.
Verder ook nog gezeik als SMSjes die niet aankomen en vervolgens ineens een hele berg 'achterstallige' SMSjes tegelijk, enz. Nou is mijn vraag voor ik overstap op een andere provider (ben sowieso niet zo tevreden over Orange):
Kunnen deze problemen liggen aan de telefoon zelf, dwz. aan de verminderde batterij? Heeft de standby-tijd van een batterij directe invloed op de sterkte of kwaliteit van het netwerk/telefoon-verkeer? Als dat zo is, moet ik namelijk ook een nieuwe GSM kopen en bij de helpdesk kunnen ze me het niet vertellen?
Iemand gedachten hierover? BVD