Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2002, 12:02
Oen
Oen is offline
Heb jij zelf antwoordenboekjes gekocht?
Ik heb zelf Natuurkunde 1 en 2 en Nederlands. Ned. gebruik ik om uit te leren en ik geef toe dat ik door de antwoordenboekjes veel minder huiswerk maak. Of hier wat mis mee is? Ik zie aan mijn punten van niet, ze zijn wel een beetje achteruit gegaan maar dit is minimaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2002, 12:07
Verwijderd
de antwoordenboekjes moeten wij hebben.
Heb geloof ik voor alle vakken wel een antwoordenboekje, behalve voor frans...

Maar ik gebruikt ze eigenlijk nooit. Heel soms om iets na te kijken, maar niet om huiswerk mee over te schrijven

En ach... als je toch huiswerk met antwoordenboekjes kan maken, en net zulke cijfers haalt als zonder... waarom zou je dan je huiswerk niet met antwoordenboekjes maken...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 12:07
PV
PV is offline
neuj nooit gedaan, dr zijn wel es antwoordenboekjes van ANW van school gejat en dan gekopieerd, maar daar heb je nu ook weer niet zoveel aan.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:17
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb antwoordenboekjes van ANW, wiskunde, natuurkunde & scheikunde. Ik vind 't best wel makkelijk eigenlijk. Bij wiskunde als je iets niet snapt kijk je ff in 't antwoordenboekje en als je 't antwoord ziet snap ik 't vaak wel (dan bedenk ik er zelf een berekening bij)

Ik merk zelf idd ook wel dat ik veel minder huiswerk maak. Voor ANW heb ik van de 10 hoofdstukken er eentje gemaakt omdat ik toch al de antwoorden heb. Bij natuurkunde heb ik ook haast niks gemaakt maar dat was echteraf niet zo slim omdat ik nu misschien daardoor een onvoldoende zal staan aan 't eind
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 17:32
Main
Main is offline
heb boekjes voor wiskunde, natuur en scheikunde, maar gebruik ze eigenlijk alleen om mee na te kijken
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 17:45
Verwijderd
nee. ik heb ze (nu) ook niet nodig. ik kijk op school wel na, of niet.
We krijgen van school wel per hoofdstuk ofzo de kopietjes van het antwoordenboek, voor het vak wiskunde.
Daar kijk ik dus soms mee na, en soms als ik het niet snap en geen zin heb om er lang over na te gaan denken, pak ik ze ook. Kijken hoe het moet, want dan doe ik dus wel m'n best om het te snappen zodat ik het uiteindelijk zelf op kan lossen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 15:25
Kat
Kat is offline
ja, van zo'n beetje alle vakken heb ik de antwoorden wel. is gewoon handig, als je iets niet weet kan je met het andwoord soms uitvinden hoe het wel moet. en ja, ik schrijf ook wel eens wat over ja, boeiend.
Oud 24-05-2002, 19:18
the tourist
the tourist is offline
Wij hoeven onze boeken niet zelf te kopen, maar krijgen ze gewoon van school. Bij sommige boeken krijgen we nakijkboekjes erbij. Ik heb ze voor: wiskunde (ik kan echt niet zonder, ik moet gewoon het nakijkboekje open hebben liggen als ik wis maak! het is niet zo dat ik alles over schrijf, maar het is heel handig), biologie (gebruik ik alleen als ik een toets leer), aardrijkskunde (gebruik ik niet, veel te groot), van scheikunde kopier ik de antwoorden meestal (en dat moet ik ook voor natuurkunde gaan doen)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:19
Verwijderd
Ik heb voor: Duits, Wiskunde, Nederlands, Scheikunde. EEn antwoordenboekje. Niet dat ik het ooit gebruik.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:48
Balance
Balance is offline
voor wiskunde heb ik het antwoordenboekje gekocht en moet eerlijk opbiechten dat er ook een antwoordenboekje nederlands op een minder eerlijke manier bij me thuis is gekomen

verder hebben m'n vriendinnen ook elk van een ander vak een antwoordenboekje thuis, dus het is bij ons een beetje een uitwisseling van boekjes geworden.

Verder krijg je voor fa en gs bladen, die eigenlijk eerder in het bezit komen dan dat m'n huiswerk gemaakt wordt...

Dus ja, volop gebruik van die dingen en weinig eigen werk, maar m'n cijfers zijn prima, dus ik kan d'r niet mee zitten
Oud 25-05-2002, 14:20
flamez
flamez is offline
welke ik kon kopen heb ik gekocht de andere heb ik van leraar gejat..

oa. nederlands, filosofie

greetz

Flamez
Oud 25-05-2002, 20:04
Eva*
Eva* is offline
In het standaard boekenpakket van mijn school zitten antwoordenboekjes van wiskunde en scheikunde.
Die van scheikunde gebruik ik amper.
Het antwoordenboekje van wiskunde gebruik ik om na te kijken en om de opgave over te doen als mijn antwoord er niet mee overeen komt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:14
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef:
wiskunde (ik kan echt niet zonder, ik moet gewoon het nakijkboekje open hebben liggen als ik wis maak! het is niet zo dat ik alles over schrijf, maar het is heel handig),
jah idd, nu je het zegt...

dussssss, wat ik eerder heb gezegt klopt niet.
voor wiskunde gebruik ik em wel, maar verder gebruik ik geen antwoordenboekjes
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:18
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
ja ik heb er 1 van nederlands taal
Maar die is al bijna 3 jaar oud
Ik beheerste namelijk niet correct Nederlands.
Volgens mij was dat de reden dat ik en me ouders veel arabies praten.

Maar ik heb die vase succesvol afgerond gelukkig.

met vr mazzels

PeaCe
Oud 25-05-2002, 20:32
Amidala
Amidala is offline
Ik heb geen antwoordenboekjes zelf gekocht.
Maar op een gegeven moment was het wel heel erg met scheikunde. Daarvan zijn de antwoordenboekjes op school, en die kun je dus gewoon elke les pakken om je werk te controleren. Maar iedereen had die dingen mee naar huis genomen terwijl er lang niet genoeg waren voor iedereen. Gevolg: de ene helft had antwoordenboekje en kon normaal z'n werk doen, de andere helft bleef maar gissen of het nou wel of neit het goede antwoord was.
Toen ben ik even een partij boos geworden op die leraar met als gevolg dat ik nu ook de gelukkige bezitter van een antwoordenboekje ben.

Maar op zo'n moment is het dan niet eens zo gek om erover te denken om zelf zo'n boekie te bestellen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 21:38
ThaChiCkA
ThaChiCkA is offline
Voor elk vak zo ongeveer.. sommige legaal maar de meeste illegaal.. ik gebruik ze alleen als ik moet leren voor een vak,...
Oud 30-05-2002, 19:41
Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Ja, ik kopïeer ze altijd. Maar moeten jullie ze kopen?
Oud 01-06-2002, 16:04
Sommetje
Sommetje is offline
-JA, voor wiskunde en ANW
-Bij andere vakken kun je m.b.v. een antwoordenboekje (of kopietjes) nakijken (d.w.z. overschrijven). Dat doe ik zelden, want dat vind ik zonde van de moeite.
-Bij vakken als Engels, Nederlands en literatuur krijgen we de antwoorden op den duur vanzelf van de docenten op stencil zonder dat je ooit het huiswerk gemaakt hebt.

Sommige leerlingen stelen antwoordenboekjes. Da doe ik niet.
Oud 01-06-2002, 16:28
BleuQueen
BleuQueen is offline
alleen voor wiskunde
Oud 01-06-2002, 19:36
Verwijderd
Wiskunde, Biologie en ANW. Biologie en Anw antwoordenboekjes gebruik ik alleen als ik een toets leer, het wiskunde antwoordenboekje leg ik er altijd bij als ik wiskunde ga maken, als ik dan een antwoord heb dan kijk ik meteen ff of ie goed is!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Wijze vrouw schreef:
Ja, ik kopïeer ze altijd. Maar moeten jullie ze kopen?
ja, of huren
maar je moet ze wel hebben. leraren gaan er ook van uit dat je ze hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten