Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 19:31
Verwijderd
In deze maatschappij wordt de hele tijd geroepen dat ieder mens uniek is en dat de wereld een stuk kleurrijker is omdat iedereen anders is...
Maar toch vergelijkt men zich nog steeds teveel met anderen... Neem voorbeelden:

Mensen die vragen: hoe oud was jij toen je dit en dit deed? Ben ik te jong voor zus? Is het niet raar dat ik zo? Blablabla...
Ik kan me hier zo dood aan ergeren. Alleen omdat iemand anders op zijn 11e al ontmaagd is, is het raar dat jij op je veertiende nog niet eens hebt gezoend... Om maar even overdreven te doen...

En hoe vaak je het er ook neerzet, ze kunnen volgens mij niet geloven/aannemen dat je gewoon van je eigen gevoel uit moet gaan...

Zijn hier mensen die erg op "de cijfers" letten, omdat ze bang zijn om een extreem geval te worden/zijn?
En zijn er ook mensen die al een "extreem geval" zijn en daar totaal geen moeite mee hebben?
En komt dit gedrag alleen voor uit onzekerheid? Of is het ondanks al die motto's (iedereen is uniek..) toch door de maatschappij erin gestampt (dat iedereen zich aan bepaalde "grenzen" moet houden)???

Kweet niet, ik zit hier al heel lang over met mezelf in discussie en ik kom er niet helemaal uit, want er zijn best veel mogelijkheden als je er over na gaat denken?

Wat is jullie mening hierover? TELL ME
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2002, 19:34
Verwijderd
ik houd van extreme gevallen
...

Naja, niet tè extreem dan hè?

Ik ben verder echt zo'n iemand die zich niet interesseert wat anderen van mij denken of wat anderen al gedaan hebben en ik nog niet.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:35
Marc S
Marc S is offline
Ik vind dat je gelijk hebt, hoewel ik er toch mee zit. Zelf ben ik 21 jaar oud, heb nog nooit een vriendin gehad, nog nooit gezoend of wat dan ook. Oftewel: een "extreem" geval .. komt bij mij voornamelijk uit onzekerheid en bepaalde ervaringen uit het verleden (pesten, waardoor ik min of meer op mijn kamer verdween en aan de computer verslaafd raakte) ..

Maar je hebt gelijk, in principe moet je gewoon op je gevoel afgaan en dingen doen wanneer jij daar klaar voor denkt te zijn en niet wanneer anderen dat "vinden" ..

Groetjes,
Marc
(die nu toch maar weer stopt .. last van RSI beginselen :/ )
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:38
Masked Mage
Masked Mage is offline
ik ben te extreem voor deze wereld
Oud 15-03-2002, 20:03
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik probeer schijt te hebben aan de wereld
Might be my life goal
toch blijft het lastig
ik denk ook wel eens: Zal ik eens een sletje oppikken in een cafe? En dan denk ik weer: nah...toch maar niet
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 21:02
AMDFreak
AMDFreak is offline
Waarom vergelijken mensen zich altijd met elkaar...?

Omdat ze meelopers zijn?!
Oud 15-03-2002, 21:30
Verwijderd
Citaat:
AMDFreak schreef:
Waarom vergelijken mensen zich altijd met elkaar...?

Omdat ze meelopers zijn?!

Mjah maar ik bedoel het dus anders... Ik bedoel: meelopers, dat vind ik in de betekenis van: hij heeft een rode broek, wil ik ook.
Met sex vind ik wel dat je dit anders moet noemen. Ik bedoel, hierin gaan mensen vast niet zo heel erg ver... niet in praktijk. Ze gaan wel twijfelen of het niet echt zo is dat...? Nouja dit blijft meestal bij de vraag en als je dan een keer goed antwoord geeft, houden ze een tijdje op, maar als het na twee maanden nog niet is veranderd, komen ze bij wijze van spreken weer met dezelfde vraag.

Bah, mensen die zich zo erg laten beinvloeden door wat anderen doen...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 22:44
John Sickbock
John Sickbock is offline
Ik ga niet over seks of zoenen praten, maar ik wil wel mn mening geven over dat vergelijken. Toevallig heb ik daar de laatste tijd ook erg veel over nagedacht, en ik zou het dus ook erg waarderen als er mensen op mijn gedachtes willen reageren

Dat vergelijken... ik denk dat mensen dat doen om zo een btje zekerheid te krijgen. Veel mensen zijn erg onzeker over zichzelf (denk ik), en op deze manier kun je een btje zekerheid krijgen: de meesten doen het zo, dus als ik het ook maar zo doe, is het vast wel goed. Ik zeg niet dat het goed is, integendeel: ik erger me er ook ontzettend aan, bij mezelf om precies te zijn. Maar het is wel een vrij natuurlijke reactie.
Als mensen niet zouden geloven dat ze van hun eigen gevoel uit moeten gaan, dan zijn we het denk ik grondig oneens met die mensen. Maar ik kan wel zeggen dat het moeilijk is soms, aan de hand van wat ik bij mezelf merk. Ik wil heel graag wat minder vergelijken met anderen, wat meer mn eigen gevoel volgen, en t lukt ook wel steeds beter, maar soms lijkt het gewoon of mn eigen gevoel/wil is ondergesneeuwd doordat ik er al heeeeel lang niet echt naar geluisterd heb, en dan is het moeilijk zoeken. Wat ik bedoel: ook mensen die niet zoveel van zichzelf laten zien, kunnen best van mening zijn dat dat wel beter zou zijn. (zei Marc S ook al)

Ik denk ook wel dat de wereld heel kleurrijk kan zijn, inderdaad omdat er zoveel verschillende mensen zijn. Maar, omdat sommige mensen wegstoppen wie ze zijn (niet durven doen/zeggen wat ze willen/denken), wordt het kleurrijke natuurlijk een stuk minder. Er blijft gelukkig nog wel veel over

Ze zeggen wel eens dat iedereen leert zich te gedragen volgens zogenaamde 'rolmodellen'. Dat is dus letterlijk: je gaat je gedragen zoals een ander dat doet. Maar of dat door de maatschappij is ingestampt? Misschien ook wel een btje door hoe onze geest/hersens werken...?
Veel ouders hebben een heel grote invloed op hoe hun kinderen denken. Dan volgen die kinderen dus hun ouders. Is dat ook wat je bedoelt?
In sommige culturen is het heel belangrijk dat je je gedraagt 'zoals het hoort'. Eigenlijk in bijna alle culturen, denk ik. En veel mensen zijn leden van een of andere groep/cultuur (niet per se een officiele groep, maar bijvoorbeeld de groep 'gothics'), waardoor ze zich moeten houden aan de regels van die groep. Niet iedereen is natuurlijk zo'n groepsmens, maar velen wel.

Ik ken best een aantal mensen die vreselijk hun best doen om juist niet in die cijfers te vallen (Masked Mage zien we bijv op t forum), dat bestaat dus ook.

Hmm nog een ingeving:
Misschien is het wel zo dat onze geest/hersens vanzelf zich zo laten beinvloeden door anderen. En dat alleen wie echt een sterke eigen wil heeft, daar tegenin kan gaan. ID?
Oud 17-03-2002, 13:18
romytjuh
romytjuh is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
In deze maatschappij wordt de hele tijd geroepen dat ieder mens uniek is en dat de wereld een stuk kleurrijker is omdat iedereen anders is...
Maar toch vergelijkt men zich nog steeds teveel met anderen... Neem voorbeelden:

Mensen die vragen: hoe oud was jij toen je dit en dit deed? Ben ik te jong voor zus? Is het niet raar dat ik zo? Blablabla...
Ik kan me hier zo dood aan ergeren. Alleen omdat iemand anders op zijn 11e al ontmaagd is, is het raar dat jij op je veertiende nog niet eens hebt gezoend... Om maar even overdreven te doen...

En hoe vaak je het er ook neerzet, ze kunnen volgens mij niet geloven/aannemen dat je gewoon van je eigen gevoel uit moet gaan...

Zijn hier mensen die erg op "de cijfers" letten, omdat ze bang zijn om een extreem geval te worden/zijn?
En zijn er ook mensen die al een "extreem geval" zijn en daar totaal geen moeite mee hebben?
En komt dit gedrag alleen voor uit onzekerheid? Of is het ondanks al die motto's (iedereen is uniek..) toch door de maatschappij erin gestampt (dat iedereen zich aan bepaalde "grenzen" moet houden)???

Kweet niet, ik zit hier al heel lang over met mezelf in discussie en ik kom er niet helemaal uit, want er zijn best veel mogelijkheden als je er over na gaat denken?

Wat is jullie mening hierover? TELL ME

helemaal gelijk erger ik me ok dood aan!

Reageren

Regels voor berichten