Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 19:04
Verwijderd
Ik vind het echt heel erg. Hij speelde in een band, drums, en is tijdens het concert doodgestoken. Ik praat nu met haar via MSN, en ze lijkt nogal overstuur. Wat moet ik zeggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 19:05
Verwijderd
Voor haar ogen is alles gebeurd
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:05
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Gecondoleerd en veel sterkte d'r mee.

Klinkt wel afgezaagd
Oud 02-11-2004, 19:06
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Misschien niet zo handig om dit in DK te posten ivm de gemiddelde DK bezoeker.

Hier een suggestie: http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=51
Oud 02-11-2004, 19:07
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 02-11-2004 @ 20:06 :
Misschien niet zo handig om dit in DK te posten ivm de gemiddelde DK bezoeker.
Het is te shokkerend voor de gem. DK bezoeker
Oud 02-11-2004, 19:07
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik denk eigenlijk dat er een paar zielige figuren tussen zullen zitten die een respectloze opmerking plaatsen.

Daarnaast denk ik dat de mensen op psychologie hier veel ervarener in zijn.
Oud 02-11-2004, 19:08
Verwijderd
Zal het doen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:09
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Nog sterkte toegewenst: allebei.
Oud 02-11-2004, 19:15
Balance
Balance is offline
Wat erg
Gecondoleerd en succes met dat meisje op MSN.

Het lijkt me beter om dit topic naar Psychologie te verplaatsen.
Oud 02-11-2004, 19:15
PV
PV is offline

sterkte.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:21
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
Heej ten eerste GECONDOLEERD.......... ik vind het egt zo klote dat zulke dingen gebeuren nja het ergste is dat sommige mensen andere dit soort dingen aan doen... Ik kan dr egt niet tegen..... egt VRESELIJK!!! geen ander woord voor te bdenken.......

mjah, ik denk dat voor die vriendin het belangerijkste is dat je er voor haar ben en dat ze met je kan praten over wat er gebeurt is ... verder kan je op dit moment neit veel voor haar doen... ze zal het zelf moeten verwerken op haar eigen manier!! Sterkte.........!!!
Oud 02-11-2004, 19:23
Verwijderd
Om te beginnen idd gecondoleerd en sterkte.

Ik denk ook dat je er vooral voor haar moet zijn en als ze wil praten, dat dat kan. En misschien kun je haar vragen wat zij graag wil, zelf weet ze dat waarschijnlijk het beste.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:26
Quiana
Quiana is offline
Jeetje, wat een zieke dingen gebeuren er.

Lijkt me heel moeilijk. Ik zou iig proberen haar te steunen en
er voor haar te zijn; en vooral te luisteren... Geef haar de ruimte
om haar ei kwijt te kunnen enz, en laat haar ook weten dát die
ruimte er is.

En sterkte idd, allebei.
Oud 02-11-2004, 19:27
Verwijderd
Sterkte aan jullie beiden.

Wat was de aanleiding? Of was er geen aanleiding?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:28
Verwijderd
Het probleem is wel dat ze bijna aan de andere kant van het land woont, en er geen mogelijkheid is dat ik vanavond nog naar haar toe kan. De bandleden van haar broer zijn er nu en ze is nu offline. IIg bedankt, ik ben er zelf helemaal stil van geworden!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 02-11-2004 @ 20:27 :
Sterkte aan jullie beiden.

