Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 10:56
ydnew
ydnew is offline
als jullie verliefd zouden worden op een meisje/jongen van een andere cultuur zou dan je ouders er problemen mee hebben/ en jij zelf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2002, 10:57
aquafemme
aquafemme is offline
nee geen problemen, maar ze zouden me wel advies geven... Ik weet niet of ik zelf er problemen mee zou hebben, maar ik zou me niet veranderen voor die relatie..

aquafemme
Oud 15-03-2002, 11:00
ydnew
ydnew is offline
Citaat:
aquafemme schreef:
nee geen problemen, maar ze zouden me wel advies geven... Ik weet niet of ik zelf er problemen mee zou hebben, maar ik zou me niet veranderen voor die relatie..

aquafemme

dus als je verliefd zou worden op een marokkaan en hij zou zeggen dat je ook een moslim zou moeten worden anders maakt die het uit, zou je het dan uitmaken

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 11:04
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
ydnew schreef:
Citaat:
aquafemme schreef:

aquafemme

dus als je verliefd zou worden op een marokkaan en hij zou zeggen dat je ook een moslim zou moeten worden anders maakt die het uit, zou je het dan uitmaken

jah, omdat ik mezelf dan verander in een persoon die ik niet wil zijn... ik zou nooit met volle overgaven geloven in het geloof van mijn 'vriend'!

Ik zou het dan zeker uit maken....
Oud 15-03-2002, 11:41
fruitmand
fruitmand is offline
Mn ex van heel erg lang (ja, die ene) die was joods. Toenertijds geen probleem, okee, geen schelpvis, big deal! Maar we dachten toenertijds dat we met elkaar zouden trouwen (welk stelletje doet dat niet af en toe ) en toen moest ik echt slikken. Dan moet je helemaal joods worden, en een hele speciale traditie ondergaan en allemaal rare dingen doen om joods te worden. En een joodse bruiloften is in ALLE opzichten anders dan zo'n een die wij kennen. Dus ik denk niet dat ik met iemand van een joods of moslim geloof trouw, dat denk ik echt niet. Veel te moeilijk, en je moet drastische verranderingen ondergaan
Oud 15-03-2002, 11:45
Martin Dude
Martin Dude is offline
extreme veranderingen? neuj .. denk het niet
Oud 15-03-2002, 11:47
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Martin Dude schreef:
extreme veranderingen? neuj .. denk het niet

geloof me nou maar, voor een vrouw om van atheist naar joods te gaan?! Dat is echt heel erg... zo'n hele ceremonie enzo...ik zou het voor geen miljoen willen doen, echt niet.

Oud 15-03-2002, 11:52
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik verplaats m naar Liefde&Relatie.

De Kantine --> L & R
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 14:57
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Hmm.. denk niet dat het zal gebeuren maar weet wel dat m'n ouders er niet blij mee zouden zijn. Als je verliefd bent ben je "blind" dus dan sta je niet stil bij evt. gevolgen. Maar ouders wel... dus levert veel problemen op.

een ieder die hier mee te maken heeft: heel veel succes, je zal (denk ik) voor hete vuren komen te staan maar als je sterk bent lukt het je wel!

Liefs!
Oud 15-03-2002, 15:05
~*InDo SHorTy*~
~*InDo SHorTy*~ is offline
tis al 2x gebeurd en ut ging goed hoor, me ouders gaven er nix om als ik verliefd ben dan laten ze me gwoon

van dat cultuur heb ik nix gemerkt ofzo, me beste vriendin is moslim dus ben het al gewend
Oud 15-03-2002, 15:07
Verwijderd
ik zelf kom uit korea maar ben geadopteerd dus heb nederlandse familie en ben hier opgegroeid. en ik heb een ned. vriend en zijn familie zit er niet mee. maar ik denk ook omdat dat komt doordat ik gewoon eigenlijk hollands ben, heb totaal niks met korea te maken behalve dan dat ik er zo uit zie, verder heb ik geen cultuur in me.

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:42
Masked Mage
Masked Mage is offline
zolang ik maar niet mezelf mot veranderen
Oud 15-03-2002, 16:07
Verwijderd
Wat is dit nou voor vraag?
Wat maakt het nou uit of iemand uit een ander cultuur is.
Anders neem je daar toch geen relatie mee.
Of ga je daar toch niet mee trouwen als je er problemen mee heb

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:18
Piccola
Piccola is offline
Dat heb ik gehad! En gelukkig had niemand er problemen mee..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:44
Verwijderd
Nouja van de buitenwereld moet je je sowieso niets aantrekken. Mijn pa heeft bijvoorbeeld iets tegen buitenlanders, maar als ik toevallig op een Turkse jongen zou vallen, boeit het me echt niet wat mijn pa denkt... Die is gewoon te bekrompen en te dom (één Turk jat een fiets, iedere Turk is een dief .. Maar goeien moet je wel apart hangen...DAMN!)

Verder, natuurlijk kunnen er zich problemen voordoen als je met iemand krijgt uit een andere cultuur, vooral de normen en waarden zullen nog wel eens botsen.
Weer het voorbeeld Turks... In de Turkse cultuur hebben mannen het voor het zeggen, de vrouwen zie ik soms bijna als slaaf: zelfs als ze zwanger zijn vertikt een Turkse man het om de boodschappen te dragen. (als je het hebt over die echt, nog steeds streng moslim-turken, dus niet die zo vernedelandst zijn (is dat een woord?))

Dan zul je als westerse vrouw wel heel veel resect af moeten dwingen... en dat kan best moeilijk zijn, omdat cultuur je echt is aangeleerd, is er met de paplepel ingestampt! En om dat zomaar te veranderen gaat niet lukken, daar moet je aan werken en het zal ook lang duren...

Respect voor elkanders cultuur is heel moeilijk te creëren, omdat je toch eigenlijk diep van binnen je eigen cultuur beter vind, en je eigen ideeën. Een andere cultuur blijft "raar" ...

Nahja als je er samen aan werkt, en respect hebt voor elkaar. Dan komt het wel goed denk ik zo. Liefde is sterk en dit zal het wel overwinnen... denk ik Zou het in ieder geval proberen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:47
Verwijderd
Citaat:
ydnew schreef:
als jullie verliefd zouden worden op een meisje/jongen van een andere cultuur zou dan je ouders er problemen mee hebben/ en jij zelf
Mijn ouders niet en ik denk ik wel, omdat ik daar gewoon niet zo veel zin in heb, in een andere cultuur. Het kost veel moeite en ik heb ook absoluut geen zin me in te leven in haar cultuur, zeker niet als het een moslimcultuur is. Dat wil niet zeggen dat ik per definitie niets wil met een donker meisje; als het een donker meisje is dat opgegroeid en opgevoed is in de westerse cultuur heb ik er geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:54
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Verhaal!
Mooi gezegd! Mee eens!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:02
Verwijderd
Het hangt ervanaf hoever die cultuur van je afstaat. Ik zou zelf niets kunnen beginnen met iemand uit een andere cultuur/geloof omdat ik teveel van m'n vrijheden hou en de meeste geloven die vrijheden behoorlijk beperken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten