Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2004, 14:04
Caroo
Caroo is offline
Ik heb sinds 3 weken een Samsung E-700.
Volgens de officiele website behoord deze telefoon een standby tijd van 10 dagen aan te moeten kunnen, en een beltijd van 5 uur.

Mijn telefoon is tussen de 2 en 4 dagen al leeg.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze telefoon en wat jullie ervaring is met de tijd dat de telefoon aan kan blijven.

Anders ga ik gebruik maken van mijn garantie!!!
Oud 22-10-2004, 14:19
MaHo
MaHo is offline
10 dagen stand-by tijd betekent dus dat dat ding 10 dagen aan kan staan, zonder ook maar iest te doen. Aan die 5 uur gesprekstijd zie je dus ook, dat als je dat ding echt gaat gebruiken de batterij veel en veel harder leeg raakt. die 2-4 dagen van jou lijkt mij dus vrij normaal, want ik neem aan dat je dat ding toch wel regelmatig gebruikt en het scherm wat dan aanstaat (bij stand-by niet) vreet batterijen. Garantie gebruiken lijkt me dus een beetje overbodig
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 14:24
Verwijderd
Juist. Het ding kan een standby-tijd aan van tien dagen of een beltijd van vijf uur. Als je dus zowel belt als hem standby laat liggen, dan zal hij eerder op zijn.

Je kunt zo zelfs wel uitrekenen hoeveel maal méér energie bellen kost in vergelijking met standby liggen: 10 x 24 / 5. Bellen kost dus 48x zoveel energie als standby liggen.

Als jij dus, stel, twee uurtjes met dat ding belt, is het inderdaad niet zo gek dat hij daarna nog maar vier dagen standby kan blijven.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 14:25
Caroo
Caroo is offline
Nou, mijn probleem is, mijn "schoonmoeder" heeft de telefoon ook, en zegt dat haar tefeloon ruim een week mee gaat..

Nou heb ik laatst 45 minuten gebelt, en ik denk 5 sms-jes gestuurd.
Verder, geen wap, geen foto's, maar af en toe open gedaan..
En toen was hij na 2 dagen leeg..

Dus, vind ik dat dat wel heel erg snel is..
Mijn vorige telefoon (nokia 3310), zelfde gebruik, maar die hield het ruim een week vol..
Oud 22-10-2004, 14:28
Verwijderd
Hou er wel rekening mee dat je een batterij eerst een aantal keer volledig moet op- en weer laten ontladen voor hij zijn maximum capaciteit heeft. Dat staat ook in de handleiding. De eerste paar keren moet je je telefoon echt uit zichzelf laten uitvallen, niet meteen aan de lader leggen wanneer hij zwak is. De batterij moet eerst 'wennen'.

Ook moet je je telefoon niet constant aan de lader hebben. Sommige mensen hebben hun telefoon altijd in de oplader als ze thuis zijn. Dat is dus hartstikke slecht voor een batterij. Als je met deze twee dingen geen rekening houdt, help je zo'n accu heel snel naar de knoppen en dan heb je er sowieso geen garantie op.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 14:57
Caroo
Caroo is offline
Mijn telefoon is steeds volledig opgeladen, en net zolang aan gelaten tot deze vanzelf uitviel. Ik laad de telefoon op, en zodra ik zie dat hij klaar is gaat ie meteen van de lader af..

Misschien hebben jullie ook wel gelijk, maar ik vind in vergelijking met mijn vorige telefoon 2 - 4 dagen erg kort, als je nagaat dat mijn bel-sms gedrag hetzelfde is gebleven.
Oud 22-10-2004, 14:57
Energie
Energie is offline
vind dit maar beetje rare vragen hoor
Oud 22-10-2004, 15:01
MaHo
MaHo is offline
Mag ik even de opmerking maken dat je schoonmoeder waarschijnlijk 40-50 is en dus de telefoon nauwelijks zal gebruiken, net als e meeste mensen uit die leeftijdscategorie?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 15:03
Caroo
Caroo is offline
Haha, mijn schoonmoeder (overigens moeder van **********) komt uit een gezin die voor iedere klein dingetje een gsm pakken.. Die gebruiken de gsm nog meer als een huistelefoon.. Dus ik denk dat dat wel meevalt moet ik heel eerlijk zeggen..

Iig bedankt voor jullie mening, ik ga het toch nog een x navragen in een telefoon-winkel.. Ik kan er nu nog iets aan doen, zodra me garantie verlopen is niet meer.. Vandaar..
Oud 22-10-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Caroo schreef op 22-10-2004 @ 15:57 :
(...)

Misschien hebben jullie ook wel gelijk, maar ik vind in vergelijking met mijn vorige telefoon 2 - 4 dagen erg kort, als je nagaat dat mijn bel-sms gedrag hetzelfde is gebleven.
Nokia 3310 is natuurlijk ook wel een zeer zuinige telefoon met een goede accu die bovendien geen energieslurpende dingen heeft als een kleurenbeeldscherm enz. Bovendien hebben modernere telefoons ook snellere chips en complexere software, vergeet dat niet
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 18:03
Verwijderd
Het is ook afhankelijk van je bereik, die 10 dagen haal je alleen als je onder zo'n mast woont
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 22:29
D-man
D-man is offline
ik heb deze telefoon ook, en met normaal gebruik gaat ie ook rond de 5 a 6 dagen mee. das dan ong 20 min bellen, beetje smsen en hem ook al horloge e.d. gebruiken en soms een spelletje en een aantal uur op school staat ie wel aan, maar zonder bereik vaak of slecht bereik. dat vreet ook energie
Reageren

Regels voor berichten