Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 18:24
Verwijderd
Ik ben af en toe echt een stress kip... En heb ik een stressvolle week gehad, dan kan ik bijna met zekerheid van te voren al zeggen dat ik migraine krijg, nadat alles voorbij is. Het komt nooit op het moment zelf, maar altijd als het voorbij is. En zaterdagavond was het weer raak ...

Iemand die dit herkent? Migraine krijgen nadat je stress gehad hebt? En wat doe je eraan, ontspanningsoefeningen, of slik je er iets voor of wat?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:31
11568
11568 is offline
Ik blijf het zeggen: valeriaan

Rustgevend & opbeurend, zeer fijn spul. Als ik veel stress heb dan heb ik zo'n zenuwengevoel in mijn maag en na een stuk of 6 van die dingetjes is dat over.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:55
Buffy
Buffy is offline
tsjah... ik heb overal last van na een stressvolle periode, mn darmen zijn weer overstuur, ben niet te genieten en heb knallende koppijn zodra ik even tv heb gekeken. in die dagen leef ik op ibuprofen... meestal verwen ik me die dagen met wat extra chips enzo... ik zou liever wat minder snel gaan stressen !!!
Oud 09-11-2004, 19:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-11-2004 @ 19:24 :
Ik ben af en toe echt een stress kip... En heb ik een stressvolle week gehad, dan kan ik bijna met zekerheid van te voren al zeggen dat ik migraine krijg, nadat alles voorbij is. Het komt nooit op het moment zelf, maar altijd als het voorbij is. En zaterdagavond was het weer raak ...

Iemand die dit herkent? Migraine krijgen nadat je stress gehad hebt? En wat doe je eraan, ontspanningsoefeningen, of slik je er iets voor of wat?
Stress werkt als trigger voor spanningshoofdpijn (een 'band'-gevoel om je hoofd, eventueel pijnlijk, drukkend gevoel op je ogen).
Op het stressige moment zelf kun dingen als hoofdpijn 'uitstellen'. Zodra er een moment van rust is weergekeerd, krijg je klap. Iedereen heeft ergens in zijn lichaam een 'zwakke' plek, bij de één gaat het zich dus uiten in buikpijn, bij de ander rugpijn en bij jou in hoofdpijn.
Probeer tussendoor momenten van rust te creeëren en inderdaad iets in de trant van Yoga/ meditatie/ ontspanningsoefeningen te doen...

Succes ermee meis
Oud 09-11-2004, 19:43
Verwijderd
ik heb van iemand gehoord die zware migrane had, dat ze lavendelolie op der slapen deed, en dan met haar ogen dicht achteruit liep.

en dat hielp
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:26
Anaïs
Anaïs is offline
als ik hoofdpijn heb, dan neem ik inderdaad enkele druppeltjes lavendelolie en wrijf daar mijn slapen mee in...

Misschien kan je ook met aromatherapie of bachbloesems werken?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 09-11-2004 @ 20:43 :
ik heb van iemand gehoord die zware migrane had, dat ze lavendelolie op der slapen deed, en dan met haar ogen dicht achteruit liep.

en dat hielp
Mwah dat geloof ik niet echt eerlijk gezegd. Nou ja het kan bij haar wel helpen, maar dan vraag ik me toch af of ze wel echte migraine heeft, of gewoon hele erge hoofdpijn...

Als ik migraine heb, kan ik echt niks meer! Dan is het al een hel om naar de wc te moeten lopen... dus om dan allereesrt dat spul op je slapen te moeten smeren, en daarna nog achteruit te moeten lopen... Nee als ik migraine heb, dan kan ik echt niet zo lang mijn hoofd omhoog houden...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:22
Miracle
Miracle is offline
Mijn moeder heeft het ook als de stress voorbij is...

Ze heeft het ook heel vaak als er belangrijke dingen zijn. Zoals een dagje uit, of op vakantie gaan. Super irritant.

Ze gebruikt nu speciale medicijnen die het uitstellen als ze het slikt, maar als ze dan een keer de medicijnen niet neemt als ze hoofdpijn krijgt, dan wordt het alsnog heel erg. Ze gebruikt ook medicijnen die ook tegen eplepsie werken, maar ik weet niet of dat dezelfde zijn als die ik hierboven beschreef.
Oud 10-11-2004, 18:22
Verwijderd
Ja, ik heb dat. Als ik zit te stressen of als ik te veel aan mijn hoofd heb gaat het verkeerd en krijg ik vreselijke hoofdpijn. Eigenlijk doe ik er niet zoveel aan, soms paracetamol, als het echt heel erg is. Ik ga ook wel gewoon eens een eindje lopen, als ik op school zit dan en ik krijg ineens zo'n soort ''aanval''.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:12
Konijn
Konijn is offline
Ja, ik heb dat inderdaad ook, na de spanning komt alles eruit dmv vreselijke hoofdpijn.
Ik heb dan trouwens nooit migraine-aanvallen, die zijn niet verbonden met stress, maar op andere momenten.
En ik moet zeggen, heb niet zo'n boeiende inbreng in dit topic, want zover ik heb geprobeerd.. niks helpt.
Gewoon gaan liggen en proberen te slapen is nog het beste.
Oud 10-11-2004, 20:35
Denn-Mann
Denn-Mann is offline
hmmz Migraine heb ik misschien 1 keer per jaar, maar dan ook echt goed.. ik heb verder dus geen l;ast van stress..

maar eerst krijg ik allemaal vlekken voor me ogen waardoor ik vaag zie.. dan gaan wel eens mijn handen of iets tintelen, en dan fuckin' hoofdpijn.. gewoon ibrufen (of hoe die pijnstiller ook heet) slikken en naar bed
Oud 10-11-2004, 21:18
aapje
aapje is offline
Ik heb het ook als ik stress heb gehad, en niets helpt dan. En het begint echt altijd heel vaag, vorige x zag ik van alles de helft maar de rechter helft was gewoon weg. Mn moeder zei toen ga maar op je bed liggen je zal wel migraine krijgen en ja hoor het was weer raak! Ik moet dan ook kotsen enzo, maar daar ben ik dan alleen maar blij om want dan voel je even de hoofdpijn niet!
En ik krijg het altijd pas na de stress als ik de tijd neem tot mezelf te komen.
Oud 10-11-2004, 21:52
Verwijderd
mwah, ik krijg geen migraine van stress, maar wel van slaaptekort.

Ik slik er Relpax tegen, wondermiddel tegen hoofdpijn, maar de bijwerkingen zijn nog bijna erger
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:49
zeep007
zeep007 is offline
ik herken dat , heb altijd hetzelfde. Als ik an een stressvolle week denk; op zaterdagavond lekker feesten en ontspannen, weet ik zeker dat ik eeen kutavond ga hebben omdat ik dan koppijn heb.

Wat ik doe is goed slapen, xylithol, fzo iets op mn slapen wrijven is menthol gedotje, donkere ruimte, asperientjes slikken en hopen dat het over gaat.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten