Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik zou het dan zeker uit maken....
|
Mn ex van heel erg lang (ja, die ene) die was joods. Toenertijds geen probleem, okee, geen schelpvis, big deal! Maar we dachten toenertijds dat we met elkaar zouden trouwen (welk stelletje doet dat niet af en toe
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Hmm.. denk niet dat het zal gebeuren maar weet wel dat m'n ouders er niet blij mee zouden zijn. Als je verliefd bent ben je "blind" dus dan sta je niet stil bij evt. gevolgen. Maar ouders wel... dus levert veel problemen op.
een ieder die hier mee te maken heeft: heel veel succes, je zal (denk ik) voor hete vuren komen te staan maar als je sterk bent lukt het je wel! Liefs!
|
tis al 2x gebeurd en ut ging goed hoor, me ouders gaven er nix om als ik verliefd ben dan laten ze me gwoon
van dat cultuur heb ik nix gemerkt ofzo, me beste vriendin is moslim dus ben het al gewend
|
Verwijderd
|
ik zelf kom uit korea maar ben geadopteerd dus heb nederlandse familie en ben hier opgegroeid. en ik heb een ned. vriend en zijn familie zit er niet mee. maar ik denk ook omdat dat komt doordat ik gewoon eigenlijk hollands ben, heb totaal niks met korea te maken behalve dan dat ik er zo uit zie, verder heb ik geen cultuur in me.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nouja van de buitenwereld moet je je sowieso niets aantrekken. Mijn pa heeft bijvoorbeeld iets tegen buitenlanders, maar als ik toevallig op een Turkse jongen zou vallen, boeit het me echt niet wat mijn pa denkt... Die is gewoon te bekrompen en te dom (één Turk jat een fiets, iedere Turk is een dief
![]() Verder, natuurlijk kunnen er zich problemen voordoen als je met iemand krijgt uit een andere cultuur, vooral de normen en waarden zullen nog wel eens botsen. Weer het voorbeeld Turks... In de Turkse cultuur hebben mannen het voor het zeggen, de vrouwen zie ik soms bijna als slaaf: zelfs als ze zwanger zijn vertikt een Turkse man het om de boodschappen te dragen. (als je het hebt over die echt, nog steeds streng moslim-turken, dus niet die zo vernedelandst zijn (is dat een woord?)) Dan zul je als westerse vrouw wel heel veel resect af moeten dwingen... en dat kan best moeilijk zijn, omdat cultuur je echt is aangeleerd, is er met de paplepel ingestampt! En om dat zomaar te veranderen gaat niet lukken, daar moet je aan werken en het zal ook lang duren... Respect voor elkanders cultuur is heel moeilijk te creëren, omdat je toch eigenlijk diep van binnen je eigen cultuur beter vind, en je eigen ideeën. Een andere cultuur blijft "raar" ... Nahja als je er samen aan werkt, en respect hebt voor elkaar. Dan komt het wel goed denk ik zo. Liefde is sterk en dit zal het wel overwinnen... denk ik ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende wil verbod huwelijken neven en nichten Verwijderd | 158 | 06-10-2009 19:03 | |
VWO |
Aardrijkskunde Gadje | 500 | 26-05-2005 21:13 | |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL-V? Tandpasta | 499 | 28-11-2003 22:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
christendom versus sex elledc | 41 | 26-11-2003 20:23 | |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 14:22 |