Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 14:08
zeep007
zeep007 is offline
ik weet niet of dit al vaker is geweest, heb wel gezocht kon niet echt wat vinden.

Maar ik ben dus sinds kort het huis uit en het geld groeit me niet op de rug, helaas.... maar iedere avond eten kost best nog wel wat geld...

DUS:

heeft iemand nog tips voor lekkere goedkope maaltijden,

kom maar op!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2004, 14:26
YPrue
YPrue is offline
De link naar het volgende topic gaat er eigenlijk ook al over, kijk hier maar eens.

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=953740
Oud 04-11-2004, 17:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit ook sinds kort op kamers en bij mij valt het juist reuze mee wat ik kwijt ben aan eten. Ik eet redelijk vaak rijst, pasta, tarly of couscous. Dat kost bijna niets en vult goed. Ook stamppot is een aanrader. Ik eet niet regelmatig lappen vlees maar als je de moeite neemt om goed te zoeken is er ook voor een leuke prijs vlees te vinden (kijk bijvoorbeeld eens bij de aanbiedingen die niet meer lang houdbaar zijn, die kan je nog prima invriezen). Verder selectief zijn met je groente en fruit. In de winter moet je bijvoorbeeld geen aardbeien willen eten want dan betaal je je blauw, doe het in deze tijd van het jaar met appels, peren na mandarijne en laat die aardbeien staan tot mei ofzo tot die weer betaalbaar zijn. Groente is ook relatief goedkoop in de diepvries of in pot te verkrijgen en bijna net zo gezond.

Als je echt nog ideeen wilt hebben van wat ik eet dan hoor ik het wel maar ik denk dat je hier ook een eind mee komt.
Oud 04-11-2004, 19:28
Verwijderd
Goed boodschappen doen scheelt een hoop. Dus een stukje verder fietsen naar de Aldi of Lidl, of als je in een 'gewone' supermarkt bent in de onderste en allerbovenste schappen kijken, en letten op wat er in de aanbieding is.
Verder zijn spaghettisoorten en rijstsoorten niet duur.
Spaghetti = 25 ct per pakje = 5 ct per portie
2 tomaten = 20 ct ongeveer
100 g gehakt = 50 cent of 2 gebakken eieren = 10 ct
wat basilicum ofzo erbij, weet niet hoe duur het is maar bij toko's e.d. kun je goedkoop grote zakken gedroogde kruiden kopen
zout, peper kost vrijwel niets, beetje olijfolie is ook niet duur

Rijst = 3 euro per twee-kilo-zak surinaamse rijst = 15 ct per portie
Flinke prei = 30 ct per stuk en dan heb je een flink grote
gehakt of ei erbij, wat leuke kruiden, weer een maaltijd
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:28
Iveauh
Iveauh is offline
eieren zijn bij voorbaat lekker goedkoop en kun je goed op teren
anders ga je naar aldi, koop je spinazie( liefst a la creme ), spekblokjes, pasta ( naar keuze..), creme fraiche.
eerst de spinazie klaar maken
gooi spekjes doorheen, op het laatst doe je er creme fraiche er bij.
Smullen maar, zeer goedkope voedzame, ook wel vette maaltijd
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 12:46
Yaimey80
Yaimey80 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-11-2004 @ 13:28 :Rijst = 3 euro per twee-kilo-zak surinaamse rijst = 15 ct per portie
Flinke prei = 30 ct per stuk en dan heb je een flink grote
gehakt of ei erbij, wat leuke kruiden, weer een maaltijd [/B]
Jammie!!
Eet je dit echt?? Je doet er toch wel saus bij hoop ik!!
Anders is het echt niet te eten.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Yaimey80 schreef op 05-11-2004 @ 13:46 :
Jammie!!
Eet je dit echt?? Je doet er toch wel saus bij hoop ik!!
Anders is het echt niet te eten.
Ik eet dat nooit, want ik hoef niet zuinig te doen. Maar waarom zou het niet te eten zijn?

Overigens kun je met water, wat bloem of ander bindmiddel en wat sojasaus ook een saus maken van de prei, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 18:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb mijn planner voor het eten voor de komende dagen er eens bijgepakt, wat ik dan zoal eet (en ik geef niet meer dan 20 a 30 euro uit aan eten per week):

- zondag: lasagne (kant en klaar voor 1,20)
- maandag: wentelteefjes met de gang, geen idee wat het kost maar waarschijnlijk niet veel
- dinsdag: eet ik in het universiteitsrestaurant al warm 's middags voor ongeveer drie euro en dan 's avonds brood met cup a soup ofzo.
- woensdag: schnitzel voor 1 euro, gebakken aardappeltjes voor 1 euro voor een zak waar je zeker vier keer van kan eten en spinazie uit een diepvriespak van ook een euro ofzo waar je ook zeker vier keer van kan eten
- donderdag: pasta met tomatensaus, heb ik nog staan in de diepvries maar kost bij elkaar ook nog geen euro. Koop een goedkoop potje saus en vul dat aan met bijvoorbeeld en paprika en een preitje en een half pakje ham of spekblokjes.
- vrijdag, zaterdag en zondag eet ik bij mijn vriend en ik neem vrijdag alleen broodjes mee voor in de trein maar die kosten 1 euro voor een zak met tien broodjes.
- maandag eten we dan met de gang, waarschijnlijk maak ik dan macaroni voor 10 wat neerkomt op iets van 2 euro per persoon gok ik.
- dinsdag: stamppot met aardappels, appels en spekblokjes. Aardappels kosten niets, drie aardappels van een normaal formaat kosten nog geen 30 cent, appels 1 euro voor zes appels waarvan je er maar twee nodig hebt, spekblokjes zijn wel wat duurder maar aan een half pakje heb je dan ook genoeg.
- woensdag: pizza voor 1,20
- donderdag: Spitskool die ik ook van thuis meenam met het restje van de spekjes van dinsdag, dat roerbakken, is echt heel lekker en er iets van pasta of tarly bij wat ook bijna niets kost per portie.
- vrijdag, zaterdag en zondag eet ik thuis
- maandag: couscous met diepvriesdoperwtjes en een kiphamburger uit de aanbiedingen die in de diepvries best nog een lange tijd goed blijft.
- dinsdag: weer in de alma en 's avonds iets van brood met soep of soms kant en klare paella uit de diepvries, kost ook iets van 1,20 en kan je zeker drie keer van eten.
- woensdag: quorn (duur maar zitten kortingsbonnen bij van 1 euro zodat je de volgende twee keren 1 euro korting krijgt ) met roerbakgroente (grove soepgroente of diepvriesgroentemix is ook zeer geschikt en een stuk goedkoper) en daarbij tarly. Ik heb daarvan een kilopak en heb er nu al drie keer van gegeten en ik ben nog niet op de helft.

Zo heb je een beetje een idee van hoe je makkelijk en goedkoop en toch ook lekker kan eten. Verder eet ik veel brood op een dag maar dat kopen we aan met de gang en daar geven we 15 euro per week aan uit voor drie broden per dag met negen personen dus dat kost ook niets. Broodbeleg ben ik ook niet gek veel geld aan kwijt maar ik eet ook vaak brood zonder beleg of twee sneetjes met beleg voor een boterham. Verder eet ik yoghurtjes en die koop ik in een grootverpakking omdat je dan verhoudingsgewijs veel goedkoper uit bent. Veel koekjes, chips en chocola eet ik niet of dat krijg ik van thuis mee. Ik rook en ik drink ook niet dus dat scheelt me ook heel veel geld. Verder goedkope frisdrank en veel bronwater of limonadesiroop.

Ik bespaar niet echt op mijn eten maar ik let wel goed op wat ik koop en ik probeer van alles eerst de goedkoopste variant uit. Ik ben van huis uit niet gewend om heel duur te eten en ik ben geen hele grote eter, dat scheelt ook een hoop.
Oud 07-11-2004, 15:26
zeep007
zeep007 is offline
he bedankt voor de reacties...

broodbeleg enzo kost bij mij ook niet veel geld, het zit meer in het avondeten. Ik woon btw samen met mijn vriend nu en hij eet echt voor 2, wat niet echt voordelig is,
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 15:50
Verwijderd
dan geef je hem gewoon extra veel aardappels/pasta/rijst en niet extra veel van de andere dingen; heeft hij zijn buik vol en kost het nauwelijks meer geld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten