Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2004, 16:30
stokstaartje
stokstaartje is offline
Kreeg net van een stel spuiters op school deze oproep:

Citaat:
! YOUR TAG ON A TOUAREG !

NOVMAAND = AKTIEMAAND!

Aso Skool (new crew from Below Utrecht) promises: 1 MONTH, 21 asobakken, 10 tags, 10 throw’ps, 1 stamp ! INCL. PICTURES !

Fresh?

Not!

Asobak (* BMW X5 * GMC ENVOY * VOLKSWAGEN TOUAREG * AND MORE) = KILLING

NO TRAINS / NO PLANES / CARS !

IF YOU DARE…
Goeie actie eigelijk wel - asobakken onderspuiten. Beter dan treinen toch? Die dingen zijn aso groot, aso milieuverontreinigend, aso duur en dus van aso rijk tuig die aso smakeloos zijn.

Geweldig toch? Of MAG ik dit niet goed vinden ? ? ? ? ? ? ? ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2004, 16:33
T_ID
T_ID is offline
zou jij het leuk vinden als iemand jouw huis sloopt als de fiets waarop je rijd hem niet bevalt?

nuff said.
Oud 27-10-2004, 16:37
Verwijderd
Ik ben het er niet mee eens dat er zoveel van die grote auto's rondrijden, terwijl veel mensen die niet nodig hebben. Het is echter toegestaan om ze aan te schaffen binnen de Europese Unie. In die zin staat iemand die een dergelijke auto rijdt in zijn recht en hoort die auto niet vernield te worden.
Met citaat reageren
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
stokstaartje schreef op 27-10-2004 @ 17:30 :
Kreeg net van een stel spuiters op school deze oproep:

Goeie actie eigelijk wel - asobakken onderspuiten. Beter dan treinen toch? Die dingen zijn aso groot,
treinen ook

Citaat:
aso milieuverontreinigend
dat wel

Citaat:
aso duur
treinen ook

Citaat:
en dus van aso rijk tuig
mischien zijn ze wel heel sociaal, alleen op dit punt niet zo

Citaat:
die aso smakeloos zijn.
goed punt. Van smakeloze mensen mag bezit beschadigd worden.

Citaat:
Geweldig toch? Of MAG ik dit niet goed vinden ? ? ? ? ? ? ? ?
Tuurlijk mag je dat wel. Het recht in eigen hand nemen is zwaar cool.

Trouwens, ik vind het heel knap dat je die boodchap ueberhaubt kon ontcijfren van hun
stokstaartje
stokstaartje is offline
Wat is er asociaal aan een fiets?

ASOBAKKEN deugen niet!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:38
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Leuk detail: mevrouw de fractievoorzitster van de partij die de blingbling-bakken wil verbieden, rijdt zelf ook in zo'n auto (zie hier )
Oud 27-10-2004, 16:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
stokstaartje schreef op 27-10-2004 @ 17:37 :
Wat is er asociaal aan een fiets?

ASOBAKKEN deugen niet!
Het maken van een fiets kost ook grondstoffen, en is slecht voor het milieu. Net ls het aanleggen van asfalt om op te rijden. Kei aso!
Oud 27-10-2004, 16:40
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 27-10-2004 @ 17:38 :
Leuk detail: mevrouw de fractievoorzitster van de partij die de blingbling-bakken wil verbieden, rijdt zelf ook in zo'n auto (zie hier )
Dat is niet de fractievoorzitter, en het gat om de auto van haar man
Oud 27-10-2004, 16:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 27-10-2004 @ 17:38 :
en de argumenten waarmee ze dat verdedigt zijn ook nog eens precies dezelfde als de mensen waarvan ze beweren dat die geen punt hebben.

lekker die regelgeving, zeker als je zelf het goede voorbeeld niet hoeft te geven.
Oud 27-10-2004, 16:42
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2004 @ 17:40 :
en de argumenten waarmee ze dat verdedigt zijn ook nog eens precies dezelfde als de mensen waarvan ze beweren dat die geen punt hebben.

lekker die regelgeving, zeker als je zelf het goede voorbeeld niet hoeft te geven.
Oftewel: ophouden met het gemekker over welke auto je rijdt en terug naar de werkelijk belangrijke zaken in een stad.
stokstaartje
stokstaartje is offline
Citaat:
Trouwens, ik vind het heel knap dat je die boodchap ueberhaubt kon ontcijfren van hun
ff googlen en bingo!
Met citaat reageren
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2004 @ 17:40 :

Gaat je schijnheiligheidsdetector al af?
Oud 27-10-2004, 16:45
hi
hi is offline
dure fietsen moeten ook weg
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:47
stokstaartje
stokstaartje is offline
Goh! Bijval zeg! Wat is dit hier? Het Brave Hendrikkenklasje? Ben je een keer fully licensed (moreel dan) om iets lekker te slopen, is het weer niet goed...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 27-10-2004 @ 17:42 :
Gaat je schijnheiligheidsdetector al af?
de meter ging van de schaal af toen ik het eerder al in de krant las.

@stokstaardje, we zijn hier geen hendrikkenklas, we zijn echter niet zwaar asociaal of vernielzuchtig.
Chrizzle
Chrizzle is offline
De wet overtreden mag nooit. Als je 'asobakken' wil verbieden zul je dit via de bekende besluitvormingsprocessen moeten volgen.

Je MAG het van mij trouwens best goed vinden. Geen enkele reden waarom je geen belachelijke mening mag hebben.
Met citaat reageren
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 27-10-2004 @ 17:37 :
Ik ben het er niet mee eens dat er zoveel van die grote auto's rondrijden, terwijl veel mensen die niet nodig hebben. Het is echter toegestaan om ze aan te schaffen binnen de Europese Unie. In die zin staat iemand die een dergelijke auto rijdt in zijn recht en hoort die auto niet vernield te worden.
Oud 27-10-2004, 16:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
stokstaartje schreef op 27-10-2004 @ 17:47 :
Goh! Bijval zeg! Wat is dit hier? Het Brave Hendrikkenklasje? Ben je een keer fully licensed (moreel dan) om iets lekker te slopen, is het weer niet goed...
We zijn het nogal met je oneens dat het moreel gerechtvaardigd is.
Oud 27-10-2004, 16:58
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ik vind het ook aso bakken, ik vind het ook nergens op slaan, voor de rest is het een vrij land, ga je niet iemand's auto onderspuiten. Omdat mij iemands hoofd niet aanstaat doe ik dat ook niet.
Flitspalen onderspuiten lijkt me beter
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Zie je wel, dat krakerstuig is er alleen op uit om chaos te zaaien en troep te maken!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:59
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
als jij later veel verdiend zul je vast ook wel zo'n auto willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 17:00
onderkoffer
onderkoffer is offline
span je liever in voor meer milieu regels enzovoorts omtrent autos
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 17:05
stokstaartje
stokstaartje is offline
Ik ben geen kraker en ik ben niet amoreel maar het is gewoon zo dat als ik debielen in dat soort bakken zie rijden dat ik me dan betrap op haat haat haat en dat ik niet alleen die auto's kapot wil maken maar ook de onnadenkende patserige hufters (want zij zijn amoreel) erin. kapot. kapot. kapot. Zo. Dat lucht op.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 17:07
stokstaartje
stokstaartje is offline
ik sla een beetje door. Naroepen dan: Vuile stinkerd met je asobak !

Toestand trouwens in het Midden Oosten...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 17:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
stokstaartje schreef op 27-10-2004 @ 18:07 :
ik sla een beetje door. Naroepen dan: Vuile stinkerd met je asobak !

dat kan

je zou t ook kunnen proberen door mensen ervan te overtuigen dat deze asobakken verboden worden op europees niveau vanwege de grote milieuverontreiniging.

Citaat:

Toestand trouwens in het Midden Oosten...
alsjeblieft zeg
Oud 27-10-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
stokstaartje schreef op 27-10-2004 @ 18:05 :
Ik ben geen kraker en ik ben niet amoreel maar het is gewoon zo dat als ik debielen in dat soort bakken zie rijden dat ik me dan betrap op haat haat haat en dat ik niet alleen die auto's kapot wil maken maar ook de onnadenkende patserige hufters (want zij zijn amoreel) erin. kapot. kapot. kapot. Zo. Dat lucht op.

misschien ligt et probleem eerder bij jou ....

geez krijg een leven ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 17:25
mrsjones
mrsjones is offline

Jaloezie omdat die gasten nog op een BMXje rond rijden?!
Oud 27-10-2004, 17:35
stokstaartje
stokstaartje is offline
Citaat:
geez krijg een leven ofzo
Ik heb een leven en heb mijn ogen wijd open en zie dingen die me niet bevallen. Man, haal de shit uit je ogen! Springen we hier nu in de bres voor asobakken ? Spring er dan voor als je zo denkt. Niet te geloven. Echt niet te geloven!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 17:41
Chrizzle
Chrizzle is offline
Als je iets niet bevalt hoef je niet meteen tot geweld te vervallen.

Da's namelijk ook best 'aso'.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
stokstaartje schreef op 27-10-2004 @ 18:35 :
Ik heb een leven en heb mijn ogen wijd open en zie dingen die me niet bevallen. Man, haal de shit uit je ogen! Springen we hier nu in de bres voor asobakken ? Spring er dan voor als je zo denkt. Niet te geloven. Echt niet te geloven!

Hmmm naja ik snap niet dat je je over zoiets zo druk kunt maken , lijkt mij dat je wel boeiendere dingen te doen hebt...

maar blijkbaar niet

en snap ook niet waar jij et recht vandaan haalt om te zeggen dat je die auto's maar onder gaat spuiten ofzo , mensen hebben et recht om ze te kopen dus of jij et erg vindt of niet boeid verder weinig toch ?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 17:44
Verwijderd
de auto's zijn inderdaad asociaal, kun je zien hoe wij alles overnemen van wat in Amerika gebeurt
maar ik kan niet ontkennen dat ik ze ook stoer vind
en zou ze ook niet onder gaan spuiten
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 17:47
Daevrem
Daevrem is offline
Van mij mag iedereen ze mooi roze spuiten.

En nee, ik wordt ook niet echt boos als iemand mijn fiets roze spuit.
Oud 27-10-2004, 18:04
Odin
Odin is offline
SUV's zijn gewoon cool en groenlinks moet niet zo zeiken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 27-10-2004 @ 18:47 :
Van mij mag iedereen ze mooi roze spuiten.

En nee, ik wordt ook niet echt boos als iemand mijn fiets roze spuit.
Mijn ketting kan wel wat siliconenspray gebruiken. Waar kan ik me aanmelden? Het is een behoorlijk dure fiets, dus hij komt zeker in aanmerking.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 18:23
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
per piacere schreef op 27-10-2004 @ 18:44 :
de auto's zijn inderdaad asociaal, kun je zien hoe wij alles overnemen van wat in Amerika gebeurt
maar ik kan niet ontkennen dat ik ze ook stoer vind
en zou ze ook niet onder gaan spuiten

''amerika'' bestaat niet overal zijn aandere regels maar in de meeste delen van amerika zijn er veeeeelll meer mileu regels dan in europa
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 18:27
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Sorry hoor, wat je er ook van vindt:
Als je die "asobakken" onderspuit ben je gewoon zelf een ASO!

Doe es normaal joh!

Dat je ze niet kan betalen betekent niet dat je ze gelijk hoeft te haten!

Alle mensen die ik ken en die zo'n auto hebben gebruiken die voor hun werk of hebben grote gezinnen.(of beiden)

Lekker als je ze dan gaat onderspuiten, wat heeft dat nou voor zin....

En dan zeker zeuren dat die eigenaren van die "asobakken" asociaal zijn omdat ze je in elkaar meppen omdat je hun auto onderspuit.........
Oud 27-10-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 27-10-2004 @ 19:23 :

''amerika'' bestaat niet overal zijn aandere regels maar in de meeste delen van amerika zijn er veeeeelll meer mileu regels dan in europa
ik bedoel de grote bakken trend
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 18:44
Verwijderd
Nah, dat is vandalisme en hoewel ik het liefst die dingen ook zie branden hou ik me wel aan de wet (en aan fatsoensnormen).

Beetje triest trouwens dat iedereen nu GroenLinks ineens aanvalt. Op landelijk niveau is Carla Peijs minstens zo fel tegen SUV's en dat is een echte CDA'er.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 19:07
DEChengst
DEChengst is offline
Dus omdat grote auto's slecht zijn voor het milieu ga je ze een beetje bespuiten met giftige verf. Logisch.
Oud 27-10-2004, 19:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 27-10-2004 @ 18:25 :
[afbeelding]

Jaloezie omdat die gasten nog op een BMXje rond rijden?!
Hey muts, ik rijd liever op een bmx dan in zo'n verhoogde pooierbak, maar dan hoef ik zo'n stukkie staal nog niet te besmeuren. Dus ga maar lekker klagen bij dat graffiti-tuig, maar laat de bmxers er lekker buiten
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 27-10-2004 @ 20:07 :
Dus omdat grote auto's slecht zijn voor het milieu ga je ze een beetje bespuiten met giftige verf. Logisch.
och, te veel mest is ook slecht voor het milieu, ik heb nog geen ondergespoten koeienvlaai gezien hoor
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 20:14
stokstaartje
stokstaartje is offline
Citaat:
Alle mensen die ik ken en die zo'n auto hebben gebruiken die voor hun werk of hebben grote gezinnen.(of beiden)
Grote gezinnen... Ook al een aso-gewoonte in deze tijden...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 20:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
stokstaartje schreef op 27-10-2004 @ 21:14 :
ja, ze zouden het teveel aan kinderen gewoon moeten verzuipen vind je ook niet?

Oud 27-10-2004, 20:27
REIE
REIE is offline
Het liberale engeltje op mijn linkerschouder zegt dat verbieden niet mag, maar wel ergens belasting op heffen. Redelijke voorstellen lijken mij dan: Cw waarde belasting, belasting op snelwegbanden voor terreinwagens enz. enz.
Oud 27-10-2004, 20:30
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
of misschien goed mafkees, die kinderen gaan later wel werken. als iedereen dat had, was de vergrijzing opgelost
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 27-10-2004 @ 21:27 :
Het liberale engeltje op mijn linkerschouder zegt dat verbieden niet mag, maar wel ergens belasting op heffen. Redelijke voorstellen lijken mij dan: Cw waarde belasting, belasting op snelwegbanden voor terreinwagens enz. enz.
Ach, die ballo's betalen natuurlijk al fors meer door accijns op brandstof. IMHO is het alleen verantwoord om accijns te heffen op zaken die de overheid (of maatschappij) kosten opleveren. Het enige wat die bakbeesten echt te verwijten valt is dat ze veel benzine slurpen en daarmee het milieu belasten; en voila, daar komen die accijns van pas. Wie twee keer meer vervuilt, betaalt ook voor twee keer meer vervuiling.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 20:54
Verwijderd
Citaat:

HA HA HA HA HA

damn ben je een koffer van iemand ofzo , je lult namelijk echt bullshit
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 21:01
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 27-10-2004 @ 20:07 :
Er is ook biologische verf.

En het is een goede liberale oplossing.
Oud 27-10-2004, 21:39
stokstaartje
stokstaartje is offline
Citaat:
Ik word steeds pissiger, wat een #$#@#$%$% bullshit ! Eerst als een konijn lopen fokken zodat je koters lekker beslag kunnen leggen op de schaarse grondstoffen en dan ze ook nog 'ns vervoeren in een kolossale benzinezuiper waar je lekker de kids van je buren mee kunt pletten...... En trouwens, een asobak voor je werk? Voor welk werk heb je een asobak nodig? Voor het verplaatsen en verschuiven van koeiestront?

Thanx DamNo voor het mailen van de verklaring hieronder. Ik zou tegen iedereen willen zeggen: stuur 'm door !!!!!!

Citaat:
Wat doe jij tegen de BMW X5, de Volkswagen Touareg en al die andere asobakken?
Tegenwoordig kun je geen krant meer openslaan of televisie aanzetten of je leest, ziet en hoort over de problematiek rondom de asobak en zijn bezitters. Het is helaas nog steeds iets waar wij als samenleving dagelijks mee geconfronteerd worden. Maar gelukkig komt hier ook iets positiefs uit voort: steeds meer mensen voelen zich betrokken, willen iets doen. Bewustwording van de problematiek kan uitgroeien naar een gedragsverandering. Een verharde maatschappij kan groeien naar een betrokken samenleving. Maar hoe? En door wie?

Iedereen kan wat doen tegen de asobak!

Niemand verwacht dat asobak helemaal weg te bannen is uit onze samenleving. Maar, jong of oud: iedereen kan iets doen om de BMW X5, de Volkswagen Touareg, de Porsche Cayenne en al die andere levensgevaarlijke, energieslurpende uitwassen van menselijk consumptiegedrag van de weg te krijgen. Dit doe je niet door af te wachten of naar een ander te wijzen. Dit doe je door zelf, in het groot of in het klein, acties te ondernemen om jouw leefomgeving te verbeteren de asobak onder de aandacht te brengen.

Initiatieven
Vele mensen, organisaties, verenigingen en scholen gingen jou al voor. Zij hebben daadwerkelijk iets gedaan om bijvoorbeeld de BMW X5, de Volkswagen Touareg en de Porsche Cayenne uit hun omgeving te weren. Verslagen van deze acties kun je binnenkort vinden op www.bandeasobak.nl. Hieronder staan alvast een aantal voorbeelden. Mocht je vragen of hulp nodig hebben bij het organiseren van jouw eigen actie tegen de (eigenaren van de) asobak, neem dan contact met ons op en kijk binnenkort op www.bandeasobak.nl voor onze contactgegevens.

Hierbij alvast een paar geslaagde voorbeelden van Nederlandse burgers, organisaties en bedrijven…
* Inwoners van de Utrechtse Oranjebuurt gooiden tl-buizen tegen een passerende BMW X5.
* Leerlingen van de groepen 4, 5 en 6 van de Jenaplanschool in Leeuwarden maakten met onuitwisbare inkt tekeningen op maar liefst 23 verschillende asobakken.
* Begeleiders van Gehandicaptenverblijf Endegeest in Oegstgeest deelden sleutels uit aan hun pupillen en vernielden samen met hen de lak van 9 ŕ 10 asobakken.
* Marktkooplui in Lunteren hielden een Porsche Cayenne staande, trokken de eigenaresse achter het stuur vandaan en ruďneerde de silicone-implantaten in haar borsten met brandende sigaren.
* Het personeel van een Kwik Fit-filiaal in het noorden des lands verving niet alleen de uitlaat van een Volkswagen Touareg, maar maakte ook de remmen onklaar zodat de eigenaar, een 29-jarige inwoner van Bergen, een fatale crash maakte tegen een lichtmast.
* Leden van de Overkoepelende Organisatie van Nederlandse Schietverenigingen verklaarden in een notarieel vastgelegde overeenkomst voortaan het vuur te openen op elke gesignaleerde asobak.

Alle acties, klein of groot, maken samen een wereld van verschil!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 27-10-2004 @ 19:27 :
(...)

Grappig. Het zijn namelijk toch vrijwel altijd Gooise trutten die hun koters naar de basisschool brengen in zo'n ding of er boodschappen mee doen die ze net zo goed op de fiets zouden kunnen doen.

Verbieden is overigens waarschijnlijk moeilijk, puur op juridische gronden. Ik zie wel heil in belastingheffing. Een lekker tarief, zesmaal het gewone ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten