Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2004, 11:00
Jadakiss
Jadakiss is offline
Hallo ik heb een beetje advies nodig!

Het zit zo:
Afgelopen weekend zijn we met een grote groep wezen stappen bij ons in de stad en een vriendin van me die had haar beste vriendin meegenomen. In de eerste instantie viel ze me niet echt op, maar na dat de avond voorderde kregen we beetje meer aansprak enzo en ze was aardig aanhankelijk en geloof me is ze is echt knap Ben er eigenlijk niet op ingegaan omdat ik ook met van alles en nog wat bezig was. Daar heb ik wel beetje spijt van nu.

De volgende dag kwam ik er toch wel achter dat ik haar toch wel heel erg leuk vind MAAR ik zie 1 probleempje:
Ik ben 21 en zij is 16 en ze woont ook niet echt bepaald naast de deur!
Dit kan toch niet als je kijkt naar de leeftijd!
We hbben afgesproken zodat ze weer in de stad is dat we dan weer afspreken!

Wie kunt mij helpen??
BVD Dank
Oud 25-10-2004, 11:03
Briseïs
Briseïs is offline
Leer Nederlands
Oud 25-10-2004, 11:14
Multilot
Multilot is offline
waar moe tje nou mee geholpen worden dan?
Wij kunnen echt niet iemand ouder maken dan ze is.

Er zit 5 jaar tussen, maar volgens mij zal dat verschil bij jullie niet erg noemenswaardig zijn, gezien je post...
Oud 25-10-2004, 11:39
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
En waarom zou het niet kunnen ?

Het is de moeite waard om het te proberen. Als het niet gaat nou ja pech je hebt het iig geprobeerd Je hebt niets te verliezen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 12:25
Sade
Sade is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 25-10-2004 @ 12:03 :
Leer Nederlands
Misschien heeft hij wel snel getypt.

Ontopic: Het klinkt niet echt veelbelovend, het leeftijdsverschil is op zich niet zo groot maar het feit dat je elkaar maar 1 keer gezien hebt en niet bij elkaar in de buurt woont, maakt het al een stuk lastiger. Als je het echt wilt weten, kun je natuurlijk het beste binnenkort een keer met elkaar afspreken
Oud 25-10-2004, 12:29
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Sade schreef op 25-10-2004 @ 13:25 :
Misschien heeft hij wel snel getypt.
Ok als je snel typt maak je de fout 'wie kunt mij helpen' niet.
Oud 25-10-2004, 12:31
Sade
Sade is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 25-10-2004 @ 13:29 :
Ok als je snel typt maak je de fout 'wie kunt mij helpen' niet.
Te kort nagedacht dan
Oud 25-10-2004, 14:48
Bo
Bo is offline
Zoals al gezegt werd, het klinkt niet echt hoopvol.

Punt 1, ze is een stuk jonger. Mogelijk begeeft ze zich in een andere levensfase dan jij met betrekking tot studie en uitgaan bijvoorbeeld. Dat kan een probleem zijn.

Punt 2, ze woont ver weg. Ze heeft waarschijnlijk geen OV kaart en zeker geen rijbewijs, dus als jullie elkaar willen zien zal jij steeds degene zijn die naar haar toe gaat.

Maar als je haar écht heel leuk vindt en denkt dat er dichter bij huis niks leukers te krijgen is, moet je voor haar gaan.
Oud 25-10-2004, 15:23
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Sade schreef op 25-10-2004 @ 13:31 :
Te kort nagedacht dan
zelfs dan niet
Oud 25-10-2004, 16:14
Verwijderd
Mwah, volgens mij zitten jullie wel op één lijn.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:26
snarl
snarl is offline
wat een gezeik over een dom foutje..

ontopic: waar wil je nou hulp mee dan.. wil je weten of 5 jaar verschil veel is? nou het is niet weinig maar het moet kunnen.
Oud 25-10-2004, 16:32
Shitonya
Shitonya is offline
argh

als wij zeggen dat 5 jaar te veel is, neuk je haar niet en als wij zeggen dat het niet teveel is dan neuk je haar wel ofzo?

Wat is dit voor belachelijk iets. Je moet zelf je eigen fouten ( of wonderen) maken/bepalen. Volg je lu...hart
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:34
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 25-10-2004 @ 12:39 :
En waarom zou het niet kunnen ?

Het is de moeite waard om het te proberen. Als het niet gaat nou ja pech je hebt het iig geprobeerd Je hebt niets te verliezen
Oud 25-10-2004, 17:46
ilse
ilse is offline
leeftijd boeit toch niet zo?! je kan het allicht proberen, en er zijn wel meer mensen met een relatie op afstand hoor!!
Oud 25-10-2004, 20:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Leeftijd maakt geen ruk uit vind ik. Ik heb een zusje van 18 en zij heeft een vriend van 23, al meer dan 3 jaar. Hiervoor had ze al een ouder vriendje. Als het gewoon leuk klikt en er komt een vonk tussen jullie tweëen, waarom dan niet? Dat ze niet naast de deur woont is misschien een groter probleem. Maja, de een kan beter met een relatie op afstand omgaan en de ander niet. Ligt er aan hoe groot die afstand is natuurlijk en hoe je in elkaar steekt.
Oud 25-10-2004, 22:03
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 25-10-2004 @ 21:59 :
Leeftijd maakt geen ruk uit vind ik.
Leeftijd is wel een obstakel, sommigen kunnen dat overkomen, sommigen niet. Een vriendin van mij (van 18) heeft het al zo'n negen maanden met een jongen van 26, en dat gaat goed, maar de ex (23) van een andere vriendin van mij (17) maakt het na een maand uit, onder andere vanwege het leeftijdsverschil.
Oud 25-10-2004, 22:08
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 25-10-2004 @ 17:32 :
Volg je lu...hart
Oud 26-10-2004, 22:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 25-10-2004 @ 23:03 :
Leeftijd is wel een obstakel, sommigen kunnen dat overkomen, sommigen niet. Een vriendin van mij (van 18) heeft het al zo'n negen maanden met een jongen van 26, en dat gaat goed, maar de ex (23) van een andere vriendin van mij (17) maakt het na een maand uit, onder andere vanwege het leeftijdsverschil.
Ja oke... maar ik bedoelde met die opmerking de situatie dat je iemand leuk vindt die veel verschilt van leeftijd, maar dat je met diegene nog niets hebt / voordat je iets krijgt met elkaar.
Oud 26-10-2004, 22:53
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 26-10-2004 @ 23:11 :
Ja oke... maar ik bedoelde met die opmerking de situatie dat je iemand leuk vindt die veel verschilt van leeftijd, maar dat je met diegene nog niets hebt / voordat je iets krijgt met elkaar.
Dan heb je gelijk

Nouja, tot op zekere hoogte natuurlijk, maar ik neem aan dat jij het daarover ook wel met mij eens bent
Oud 27-10-2004, 09:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bo schreef op 25-10-2004 @ 15:48 :
Zoals al gezegt werd, het klinkt niet echt hoopvol.

Punt 1, ze is een stuk jonger. Mogelijk begeeft ze zich in een andere levensfase dan jij met betrekking tot studie en uitgaan bijvoorbeeld. Dat kan een probleem zijn.

Punt 2, ze woont ver weg. Ze heeft waarschijnlijk geen OV kaart en zeker geen rijbewijs, dus als jullie elkaar willen zien zal jij steeds degene zijn die naar haar toe gaat.

Maar als je haar écht heel leuk vindt en denkt dat er dichter bij huis niks leukers te krijgen is, moet je voor haar gaan.
Mag ik even mijn mening geven over deze twee puntjes? Ik zit (of zat) namelijk in zo'n zelfde situatie.

Ik heb mijn huidige vriend leren kennen via het internet. Dan ken je elkaar ook niet goed voordat je een relatie begint. (Want je weet niet hoe de ander in het echt is, reageert en overkomt).
Als je allebei verliefd bent ga je gewoon de relatie aan. Dan is het in het begin heel pril en moet je elkaar nog helemaal leren kennen en aftasten. (Maar dat is juist leuk )

Iemand zei wat over de manier van ontmoeten, dat je elkaar nog niet kent. Nou, dan leer je elkaar toch kennen! Zie verhaal hierboven.

Punt 1: leeftijd
Dat is helemaal hoe jullie elkaar aanvoelen. Mijn vriend is 29, ik ben 19 en toch gaat het goed Okee, we hebben af en toe onze problemen en moeilijkheden vanwege het leeftijdsverschil. Maar over het algemeen is het toch heel erg gezellig

Punt 2: ver weg
Toen mijn vriend en ik net aan onze relatie begonnen (zie boven hoe pril het was) woonde ik bij Rotterdam en hij in Tilburg. Dat was gewoon elk weekend 1,5 uur heen en 1,5 terug treinen. Voor mij geen probleem.
Nu woon ik in Leeuwarden () dus nu is het 3,5 heen en 3,5 terug treinen. Maar dat gaat nog steeds goed We zien elkaar alleen in het weekend, en dat is prima, want door de weeks heeft hij zijn werk en ik mijn school.

Nu moet ik toch even zeggen dat mijn vriend zich niet echt 29-achtig gedraagt Vandaar ook dat het leeftijdsverschil niet zo'n heel erg groot probleem is.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Wat ik wil zeggen is dat je het gewoon kan proberen! Laat je niet van de wijs brengen door deze redenen. Het heeft altijd een kans van slagen
Oud 29-10-2004, 13:38
Jadakiss
Jadakiss is offline
Bedankt allemaal voor jullie advies

We gaan er gewoon voor!!

Oftopic: Wat een gezeik over een paar typfoutjes, ik heb het heel snel ff moeten typen!
Oud 29-10-2004, 18:45
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 25-10-2004 @ 12:03 :
Leer Nederlands
Zeurpiet
Oud 29-10-2004, 20:42
Mo6
Mo6 is offline
succes dude!

idd gezeik over een paar spelfouten! miereneukerij