Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2004, 13:05
Nyai
Nyai is offline
Viavia werd ik op de ou attent gemaakt, maar ik vind het principe nogal vreemd..
Waarom zou je daar wel terecht kunnen zonder vooropleiding(tenminste, dat is mij verteld he. weet niet wat er van waar is), en op een gewone uni niet?

En dan nog iets : Geven ze daar ook medicijnen (de studie dus he..) want daar kan ik op de site niks over vinden..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2004, 13:08
Briseïs
Briseïs is offline
Nee.
Oud 25-10-2004, 13:11
Verwijderd
Volgens mij is het vooral antropologie / sociologie / psychologie, maar kijk eens op www.openuniversiteit.nl daar staat wel veel informatie op.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:15
Nyai
Nyai is offline
bedankt voor de link, ik zal eens kijken
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:21
Nyai
Nyai is offline
die site kon ik al trouwens

Maar kennis van me zei dat ze er meer zouden hebben, dus ik ga vanavond wel naar de info avond in amsterdam. Gewoon even rondkijken
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:25
Verwijderd
van de site (WO-bachelors):

Algemene cultuurwetenschappen
Management, organisatie en bestuur
Milieu- natuurwetenschappen
Nederlands recht
Psychologie
Technische informatica bedrijfskundige afstudeerrichting
Technische informatica technische afstudeerrichting

Maar nogal wiedes dat ze daar geen geneeskunde geven, dat is een veel te praktische studie.
Overigens heb je niet alleen maar theorie als je aan de OU studeert. Zo studeert mijn pa iets alla bedrijfskunde en heeft hij bv. managmentgames waarbij die met een groepje cursisten ergens afspreekt of dat ze zelfs een weekend weg zijn voor een cursus.

je hoeft idd geen vooropleiding te hebben. waarom, geen idee.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:35
Verwijderd
Vaag. Dus een of andere boerenlul die alleen lagere school heeft kan gewoon een WO-studie gaan doen? Lekker uitvalpercentage zullen ze dan hebben. Maar aan de andere kant, het zal de OU worst wezen of mensen afstuderen, die krijgen hun geld toch wel.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:42
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-10-2004 @ 14:35 :
Vaag. Dus een of andere boerenlul die alleen lagere school heeft kan gewoon een WO-studie gaan doen? Lekker uitvalpercentage zullen ze dan hebben. Maar aan de andere kant, het zal de OU worst wezen of mensen afstuderen, die krijgen hun geld toch wel.
Het zijn dan ook maar een beperkt aantal studies. En allemaal dingen als culturele wetenschappen, psychologie, e.d. Medicijnen kan je er niet doen. En terecht. Maar goed, iedereen kan zich inschrijven inderdaad.. hoewel natuurlijk wel wordt aangeraden om een (deels) aansluitende vooropleiding te hebben gedaan (gewoon vwo of mogelijk havo). Het is je eigen risico. Als je nooit verder bent gekomen dan groep 8, kan je het doen maar zal het je niet halen. Pech voor jou, geld voor hen. Het OU wordt in principe gebruikt door 'uitzonderingsgevallen'. Drop-outs en zo.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:44
Verwijderd
Ja, dat begreep ik wel, maar het lijkt me logisch dat je ook aan die dropouts toch wel iets van een toelatingstest voorlegt. Ik bedoel, als je iemand die echt niet meer dan het niveau basisschool heeft een studie laat doen dan is dat gedoemd te mislukken. Laat ze dan gewoon een test maken oid.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:45
Vice
Vice is offline
Je hebt geen bepaalde vooropleiding nodig, maar ze adviseren wel wat voorkennis.

Ik heb zelf ooit geken voor de studie natuurkunde en dan staat erbij dat kennis op het niveau van de vijfde klas havo noodzakelijk is.
Oud 25-10-2004, 13:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-10-2004 @ 14:44 :
Ja, dat begreep ik wel, maar het lijkt me logisch dat je ook aan die dropouts toch wel iets van een toelatingstest voorlegt. Ik bedoel, als je iemand die echt niet meer dan het niveau basisschool heeft een studie laat doen dan is dat gedoemd te mislukken. Laat ze dan gewoon een test maken oid.
Tja, je hebt geen voorkennis nodig. Ik heb het begin dit jaar zelf ook uitgezocht. Je hebt alleen een probleem als je het niet kan/weet. Maar dat is niet hun probleem. (Ik weet ook niet hoe het met de financiele kant zit maar daar zal ook vast wel iets mee zijn. Ik neem aan dat je niet zomaar stufi of zo hieraan uit kan geven aangezien het een groot risico is. Maar dat weet ik dus niet zeker.. ben wel benieuwd eigenlijk )
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:52
Verwijderd
Er staat mij iets bij dat het nogal prijzig is, tenminste als ik de prijzen op bijv. de site van LOI/NTI bekijk dan lopen de masteropleidingen (dat wil zeggen, de studiepakketten voor masteropleidingen) soms wel tegen de tienduizend euro
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-10-2004 @ 14:52 :
Er staat mij iets bij dat het nogal prijzig is, tenminste als ik de prijzen op bijv. de site van LOI/NTI bekijk dan lopen de masteropleidingen (dat wil zeggen, de studiepakketten voor masteropleidingen) soms wel tegen de tienduizend euro
Uhuh. Ik dacht het ook. Weet ook nog wel dat m'n moeder zoiets had van: mocht dit ooit een mogelijkheid zijn voor je en doorgaan... dan moeten we *hard* gaan nadenken over hoe we dat allemaal moeten regelen. Maar het bleek voor mij niet handig te zijn.

Maar mag ik zovij zijn om de topicstarter te vragen waarom ze hierin geinteresseerd is. (en of ze dat nog steeds is nu blijkt dat ze geen geneeskunde kan doen? )
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:58
Nyai
Nyai is offline
en je moet sowieso 18 zijn voor zo ver ik weet.

dat je er geen geneeskunde kunt studeren wist ik wel voor 99 procent, maar dacht, vraag het toch even haha

Ik weet nu iig wat ik weten wil
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:59
Lorelei
Lorelei is offline
Klopt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 14:12
Nyai
Nyai is offline
Citaat:
Maar mag ik zovij zijn om de topicstarter te vragen waarom ze hierin geinteresseerd is. (en of ze dat nog steeds is nu blijkt dat ze geen geneeskunde kan doen? )
ik heb dus geen vooropleiding, en begin volgend jaar daar mee, maar toen stuitte ik op de open uni, dus vroeg me af of ik daar niet meteen aan de slag kon

maar ik begin dus volgend jaar hopelijk (moet alles nog uitzoeken hoe dat precies moet en alles, heb er totaal geen idee van) en dan ga ik daarna gewoon beginnen met de studie
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 15:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nyai schreef op 25-10-2004 @ 15:12 :
ik heb dus geen vooropleiding, en begin volgend jaar daar mee, maar toen stuitte ik op de open uni, dus vroeg me af of ik daar niet meteen aan de slag kon

maar ik begin dus volgend jaar hopelijk (moet alles nog uitzoeken hoe dat precies moet en alles, heb er totaal geen idee van) en dan ga ik daarna gewoon beginnen met de studie
Hoe heb je het nu gedaan dan?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 15:48
Nyai
Nyai is offline
ik heb nog niks gedaan

zoals ik al zei, ik heb geen middelbare school diploma, dus daar ga ik volgend jaar mee beginnen.
Ik moet denk ik even langs het cwi, die kunnen me vast wel verder helpen daarmee.
Dan wil ik daarna geneeskunde gaan studeren, maar dat is pas over een jaartje of 3
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 15:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nyai schreef op 25-10-2004 @ 16:48 :
ik heb nog niks gedaan

zoals ik al zei, ik heb geen middelbare school diploma, dus daar ga ik volgend jaar mee beginnen.
Ik moet denk ik even langs het cwi, die kunnen me vast wel verder helpen daarmee.
Dan wil ik daarna geneeskunde gaan studeren, maar dat is pas over een jaartje of 3
Oh, je gaat beginnen met middelbare school diploma. Ik dacht met de studie al. Ik was al verbaasd en benieuwd .
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:08
Nyai
Nyai is offline
was het maar al zo ver
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nyai schreef op 25-10-2004 @ 17:08 :
was het maar al zo ver