Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 11:02
bloemkool
bloemkool is offline
hoi,
ik had een vriend, dat ging uit. hij heeft me keihard laten vallen. maar hij ging zich eenzaam voelen en vroeg me weer als vriendin. ik was zo stom om ja te zeggen. als ie problemen had, belde ie mij, soms midden in de nacht. ik dacht dat er vriendschap was, tuurlijk wilde ik hem helpen!
gister belt ie ineens: ik wil ons contact verbreken. ik ben verliefd om een ander meisje, dus ik heb je niet meer nodig.

hij gebruikte me dus gewoon! daardoor ben ik onwijs kwaad, en krijg nogal rare gedachten in mn hoofd. ik heb een ontzettend zwaar jaar achter de rug, daarbij ook nog eens een depressie. ik heb geen zelfmoordneigingen of dingen in die richting, maar wel paniekaanvallen en abnormaal vaak huilbuien.

daarnet had ik weer zoon agressieve bui. dan moet ik mn ex gewoon iets aandoen, ik heb de telefoon gepakt en gebeld: ik deed alsof ik de bedrijfsleidster was van de vorige werkgever van me ex, en zei dat er een klacht over hem was: hij viel meisjes lastig, aanranding en soms bedreiging. hij krijgt nu ontzettend op zn flikker. niemand gelooft m.

en het voelt goed.

maar dit hoort niet. ik ben van mezelf helemaal niet zo!
en ik heb echt vaak agressieve buien, zelfs tegen mn ouders ga ik tekeer, terwijl ze juist ontzettend lief tegen me zijn, ze luisteren, proberen op hun manier te helpen etc.

wa moek doen?
Oud 28-10-2004, 11:35
The0
The0 is offline
Je beseft wel dat als andere mensen erachter komen dat jij degene was die iemand vals beschuldigd van aanranding je daar erg mee in de problemen kunt komen he?

Maar, dat was je vraag niet. Ik denk dat je gewoon moet proberen jezelf over je ex heen te zetten. Bedenk je dat wat hij je aangedaan heeft gewoon niet kan, maar je nu gewoon gelukkig moet zijn dat je van hem af bent.

Ik zou zeker stoppen met de wraakacties tegen je ex, hoe goed het ook voelt, het gaat van kwaad naar erger. Probeer de rest van de wereld en de gevoelens tegenover je ex gescheiden te houden, het is niet hun schuld dat hij zo'n lul is.
Oud 28-10-2004, 12:58
coopergirl
coopergirl is offline
Hey meid,

Ik kan me goed voorstellen dat je ontdaan bent door die gemene streek. In wezen heeft hij immers misbruik gemaakt van je vertrouwen annex goedheid.
Zolang jij nog in gedachten met hem bezig bent (lees: wraakgedachten) kun jij je niet richten op je eigen leven/ de deels nieuwe invulling hiervan.
..Momentaan heeft hij de spreekwoordelijk draad weer opgepakt met o.a. een nieuwe relatie.... Come on girl, uiteraard is dit unfair maar je gunt hem die lol toch niet?? Jij wil toch ook je leven oppakken??
Op het moment zèlf dat je een dergelijke wraakactie uitvoerd kan het een soort machtgevoel geven 'kijk, nu heb ik jou te grazen'. Echter, na een (korte) periode komt vanzelf een soort bezinningsmoment, je kunt dingen dan beter relativeren en van je af zetten. Het zou ontzettend jammer zijn als je jezelf in de nesten gaat werken door dergelijk acties (geweten wat gaat opspelen).

Het is zeer individueel hoe je er het beste mee om kunt gaan. Er zijn personen die uit de meest afschuwelijke situaties iets positiefs kunnen halen. Dit is echter 'langer termijn werk' wat nu nog ver weg klinkt.
Wellicht kun je op het moment dat je hoofd overstroomd met creapy thoughts een vorm van afleiding zoeken; bioscoop met vriendinnen, opruimen, iets creatiefs.. Doe iets waardoor je zelfvertrouwen groeit, en je geen behoefte meer aan wraak hebt, hij is het absoluut niet waard je leven nog langer te laten bepalen.

Sterkte, Jojz
Oud 28-10-2004, 13:10
Verwijderd
Sta erboven en laat je niet verleiden tot zielige passief-aggressieve wraakhandelingen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:37
RanC
RanC is offline
Citaat:
alluman schreef op 28-10-2004 @ 14:10 :
Sta erboven en laat je niet verleiden tot zielige passief-aggressieve wraakhandelingen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 13:49
Cookie
Cookie is offline
probeer er idd boven te staan, maar wat een minderfijnestreek....kzat met open mond te lezen...wees blij dat je van hem afbent....jeetje..
Oud 29-10-2004, 15:24
Mo6
Mo6 is offline
ga gewoon door met je eigen leven en laat die eikel rusten! en als hij in de loop van de tijd je toch weer nodig heeft, laat hem dan mooi stikken! das pas wraak!
Oud 29-10-2004, 16:02
Shitonya
Shitonya is offline
in ieder geval moet je van "moek" -> moet ik ... maken
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 11:09
Flip!
Flip! is offline
nadenken voordat je voor bedrijfsleidertje gaat spelen

wraak lost niets op.
Oud 30-10-2004, 11:13
ware man
ware man is offline
Ten eerste moet je je niet al te schuldig voelen voor deze gevoelens. Gevoelens hebben geen bepaalde waarden. Ze zijn er of ze zijn er niet. Dan kun je er iets mee gaan doen.

Waarom heb je deze gevoelens?

En zeg niet dat het door hem komt.

Want er zijn ook mensen die zoiets meemaken en die de ander dan kunnen vergeven. En als jij ook zo iemand wilt zijn, moet je twee dingen in ogenschouw houden: Voel je niet schuldig dat je [nu] niet zo iemand bent, want dan dwaal je verder af, en er is een reden waarom je niet zo bent.

En dat kunnen heel standaard dingen zijn; onzekerheid over jezelf, niet houden van jezelf, etc.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:40
Fainne
Fainne is offline
ik zie het zo: zijn geweten is niet zuiver want hij heeft jou gebruikt, maar jouw geweten was nog wel zuiver geweest als je geen wraakactie had ondernomen.
ik geloof in iets als karma maar dat hoef je nog niet te doen , een mens heeft een geweten.
dus ik zou het niet erger maken dan het al is. vergeet hem en weet dat je er sterker door geworden bent

Maar ik snap je wraakgevoelens wel, ik heb het ook ooit gedaan (was wel mislukt )
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:11
ware man
ware man is offline
Ik geloof ook wel in "goede" wraak trouwens, kent iemand de serie The Pretender? Dat was dan ook geen wraak, meer een lesje om iemand te leren hoeveel pijn sommige dingen doen. Dan doe je dus iemand met liefde pijn aan, om te zorgen dat hij leert hoe anderen zich voelen. Helemaal niet slecht.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:12
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
ware man schreef op 30-10-2004 @ 18:11 :
Ik geloof ook wel in "goede" wraak trouwens, kent iemand de serie The Pretender? Dat was dan ook geen wraak, meer een lesje om iemand te leren hoeveel pijn sommige dingen doen. Dan doe je dus iemand met liefde pijn aan, om te zorgen dat hij leert hoe anderen zich voelen. Helemaal niet slecht.
agree

mooie serie trouwens...
Oud 05-11-2004, 01:06
ijscoman
ijscoman is offline
Die wraakactie vind ik wel heel erg te ver gaan. Ik heb een ex die me dit soort dingen 3 jaar lang heeft geflikt..... Wat jij hier doet kan gewoon niet. Ik hoop dat je ook moedig genoeg bent dit op een of andere manier recht te zetten en eerlijk tegen over hem te zijn want als hij er achter komt dat jij hier achter zit kun je nog aardig wat problemen krijgen. Hij zou bijvoorbeeld aangifte kunnen doen en dat gaat je gegarandeerd geld kosten en daarbij mag je denken aan een boete van minimaal 300 euro en waarschijnlijk ook nog een schade vergoeding van minimaal 500 euro. Toen het voor mij duidelijk bewijsbaar werd dat mijn ex achter alle laster en smaad praktijken zat heb ik ook aangifte gedaan van vrijwel alles wat ze mij geflikt heeft. Dit heeft mij totaal 1570 euro aan schade vergoedingen opgeleverd en dat bedrag komt dus uit haar zak/spaar rekening. naast die 1570 euro heeft ze hoogst waarschijnlijk ook nog een fors bedrag aan boete's moeten betalen. Hoe dan ook ik heb er een mooie boot voor aangeschaft en meteen mijn ultime wraak gehad. Hoe danj ook wat jij doet is gewoon ziek probeer het recht te zetten en laat je niet met dit soort (stalkings) praktijken in want er komt gegarandeerd een keer dat je hiermeem op je bek gaat en dan heeft hij zijn ultime wraak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten