Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2004, 14:13
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Do Popular People Live Longer?

People who have achieved high social status not only attend better parties, but also may have better health and greater happiness than their lowly contemporaries, New Scientist reports of research from University College London in the United Kingdom.

Call it the status syndrome. It's not about income, but rather the prestige and status one achieves in life. People who have climbed to the higher end of that ladder live happier and longer lives than their lowly contemporaries, insists epidemiologist Michael Marmot. However, there is one catch: One size does not fit all. The effects of this "social gradient" on health can vary widely depending on time and location.

Marmot's 30 years of research about social status has largely been conducted in Western countries where absolute deprivation and poverty are rare and income is not as important a factor for happiness and health as it might be in a third world nation. "Where you stand in the social hierarchy--on the social ladder--is intimately related to your chances of getting ill and the length of your life," writes Marmot in his book "Status Syndrome: How Social Standing Affects Our Health and Longevity."

An example of the status syndrome: People who have earned doctoral degrees tend to live longer than those who have master's degrees.

Much of Marmot's conclusions are based on the Whitehall study, which followed the health of British civil servants and their job grades from the 1970s onwards, notes New Scientist. That study concluded that the people who were at the bottom of the organizational hierarchy, especially clerks and messengers, were more likely to suffer coronary heart disease than the big bosses at the top. Marmot realizes that it's not quite so simple as this and that social arrangements, education, and social cohesion are critical factors as well. "Hierarchies are inevitable, but how hierarchies are translated to differences in health is the crucial question. It varies across time and societies," he told New Scientist.

Why do people of lower social status have poorer health? Lack of control and fewer opportunities for full social participation are likely answers. A CEO may have a very stressful job, but the stress may not be difficult to bear if it is predictable and somewhat within that person's control. In addition, such a position carries high social status and that brings more support, as well as more outlets for the stress.

http://channels.netscape.com/ns/home...ple&floc=wn-np

Lijkt me duidelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2004, 14:21
schimmel
schimmel is offline
en ik wilde helemaal niet oud worden
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 14:24
CharismaticBass
och arme

vertel eens schimmel, ga je veel naar dope feestjes met hete jongetjes
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 14:28
Vice
Vice is offline
Kom je eigenlijk wel eens op andere subfora?
Oud 26-10-2004, 14:44
Verwijderd
na 3 woorden werd het mij teveel
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 14:54
Poppycock
Poppycock is offline
Citaat:
Reverend schreef op 26-10-2004 @ 15:44 :
idd
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 14:56
Vice
Vice is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-10-2004 @ 15:28 :
Kom je eigenlijk wel eens op andere subfora?
Bijvoorbeeld Populaire wetenschappen.
Oud 26-10-2004, 14:57
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Oud 26-10-2004, 15:01
CharismaticBass
oh jeetje
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 15:10
GRRR
GRRR is offline
luie mensen

ik ben goed bezig nu. wil niet lang leven en ben mezelf goed onpopulair aan het maken. *rock*
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
idd

kan er niemand een samenvatting maken?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 15:48
CharismaticBass
ik doe het wel

in 1 zin: populaire mensen hebben een beter leven.

jullie mogen heus wel toegeven dat het misschien een beetje té moelijk engels was hoor

Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 15:48
GRRR
GRRR is offline
mensen die op de sociale ladder hoger staan leven langer dan die onderaan. en sociale status heeft niet zozeer te maken met de hoeveelheid inkomen van het individu. Ga maar na, mensen die succesvol zijn en veel vrienden hebben zijn vaak ook blijer etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
CharismaticBass schreef op 26-10-2004 @ 16:48 :
ik doe het wel

jullie mogen heus wel toegeven dat het misschien een beetje té moelijk engels was hoor

ok thnx

maar das logisch....of ligt dat aan mij
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
CharismaticBass schreef op 26-10-2004 @ 16:48 :
ik doe het wel

nee maar sommige mensen hebben wel meer dingen en betere dingen te doen dat dit soort stukken leazen. ik heb er geen tijd voor, dus als je het in een paar regels voor me wilt samenvatten
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:16
cha0s
cha0s is offline
wat 'n 'duh' artikel.
Oud 26-10-2004, 18:30
snoodaard
snoodaard is offline
Ik zal wel 120 worden.
Oud 26-10-2004, 18:42
Otis
Otis is offline
soms word je er ook wel n beetje moe van hoor , al die aandacht
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:46
Verwijderd
ha, hier post de winnaar populairste muziekforum tweede populairste lifestyler

Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:49
CharismaticBass
hangt er mist?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:54
CharismaticBass
nee
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:03
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
idd
Oud 26-10-2004, 19:04
CharismaticBass
mensen serieus, ik heb het in 1, 2 minuten gelezen? hoeveel moeite kan het zijn?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:05
Poppycock
Poppycock is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 26-10-2004 @ 20:04 :
mensen serieus, ik heb het in 1, 2 minuten gelezen? hoeveel moeite kan het zijn?
als ik me straks verveel zal ik et lezen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:09
Kryptonite
Kryptonite is offline
Citaat:
maar ik vanaf volgend jaar ga ik mijn leven alsnog verlengen!!!
Oud 26-10-2004, 19:14
Poppycock
Poppycock is offline
sorry heb de 1e zin voor de helft gelezen maar het hele onderwerp interesseert me niet.

Ik heb et geprobeerd
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:27
Verwijderd
tsss het komt er dus op neer dat je oud wordt als je popi bent (uit de laatste alinea opgemaakt)
als je populair bent en je hebt veel stress door problemen thuis of weet ik veel waarmee, kun je ook snel oud worden. wat een eenzijdige domme beredenatie geven zij daar zeg.
als je kanker in jefamilie hebt zitten en daar vroegtijdig aan dood gaat heeft dat toch ook niks met je populariteit te maken, of als je een laag inkomen hebt en daardoor veel stress. je kunt zo al 10 tegenargumenten geven aan dit loze onderzoek. misschien dat dit in de USA zo is. maargoed die leven daar ook wat anders als hier (daar draait alles om populariteit en uiterlijk)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:29
Verwijderd
dat is toch best logisch?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:31
thecatempire
thecatempire is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 26-10-2004 @ 20:04 :
jahoor
jij zal iig niet oud worden
Oud 26-10-2004, 19:39
Otis
Otis is offline
veel gefrustreerde impopulaire mensen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:48
thecatempire
thecatempire is offline
Citaat:
Otis schreef op 26-10-2004 @ 20:39 :
veel gefrustreerde impopulaire mensen
jaaa
Oud 26-10-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
franz schreef op 26-10-2004 @ 20:31 :
jahoor
Bij mij duurde het ook niet veel langer.

@rxQueen: het gaat over alle westerse landen (dus niet alleen de USA) en het gaat ook over landen waarin men geen stress heeft door een laag inkomen (zegt het artikel).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
! am mE schreef op 26-10-2004 @ 20:56 :

@rxQueen: het gaat over alle westerse landen (dus niet alleen de USA) en het gaat ook over landen waarin men geen stress heeft door een laag inkomen (zegt het artikel).
jamaar dit is zo'n geringe groep, populariteit kan niet je gezondheid bepalen, dat is een algemeen verschijnsel.
het zal bij sommige kringen voorkomen ja, maar dan moet je alle andere dingen waar je oud van wordt of snellet dood van gaat wegdenken en dat is niet reeel.
ik had ook niet het hele stuk gelezen natuurlijk. maar het idee wat zij presenteren is gewoon niet reeel toe te passen op iedereen
ik vind het maar een dom onderzoek....maar daar hebben ze wel vaker last van: onderzoeken doen waar je niks aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 20:25
Apomes
Apomes is offline
Aangezien ik vandaag een klasgenoot bijna heb aangereden en ruzie gemaakt met een ander persoon in mijn klas...zal ik hoogstens 20 worden
Oud 26-10-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 26-10-2004 @ 21:25 :
Aangezien ik vandaag een klasgenoot bijna heb aangereden en ruzie gemaakt met een ander persoon in mijn klas...zal ik hoogstens 20 worden
oh arme jongen
ik wordt ook niet oud hoor, maar al wel 21
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 20:41
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 26-10-2004 @ 21:22 :
populariteit kan niet je gezondheid bepalen, dat is een algemeen verschijnsel.
eh... uiteraard wel. populariteit beïnvloedt (in aanzienlijke mate) je gemoedstoestand die op zijn beurt weer je gezondheid beïnvloedt.
Oud 26-10-2004, 21:10
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
wat doen jullie allemaal dom.
als jullie echt iets beters te doen hadden dan zo'n klein prutstukje lezen zaten jullie überhaupt niet op een internetforum.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 22:15
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 26-10-2004 @ 21:22 :
jamaar dit is zo'n geringe groep, populariteit kan niet je gezondheid bepalen, dat is een algemeen verschijnsel.
het zal bij sommige kringen voorkomen ja, maar dan moet je alle andere dingen waar je oud van wordt of snellet dood van gaat wegdenken en dat is niet reeel.
ik had ook niet het hele stuk gelezen natuurlijk. maar het idee wat zij presenteren is gewoon niet reeel toe te passen op iedereen
ik vind het maar een dom onderzoek....maar daar hebben ze wel vaker last van: onderzoeken doen waar je niks aan hebt.
ja er zijn altijd nog 39438 andere factoren die van invloed kunnen zijn op je levenskansen, maar in het onderzoek wordt dus wel aangetoond dat populariteit wel (indirect) invloed kan hebben op je gezondheid.. mensen met hogere sociale status hebben meer controle over de stress die ze hebben, en daardoor minder snel hartklachten etc.
dat het vergezocht is, is wat anders, maar er is een verband gevonden.

Laatst gewijzigd op 26-10-2004 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 22:16
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
! am mE schreef op 26-10-2004 @ 20:56 :

waar zie je dat staan?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 22:53
Verwijderd
populaire mensen krijgen meer aandacht, en meer vrienden.

Onpopulaire mensen krijgen dat niet, en plegen misschien meer zelfmoord, dus statitisch gezien is hun gemiddelde sterfleeftijd lager, vandaar.

En populaire mensen zijn vaak meer gelukkig, dus dan leef je ook langer, want dat is zo.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 07:15
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 26-10-2004 @ 21:41 :
eh... uiteraard wel. populariteit beïnvloedt (in aanzienlijke mate) je gemoedstoestand die op zijn beurt weer je gezondheid beïnvloedt.

ik denk dat die mate waarin het je gezondheid beinvloed bij heel erg veel mensen maar heel erg klein is.
ik denk gewoon niet dat het bij iedereen zo doorslaggevend voor je gezondheid zal zijn. maargoed dat denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 11:26
Verwijderd
Ik vind het maar een dubieus onderzoek en er zijn heel wat nuanceringen in aan te brengen. Zo zijn mensen die erg 'succesvol' zijn (het voorbeeld van de topmanager of bestuursvoorzitter) vaak te druk om zich met 'gezonde' dingen ('quality time' met familie) bezig te houden. Ze hebben vaker stress en staan meer onder druk. Daarentegen zijn er ook enorm veel vereenzaamde, oude zuurpruimen die maar niet dood lijken te kunnen gaan. The good guys go first, wordt immers wel gezegd en dat komt ook niet uit de lucht vallen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 11:54
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2004 @ 12:26 :
Ik vind het maar een dubieus onderzoek en er zijn heel wat nuanceringen in aan te brengen. Zo zijn mensen die erg 'succesvol' zijn (het voorbeeld van de topmanager of bestuursvoorzitter) vaak te druk om zich met 'gezonde' dingen ('quality time' met familie) bezig te houden. Ze hebben vaker stress en staan meer onder druk. Daarentegen zijn er ook enorm veel vereenzaamde, oude zuurpruimen die maar niet dood lijken te kunnen gaan. The good guys go first, wordt immers wel gezegd en dat komt ook niet uit de lucht vallen.
Lees nou eens De voorzitter. Mannen met macht hebben ook grotere penissen
Oud 27-10-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
battlestar schreef op 26-10-2004 @ 23:16 :
waar zie je dat staan?
"... Western countries where absolute deprivation and poverty are rare and income is not as important a factor for happiness and health as it might be in a third world nation."

Daar.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 21:10
battlestar
battlestar is offline
er wordt alleen gezegd dat inkomen in westerse landen niet zo'n grote invloed heeft op je gezondheid (en geluk) als in de derde wereld, niet dat die stress door een laag inkomen er niet bestaat, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 26-10-2004 @ 21:41 :
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 22:19
grandmommy
grandmommy is offline
schijt
Oud 03-11-2004, 16:49
thatssarah
thatssarah is offline
is dat nog eens effe jammer...
maar gelukkig zit het in de familie dat ze lang leven...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten