Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2002, 12:12
It is I Le Clerc
It is I Le Clerc is offline
Ja ook van mij een bericht. We beseffen ons maar al te goed dat dit niet iets is wat zonder problemen zal gaan.Ben alleen van mening dat alleen de leeftijdsdiscussie Bull Shit is. Heb in mij directe omgeving een stel vrienden waarvan de man ook 30 jaar ouder is.Gaat heel goed tussen die 2 en zijn genoeg andere voorbeelden te vinden. Wat voor mij telt is wat je voor elkaar voelt en of je wilt knokken voor een relatie. Er bestaat geen enkele relatie die zonder inspanning goed blijft. Some voor mij ben je een Kanjer. Alleen het feit dat je erover praat via scholieren geeft al aan hoe je er mee bezig bent. Vindt dat iedereen daar hier een beetje rekening mee mag houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2002, 12:27
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
It is I Le Clerc schreef:
We beseffen ons maar al te goed dat dit niet iets is wat zonder problemen zal gaan.

Citaat:
Ben alleen van mening dat alleen de leeftijdsdiscussie Bull Shit is.
Dat is het misschien ook wel maar je weet wrom ik dr zo mej zit he
Citaat:
Heb in mij directe omgeving een stel vrienden waarvan de man ook 30 jaar ouder is.
Ik weet het van hun maar toch, 30 jaar...
Citaat:
Wat voor mij telt is wat je voor elkaar voelt en of je wilt knokken voor een relatie.
Dat 'wat je voor elkaar voelt' zit wel goed dacht ik zo En ik zou er voor willen knokken maar de vraag is of ik het aankan..
Citaat:
Er bestaat geen enkele relatie die zonder inspanning goed blijft.
Dat is waar!
Citaat:
Some voor mij ben je een Kanjer.
Jah enorm
Citaat:
Alleen het feit dat je erover praat via scholieren geeft al aan hoe je er mee bezig bent.
Dat weet je zelf ook wel, hoe ik er meej bezig ben
Citaat:
Vindt dat iedereen daar hier een beetje rekening mee mag houden.
Dat kunnen ze moeilijk als ze niet weten hoe het allemaal gegaan is en precies zit

Hou van je Lieverd
Kuzzie,
Michaela.

Oud 04-03-2002, 13:42
moenbase
moenbase is offline
It is I Le Clerc, leeftijd doet er écht wel toe... 12 en 20 kán toch absoluut niet. Het kán even goed gaam, maar het lijkt me sterk dat zij over een paar jaar het huwelijkbootje instappen.
Je kunt er over blijven discuseren, maar iemand van 12 houdt toch op een andere manier van iemand dan iemand die 20 is...

[Dit bericht is aangepast door moenbase (04-03-2002).]
Oud 04-03-2002, 13:50
Somebody Special
Citaat:
moenbase schreef:
12 en 20 kán toch absoluut niet
Wie heft het er over 12 en 20?
Oud 04-03-2002, 13:59
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik dacht dat hij 45 was?
Oud 04-03-2002, 14:02
Somebody Special
Citaat:
Lucky Duck schreef:
Ik dacht dat hij 45 was?

Jah is ie ook
Ik heb ene profiel voor 'm aangemaakt en daar 17 ipv 45 ingezet
Oud 04-03-2002, 14:13
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
somebody special schreef:
Wie heft het er over 12 en 20?

17 en 45 dan voor mij part. Het verschil kwa leeftijd speelt zeker wél een rol. Dit in verband met de levens ervaring en het inzicht op het leven is vaak [zeg maar: "altijd"] totaal verschillend.
Hij heeft al een gezin terwijl jij je eigen leven nog moet opbouwen. Nog moet beslissen wat je verder van je leven maken wilt.
Dat hij je daarbij wil helpen ok, maar een relatie met em lijkt me (bijna) onmogelijk.
Oud 04-03-2002, 14:18
Somebody Special
Citaat:
moenbase schreef:
Het verschil kwa leeftijd speelt zeker wél een rol.
Het zal vast wel een rol spelen maar niet de grootste/belangrijkste denk ik.
Liefde overwint alles, toch?
Citaat:
Maar een relatie met em lijkt me (bijna) onmogelijk.
Ik weet niet of je dat zo wel kan zeggen.
Ik denk dat het best mogelijk is, mits je ervoor zou knokken!

Oud 04-03-2002, 16:54
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Citaat:
moenbase schreef:
Het verschil kwa leeftijd speelt zeker wél een rol.
Het zal vast wel een rol spelen maar niet de grootste/belangrijkste denk ik.
Liefde overwint alles, toch?
Citaat:
Maar een relatie met em lijkt me (bijna) onmogelijk.
Ik weet niet of je dat zo wel kan zeggen.
Ik denk dat het best mogelijk is, mits je ervoor zou knokken!

- neen, niet de belangrijkste rol in een relatie natuurlijk. Maar het maakt weldegelijk wat uit hoe oud/jong iemand is.

- Wel, het is misschien wel mogelijk, maar het heeft behoorlijk weinig toekomst :/ sorry...
Maar, als je het in iedergeval proberen wilt, is daar zeker wel een behoorrijk portie moed voor nodig.
Oud 04-03-2002, 16:56
Somebody Special
Citaat:
moenbase schreef:
Maar, als je het in iedergeval proberen wilt, is daar zeker wel een behoorrijk portie moed voor nodig.
Dat weet ik! /

Oud 04-03-2002, 17:06
bracelance
bracelance is offline
(geen mening)
Oud 04-03-2002, 17:25
Somebody Special
Citaat:
bracelance schreef:
(geen mening)
Hoezo onzinnig om dan te reageren?
Oud 05-03-2002, 15:35
AsTheFutureRepeats
AsTheFutureRepeats is offline
Jajaa, ik ben 17 en zit al te twijfelen als dat meisje 15 is. 17 en 45? hij had je opa kunnen zijn. Maarja zo zie ik het.

later
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:35
Verwijderd
't KAN wel, maar het lijkt me niet erg verstandig... Naja, als er liefde in het spel is, heb je weinig keus, niet? 't Grootste probleem lijkt mij echter 'later'. Stel dat het wel werkt, stel dat je met hem trouwt als je twintig bent, dan is hij over misschien 25 jr dood. Nou ja, dan zit je dus op je 45e als weduwe, ik geloof dat ik daarom alleen al er niet aan zou beginnen, gewoon omdat ik liever nu liefdesverdriet heb dan na 25 jr van hem gehouden te hebben,.. Als ik mijn oma zo zie, nu mijn opa dood is, ik moet er niet aan denken...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:37
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
AsTheFutureRepeats schreef:
Jajaa, ik ben 17 en zit al te twijfelen als dat meisje 15 is. 17 en 45? hij had je opa kunnen zijn. Maarja zo zie ik het.

later
nou ja, als het haar opa was geweest had ik dat ook behoorlijk vreemd gevonden.
Oud 05-03-2002, 15:39
Sissi17
Sissi17 is offline
Godgodgod wat zijn we weer bekrompen met zn allen!!!! 17 en 45 is inderdaad geen veel voorkomende situatie, maar als zij er allebei achterstaan, en hij (want dat vind ik wel) respect heeft voor het feit dat zij 17 is en dus waarschijnlijk een heel ander leven heeft dan hij (stappen, school/studeren e.d.) waarom dan niet?????? Is er hier iemand die er ook maar een seconde minder van slaapt 's nachts? thought so...
Oud 05-03-2002, 15:40
Nena21
Nena21 is offline
Leeftijd is zeker van belang,als je met iemand een relatie hebt die 30 jr ouder is,zit je meestal op een heel ander niveau
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:46
Verwijderd
ik denk dat je het gewoon omet proberen als jullie echt gek zij op mekaar dan laat je de reacties van anderen links liggen,daar heb je toch niks mee te maken en liefde overwint (bijna) alles.

Maar denk er wel goed over na mich en w

ik wens jullie wel alle geluk van de wereld toe.

[Dit bericht is aangepast door spacegirl (05-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:02
Somebody Special
Citaat:

later
Oud 05-03-2002, 16:05
Somebody Special
Citaat:
Sissi17 schreef:
Godgodgod wat zijn we weer bekrompen met zn allen!!!! 17 en 45 is inderdaad geen veel voorkomende situatie, maar als zij er allebei achterstaan, en hij (want dat vind ik wel) respect heeft voor het feit dat zij 17 is en dus waarschijnlijk een heel ander leven heeft dan hij (stappen, school/studeren e.d.) waarom dan niet?????? Is er hier iemand die er ook maar een seconde minder van slaapt 's nachts? thought so...
Thanx voor je post, doet me goed om ook eens iets positiefs te lezen!
Hij heeft een gezin en werkt, ik doe de hele dag niets anders als achter mn PC hangen, dat is het enigse verschil
Oud 05-03-2002, 16:08
Somebody Special
Citaat:
spacegirl schreef:
liefde overwint (bijna) alles.
Dat zij ik dus ook al
Citaat:
Maar denk er wel goed over na mich en w.
Dat doen we zéker

Thanx meisje
Oud 05-03-2002, 16:21
Verwijderd
Als jullie echt gek zijn op elkaar dan moet je je niets aantrekken van anderen. Zij hebben duidelijk geen kijk op de situatie. Zij kunnen (inclusief ikke ) geen goed beeld hebben van de situatie dus van de kritiek moet (als je het kan) je je eigenlijk weinig aantrekken.

Zo te merken zijn jullie echt gek op elkaar en dan is de liefde het belangrijkst. Echter, de leefomstandigen tellen ook heel erg mee; de liefde kan nog zo sterk zijn, het kan ook onmogelijk zijn.
Nu is dit geen 100% onmogelijke liefde dus als het er op aan komt moet het lukken. Het hangt allemaal van jullie af, en van de manier waarop de buitenwereld jullie kan beinvloeden natuurlijk. Als je allebei sterk bent moet het zat kunnen lukken, ook al wordt het moeilijk.

Nobody ever said that love was going to be easy...

Het is echt het proberen waard. En als het dan niet lukt, dan zou dat echt heel jammer zijn. Maar dan hoef je niet de rest van je leven rond te lopen met de vraag: "wat als we het wel hadden geprobeerd".

dat is eigenlijk nu de vraag al, "zou het lukken?". Nu kun je het antwoord nog krijgen, strax niet meer. En het zou zonde zijn als je het laat zitten. Wie weet wat je anders gaat missen.

Op papier zal jullie leeftijdsverschil erg groot lijken maar het feit dat jullie zo goed met elkaar kunnen praten, en het feit dat jullie beide bereid zijn zoveel op te geven voor de relatie, geeft wel aan dat het geestelijke verschil heel nihil is. Anders zou het waarschijnlijk nu al niet goed zijn gegaan. Mensen zoeken namelijk (vaak onbewust) partners uit die op dezelfde golflengte zitten (is bij mij wel het geval iig) en dus zal het wel goed zitten bij jullie!!

Ik wens je heel veel sterkte, veel succes

en bovenal:

veel geluk in de liefde!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:23
Verwijderd
als jullie gelukkig zijn met elkaar moet je het vooral doen, echt. Maar als Le Clerc zijn gezin ervoor moet verlaten.. hja dat vind ik dan toch wel zonde (weet niet of dit ook het geval is he).
Maar je moet ook bedenken, dat over 30 jaar jij 47 bent, maar je vriend/man dan al 75 is!!! En dan zul je waarschijnlijk de rest van je leven zonder je grote liefde moeten delen..
Maar als jullie nu gelukkig zijn, wie ben ik dan om te zeggen dat jullie het niet kunnen proberen?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 19:31
Somebody Special
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Als jullie echt gek zijn op elkaar dan moet je je niets aantrekken van anderen. Zij hebben duidelijk geen kijk op de situatie
Dat hebben andere ook niet maar ik zal me er toch wel wat van aantrekken denk ik zo
Zo te merken zijn jullie echt gek op elkaar en dan is de liefde het belangrijkst[/B][/QUOTE]Love is all you need
Citaat:
Nu is dit geen 100% onmogelijke liefde dus als het er op aan komt moet het lukken. Het hangt allemaal van jullie af, en van de manier waarop de buitenwereld jullie kan beinvloeden natuurlijk.
Niets is onmogelijk, dit zeker niet!
[quote][b]Het is echt het proberen waard.
Dat is het zéker jah!
Citaat:
Mensen zoeken namelijk (vaak onbewust) partners uit die op dezelfde golflengte zitten (is bij mij wel het geval iig) en dus zal het wel goed zitten bij jullie!!
Ik weet zéker dat het goed tussen ons zit, anders zou ik ook niet twijfelen om het misschien toch eens te doen

Oud 06-03-2002, 14:37
Verwijderd
Hij heeft een gezin? Hij's toch niet nog getrouwd of zo? Want dan zou ik dat huwelijk maar eens snel beeindigen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2002, 16:22
Somebody Special
Citaat:
Morgan schreef:
Hij heeft een gezin? Hij's toch niet nog getrouwd of zo? Want dan zou ik dat huwelijk maar eens snel beeindigen...
Jah hij heeft een zoontje en is getrouwd maar heeft een niet al te best huwelijk
Scheiding zit er aan te komen
Oud 06-03-2002, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Jah hij heeft een zoontje en is getrouwd maar heeft een niet al te best huwelijk
Scheiding zit er aan te komen

Heb jij dan niet zelf het gevoel dat jij min of meer de 'schuldige' bent van hun scheiding? Niet dat dat direct zo is, want le Clerc zou vast ook niks met jou beginnen als hij niets voor jou zou voelen. Maar misschien dat zijn (nu nog) vrouw het jou wel kwalijk neemt, of is dat niet zo? Weet zij eigenlijk van jouw bestaan af?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:44
Somebody Special
Citaat:
saffie schreef:
Heb jij dan niet zelf het gevoel dat jij min of meer de 'schuldige' bent van hun scheiding?
Nee dat ben ik absoluut niet! 'Voor mijn tijd' liep het ook al niet en was hij ook al van plan om te gaan scheiden, als zijn zoontje wat ouder was.
Citaat:
Weet zij eigenlijk van jouw bestaan af?
Jah ze weet van mij, dat hij veel met me chat en tegen me praat. Dat ik een hoop problemen heb en dat hij me erbij helpt.

Oud 12-03-2002, 21:02
Somebody Special
Citaat:
Morgan schreef:
't KAN wel, maar het lijkt me niet erg verstandig...
Het kan ábsoluut!
Waarom denk je dat het niet verstandig is?
Iedereen gaat ooit dood en hij (als het goed is) iets eerder dan ik.
So what?
Oud 13-03-2002, 14:38
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
Sissi17 schreef:
Is er hier iemand die er ook maar een seconde minder van slaapt 's nachts? thought so...
Wat denk je van de ouders van haar, de vrouw en het zoontje van hem?
Denk je niet da zijn vrouw ongelooflijk flipt als ze er achter komt dat ze zijn gescheiden vanwege een meisje van 17?
Oud 13-03-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
apart persoontje schreef:
een meisje van 17?
ze is bijna 18 ja
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 15:04
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Sissi17 schreef:
Is er hier iemand die er ook maar een seconde minder van slaapt 's nachts? thought so...
Zij strakkies wneer et uit is/gaat :/
Oud 13-03-2002, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Jajaa, ik ben 17 en zit al te twijfelen als dat meisje 15 is
Niet doen. Echt niet doen.

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 15:22
Pletterprater
Pletterprater is offline
Wat vreemd dat niemand hier komt met 'Midlife crisis'

Hij is nu ongeveer op dat punt, dat mannen daar vooral last van schijnen te krijgen. Wees geen slachtoffer van zo'n situatie, want daarna gaat het al snel berg afwaards. Hij denkt in zo'n geval zijn tweede leugd te willen beleven, niet dat hij dat weet, dat is onderbewust meestal. Dit kan onder andere tot uitdrukking komen in een scheiding en vreemdgaan. (mijn vader heeft het ook )

Oftewel... neem dit ook in overweging, meer kan ik niet zeggen over de situatie.
Oud 13-03-2002, 15:40
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ze is bijna 18 ja
dus is ze 17

[Dit bericht is aangepast door apart persoontje (13-03-2002).]
Oud 13-03-2002, 18:29
Somebody Special
Citaat:
apart persoontje schreef:
dus is ze 17
2 mei 18
Oud 14-03-2002, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Het kan ábsoluut!
Waarom denk je dat het niet verstandig is?
Iedereen gaat ooit dood en hij (als het goed is) iets eerder dan ik.
So what?

Ik denk dat het niet verstandig is omdat ik zie hoeveel verdriet mijn oma er nog steeds van heeft dat mijn opa is overleden... Ik persoonlijk moet er niet aan denken dat ik alleen achter zou blijven (tja, je hebt natuurlijk weinig keus, er zal er altijd een alleen achterblijven. Maar in jouw geval ben jij dat waarschijnlijk). Bovendien zou ik de moeilijkheden teveel vinden voor het resultaat.
...Ach, wat lul ik nou. Ik weet net zo goed dat ik ook alles zou doen voor de liefde, hoe moeilijk ook.

Ben uitgeluld Succes ermee he
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 14:30
MelodyofĐeath
MelodyofĐeath is offline
vriendin van mij (17) woont samen met haar vroegre mentor (32) het verschil is hier wta kleiner maar eigenlijk boeit het geen aars, zolang je van elkaar houd en zeker weer dat jullie bij elkaar willen zijn moeten jullie je niet door zon klein woordje als leeftijd tegen laten houden.

mijn vriendin heeft het enorm naar de zin wonen nu half jaar smaen en gaat geweldig dus het kan ook goed gaan

suc6 met jullie beslissing
Oud 14-03-2002, 17:25
Jeronimo
Jeronimo is offline
Midlife crisis...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 17:29
Bienie
Bienie is offline
Nouja iedereen moet maar lekker zelf weten of de leeftijd uitmaakt ofniet,
Ik zelf zou nooit op iemand die zoveel ouder is kunnen vallen en ik kan me het ook echt niet voorstellen dat zo'n oud iemand serieus op zo'n jong iemand verliefd is...

Maarja, als je er bij van wordt, tja veel geluk hoor
Oud 14-03-2002, 19:40
Somebody Special
Citaat:
MelodyofĐeath schreef:
zolang je van elkaar houd en zeker weer dat jullie bij elkaar willen zijn moeten jullie je niet door zon klein woordje als leeftijd tegen laten houden.
Dank je voor je reactie!
Vanmorgen zijn we naar mijn moeder geweest, is allemaal best ok gegaan!
Leeftijd zal ons niet (lang meer) tegen houden denk ik zo
Oud 14-03-2002, 20:45
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Sissi17 schreef:

godogod wat is iedereen weer bekrompen? Moet jij mij eens gaan vertellen wat bekrompen is..? Als zij zo nodig hier hun grote relatieprobleem willen plaatsen en reacties willen, dan kunnen ze van mij reacties krijgen ook.

Ik vind die man van tweeenveertig veel te oud.. dat ten eerste. Ik zou er verder een heleboel woorden aan vuil kunnen maken als vies mannetje en sext ze beter dan je ex-vrouw van een jaar of dertig ouder enz maar dat doe ik maar niet.

En jij meisje van 17.. jij weet niet wat je doet. Hij is vast heel lief enz en heeft geld.. maar gsus doe het jezelf ff niet aan.. je komt met die prachtige zinnetjes recht uit het sprookjesboek als 'liefde overwint alles' *puke* en 'we moeten ervoor knokken' *dramatisch hoor*

Maar goed dat is mijn instelling.. lang leve de lol (nu het nog kan) en als jij hiermee een deel van je jeugd wil weggooien moet je dat vooral doen

tot ziens
Oud 15-03-2002, 16:43
Jeronimo
Jeronimo is offline
Inderdaad...ik ga akkoord met de vorige poster. Kan je je die relatie wel voorstellen? De eerste mmanden zal het allemaal koek en ei zijn, romantische en verliefdheid enzo, maar wat daarna?

Er zit geen toekomst in, enkel een avontuurtje van een man die is iets anders wilt en voor jouw...enkel een gebroken hart, meisje!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 16:46
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
M n M schreef:

godogod wat is iedereen weer bekrompen? Moet jij mij eens gaan vertellen wat bekrompen is..? Als zij zo nodig hier hun grote relatieprobleem willen plaatsen en reacties willen, dan kunnen ze van mij reacties krijgen ook.

Ik vind die man van tweeenveertig veel te oud.. dat ten eerste. Ik zou er verder een heleboel woorden aan vuil kunnen maken als vies mannetje en sext ze beter dan je ex-vrouw van een jaar of dertig ouder enz maar dat doe ik maar niet.

En jij meisje van 17.. jij weet niet wat je doet. Hij is vast heel lief enz en heeft geld.. maar gsus doe het jezelf ff niet aan.. je komt met die prachtige zinnetjes recht uit het sprookjesboek als 'liefde overwint alles' *puke* en 'we moeten ervoor knokken' *dramatisch hoor*

Maar goed dat is mijn instelling.. lang leve de lol (nu het nog kan) en als jij hiermee een deel van je jeugd wil weggooien moet je dat vooral doen

tot ziens
Vind dat jij dan een hele foute instelling hebt!!!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:07
Somebody Special
Citaat:
M n M schreef:

Oud 15-03-2002, 18:08
Somebody Special
Citaat:
Celesta schreef:
Jah ik ook maar ach, zo zullen er nog veeeeeeeeeel meer zijn.
Wat doe je eraan? Nix he..
Oud 15-03-2002, 20:09
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Jah ik ook maar ach, zo zullen er nog veeeeeeeeeel meer zijn.
Wat doe je eraan? Nix he..

Wat zijn de beweegredenen achter deze topic dan?
Oud 15-03-2002, 20:13
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Goed.. dat jouw relativeringsvermogen dan tot dat punt is gezakt, is jouw probleem... mijn situatie zal op veel vlakken verschillen met dat van jouw, en daarnaast kan me vrijwel niets schelen wat jij van mn instelling vind. Denk daar maar eens over na neuroot.
Oud 15-03-2002, 21:11
Somebody Special
Citaat:
M n M schreef:
Wat zijn de beweegredenen achter deze topic dan?
Mjah dus kijken hoe ander reageren he.
Kijken hoe het misschien wel zal gaan als ik voor hem kies.
Niet dat ik me er dan veel van zal aan trekken (het proberen iig) maar ik vind het gewoon 'leuk' om te zien hoe buitenstaanders reageren..
Oud 15-03-2002, 22:08
Jeronimo
Jeronimo is offline
Je ziet maar!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten