Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2004, 18:50
Verwijderd
Op kamers hebben we een gezamenlijke internetaansluiting waardoor ik maar 1000Mb per maand kan verbruiken?

Hoe weinig kan ik daarmee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2004, 18:54
Preaper
Preaper is offline
De vraag is: wat wil jij met internet?

Je kunt zoveel met het internet... dat kunnen wij echt niet allemaal voor je opsommen.
Oud 19-10-2004, 18:58
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
als je nortmaal internet,emailt,p0rn kijkt is dat goed

wil je gaan downloaden dan is het kut

maar aangezien je niet weet wat je ermee kunt zul je ook wel niet gaan downloaden en is er niks aan de hand
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 19:36
Verwijderd
1000 MB is genoeg als je écht alleen surft, mailt en MSN't. Maar zodra je MP3's gaat downloaden, ook al is het maar een enkel nummertje van 5 MB, dan schiet het natuurlijk al hard op.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 20:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
CL schreef op 19-10-2004 @ 19:50 :
Op kamers hebben we een gezamenlijke internetaansluiting waardoor ik maar 1000Mb per maand kan verbruiken?

Hoe weinig kan ik daarmee?
Bij welke provider? Er zijn nog maar erg weinig providers die onder de 5 GB per maand zitten.

Download (oh nee, laat het maar op diskette zetten) een programmaatje waarmee je het bij kunt houden, dan weet je zelf wat je verbruikt met bepaalde acties. Ik kan het moeilijk voor je vertellen.
Oud 19-10-2004, 21:02
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
1000 mb is echt weinig per maand, vooral als je dat nog eens moet delen met je kamergenoten. 1000mb is 2 dagen internetten voor mij. Nu download ik wel redleijk veel, maar dan nog 1000mb moet je maar net 10 liedjes per maand downen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:10
Verwijderd
Nou, ik wist dat ik niet kon downloaden, maar ik vroeg me af of ik wel normaal zou kunnen surfen/msnen inderdaad. Ik hoef die 1000mb niet te delen en zit bij Zeelandnet. Ik geloof dat we 8gig per maand 'te besteden' hebben. Dit wel met 4 man.

Dus als ik gewoon 'internet' zonder mp3's / dvd's te downloaden moet het lukken?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:47
Verwijderd
Ik verbruik nu per dag ongeveer 5 GB (tussen 3 GB en 8 GB), ik download op dit moment erg veel.

Maar volgens mijn statistieken is het dit per dag (online van: 15.00 - 00.00) down/up:
MSN Messenger: 1 MB / 8 MB
Browser: 112 MB / 9 MB
E-Mail: 2.5 MB / 0.15 MB

(Zijn denk ik het meest relevant)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
CL schreef op 19-10-2004 @ 22:10 :
Nou, ik wist dat ik niet kon downloaden, maar ik vroeg me af of ik wel normaal zou kunnen surfen/msnen inderdaad. Ik hoef die 1000mb niet te delen en zit bij Zeelandnet. Ik geloof dat we 8gig per maand 'te besteden' hebben. Dit wel met 4 man.

Dus als ik gewoon 'internet' zonder mp3's / dvd's te downloaden moet het lukken?
Een DVD zal je niet lukken, als het gaat om een pure ISO ben je namelijk al 4500 MB kwijt voor een DVD

Gewoon surfen e.d. kan prima, en op zich ook nog wel af en toe een nummertje downloaden. Maar niet hele albums of films ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-10-2004 @ 23:00 :
Een DVD zal je niet lukken, als het gaat om een pure ISO ben je namelijk al 4500 MB kwijt voor een DVD

Gewoon surfen e.d. kan prima, en op zich ook nog wel af en toe een nummertje downloaden. Maar niet hele albums of films ofzo.
Danku!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 00:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een film is 700MB (cd) dus downloaden zit er niet in dan.

Wel chatten, internetten en emailen.
Oud 20-10-2004, 09:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Volgens mij worden hier dingen door mekaar gehaald.

Je bedoelt dat de 'snelheid' 1000mb is? Dan bedoel je waarschijnlijk +/- 1000kbit/s. Die 8GB 'bestedingsruimte' is je datalimiet. Die 1000kbit is hoe snel je kunt downloaden.

Die snelheid is natuurlijk meer dan ruim genoeg voor MSN e.d., en ook prima om MP3s te downloaden. 8GB aan datalimiet is niet zo veel met 4 man, maar zolang je het bij gewoon internetten + wat MP3s enzo houdt zou dat meer dan genoeg moeten zijn.

Waar je wel een beetje mee op moet passen is programma's als eMule. Als 1 iemand daar flink mee gaat downloaden, kan dit voor grote vertragingen bij de andere gebruikers zorgen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 09:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-10-2004 @ 01:55 :
Een film is 700MB (cd) dus downloaden zit er niet in dan.

Wel chatten, internetten en emailen.
Dan heb je het wel over 2 uitersten. De meeste 'casual' gebruikers gebruiken 't vooral voor surfen, chatten en e-mailen, en dan af en toe een MP3tje downloaden van Kazaa. Films zijn van een compleet andere orde.

Bovendien: mensen zeggen al dat films downloaden een probleem gaat vormen. Waarom herhaal je ze dan in hemelsnaam?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 10:37
Verwijderd
Als het 8 GB per maand is @ 1 MBit/s dan is dat ruim voldoende, daar kun je ook nog wel eens wat albums mee downloaden.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-10-2004 @ 11:37 :
Als het 8 GB per maand is @ 1 MBit/s dan is dat ruim voldoende, daar kun je ook nog wel eens wat albums mee downloaden.
Ruim voldoende zeg je...

Zit altijd ruim over mijn limiet, heb namelijk ook 1 mbit @ 8GB.
Ik vind het schandalig, dat limiet.
Gelukkig in Febuari overstappen naar Planet of Zon net
Oud 20-10-2004, 12:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-10-2004 @ 12:38 :
Die limiet.

8GB is voor de meeste mensen ruim voldoende. Ik download veel, en mijn top is iets van 11GB ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:12
Jolt
Jolt is offline
Naja bij mij staat ie ook 24/7 aan te downloaden, voordat ik ga werken lijste met soulseek maken

en als ik terug kom heb ik alles.
Oud 20-10-2004, 16:15
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 20-10-2004 @ 12:38 :
Ruim voldoende zeg je...

Zit altijd ruim over mijn limiet, heb namelijk ook 1 mbit @ 8GB.
Planet is wel de belachelijkste kutprovider die ik ken. Ga je echt op achteruit!
Oud 20-10-2004, 16:19
Engadin
Engadin is offline
Speedlinq is wel goedkoop, kheb er nog geen ervaring mee, maar ga morgen aanvragen (eindelijk echt inet). Ze hebben wel een datalimit, maar voor een 1024/512 verbinding lijkt 15 GB niet veel teweinig
Oud 20-10-2004, 16:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-10-2004 @ 17:15 :
Planet is wel de belachelijkste kutprovider die ik ken. Ga je echt op achteruit!
Hoezo?
Want mijn ouders zijn niet blij met mij, ze willen hetzelfde blijven betalen, maar ik wil graag zonder data limiet, planet was het aantrekkelijkste omdat die zonder aansluitkosten van 74 euro aankomen waaien.
Oud 20-10-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-10-2004 @ 17:15 :
Zeker nog nooit Chello gehad
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 20-10-2004 @ 17:58 :
Niks mis mee hoor
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 12:28
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
eddie schreef op 20-10-2004 @ 19:44 :
Niks mis mee hoor
ownee?
ftp max 50kb/s?
80 euro lappe voor 4mbit? terwijl je adsl 8mbit voor 55 hebt?
nou ik weet wel wat er mis mee is
Oud 21-10-2004, 14:17
Verwijderd
chello heeft voor de rest van de maand mijn snelheid teruggebracht naar 64 k/sec omdat ik teveel had gedownload deze maand
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:19
Energie
Energie is offline
Citaat:

Alles wat je op het internet ziet download je dus ook msn gesprekken emai enl sites.
Oud 21-10-2004, 14:25
Verwijderd
Citaat:
StayBeautiful schreef op 21-10-2004 @ 15:17 :
chello heeft voor de rest van de maand mijn snelheid teruggebracht naar 64 k/sec omdat ik teveel had gedownload deze maand
En hoeveel is 'teveel' bij chello?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 15:25 :
En hoeveel is 'teveel' bij chello?
Bij Classic 40GB, bij die grotere 80GB per maand.

Trouwens krijg je twee mailtjes dat je bijna aan je limiet zit.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:32
flamez
flamez is offline
als je het bij wilt houden is dit een goed programmatje, weet niet ofdat je ook een limiet kunt instellen.
Oud 21-10-2004, 14:41
LB06
LB06 is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 21-10-2004 @ 13:28 :
ownee?
ftp max 50kb/s?
80 euro lappe voor 4mbit? terwijl je adsl 8mbit voor 55 hebt?
nou ik weet wel wat er mis mee is
Grote onzin. je hebt 4mbit down 1 mbit up voor 50 euro per maand (Chello classic). Daarnaast kan ik van bijv ftp.surfnet.nl gewoon op volle snelheid downloaden.

Ontopic:
Ik neem aan dat je 8GB / 4 personen = 2GB pppm(per persoon per maand) mag verbruiken? Moet genoeg zijn voor een beetje emails checken, surfen en msn'en. Hier en daar een mp3'tje downloaden gaat ook nog wel. Hoeveel uur per dag zit je te surfen/mailen/msnen ongeveer (gemiddeld genomen)?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 21-10-2004 @ 15:31 :
Bij Classic 40GB, bij die grotere 80GB per maand.

Trouwens krijg je twee mailtjes dat je bijna aan je limiet zit.
Hm, dat valt me nog wel mee. Ik dacht echt dat je bij Chello supersnel werd afgeknepen. Maar toch heb ik het niet zo op limieten, geef mij maar FUPs, daar valt tenminste nog over te twisten met die lui
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:51
Lenny K
Lenny K is offline
Citaat:
flamez schreef op 21-10-2004 @ 15:32 :
als je het bij wilt houden is dit een goed programmatje, weet niet ofdat je ook een limiet kunt instellen.
kutgek, staat op die site dat het 1.6 mb ofzo is, heb je die binnen, moet het installatieprogramma nog 32mb binnenhalen, zo kom je wel aan je mb's!
Oud 21-10-2004, 15:10
Krekker
Krekker is offline
Offtopic: Ik heb weleens gehoord dat een internetprovider je snelheid niet mag afknijpen. Je betaalt tenslotte voor de normale snelheid. Niet voor de halve snelheid. Ze kunnen wel je inetverbinding afsluiten, mits ze je er niet meer voor laten betalen. Check voor de zekerheid de algemene voorwaarden van je provider als je snelheid wordt afgeknepen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 21-10-2004 @ 16:10 :
Offtopic: Ik heb weleens gehoord dat een internetprovider je snelheid niet mag afknijpen. Je betaalt tenslotte voor de normale snelheid. Niet voor de halve snelheid. Ze kunnen wel je inetverbinding afsluiten, mits ze je er niet meer voor laten betalen. Check voor de zekerheid de algemene voorwaarden van je provider als je snelheid wordt afgeknepen.
Je kunt er vergif op innemen dat in die algemene voorwaarden staat dat de aanbieder zich het recht voorbehoudt om jouw snelheid te verminderen als jij je niet aan je verplichtingen houdt. Een van die verplichtingen is het respecteren van de datalimiet, doe je dat niet dan heeft de aanbieder de bevoegdheid om jouw verbinding af te knijpen. Dat is namelijk gewoon overeengekomen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:35
Energie
Energie is offline
snap ook niet hoe mensen +50GB per maand kunnen downloaden.... elke dag film kijken ofzo
Oud 21-10-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 15:41 :
Hm, dat valt me nog wel mee. Ik dacht echt dat je bij Chello supersnel werd afgeknepen. Maar toch heb ik het niet zo op limieten, geef mij maar FUPs, daar valt tenminste nog over te twisten met die lui
Chello heeft FUP

Alleen alks je over de 40GB komt wordt je wel afgeknepen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:45
Verwijderd
Hm, dat is wel vaag. Ik zit bij XS4ALL en die hebben ook een FUP, maar ik heb echt nog nooit een mailtje gehad. Ze geven wel een richtlijn voor het gebruik, maar dat is gewoon een gemiddelde van alle klanten in die abonnementsvorm. Ik geloof dat het voor Basic ADSL zo'n 8 GB per maand is, terwijl ik echt al meer dan een jaar elke maand 50+ GB heb gedownload...nog nooit een mailtje gezien

@ Energie: inderdaad, elke dag film kijken, of nog belangrijker: films downloaden in DVD-ISO formaat. Dat kost je zo 4.5 GB per film, vergelijk dat maar eens met de 700 MB voor een DiVX-film, terwijl de kwaliteit niet zoveel scheelt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:45
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Energie schreef op 21-10-2004 @ 17:35 :
snap ook niet hoe mensen +50GB per maand kunnen downloaden.... elke dag film kijken ofzo
Soulseek

Ik moet gewoon zonder limiet hebben!!
Weet iemand nog een goede/ niet te dure?
Planet werd mij dus afgeraden.
Ik had al gezocht op internet, kabel is te duur.
Adsl was alleen aantrekkelijk, 30 euro in de maand.
Zon net had het maar die had 74, 95 aansluitkosten
Oud 21-10-2004, 16:47
Energie
Energie is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-10-2004 @ 17:45 :
Soulseek

Ik moet gewoon zonder limiet hebben!!
Weet iemand nog een goede/ niet te dure?
Planet werd mij dus afgeraden.
Ik had al gezocht op internet, kabel is te duur.
Adsl was alleen aantrekkelijk, 30 euro in de maand.
Zon net had het maar die had 74, 95 aansluitkosten
ja soulseek ja? dus je wilt zeggen dat je duizenden mp3's per dag download?
Oud 21-10-2004, 16:48
Verwijderd
www.demon.nl

Deze maand een actie met gratis aansluiting en gratis modem, terwijl ze sowieso over het algemeen ook goedkoop zijn (55 eu per maand voor 2048/1024).
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 21-10-2004 @ 17:47 :
ja soulseek ja? dus je wilt zeggen dat je duizenden mp3's per dag download?
Nee, maar misschien wel één grote DVD-film of enkele 320 kbps volledige albums. Dan zit je daar zo aan hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 17:45 :
Hm, dat is wel vaag. Ik zit bij XS4ALL en die hebben ook een FUP, maar ik heb echt nog nooit een mailtje gehad. Ze geven wel een richtlijn voor het gebruik, maar dat is gewoon een gemiddelde van alle klanten in die abonnementsvorm. Ik geloof dat het voor Basic ADSL zo'n 8 GB per maand is, terwijl ik echt al meer dan een jaar elke maand 50+ GB heb gedownload...nog nooit een mailtje gezien

@ Energie: inderdaad, elke dag film kijken, of nog belangrijker: films downloaden in DVD-ISO formaat. Dat kost je zo 4.5 GB per film, vergelijk dat maar eens met de 700 MB voor een DiVX-film, terwijl de kwaliteit niet zoveel scheelt.
Hier ook xs4all en maandelijks schommeld het tussen de 40 en 60 GB ook nog nooit iets gehoord
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:55
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 17:48 :
Nee, maar misschien wel één grote DVD-film of enkele 320 kbps volledige albums. Dan zit je daar zo aan hoor.
Tis meestal zo, hele lijst samen stellen.
Dus alle cds die ik wil.
En of films.

Dan werken, thuis kom is ie klaar.
Maar meestal combinatie van soulseek en bittorent zijn de boosdoeners.

Een dvdtje is al gauw 700/800 mb, ....
Oud 21-10-2004, 16:56
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Lenny K schreef op 21-10-2004 @ 15:51 :
kutgek, staat op die site dat het 1.6 mb ofzo is, heb je die binnen, moet het installatieprogramma nog 32mb binnenhalen, zo kom je wel aan je mb's!
Ja wie heeft er dan ook een data limiet, en wat is 33.6mb tegenwoordig en had hij er speciaal voor jou bij moeten zetten: kijk uit, mocht je nog nooit met NET van microsoft hebben gewerkt en dus deze download nog niet hebben moet je extra downloaden?
Oud 21-10-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 21-10-2004 @ 17:55 :
Tis meestal zo, hele lijst samen stellen.
Dus alle cds die ik wil.
En of films.

Dan werken, thuis kom is ie klaar.
Maar meestal combinatie van soulseek en bittorent zijn de boosdoeners.

Een dvdtje is al gauw 700/800 mb, ....
En dan haal je ze nog binnen in DiVX-formaat. Ik download vrijwel alleen originele DVD-ISO's, dus dat kost me wel 4500 MB per film. Dan zit je snel aan veel download.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 17:25
Jolt
Jolt is offline
Oei, dat is niet zo fijn, dan zit ik idd zo aan mijn limiet.
je brengt me wel op een idee, dan maar eentje per maand
Oud 21-10-2004, 18:02
Verwijderd
het gaat dan ook alleen om films die ik echt op DVD wil bewaren en die ik later ook nog eens kijk. Films die je wilt zien omdat het stoer is als ze nog niet in de bios draaien (vaak telesynced) download ik natuurlijk gewoon zo efficiënt mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:27
Krekker
Krekker is offline
*kuchkuch*ontopic*kuchkuch*
Voor dit soort discussies heb ik dus zitten zeuren om een filesharing topic. En guess what, het is er ook, dus deze discussie kan daar verdergaan.

BTW: kom ik erg zeikerig over?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:37
Verwijderd
Heel erg, maar je hebt wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Krekker schreef op 21-10-2004 @ 19:27 :
*kuchkuch*ontopic*kuchkuch*
Voor dit soort discussies heb ik dus zitten zeuren om een filesharing topic. En guess what, het is er ook, dus deze discussie kan daar verdergaan.

BTW: kom ik erg zeikerig over?
Discussie is al voorbij
Ga gerust verder hoor.
Oud 21-10-2004, 18:53
Gimme more beer
Citaat:
********** schreef op 20-10-2004 @ 17:58 :
Jawel, dat zegt dus wat...
Reageren

Regels voor berichten