Wat was de aanleiding? Of was er geen aanleiding?
Het enige wat ze erover zei was dat de dader een fan van zijn band was.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:31
Verwijderd
Wat je kunt zeggen? Dat je het vreselijk voor haar vindt. Dat je graag iets voor haar wilt doen als ze dat wil. Je moet het alleen wel menen dus eigenlijk moet je het ook zelf bedenken. Maargoed.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
thomaster87 schreef op 02-11-2004 @ 20:28 :
Het enige wat ze erover zei was dat de dader een fan van zijn band was.
Lekkere fan dan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:40
Verwijderd
De band heette No Shit Dude. Ik kon er verder op internet niks over vinden, maar ik geloof haar.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:53
Blonde_Bitch
Blonde_Bitch is offline
Oeh, das shocking.. Zou iig haar eerst condoleren, en zeggen dat ze alles bij je kwijt kan. Ook n goed idee is om haar aan te raden met iemand irl (vreinden/vriendinnen) te gaan praten..
Succes!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 20:45
Eend
Eend is offline
De ene dag maak je ruzie met je irritante vervelende broer, waarvan je denkt dat je makkelijk zonder hem zou kunnen, omdat hij je toch alleen maar voor lul zet bij je vrienden...

...en de andere dag istie dood...

Shit heej...

Ik zou echt niet weten wat ik dan tegen dat meisje zou moeten zeggen
Oud 02-11-2004, 21:01
marrel
marrel is offline
ow sterkte, jesus dat zoiets gebeurd, gecondoleerd
Wat je moet zeggen, in elk geval wel begrip tonen denk ik, laten merken dat je er voor haar bent. Beetje afleiding miss dadelijk maar vooral laten merken dat je klaarstaat voor haar

heel veel sterkte, voor jullie allebij
Oud 02-11-2004, 21:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik geloof er nogal weinig van...waarom zou een fan van een band, de drummer neersteken?

Op msn kan je niet al teveel doen denk ik...hoewel, wat praten, maar het echte werk beter in het echt (juist niks zeggen, maar er zijn) en dat kan je nu niet dus....

Hoewel, soms willen mensen met rust gelaten worden, en soms vinden mensen msn al genoeg, dat hangt van iedereen persoonlijk af enzo/ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 22:59
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-11-2004 @ 22:10 :
Ik geloof er nogal weinig van...waarom zou een fan van een band, de drummer neersteken?
John Lennon is toch ook vermoord door een geflipte fan?

En ontopic: zorgen dat ze het van zich af kan proberen te praten denk ik...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 23:09
Pleister
Pleister is offline
ikkan er op internet niks over vinden, tegenwoordig heeft elke band een site, maar ook een site kan ik niet vinden, allicht .nl en .com, geprobeerd, maar ook .tk, erg veel gebruikt.
zowiezo, als zoiets gebeurd zal er zeker wle wat op een of ander forum staan lijkt mij?!!?
-moest de band trouwens geen site hebben, zal de locatie waar ze op hebben moeten treden er toch wel een hebben?!?!

verder snap ik niet dat t niet op t nieuws is geweest, ik geloof dat bij de meeste moorden wel iets op tv komt?

nog iets wat ik niet snap, hoe steek je tijdens een optreden een drummer neer? aangezien de band naam niet bekend is zal t geen meters groot podium zijn, en is er meestal al vrij wienig kans dat je bij een drummer in de buurt komt

dussuhm...als je hier even iets van zou kunnen uitleggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2004, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Pleister schreef op 03-11-2004 @ 00:09 :
verder snap ik niet dat t niet op t nieuws is geweest, ik geloof dat bij de meeste moorden wel iets op tv komt?
Je wilt niet weten hoeveel moorden er gepleegd worden waar je (zeker landelijk) nooit wat van hoort.

En is het bij een kleine band niet juist logischer dat je wel bij de leden in de buurt kunt komen? Bij grotere bands worden fans wel weggehouden, bij kleinere band meestal niet (wie denkt er ook dat er eventueel dit soort dingen gebeuren).
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 08:50
Eend
Eend is offline
De nicht van mijn vriendin is een aantal jaar geleden ook neergeschoten door haar vriend. Dat kwam toch ook niet op het nieuws?

En welke band zet het al gelijk op zijn site als er rouw in de groep is? Ik zal er niet als eerste aan denken hoor. En verder heeft nog lang niet elke band een site, dus ik vind die argumenten nogal argeloos geplaatst.
Oud 03-11-2004, 10:01
Pleister
Pleister is offline
Citaat:
Eend schreef op 03-11-2004 @ 09:50 :

En welke band zet het al gelijk op zijn site als er rouw in de groep is? Ik zal er niet als eerste aan denken hoor. En verder heeft nog lang niet elke band een site, dus ik vind die argumenten nogal argeloos geplaatst.
Nee, ik bedoel het serieus niet verkeerd hoor ofzo, maar tegenwoordig schijnt vrijwel elke band een site te hebben, en zowiezo staat de bandnaam altijd wel ergens vermeld waar reclame wordt gemaakt voor een optreden, ik ga er idd niet van uit dat t op de band site staat dat ie dood is, lijkt me vrij onlogisch idd.

Citaat:
En is het bij een kleine band niet juist logischer dat je wel bij de leden in de buurt kunt komen? Bij grotere bands worden fans wel weggehouden, bij kleinere band meestal niet (wie denkt er ook dat er eventueel dit soort dingen gebeuren).
Naar ik lees is het tijdens het optreden gebeurt, nou moet jij eens proberen bij een optreden met een mes in de buurt van een drummer te komen, aangezien een drummer meestal in een vrij ongemakkelijk hoekje wordt gegooid, je niet makkelijk door toms en bekkens heen steek, en er vaak ook nog 2-3 extra man op t podium hebt staan lijkt me dat vrij onhandig
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:36
Verwijderd
Sorry, meer weet ik er zelf ook niet van. Ik heb het MSN gesprek opgeslagen, maar ik denk niet dat ze zou willen dat ik het hier zou posten. Ik geloof haar wel met wat ze zegt, ik bedoel, daar maak je echt geen grappen over, of je moet wel een heel fout gevoel voor humor hebben. Hij heette Rick, zegt ze. Dit is trouwens géén grap van mij, even voor de duidelijkheid, dat mogen de forumbazen mij permanent bannen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 13:03
Storm
Storm is offline
(= Leonoor)

Citaat:
Pleister schreef op 03-11-2004 @ 11:01 :
Naar ik lees is het tijdens het optreden gebeurt, nou moet jij eens proberen bij een optreden met een mes in de buurt van een drummer te komen, aangezien een drummer meestal in een vrij ongemakkelijk hoekje wordt gegooid, je niet makkelijk door toms en bekkens heen steek, en er vaak ook nog 2-3 extra man op t podium hebt staan lijkt me dat vrij onhandig
Er zijn allerlei (andere) mogelijkheden. Maar dat is offtopic.

@thomaster87: tuurlijk moet je haar in eerste instantie gewoon geloven, dat is wel zo 'netjes' (ik weet geen ander woord, maar je begrijpt wel wat ik bedoel, hoop ik). Net zo als dat het wel zo 'net' is dat 'wij' jou in eerste instantie gewoon geloven.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:20
Metal
Metal is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 02-11-2004 @ 23:59 :
John Lennon is toch ook vermoord door een geflipte fan?
omg
Oud 03-11-2004, 15:27
Pleister
Pleister is offline
nouwja, iig gecondoleerd met t verlies, en post als je meer weet zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:07
Verwijderd
vaag verhaal
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:55
Custom
Custom is offline
Als het echt zou zijn vind ik het verschrikkelijk, maar ik vind het nogal vaag, ik bedoel, zo'n moord zou toch juist wel in het nieuws komen? Vrij bizar namelijk...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 21:49
Verwijderd
ok en wat kunnen wij hiermee?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 12:34
Iveauh
Iveauh is offline
Citaat:
Custom schreef op 06-11-2004 @ 17:55 :
Als het echt zou zijn vind ik het verschrikkelijk, maar ik vind het nogal vaag, ik bedoel, zo'n moord zou toch juist wel in het nieuws komen? Vrij bizar namelijk...
misschien wel te onwerkelijk
maar toch gecondoleert
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 13:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-11-2004 @ 22:10 :
Ik heb er in het nieuws eerlijk gezegd ook helemaal niets over gelezen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:59
ILUsion
ILUsion is offline
Waarom zou zo'n moord in het nieuws komen? Misschien in het lokale nieuws, maar voor de rest weinig denk ik. Begrijp me niet verkeerd, maar een moord is al lang geen sensatie meer voor de media, die gebeuren elke dag en het is dus enkel groot nieuws als Prinses Di, Arnold Swarzedinges, G.W. Bush, ... vermoord zouden worden. Bovendien denk ik niet dat veel families blij zijn als het in de krant komt dat hun zoon vermoord is, het rouwproces zal al moeilijk genoeg zijn zonder al die aandacht en hoogstwaarschijnlijk de commentaar die de gemeenschap geeft...

Probeer haar in ieder geval te steunen!
Oud 08-11-2004, 18:26
Bleater
Bleater is offline
Citaat:
bugge schreef op 06-11-2004 @ 22:49 :
ok en wat kunnen wij hiermee?
wij.. spreek voor jezelf.

mischien kan je hem sterkte toe wensen of hem tips geven hoe hij die vriendin moet troosten/helpen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Custom schreef op 06-11-2004 @ 17:55 :
Moorden zijn altijd bizar.
En er komt meestal dan wel zo'n berichtje van 7 regels over in de regionale krant, maar meer niet.

ts: sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:55
RanC
RanC is offline
Sterkte enzo.

Maar helaas is het leven soms zo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 09:54
nijs
nijs is offline
Heb je alweer wat van haar gehoord?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 12:14
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
damn wat zijn sommige mensen naief..
denken jullie nou echt dat elke moord in het nieuws komt?

anyways.. gecondoleerd en probeer er voor haar te zijn
Oud 09-11-2004, 17:01
Verwijderd
Dank jullie voor alle aandacht, hulp en tips. Haar broer is inmiddels gecremeerd, en alles is volgens mij redelijk 'goed' gegaan, voor zover je dat kunt zeggen natuurlijk. Ik heb gisteren nog met haar gesproken op MSN.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Bleater schreef op 08-11-2004 @ 19:26 :
wij.. spreek voor jezelf.

mischien kan je hem sterkte toe wensen of hem tips geven hoe hij die vriendin moet troosten/helpen.
kan ook in zo'n lucht je hart topic
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:38
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
gecondoleerd.. en er voor haar zijn als ze dr ei kwijt wil lijkt me het beste!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 10:33
Nannel
Nannel is offline
Jee, wat een verhaal!

Dan weet je ook niet wat je moet zeggen! Ik zou er gewoon voor haar zijn als ze je nodig heeft. Vraag hoe het met dr gaat en als ze wil praten, zal ze dat dan doen, als ze niet wil praten zal ze iets van; ja wel goed zeggen en dan kun je haar het beste ook even met rust laten denk ik.

Mijn pappa is 2 maanden geleden doodgegaan en hoewel alle mensen het enorm goed bedoelen, heb je soms gewoon even helemaal geen zin in al die 'bemoeienissen'. Ik denk dat ze dit zelf wel een beetje (subtiel) aan zal geven hoor.

Succes ermee iig!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 03:27
JCG
JCG is offline
hoeveel mensen hier hebben gehoord over iemand die in gouda in neergeschoten? Is wel een tijd terug maar voor het idee.

Ik zou haar in de eerste plaats geloven. Als ze liegt dan kan je altijd later nog boos op haar worden. Andersom werkt niet.

Maar tegen haar zeggen dat ze erover kan praten, maar dan er niet over door blijven zeuren als zij er niet overdoor gaat. Dit vond ik zelf zeer iritant toen mijn oma dood ging. Dit is een andere sitautie maar misschien wil ze er niet de hele tijd over praten. Dit is uit mijn oogpunt bekeken, misschien wijk ik wel heel erg af van haar. Ik ben namelijk nogal introvert, en praat ik graag de hele tijd over mij gevoelens
Reageren

Regels voor berichten