Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 09:12
Markiex
Markiex is offline
Ik zit met het volgende probleem: Na het installeren van Norton antivirus software (2004) op mijn laptop merk ik dat sommige processen langzamer worden. He openen van documenten gaat normaal maar als ik bijv. Outlook open heb staan tezamen met IE en bijv. mediaplayer dan wil de muziek wel eens haperen of het intikken van tekst is af en toe vertraagd.
Als ik ctrl-alt-del doe en bij de processen kijk dan valt het me op dat er af en toe een system proces is dat kennlijk voor 90% de CPU bezet houdt. Ik kan dit proces niet stoppen.
Iemand enig idee hoe dit kan, en beter, hoe ik het kan verhelpen...
(overige info systeem: winXP pro-SP2, 1.7 centrino, 512 MB)

Alvast bedankt
Oud 28-10-2004, 09:15
Jolt
Jolt is offline
lees dit eens door
Oud 28-10-2004, 09:49
Markiex
Markiex is offline
Thnx voor de suggestie maar ik vraag me af het dor spyware komt. Ik heb zelf al Spy Sweeper geïnstalleerd, nog voor Norton. Maar ik heb het via windows taakbeheer in de gaten gehouden en op het moment dat er een hapering optreedt zie ik dat het programma spysweeper wel erg actief wordt. Het lijkt er nu op dat wanneer ik spy sweeper aflsluit, en dus niet laat meedraaien op de achtergrond, het probleem weg is. Maarja, heb ook geen zin natuurlijk om straks met ladingen spy-adware opgescheept te zitten. Beschermt Norton ook tegen spyware by the way?
Oud 28-10-2004, 10:18
SubbehQ
SubbehQ is offline
Ligt eraan welke norton versie je hebt.

En Norton staat gewoom om bekend dat het verschrikkelijk veel werkgeheugen van je pc inneemt. Dus kan goed dat door het installere n van norton dingen wat langzamer worden. Daar komt bij dat norton erg moeilijk is af te stellen en je er allemaal zooi bij krijgt die je mss wel helemaal niet wilt, opties zitten verstopt. Norton maakt altijd problemen met MSN bij dingen downloaden of dan wel ergens anders. En de scanner is gewoon zo lek als een mannetje. Daar komt bij dat er gewoon veel betere gratis alternatieven zijn. AVG virusscanner!
Oud 28-10-2004, 11:09
T_om
T_om is offline
Idd, ik heb dit ook gehad bij mijn laptop. Norton geinstalleerd, en alles ging traaaag |-) *gaap*
Norton eraf gegooid, en het loopt weer als een zonnetje

Zelf gebruikt ik nu AVG en heb nog nooit last gehad van een virus.
Oud 28-10-2004, 11:49
Munky-2nd
Munky-2nd is offline
Ik gebruik Kaspersky Ant-Virus Personal
Werkt uitstekend!
Zat gratis bij een blad, zal ook wel van internet te downloaden zijn, dus misschien ook een optie!

(overigens niet op laptop, maar op PC)
Oud 28-10-2004, 13:08
Markiex
Markiex is offline
Hmm heb nu tijdelijk mijn spysweep progje afgesloten, probleem is nu ook opgelost. Misschien dat een ander anti-spyware progje beter werkt?
Oud 28-10-2004, 17:56
Miles
Miles is offline
Citaat:
Markiex schreef op 28-10-2004 @ 14:08 :
Hmm heb nu tijdelijk mijn spysweep progje afgesloten, probleem is nu ook opgelost. Misschien dat een ander anti-spyware progje beter werkt?
Spywareblaster?
Oud 28-10-2004, 19:03
Thompie
Thompie is offline
Mijn ouders hebben Norton Antivirus..........die computer gaat echt niet vlot, ik heb zelf ook een virusscanner op mijn computer, maar die trekt lang niet zoveel processorkracht weg(Panda Antivirus)
Wat zitten er toch een aantal verschillen tussen elke virusscanner, heel vaag.......
Reageren

Regels voor berichten